się potwierdzi to oznaczać będzie że wielu inwestorów TFI (pewnie i nie
tylko TFI) byli okradani przez lata w „białych rękawiczkach” link artykuł
Dzisiejszy post „Aktualności, analizy….” jest nietypowy ale ważny dla mnie gdyż chciałbym zapytać czytelników o kwestie związane z dalszą przyszłością bloga. W tym miesiącu mija dwa lata odkąd prowadzę blog i uważam iż nadszedł właściwy moment aby zrobić „krok w przód” bo bez tego nie ma sensu dalsze „blogowanie”.
odpisuję (chcesz wymieniać poglądy to się podpisz pod swoim wpisem) a
jeśli chcesz znać moją opinię na temat jakiejś konkretnej spółki to
najpierw napisz co Tobie się w niej podoba albo jakie widzisz w niej
zagrożenia.
mojego portfela oraz krótkie analizy na temat spółek o które pytają
czytelnicy bloga, zachęcam do zadawania pytań pod tym postem aby w
jednym miejscu były zgrupowane wszystkie komentarze/opinie i nie
trzeba było „skakać” po różnych wątkach.
jeden nowy post otwierany. Szukam optymalnego rozwiązania aby mój blog
był jak najbardziej
przejrzysty i możliwe są dalsze zmiany w formule i/lub wyglądzie, post ten będzie zawsze po prawej górnej stronie bloga !!!
momencie przekroczenia 200 komentarzy pod postem aby rozwinąć ostatnie
komentarze należy wcisnąć przycisk „Wczytaj więcej…”
!!! Wszystko co tutaj piszemy nie jest żadną rekomendacją do zakupu a
tylko wyrażeniem własnej opinii, post ten (treść i komentarze) służy tylko i wyłącznie do
wymiany własnych poglądów i doświadczeń inwestycyjnych, nie może być traktowany jako porada inwestycyjna bo nią nie jest.
szczególnie informacji o ogromnym ryzyku które jest w przypadku
inwestowania na giełdzie link zasady i ryzyko
rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia
19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje
dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z
2005
roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym
rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie
ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne
podejmowane na podstawie niniejszej analizy. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi
odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.
Nieuk, w jaki sposób WDM ma się przekładać na rozwój i wyniki LUG?
mn
@mn,
Nie mam zamiaru sie wdawac w polemike. To nie ma sensu. Mozna sie przyczepiac do kazdej transakcji. Tylko to nas rozni, ze mam transparenty portfel na biznesradar. Inwestuj w spolki WDMu. A pamietasz afere Free Fund i przekupionych notariuszy?
Nieuk.
Moim zdaniem Patentus właśnie dlatego, że jest mały nie jest zauważany. Dziś duzi mają pełne ręce roboty więc i Patentus ma szanse załapać się na kontrakty i to za dobre stawki. Zaryzykuję, że w ciagu najbliższych 12 miesięcy zarobią około 10 mln zł. Cena za firmę waha się w okolicach 20-30 mln. A koniunktura może jeszcze potrwać.
LUG to u mnie jedna z największych pozycji w portfelu. najbardziej podoba mi się to, że to firma typowo rodzinna a prezes jest z nią związany emocjonalnie (podobnie np jak w KURK-u). Sporo zainwestowali w rozwój, Nowa fabryka w Polsce dała możliwość podniesienia marży a teraz ta w Argentynie dołoży obrotów – a kontrakt na jakiś czas daje jej pewny zbyt na miejscu. LUG mam lepsze perspektywy w dłuższym terminie, Patentus teraz większą szansę na skok wyników znacznie wyższy niż oczekuje rynek nawet.
Grzegorz
Czyżby koniec bessy ?
muzyk
Hehe, porównanie z KGHM i Chile zabawne.
Nowy zakład z dostępem do nowych olbrzymich rynków zbytu Ameryki Płd. Duża umowa pod tę fabrykę, na 20 mln euro w 3 lata. Jest to gwarant, że fabryka nie będzie produkować dla zabawy.
Branża, w której jeśli się nie rozwijasz to się zwijasz nie tak jak w górnictwie.
Nieuk, dla mnie dużo pewniejsza spółka niż np. Airway. To jest dopiero hazard.
mn
Rozbawiles mnie:) Ja mam spolki fundamentalne: 4fun, Voxel etc.. Nie mam zamiaru sie nikomu tlumaczyc ze sowich transakcji. WDM jest dla mnie przegrany (swoje wnoski mam po aferze FreeFund). Nie bede ich pisal, bo to bezsensowne. A glowna zasada jest taka: kazdy sam klika "enter" i tyle w temacie.
Powodzenia,
Nieuk.
Nie myl hazardu ze spekulacja. Z reszta patrzac na "bananowke", to w zasadzie wszystko jest spekulacja…No, ale zycze powodzenia. Wiecej kapitału bedzie na gieldzie.
Pozdrawiam,
Nieuk.
A po co w Argentynie? To troche mi przypomina inwestycje KGHMu w Chile. Po co? Rynki produkcji i zbytu sa jasno okreslone. A Lug to spolka WDMu, wiec lepiej z gory ja odrzucic. No, ale jak ktos jest hazardzista-to polecam.
Nieuk.
LUG otworzył fabrykę w Argentynie:
https://generacjasmart.pl/2018/10/30/lug-fabryka-w-argentynie/?fbclid=IwAR15c15KHX_o6HPtIullcJIFb24R-2dSyHjYcYHAoVM5vrVie9wJ0OOdmFw
Reakcja na kursie żadna, ale mnie ta spółka coraz bardziej przekonuje.
Jacek pytał o Lenę wczoraj. Moim zdaniem LUG dużo bardziej perspektywiczny.
mn
Bardzo ciekawa jest historia "malzenstwa z rozsadku" Famuru i Kopexu. Chodzili po sadach, zeby sie ostatecznie ozenic.
Spiskowe teorie dziejow? Fajny temat i lepiej je wyznawac, zeby nie wtopic. Na rynku licza sie tylko dwie spolki: JSW i Famur. Reszta to przystawki. Konsolidacja trwa. Spekulacyjnie Praire. Z reszta spodziewam sie wielu zatrzyman bylych zarzadzajacych jsw. O tym mowil Swieczkowski a On ma najlepsza wiedze w/w spraw.
Nieuk.
święte słowa. Famur jest najlepszą opcja z tej trójki. Tym bardziej , że przejęli Kopex za 20% jej wartości. Oni nie mają teraz dużych potrzeb inwestycyjnych więc cash będzie płynął do inwestorów szerokim strumieniem aż do końca cyklu.
Famur jest bardzo wysoko wyceniany. Wg analitykow w tym mogą zarobić 200 mln a w przyszłym 250 mln co przy obecnej 3,1 mld kapitalizacji daje c/z 12-15. Fasing będzie miał poniżej 3.
Byłem zwolennikiem Patentusa, ale ewidentnie kurs tej spółki jest duszony. Daleki jestem od teorii spiskowych, ale podobnie się dzieje na Fasingu.
Aktualnie moim zdaniem lepszy Fasing, bo przynajmniej dywidendę regularnie płacą. Patentus nie.
mn
Przeciez Patentus zalozyl zwiazkowiec. Po co Wam takie gnioty? Na rynku liczy sie tylko Famur i tyle w temacie. Wlasciciele tej spolki maja tez sporo na sumieniu (afera koscielna). No, ale jak dostali zgode UOKiKu na przejecie Kopexu, tzn. ze bardzo dobrze znajduja sie w ukladach politycznych. Co do kursu-porusza sie w dziwnych trendach, ktorych nie rozumiem…
Nieuk.
Patentus zjechał dziś do 93 gr … a wczoraj ktoś straszył na koniec sesji sprzedażą ponad 44 tys akcji. Jakiej jest Twoje zdanie Prezes o obecnej stuacji ? Po kilku dobrych informacjach podesżło na 1,3 zł nawet a teraz jest korekta.Pisałem też na blogu OBS-a co o tym myślą. Czy nie będzie to podobna okazja jak przy Ropczycach niedawno ?
Grzegorz
Ja się dołączę.
Fasing – zjazd
Patentus – zjazd
Famur – jeszcze nie zjazd.
Jak widzicie perspektywy tych spółek. Są to chwilowe zjazdy Waszym zdaniem?
Pozdrawiam,
Rafff.
W zasadzie jeśli chodzi o Patentus to nic nowego nie mam do dodania od ostatniej moje wpisu. Spodziewałem się wtedy na większe szanse jego wzrostu niż Fasing i tak było bo kurs wzrósł ponad 30% (niestety cały ten wzrost oddał). Cały czas uważam że wyniki za 3 kw będą mieli dużo lepsze (rok temu mieli stratę) ale jak kurs się zachowa tego to już nie wiem. Niestety rynek giełdowy jaki jest każdy widzi i trudno o jakiekolwiek wzrosty.
@ Raff – niech ktoś inny się wypowie na temat zachowania kursu, moje zdanie od strony wynikowej i aktualnej wyceny znacie (jest pozytywne).
Ja mam. Sledze ta spolke od dawien dawna. Widze jednak zagrozenia (co nie znaczy, ze nie trafi do portfela).
1. Dystrybutorzy i niska marża.
2. Spolka zarejestrowana na Cyprze a chyba nie musze mowic, co sie z tym wiaze…
Nieuk.
Do wirtualnego portfela wrzuciłem Asbis ale do prywatnego jeszcze czekam bo może się cofnie.
Livechat urósł w tydzień o 15%, ktoś dwie ostatnie sesje mocno kupował na zamknięciu, najpierw w poniedziałek zebrał sporo po 23 a wczoraj na zamknięciu zebrał sporo po 24zł, dzisiaj inaczej bo w trakcie sesji zebrane jest do 25zł. Ciekawe czy coś się z tego urodzi i czy dojdzie do mojego targetu 30zł.
Bardzo mocno podniósł całoroczne szacunki przychodów i zysku Asbis. Szacują że zarobią między 11,5-13 mln usd czyli jakieś 20% więcej niż na początku roku oczekiwali. Jeśli tyle zarobią to oznaczałoby że w drugim półroczu zarobią jakieś 50% więcej r/r (9 mln usd do 6 mln usd) a c/z spadnie w okolice 3,30. Szacunki te są wyższe o ok. 10% od rekomendacji dm boś. Nie ukrywam iż mocno się myliłem w przypadku tej spółki jeśli chodzi o poziom zysku netto gdyż uważałem że nie uda się spółce przenieść na klient 10% wzrostu kursu rub/usd ale wygląda na to że się im to udało. Wydaje się że gdyby kurs się trochę cofnął po porannym wystrzale to może warto podkupić ? Ma ktoś jakieś własne zdanie na temat Asbis.
@Roman, mowiac jezykiem Ryby z tego artykulu: zaje***** k**** :) Kilka dni temu pisalem, ze Redakcja ma pewnie haki na Altusa. No, ale ze to taki kabaret-tego sie nie spodziewałem. Az mnie brzuch ze smiechu rozbolal. Dziekowa.
Nieuk.
Ktoś niedawno pisał na blogu ,że Orzeł b. mu szybko odjechał,a dzisiaj już można brać znów w fajnej cenie, może by tak trochę podebrać pod raport 8 listopada?
BBB
Moje zdanie jest niezmienne odnośnie Orła. Wyniki za 2 kw mogą być ostatnimi z porównywalnym zyskiem r/r a od 3 kw powinny być coraz gorsze.
Kupiłem dziś trochę BAH. Czekają nas pewnie dobre wyniki za 3 kwartał i zaliczka na dywidendę z 10-15 gr. To powinno podnieść na chwilę kurs powyżej 2 zł do końca roku. Co dalej – się zobaczy.
mn
Zaliczka może wynieść max. 6,3 mln (połowa zysku za 1 półrocze) co dałoby 15 groszy na akcje. Jak oczekiwać dywidendy zaliczkowej to w takiej wysokości.
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/31683763,decora-sa-36-2018-zawiadomienie-w-trybie-art-69-ustawy-o-ofercie-publicznej-o-rozwiazaniu-porozumienia-akcjonariuszy
Decora rezygnuje z wezwania
Prezesie to nagranie masakruje TFI.
https://businessinsider.com.pl/finanse/fundusze/altus-i-rockbridge-potencjalne-nieprawidlowosci-w-funduszach/9d23pyr
Heh masakra i znowu Pani Jagoda autorem
Pozdrawiam
Roman
3 komentarze wyżej wklejałem ten link. Masz rację że masakryczne jest to nagranie, słownictwo oraz cel jaki chcą osiągnąć (czyli zarobek dla siebie kosztem klientów) jest nie do przyjęcia. Jak za Altusa i Rockbridga się nie wezmą to KNF się zbłaźni.
Dodałem do listy obserwacyjnej 10 spółek.
Pytanie do Prezesa. Czy którąś z tych spółek ocenia negatywnie i nie powinienem rozważać jej kupna oraz które spółki z tej listy uważa za warte kupna.
Z góry dziękuje za odpowiedz.
1. ABPL
2. COMP
3. Delko
4. Instal Kraków
5. K2 Internet
6. Kinopol
7. Lena
8. Tsgas
9. Trakcja
10. Rawlpung
Pozdrawiam
Jacek
Byłoby super gdybyś dał rade napisać po dwa trzy zdania dlaczego akurat te spółki i czego się po nich spodziewasz :)
Jacku, przedstawiłeś kiedyś swoje zasady inwestowania, i jednym z warunków był trend wzrostowy na spółce. Czytając powyższą listę, ze spółek które kiedyś obserwowałem tego warunku nie spełnia Lena i Trakcja. Nie wiem jak w przypadku innych bo ich nie śledzę. Co zatem skłoniło Cię do wskazania tych dwóch? Pozdrawiam Łukasz_S
AB – niska wycena bo c/z 5,20, ale w tej branży normalna (patrz ABC Data i Asbis), duża konkurencja i coraz więcej sprzedaży w internecie aby jak najtaniej kupić. Spodziewam się raczej płaskich wyników w rozpoczętym roku obrachunkowym, dalszy brak dywidend (coś wspominali że może jakiś zysk do akcjonariuszy trafi) więc raczej nie ma powodów do wzrostów kursu. Obstawiam że będzie lekki spadek kursu ww przeciągu 12 m-cy.
Comp – nie wiem jak może kurs się zachowywać w przyszłości. Oni sprzedali swoją spółkę zależną PayTel z czego dostali 34 mln (55% udziałów) a w kolejnych 3 latach będą odkupować od nich po 15% dalszych udziałów. Mogą otrzymać między 34 a 200 mln i w takim rozrzucie jest problem. Jak będzie 34 mln to kurs spadnie a jak będzie 200 mln i duża część trafi do akcjonariuszy to kurs może urosnąć. W mojej ocenie wyniki przez najbliższe 3 lata mogą być dobre bo podtrzymywane sprzedażą udziałów ale później logicznie mogą bardzo mocno spaść – jeśli przecież sprzedali "kurę znoszącą złote jaja" to może być bida. Nie wiem jak może zachowywać się kurs w najbliższych 12 m-cach.
Delko – rok temu miałem w portfelu i sprzedałem gdyż uznałem że ich działalność (głównie hurtownik) nie ma racji bytu w czasie rosnących w siłę dyskontów. Jednak wyniki są nadal OK, wg słów prezesa Kaweckiego zysk w 2018 ma być wyższy niż w 2017 roku a to oznacza że wyniki obecnego półrocza muszą byc o 30% wyższe r/r. Jeśli wyniki faktycznie będą wyższe w 2 półroczu, uwzględnimy niską wycenę (c/z 4,55) i trwający od dłuższego czasu skup akcji przez prezesa i jednego z głównych akcjonariuszy to widzę duże szanse na wzrost kursu (sam myślę o kupnie).
4. Nie znam spółki gdyż jest z nielubianej przeze mnie branży. Obecna wycena wydaje się niska c/z 3,10 ale wydaje się nie do utrzymania. Wnioskuję to po rekomendacji bdm który oczekuje 14 mln zysku w tym roku (reko z kwietnia więc stare) a Instal ma zysku za ostatnie 12 mcy 28 mln czyli w drugim półroczu byłyby słabe wyniki. Nie wiem jak może się kurs zachować w najbliższych 12 mc-ach.
k2internet – nigdy się nie wgłębiałem w ta firmę. Wycena niska bo c/z 6,75 ale widoczna jest wysoka baza 3 i 4 kw 2017, wątpię czy ją utrzymają. Raczej spadek kursu (choć niska kapitalizacja) jeśli wyniki będą gorsze r/r.
Kinopol – oni odkupili od Agory Stopklatkę przez co w 2 kwartale wykazali one off (drogo kupili i musieli w górę przeszacować posiadaną część swoich udziałów). Przez najbliższe 3 kwartały będzie pomagało w wycenie to przeszacowanie w górę a później zyski wrócą do normalności. Wydaje mi się że realnie mogą zarabiać 20 mln rocznie co dawałoby c/z 11. W obecnych czasach raczej drogo. Na razie kurs płaski a po wynikach za 2 kw 2018 może spaść.
Lena – po podanych wczoraj fatalnych szacunkach przychodów i zysku spodziewam się nawet 3 kwartałów gorszych wyników dlatego kurs może spadać.
Tesgas – ciężko przewidzieć w przypadku tej spółki. Z jednej strony podpisują dużo kontraktów (w samym 3 kwartale było to 107 mln czyli 4 razy wyżej niż rok wcześniej) a z drugiej strony niedobór pracowników ogranicza możliwości pełnego wykorzystania obecnego potencjału rynku. Wydaje się że obecnie podpisywane kontrakty są rentowne, płace powoli hamują więc wyniki będą się poprawiać i zaczną pokazywać wreszcie zyski. Wydaje się że jest szansa na wzrost kursu.
Trakcja – oni jeszcze ze 2 lata będą kończyć kontrakty z lat 2015-2016 które są obecnie nierentowne dlatego ten rok jeszcze słaby a może dopiero w przyszłym roku im poprawią się wyniki. Jednak wycena jest za wysoka na mozliwe zyski w najbliższych latach dlatego obstawiam spadek kursu.
Rawlplug – wyniki tego półrocza powinny być lepsze r/r (szczególnie 4 kw bo mieli odpis na ok. 7 mln) bo spodziewają się wzrostu przychodów i marż, realne jest nawet 45 mln zysku w całym roku a to dałoby c/z 6 (nisko). Do tego uchwalili skup akcji za 30 mln do 2022. Nie wiem jaki wpływ na wyniki od przyszłego roku może mieć wzrost cen energii i gazu. Wydaje się że przez najbliższe pół roku kurs może się dobrze zachowywać a co dalej to w zależności od wyników (kosztów energii).
To tak na szybko napisane, nie znam wszystkich spółek dokładnie a nie mam czasu aby je dokładnie prześwietlić. Tak jak Karol napisał mało podałeś informacji pod jakim kontem je analizować. Pamiętaj że to jest moje zdanie wyrobione na szybko (w 2 godziny ich przeglądania) więc jak najbardziej mogę się mylić dlatego nie biorę odpowiedzialności za twoje decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie mojego wpisu.
Dziękuje za bardzo wnikliwą odp Prezesie. Twoje uwagi na pewno przemyślę.
Z kupnem na razie mi się nie spieszy. Średnie polskich indeksów + sytuacja w USA nie zachęca do kupna. Poczekam na 9,500-10.000 na Wig80 (bo nie sądzę aby średnie wygenerowały sygnał kupna w tym roku) + wyniki za III kw i wtedy podejmę decyzje inwestycyjne. Myślę, że kupię 2-4 spółki z tej listy w ciągu 6 miesięcy.
Pozdrawiam
Jacek
Nie lubię kupować po wynikach za 3 kw (chyba że jestem pewien lepszych) bo zazwyczaj w 4 kwartale są najmniej przewidywalne przez nieprzewidziane odpisy.
Trafne spostrzeżenie, czyli budowlankę można rozważyć dopiero po wynikach za IV kw tutaj widzę największe ryzyko odpisów, są też spółki które z reguły mają najlepszy IV kw.
Pozdrawiam
Jacek
Ten rok może być szczególny w tworzone odpisy. W wielu firmach zmienili się biegli oraz po aferze Getback biegli będą chcieli więcej odpisów robić na sporne finanse w firmie żeby im się nikt do d..y nie dorwał dlatego może być wysyp słabych wyników (przynajmniej pod kątem księgowym).
Nasdaq zaczyna nurkować, zaczął z wysokiego poziomu, jak w tym tempie będzie leciał to jutro będzie rzeź.
Sławek
Ja umiem rzeź jak kiedyś powiedział podsiadło.
Dzisiaj kurs eur/pln zaczął rosnąć a słabego złotego brakuje do nakręcenia paniki na naszym rynku.
Jeszcze 3-6 mcy temu wystarczyły odrobinę słabsze wyniki a małe spółki mocno spadały. Obecnie tak się dzieje na większych spółkach np.dzisiaj Forte, CCC.
No i stany popuściły.
Kolejny artykuł business insider ze śledztwa jakie prowadzą przeciw Altusowi, jest ciekawie https://businessinsider.com.pl/finanse/fundusze/altus-i-rockbridge-potencjalne-nieprawidlowosci-w-funduszach/9d23pyr
Piękna krucjatę prowadza, o dziwo tylko z Altusem a innych TFI nawet nie dotkną – czyżby działali jak hieny kopiąc lezącego czy maja w tym swój interes?
Aby pani redaktor była obiektywna powinna też wspominała ile Altus zarobił dla klientów tych funduszach – byle tylko nie okazało się ze masa ludzi się wzbogaciła na tym.
Chore jest to w tym wszystkim ze ktoś tak łatwo nagrał to wszystko.
Ja sie smieje z wielu powodow. Po pierwsze powinna byc klatka "faradaja". To jest i tak pikus…Najwazniejsze osoby w panstwie nagral Falenta. Jak to widzial BOR? Przeciez to ustawka…Tez zostane kelnerem i nagram wszystkich. Totalna ustawka i tyle w temacie. No, ale ubaw mam:)
Nieuk.
Lena znów pokazała gorsze r/r wyniki. Wciąż rozważam LUG – jeśli pokażą dobre wyniki kupuję. Argentyna powinna im procentować w przyszłym roku. Odjeżdżają Lenie, która jak widać musi dużo inwestować w unowocześnianie np. parku maszynowego. LUG wcześniej szedł mocno w innowacyjność i teraz im to daje napęd.
mn
Unowocześnienie i związane z tym koszty to jedno ale im przychody spadły i to problem. Niestety w przypadku Leny trzeba nawet oczekiwać 4 kolejnych kwartałów gorszych wyników.
Nie ma czego gratulowac. Troche dzialam na zasadzie rozdwojenia jazni, ale dziekuje. Gielda jest bardzo skomplikowana. Ja analizue (szumnie mowiac) ruchy spekulantow. Najwazniesze w spekulacji sa: wolumen i obroty i staram sie to wykorzystywac.
Nieuk.
W sumie racja. Czyli można oczekiwać 10-15 gr zaliczki. Może i warto kupić. AT też tak mówi.
Nieuk, gratuluję Jujubee.
mn
W przypadku BAHu powoli zbliża się sądny dzień, kiedy to albo będą musieli zapowiedzieć zaliczkę na poczet dywidendy za 2018 albo będą musieli poinformować rynek, że te 80% zysku na dywidendę to sobie możemy włożyć między bajki. Od tego w tej chwili zależy, w którą stronę pójdzie kurs.
mn
Moim zdaniem będzie w normalnej wielkości zaliczka na dywidendę, jakby coś mieli zmieniać to zrobią to dopiero w przyszłym roku w okolicach raportu rocznego.
Czesc,
Cos mi sie wydaje, ze jest szansa na wieksze odreagowanie na BAHu…Ciekawe, jak dzisiejsza sesja sie skonczy na walorze. Spekulacyjnie ciekawy material;)
Pozdrawiam,
Nieuk.
Żeby normalna (nie spadkowa) sytuacja na gpw była to i ja bym podkupił BAH, a tak trochę strach cokolwiek kupować.
Co do 4fun i rekomendacji to nie ma za bardzo co się cieszyć patrząc na szacunki ich zysku. Prognozy Vestora na kolejne lata są w zasadzie niższe niż zysk za ostatnie 12 miesięcy. Mam obawy czy to może dać kopa do wzrostów kursu.
Ja 4fun mam juz dlugo i zostawiam jeszcze kilka fajnych spolek tzw. fundamentalnych. Patrzac na gielde to w obecnej sytuacji szukam okazji do spekulacji-tak, jak pisalem w piatek m.in. o Jujubee. Dzisiaj bardzo skromniusienko wpadl BAH. Bloobera tez zostawiam. Jeszcze mysle o Work Service i Cherry, bo w przypadku Bahu, jak i WS moze uksztaltowalo sie podwojne dno…Ryzyko spore, ale to za maly % portfela.
Nieuk.
Na Livechat migają co chwilę zmieniające się zlecenia na K. Podobnie było w piątek.
Animatorowi zaciął się automat?
mn
Chociaz wycena robi sie atrakcyjna-a to najwazniejsze powinno byc dla inwestora/spekulanta. "Never say never" :)
Nieuk.
Pozwole sobie wkleic linka z zaprzyjazionego bloga;) Radze dokladnie to przeczytac. Ja tej firmy po prostu nie lubie, ale tylko krowa zdania nie zmienia:
http://www.gazetagieldowa.pl/2018/07/t-bull-6-mniej-pokazywanych-faktow.html?m=1
Pozdrawiam,
Nieuk.
Tbull kolejna spółka game nisko wyceniana obecnie po 23 zeta jeszcze w styczniu 100 mają mieć kilka premier na przełomie 201819 .obecnie gry na androida ale w tym roku wydają gre na pc-ta
prezesie co sądzisz
to tylko swiadczy o tym ze 100pln bylo cena zdecydowanie za duza. Bylo tylko kwestia czasu kiedy ona spadnie. NIewiem co tam sie teraz dzieje, ale cena w emisji byla z kosmosu wzieta.
Zasadą bloga jest podpisywanie się pod pytaniami (z nicka, imiona czy co tam się chce) żeby jakieś resztki kultury zachować. "Starzy" starzem czytelnicy bloga wiedzą że nie inwestuję w branże gamwdev gdyż uważam że większość spółek jest przewartościowana. Nie lubię podłączać się do tłumu "baranków" które jakiś duży gracz/inwestor wiedzie na rzeź. T-bulla całkiem nie znam choć chyba aż tak drogi nie jest ale w akcjonariacie jest Trigon które może sypać bo ma spore kłopoty.
Może inny czytelnik bloga kilka słów napisze o firmie ?
sory ze sie nie podpisałem a trigon sie chyba po częśći wysypał stąd te spadki obserwuje spółke i d ponad 2 tygodni ktoś wrzuca ciągle po 200300 akci i gdy cena rośnie ten wrzuca na rynek większą ilość
"baranki" dzis dają rade tbull 28 % na plus
krzysiek
To prawda Prezesie. Nie ma tez sie co oszukiwac, ze agencje pr-owskie dbaja o tzw. artyluly sponsorowane i lobbuja na rzecz swoich klientow, zeby bylo czesto o swoim kliencie w prasie branzowej i najlepiej "najcieplej pisano".
Ja takie artykuly czytam czysto pogladowo. No i czasem pojawiaja sie wzmianki o spolkach, ktore mnie interesuja – tutaj chocby o Eurocashu bylo. Tez sie nie dziwie redakcjom, ze moze zachodzic taki proces, bo wiadomo jaka jest sytuacja w prasie…
Martwia mnie bardziej problemy systemowe na naszej "gieldzie":
1. Biegli rewidenci dostaja kase od spolki za audyt. Czyli de facto sa na garnuszku spolek. Powinno byc tak, ze w zaleznosci od wielkosci-firma powinna odprowadzac jakas skladke do GPW. I ona w porozumieniu z KNF powinna przydzielac rewidenta-moze losowo…Powinna byc jakas konkretna lista audytorow – ktorzy okazali sie najbardziej rzetelni na rynku. Taki rewident powinien sie zmieniac, np. raz na rok. Moze wtedy choc troche zmniejszylaby sie patologia. W "cud 100% uczciwosci" nie wierze. A pewnie tak to czesto wygląda, ze przy otwartym winie skladaja podpisy zarzady i audytorzy.
2. Drugi problem-to rekomendacje "na zamowienie". Nie wiem, czy to Ty pisales, czy OBS…chodzi mi o sprawozdanie ULTGames. Fajna spolka (z reszta grupe Playway wysoko cenie jako calosc). Ale w sprawozdaniu nie przyznali sie, ze rekomendacje wystawia PDM…To jest oczywiscie tylko przyklad, ale to jest analogiczna sytuacja do pkt.1. Trzeba zrobic "klientowi dobrze".
Milej niedzieli,
Nieuk.
Nie ja, pewnie OBS "PDM zawarł z analizowaną spółką/spółkami umowę o prowadzenie usług w postaci sporządzania rekomendacji."
Nie ma co już drążyć tematu o którym piszesz, przykład Getbacku wszystkie ukazał problemy (naciągane reko biur które przygotowywały i sprzedawały akcje w IPO czy biegli i agencje ratingowe które nie wypatrzyły wałka).
Jak ktos jeszcze nie czytal:
https://www.parkiet.com/Analizy/310279982-Spolki-gieldowe-Wynikowe-nadzieje-III-kwartalu.html
Nieuk.
Parkiet i podobne gazety/portale zazwyczaj wiecznie wałkują te same firmy i nie ma żadnej "świeżej krwi" w ich polecaniach. Bazują na dużych firmach gdzie zyski rosną o kilka/naście/dziesiąt % a nie wskazują spółek których zyski mogą wzrosnąć po kilkaset % (zazwyczaj małe).
@Krzysku,
Tak, pisalem o Cherrypick. Zalowalem, ze jej nie kupilem przed rajdem na 200 zl. Uwazam, ze to bardzo dobrze ulozona spolka fundamentalnie. Poza tym dwie premiery w najblizszym czasie maja sie ukazac. Wykres tez wyglada ciekawie, bo wybronili dzis okolice 140 zl i to przy fajnych obrotach. Firma znalazla nisze, ktora moze przelozyc sie na mainstream.
Tak spojrzalem na akcjonariat i wydaje mi sie, ze tu slawetny altus moze sypie jeszcze przy wzrostach. Cherry to ciekawy temat na przyszly tydzien.
@MS,
Zgadzam sie z Toba, ze ostatnia fala hossy rzadzi sie tymi prawami, o ktorych pisales. Tylko, ze spekulanci lubia takie sytuacje jak z Kurskiem na Jujubee. Mala kapitalizacja, spory free float. Ja oczywiscie nie wiem jak bedzie. Trzeba na pewno byc ostroznym i miec oczy szeroko otwarte…Jesli ktos ma awersje do wiekszego ryzyka-to najlepiej niech z gory odrzuci temat. Tak jeszcze troche zartem mowiac, to mamy "czerwony pazdziernik" na gieldzie, wiec nowa opowiesc rosyjska wpisuje sie w temat;)
Prezesie,
Pytales sie, czy Kursk bedzie na steamie. Widzialem jakis trailer, gdzie na koncu pokazaly sie platformy na ktorych gra.ma sie pojawic i byl tam Steam. Ale czy bedzie na 100% nie wiem…
A tak nawiazujac co Jan napisal: chyba test 2000 nas czeka na Wig20, ale cos mi sie wydaje, ze mozemy zahaczyc o minima z 2016 r, czyli okolice 1700. Niby jesteśmy rozwinietym rynkiem, ale widze tu dalsza niepełnosprawność…Jak w USA sa wzrosty-u nas niekoniecznie a jak tam sa spadki-to my tez ostro lecimy. Tyle dobrze, ze w Stanach zaczelo sie od duzych spadkow i bananowka "zdazyla" zareagowac.
Milego wieczoru i weekendu,
Nieuk.
Kursk jest/będzie dostępny w serwisie steam: https://store.steampowered.com/app/860620/KURSK/
palec
No i w USA kontynuacja marszu na południe, jest to trochę dziwne, bo podali dzisiaj dane za III kw. i PKB na poziomie 3,5, co jest spadkiem w porównaniu do II kw. ale i tak więcej niż spodziewali się w tym czasie ekonomiści – 3,3. Tam chyba spadki bardziej są pochodną napięć na lini USA-Chiny oraz spodziewanymi / zapowiedzianymi przez FED podwyżskami stóp procentowych. Myślę, że to może też aspekt psychologiczny związany z tym, że oni zapomnieli jak wylgada kolor czerwony na giełdzie – 8*9 lat hossy, i teraz gdy zaczęły się spadki część inwestorów może generować dużą podaż.
Cos jest w tym co napisał kolega wcześniej odnośnie zachowania się mniejszych spółek gamediv. Od targów w Kolonii obserwowałe niewielkiego gamediva – VarsaVR i ich symulator, ampituda i stopień wahania w tym czasie istotna – raj dla spekulatów.
Z Ropczycami to Prezesie dobrą robotę zrobiłeś. Podobnie jak kiedyś z Seko. Poczekamy na rozwój sytuacji. Myślę że będzie okazja przed wynikami IV kw załapać poniżej 30 zł bo dzisiejsze zachowanie kursu mocno irracjonale – zbyt niski wzrost w stosunku do skali wyników. Może jest to spowodowawne, że ktoś już wcześniej grał pod te wyniki i teraz zrealizował zyski – parę tygodni temu spółka była dostępna za 27 zł. I myślę, że przy spadkach na szerokim rynku połączonymi z faktem że spółka nie nalezy do tych najbardziej płynnych kurs może w niedługiej przyszłości w te okolice zawitać.
A jak wyglada w Ropczycach kwestia energii – bo to chyba teraz najbardziej nośny temat.
Pozdrawiam Łukasz_S
Cena energii będzie dopiero widoczna od 1 kwartału i będzie to ok. 1 mln kwartalnie większego kosztu. Niby dużo ale jeśli zarabiają teraz 10 mln kwartalnie (taki jest potencjał) to tego 1 miliona się nie odczuje. W niedzielę krótki post wrzucę z zyskami i szacunkami zysku. Mam w głowie już możliwe zyski za 3 kolejne kwartały ale skupię się tylko na obecnym 4 kwartale. Po dzisiejszych wynikach chciałbym i ja aby kurs się cofnął w okolice 30zł, może być trudno chyba że spadki na gpw się nasilą to i Ropczyce cofną.
Z Seko się udało ale i podobnie było z Helio (z 80% wzrostu w pół roku).
Liczę że za pół roku trafi się wiele dobrych wejść które dadzą dobry zarobek w średnim terminie, teraz niech wszystko spada (poza kilkoma spółkami które mam w portfelu :-)
strach zagląda w oczy kupującym,
ja przedwczoraj otworzyłem wagon "eSek" po 2160 ze stoplosem na 2175
dzisiaj niezły zysk i z głupia wystawiłem zlecenie na K po 2181 o 16tej i nie weszło
(z jednej strony szkoda, ale z drugiej nie widzę przesłanek do zwrotu, w poniedziałek z rana chiny mogą dołożyć do pieca i my z rozpędu otworzymy się z luką)
w poniedziałek w USA może być powtórka jak dotrze do amerykanów że trend spadkowy się właśnie wykreował i wcale to nie musi być trend krótkoterminowy, poza tym liczę na panikę i telefonistów celem uzupełniania depo.
w myśl zasady bój się gdy wszyscy się chciwią, Chciw się gdy wszyscy się boją
tak jak ktoś wcześniej zauważył że nie ma wielkiego sypania na gpw, problemem jest brak kupujących, mimo mocnego wyprzedania wygląda że to jeszcze nie koniec spadków.
sławek
u Amerykanów jest na razie korekta dopiero zejście poniżej 2600 pkt będzie oznaczało trend spadkowy. Jan
Wsparcie definitywnie złamane ale jeszcze wielkiej tragedii bym nie robił, kolejne wsparcie to 2000 pkt więc 4% potencjalnego spadku. Ja się cieszę że rynek spada choć mam nadzieję że zbyt głębokich spadków nie będzie to inwestorzy/amatorzy się za bardzo wystraszą.
Fajne informację podał XTB o dywidendzie zaliczkowej ze stopą ok. 7% ale podane szacunki zysku za 3 kw są już słabe r/r – widać że ograniczenie dźwigni obniża zyski.
Bardzo mocne szacunki zysku netto podało PKP Cargo, wzrost zysku z 32 mln do 104 mln jest potężne. Niestety wzrost cen energii od nowego roku może mocno obniżyć zyski.
Czaiłem się dzisiaj na Jujubee (spekulacyjnie pod Kurska) ale spadki na rynkach mnie zblokowały, szkoda bo gdybym kupił kiedy akurat chciałem to byłoby 5% już do przodu.
W tym tygodniu chyba jeszcze obronimy wsparcie na Wig20 jak i Amerykanie na S&P500. Przyszły tydzień kluczowy dla rynku akcji. Nie oszukujmy się jak te wsparcia pękną to żadne akcje nie będą rosły, w bessie spółki które pokazują dobre wyniki też spadają tylko mniej.Jan
Patrząc na obroty na Wig20 350 mln. ewidentnie nikt nie chce kupować akcji przy spadku 2%.Jan
A jednak naruszyli wsparcie. Jan
I pękło wsparcie na Wig20 nie będę pisał co to oznacza bo każdy wie. A w USA nie chce mi się wierzyć że dziś będzie test ok 2600 pkt bo to już byłby mini krach. Jan
29 października otwarcie fabryki LUG w Argentynie – dziś pojawił się komunikat na fejsie.
mn
Jak chcesz możesz spróbować pod tą fabrykę zagrać to twój wybór.
Ja wolę nie kombinować i po ewentualnej korekcie dokupić akcji Ropczyc których wyniki jak nie zrobią odpisów to w 4 kw będą z 7 mln lepsze r/r.
ps Ty chyba masz już Ropczyce.
Lenę już jakiś czas temu sprzedałem z małą stratą. LUG rozważam – kusi, bo jak pójdzie komunikat o uruchomieniu fabryki w Argentynie to krótki efekt może być jak na Agrolidze. Do tego trudno sobie wyobrazić, aby coś negatywnego wyskoczyło w wynikach. Spółka rozwija się, branża tym bardziej, zarząd budzi zaufanie.
mn
Tower Investment.
Sprzedaż działki przy Alejach w Warszawie Budimexowi.
Cytat z komunikatu:
"Cena sprzedaży Nieruchomości będzie równa iloczynowi kwoty 1466,67 zł i liczby metrów powierzchni użytkowej wynikającej z prawomocnego pozwolenia na budowę".
Aktualnie akcje Towera kupują chyba ci co wiedzą ile metrów będzie w pozwoleniu na budowę.
A jak tam ma być drugi Sky Tower to co? :)
LC
arząd Tower Investments S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu dzisiejszym spółka Tower Project sp. z o.o. ("Sprzedający"), spółka zależna od Spółki, zawarła z Budimex Nieruchomości sp. z o.o. ("Kupujący") przedwstępną umowę sprzedaży ("Umowa") nieruchomości składającej się z działek gruntu położonych przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie, o łącznej powierzchni 12.861 m2 ("Nieruchomość"), na której Kupujący zamierza zrealizować inwestycję mieszkaniowo-usługową.
Jednocześnie Kupujący zobowiązał się do wybudowania lokalu handlowego ("Lokal") o powierzchni około 1.300m2, a Sprzedający zobowiązał się Lokal kupić.
Kluczowe warunki zawieszające zawarcia umowy przyrzeczonej to:
– pozytywny wynik badania prawnego Nieruchomości,
– uzyskanie przez Sprzedającego ostatecznej, wykonalnej i prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę.
Umowa przyrzeczona zostanie zawarta po spełnieniu warunków zawieszających wskazanych w Umowie, nie później niż do 30 czerwca 2021 roku.
Cena sprzedaży Nieruchomości będzie równa iloczynowi kwoty 1466,67 zł i liczby metrów powierzchni użytkowej wynikającej z prawomocnego pozwolenia na budowę. Cena Lokalu będzie równa iloczynowi kwoty 6 500 zł i liczby metrów jego powierzchni użytkowej.
Czy z tego duży deal będzie ? Chyba nie aż tak duży. Zakładając że będzie 10.000 metrów czyli dostaną ze sprzedaży 15 mln, budowy sklepu wartości blisko 10 mln czyli faktycznie z 5 mln na tym zyskają. Oczywiście sklep będa mogli sprzedać lub wynajmować i to dodatkowe zyski. Jednak trzeba byłoby też zerknąć ile faktycznie zapłacili za działkę.
Ja spółkę już skreśliłem bo jednak dużo jest w niej nieścisłości.
Nie wiem jak można pisać że, cytuję: "deal nie będzie aż tak duży" nawet nie sprawdzając za ile ta działka była kupiona. To z czego taki wniosek? Z dzisiejszej pogody czy z fusów po kawie? Trochę taki post dla postu. Pozdro.
LC
Odnośnie ostatnich spekulacyjnych wzrostów na pomniejszych spółkach gamedev napiszę tylko dla przypomnienia, że na końcu hossy obejmującej jakiś sektor, czy branżę zawsze rośnie coś co w ogóle nie powinno urosnąć. I tak jest i tutaj.
Dziękuję za uwagę.
MS
Na spółkach gamedev tylko spekulacyjnie teraz można grać i to z dużym ryzykiem, bo jak Stany zapalą znowu czerwone światło na -3% to będą one pierwsze do spadków dwucyfrowych.
Prezes, chciałbym Cię zapytać o opinię nt. LUG. Wiem, że wycena stosunkowo wysoka. C/Z myślę, że przy progresywnych wynikach powinno po 2018 wynieść 7-8. Nad spółką wisi opóźnienie w uruchomieniu fabryki w Argentynie, ale jak ruszą to wzrost przychodów w 2019 będzie znaczący. Dywidenda coraz wyższa, transparentne raporty. No i branża, szczególnie na wzrost cen energii bardzo rokująca. Co sądzisz o spółce?
mn
Z tego co widzę to na temat LUG i Leny już dyskutowaliśmy pod postem http://www.analizyprezesa.pl/2018/09/po-mocnej-przecenie-na-gpw-coraz-wiecej.html#comment-form
Wówczas zdecydowałeś się na kupno Leny i niestety jak trzymasz to ponad 10% straty masz, szkoda.
LUG spadł od tej dyskusji o 5% czyli też słabo kurs się zachowuje. Z tego co widzę to nie było nowych komunikatów więc raczej nic nowego nie ma co pisać. Oczywiście w przeciągu miesiąca tak jak napisałeś mocno wałkowany jest temat rosnącej energii i faktycznie LUG może stać się beneficjentem inwestycji firm we wprowadzaniu oszczędności poprzez wymianę na energooszczędne oświetlenie. Trzeba też pamietać że wzrost energii na pewno w jakimś stopniu będzie zwiększał koszty LUG (nie odnalazłem w raporcie rocznym ile zużywają energii). Jeśli chcesz kupić akcje LUG to wydaje mi że lepiej poczekać do raportu za 3 kwartał, raczej nic pozytywnego nie powinno się wczesniej wydarzyć.
jak już jest temat gamedev, to co sądzicie o Cherrypick, na początku listopada premiera dwóch gier na androida i ios, z tego co pamiętam to kiedyś Nieuk coś wspominał o tej spółce
Krzysiek
@Nieuk
Uważam, że aktualne wzrosty są bardzo spekulacyjne. Ostatnio insider sprzedawał akcje sporo niżej. Mam duże wątpliwości co do tego czy zarobią jakiekolwiek pieniądze na tej grze. Mieli uruchomioną przedsprzedaż, ale nie znalazłem komentarza spółki o zainteresowaniu klientów.
Automotive
Na Farmie sypali po kilkanascie zl insiderzy…nie mamy przeciez pewnosci., ze te transakcje nie sa ustawiane…Skads te obroty sie biora. Ewidentnie jakas vrubsza spekula usiadla na papierze…a co z tego bedzie-to zobaczymy za jakis czas. A czy Kursk bedzie sukcesem-wcale wielkim byc nie musi.
Nieuk.
@Automotive,
Dzieki, ze zapytales sie mnie w tym tygodniu o Jujubee. Dzieki Tobie sie zainteresowalem tematem i wzialem wczoraj spekulacyjnie niewielki pakiecik w ok.9 zl do rzeczywistego i wirtualnego portfela. Poczekam chyba do premiery Kurska.
Pozdrawiam,
Nieuk.
I mnie ten Kursk zainspirował do kupna ? Niska kapitalizacja jujubee jest więc spekuła może podciągnąć kurs. Czy ktoś potrafi mi powiedzieć czy ona będzie sprzedawana na steam (nie widzę tej informacji) a jak nie to czy inne źródła dystrybucji mogą wysoką sprzedaż zapewnić ?
https://store.steampowered.com/app/860620/KURSK/
Każdy developer(gier) który chce zarobić, musi się się wystawić na Steam. Wyjątkiem są molochy które mają własne sklepy jak Ubisoft(Uplay), EA(Origin), czy Microsoft. W praktyce, po za tymi wyjątkami, wszystkie gry(PC) tworzone komercyjnie wychodzą na tę platformę.
Dzięki, ktoś mi już odpisał i faktycznie na steam jest już zapowiedź. Niestety jak popatrzyłem na opinie ich innych gier i ilość graczy to słabo ich wcześniejsze gry wyglądają.
Kursk to nie jest tytuł który zrobi furorę na premierę. Gry przygodowe nie cieszą się taką popularnością jak kiedyś. Co prawda mają swoją niszę, ale większość młodych graczy niespecjalnie interesują. Po za tym, mam wrażenie że część z nich będzie tu szukała akcji, której może tu po prostu nie być.
Samo Jujubee nie próbowało się z grą w tym gatunku, a ich poprzednie gry jak zauważyłeś nie robią dobrego wrażenia.
Nawet jakby ta gra odniosła umiarkowany sukces(w co osobiście nie wierzę) to ciężko będzie przeforsować potencjalny sequel.
Inna sprawa, że mimo znakomitych wyników np. na Ropczycach czy Fasingu nie ma siły do wzrostów. Kto wie czy dziś Ropczyce nie zamkną się na zero lub malutkim plusie, a powinny być solidne wzrosty przez parę dni.
mn
Niestety spadki na giełdach światowych i kiepskie perspektywy sprawiają że inwestorzy niestety boją się kupować jakiekolwiek akcje. W takim otoczeniu jest realne że i za miesiąc Ropczyce mogą znowu spaść w okolice 30zł i ja na to czekam, zamierzam mocno dobrać zarówno do portfela rzeczywistego jak i wirtualnych. Nie liczyłem jeszcze ile wyniosłoby c/z gdyby nie uwzględniał skupionych akcji i zrobionych odpisów w ostatnich 12 miesiącach ale pewnie są to okolice 3 czyli mega tanio.
Na portalu analiz zapowiedzieli się że będzie analiza i ja w weekend jakiegoś posta zlepie (muszę zupełnie innego zrobić niż konkurencja :-)
Mocny dzisiaj jest Livechat, 4% wzrostu to całkiem nieźle, on teoretycznie czym gorsze nastroje przekładające się na osłabienie złotówki tym lepiej dla niego bo większe zyski osiągnie. Oczywiście przy mocnych spadkach na giełdzie wcześniej czy później i Livechat spadnie.
WIG20 na mega ważnym wsparciu na 2096, jak nie wytrzyma (liczę że jeszcze na razie wytrzyma) to szybko kolejne 5% spadnie.
Takich spółek jak Ropczyce jest bardzo wiele.
Ludzie wolą kupować mieszkania na wynajem niż inwestować na GPW.
Niestety po części mają rację. W USA rysuje się przejście w trend spadkowy a to nie będzie sprzyjać wzrostom na naszym podwórku.
Generalnie wyceny spółek oceniam jako niskie.
Zaś na polskich indeksach brak sygnału kupna, średnie są ujemne.
Nawet jeśli na GPW będą spadki to i tak z 20% spółek będzie rosnąć nawet jak będzie trend spadkowy na GPW. Sądzę, że w tym gronie znajdą się Ropczyce.
Pozdrawiam Jacek
Hej Jacek, a podasz kilka spółek Twoim zdaniem mających podobny potencjał do Ropczyc? Pozdrawiam Remigiusz
Na biznesradar.pl
zakładka narzędzia, potem skaner akcji (trzeba być zalogowanym)
Sam ustalasz kryteria doboru spółek.
Dla mnie bardzo ważny jest wskaźnik zadłużenia ogólnego max 0,5-0,6 w zależności od branży. Inne kryteria możesz sam skonfigurować.
Możesz stworzyć kilka różnych filtrów.
Pozdrawiam Jacek
Trzeba pamietac o tym, ze sprzedaz nieruchomosci jest w toku. Niech utrzymaja stope dywidendy 4%, ale jaki kurs bedzie przy odcieciu dywidendy w przyszlym roku?;) Czemu to ma nie byc byc przy kursie 50 +? Moze tez byc jakas ekstraordynaryjna dywka…Czemu nie…:)
Nieuk.
Prezes, po tych wynikach Ropczyc nadal uważasz, że dywidenda będzie tylko trochę wyższa od zeszłorocznej? Już zarobili 4,2 zł na akcję!
mn
Nie mam pojęcia jak zrobią z dywidendą, jeśli utrzymają tak mocne wyniki a dzisiejszy komentarz prezesa Siwca na to wskazuje to i dywidendę mogą podnieść. Dla mnie na chwilę obecną dywidenda to drugorzędna rzecz gdyż bardziej interesują mnie rosnące zyski.
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/31652359,ropczyce-spodziewaja-sie-utrzymania-dwucyfrowej-dynamiki-wzrostu-sprzedazy-w-iv-kw
Ale Bloober mi dzisiaj tez odpalil. Musze sprawdzic w sumie dlaczego…Game dev. wcale nie ma sie zle – zwyczajna fluktuacja kapitalu…Koniec spamu:)
Nieuk.
I bardzo zdrowa struktura zobowiazan krotkoterminowych vs. naleznosci krotkoterminowe. To tak na szybko, bo na pewno trzeba sie przyjrzec blizej.
Pozdrawiam.
Nieuk.
I 25 mln zl w kasie;)
Milego dnia;)
Nieuk.
Ropczyce z wynikami…
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/31652232,zaklady-magnezytowe-ropczyce-sa-raport-okresowy-kwartalny-skonsolidowany-3-2018-qsr
Aż mnie zatrzęsło (na prawdę), przebiły moje najśmielsze oczekiwania. Zysk w 3 kw wyniósł 10,5 mln przy 3,7 mln rok wcześniej i 8 mln moich szacunków. Mamy wzrost zysku o 183% a przychodów o 31%, marża ze sprzedaży wyniosła 24,76 % (rok wcześniej 22,36% ja oczekiwałem 25% marży). I najważniejsze w firmie czyli przepływy operacyjne do których miałem zastrzeżenia w 3 kw wyniosły aż 23 mln (więcej od zysku i znacznie więcej r/r gdyż rok temu były ujemne).
Nie wczytywałem się jeszcze ale jest super, trzeba też pamiętać że trzy kolejne kwartały na poziomie zysku netto powinny być dużo lepsze bo nie powinno być odpisów. W weekend na spokojnie zrobię analizę wyników.
Dzięki prezes za wyjaśnienia. Widocznie przeoczyłem ten raport. Posiadam skromny pakiet w portfelu IKZE, więc myślę, że warto trzymać.
Pozdrawiam Krzysiek
Ameryka zaczela dzis niezle, jak nie dojada do plus 3%, to zapewne skoncza na minusie, ot tak psychologicznie podejda do tematu że skoro nie ma siły już rosnać to trzeba uciekać
Slawek
Witam piszę z prośbą dotyczącą spółki Lentex, posiadam w portfelu. Akcjonariusze Lenteksu zdecydowali o utworzeniu kapitału rezerwowego w wysokości 81,6 mln zł z przeznaczeniem na nabycie akcji własnych – podała spółka w uchwałach po walnym zgromadzeniu, które odbyło się 16 października.
W maju akcjonariusze upoważnili zarząd do skupu maksymalnie 9.771.671 akcji własnych.
Z mego wyliczenia wychodzi, że cena przy skupie za 1 akcje, będzie wynosić 8,30zł. Obecnie cena spadła do 7zł.
Z komunikatu spółki, prawdopodobnie będzie to wezwanie. Od tego czasu kurs spada. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, kiedy ten skup lub wezwanie miało by się odbyć.
Moja prośba do posiadających Lentex lub innych czy są gdzieś szczegóły tego skupu.
Bo albo nie znajduję, albo nie daję rady odnaleźć takich informacji.
Z góry dzięki
Krzysiek
Wszystko masz napisane w uchwałach walnego z maja 2018r. Wezwanie ma trwać nie później niż do 23 maja 2023 rok (czyli 5 lat). Wezwanie jest rozbite na dwie połowy. Pierwsza połowa to kupno na rynku regulowanym gpw maksymalnie 4,885 mln akcji w cenie nie wyższej niż wartość księgowa czyli 8,89 zł. Druga połowa czyli maksymalnie 4,885 mln akcji to zaproszenie do składania ofert sprzedaży w cenie nie wyższej niż 15zł.
Czyli połowę akcji kupią na gpw w cenie do 8,89zł a połowę akcji w formie wezwania w cenie do 15zł. Termin 5 lat.
Z BAH to się nie zdziwię jak niebawem poznamy nową politykę dywidendową.
mn
Mówili, że dywidenda zostaje po staremu, ale też myślę, że może im się to odwidzieć. W BAHu sądzę, że szykują jakąś totalną wywrotkę. Salon na wawelskiej w Warszawie mieli otworzyć, ale wykończony budynek świeci pustkami. Coś czuję, że chcą porzucić całkowicie Jaguara i Land Rovera i przerzucić wszystkie siły na nową markę.
Czyli te informacje, o ktorych pisales – sprawdzily sie. Chyba to bylo badanie rynku…
https://stooq.pl/n/?f=1258826
Ps. Ale mnie kusi ten BAH i Jujubee…Nawet znienawidzony Unimot obserwuje:D
Nieuk.
Dużo spółek kusi ale chyba trzeba czekać, chyba że ktoś ma mocną żyłkę spekulanta. Ja ostatnio nie trzymam ciśnienia na spekulacjach i najlepiej po wejściu od razu bym sprzedał :-)
PBKM ryzyko się zmaterializowało ale spadek kursu o 10% jest raczej właściwy a nie 4%.
@ mn – wg moich założeń faktycznie z początkiem roku będzie można myśleć o mocnym wejściu w akcje. W USA raczej to na razie korekta i pewnie do 5% jeszcze indeksy spadną. Wkurzające jest że analitycy zaczynają tłumaczyć spadki w Polsce i nie tylko nadchodzącym spowolnieniem, jakaś bzdura bo nawet jak PKB odrobinę spadnie to i tak wzrost jest przyzwoity.
Po wczorajszych gorszych szacunkach zysku Stalexportu obawiałem się o kurs a on mocno się trzyma, to dobrze bo może moja "wizja" odnośnie ruchów się zrealizuje.
Na spółkach technologicznych tren wzrostowy został złamany na S&P500 kluczowe jest 2600 pkt. W USA na początku listopada są jakieś wybory może po nich nastąpi odbicie. Początek roku nie wiem czy rynki nie będą się obawiać brexitu i może być nerwowo na rynkach. Wszystko zmierza do zakończenia hossy i zalecałbym ostrożność w inwestycje w akcje. Pozdrawiam Jan
Prezes ja przestałem patrzeć na analityków, bo równie dobrze mógłbym rzucać monetą, by było 50:50, a nie 90:10 szans. Jeśli chodzi o ceny akcji to ja zaczynam dokupować powoli, ale myślę, że będzie jeszcze taniej i tak jak piszesz dopiero po nowym roku można spodziewać się wzrostów. BAH i Unimot posiadam sprzed wzrostów i tu będą niewielkie zakupy jeśli w ogóle będą, aczkolwiek ceny i możliwości wzrostów kuszą. Przerzuciłem się jednak prawie całkowicie na inwestowanie długoterminowe i chyba nie są to spółki dla mnie. Więcej chcę się zapakować w PCC Rokitę i tu powoli dokupuję. Byłem w tym roku na dniu inwestora i utwierdziło mnie to w przekonaniu, że warto zainwestować. Wcześniej kupowałem tylko ich obligacje.
Wypłacają dywidendę, a nagle gotówka na akwizycje jest potrzebna i gruba emisja :) Jeszcze w niezbyt korzystnym otoczeniu giełdowym. Śmiechłem.
BudzikM
@Czepan,
Mnie tez sie podoba temat inwestycji w PCC Rokite, ale czekam na uspokojenie sytuacji sie na rynku albo poprawe sytuacji technicznej waloru.
U mnie 80% to inwestycje a 20% spekulacje. Niektore spolki juz mam grubo ponad pol roku i sa relatywnie silne jak na ten rynek. A patrzac na obraz gieldy i to, co sie dzialo-to mozna powiedziec, ze to inwestycja dlugoterminowa;)
Milego wieczoru Wszystkim zycze;)
Nieuk.
Aż ponad pół roku? Grubo :)
Ja powoli kupuję, ale dobrze jakby spadło jeszcze, będę uśredniał w dół. W tej chwili dywidenda, jeśli będzie taka jak w tamtym roku, przekroczy 10%, a zyski w tym roku sporo wyższe więc można spodziewać się jeszcze więcej, aczkolwiek możliwe, że będą chcieli teraz zostawić więcej kasy w firmie, bo dług znacząco wzrósł, choć i tak nie jest duży. Firma z naprawdę solidnymi fundamentami i chyba najlepszymi relacjami inwestorskimi na rynku.
Zdaje się, że o naszej giełdzie można będzie pomyśleć dopiero w marcu. Skoro USA nie reaguje pozytywnie na dobre wyniki spółek to oznacza, że czerwień będzie dominować tam w najbliższych miesiącach. U nas będą pewnie sypania grudniowe na mało płynnych spółkach (szczególnie przed 20.12), później styczniowe i lutowe umorzenia jak ludzie zobaczą co im po roku zostało z pieniędzy w TFI i dopiero wtedy może się zacząć odbicie pod dywidendy zdołowanych spółek.
mn
https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/ofiara-rodo-cloud-technologies,109,0,2419565.html
czy RODO mogło mieć tak istotny wpływ na Cloud i po ogarnięciu całego bałaganu związanego z ochroną danych firma znów zacznie zarabiać?
Krzysiek
Czytałem wczoraj ten artykuł i miałem nawet napisać do autora że bzdury pisze ale dałem sobie na wstrzymanie bo po co. Rodo w zasadzie nic wpłynęło na spadki a mocno wątpliwe dochody za które od kilku kwartałów nie mają zapłacone. Ponadto doszły też problemy Altusa który zmuszony wyprzedawał akcje.
jak wczoraj USA zaczęły bardzo słabo to skończyły nieźle, dzisiaj jest odwrotnie
Facebook w mocnym trendzie spadkowym, powoli dołącza google i apple (ten jak przebije 210$ jest szansa na 1904 czy nawet160$)
na s&p500 spirala zaczyna się nakręcać i każda zwyżka może być tylko korektą w nowym trendzie.
nie chce straszyć ale może być ciężko, warszawa wcale nie musi tak spaść jak USA ale pod prąd raczej nie będzie paliwa żeby ruszyć
myślę że takich spadków 3% może być więcej i to jeszcze w w tym roku
Sławek
No to mamy pogrom w USA, średnio indeksy spadły 3,5% to jutro otwarcie na WIG 20 będzie z 1,5% w dół i może połamać wsparcia. Prawdopodobnie odbije ale kierunek południowy robi się coraz bardziej oczywisty.
Czesc,
Tez spodziewalem sie takich spadkow, ale widac, ze rynek juz jest wyprzedany i inwestorzy zaczynaja widziec okazje.
Co do Rainbow: to zaskoczyl mnie tak lagodny "wymiar kary"…Chyba warto obserwowac, bo wynik faktycznie slaby, ale firma na pewno ciekawa.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Astarta – sprzedaż 2018 3q spadła o 13% względem 2017 3q, koszty raczej na pewno wzrosły.
Rainbow fatalne szacunki za 3 kwartał podał (jak dla mnie to szok) bo zysk wyniósł tylko 13 mln przy 38 mln rok wcześniej i co najdziwniejsze przy wyższych przychodach bo 710 mln przy 635 mln rok wcześniej. c/z rośnie do ok. 40 przy 6,5 jeszcze 2 miesiące temu. W przypadku tej firmy jak dla mnie insider trading był mocno grany.
Cześć Nieuk,
Jakie masz opinie na temat jjb? Przełożyli premierę kursk. Czy dzisiejsze wzrosty to gra pod premiere?
Automotive
Mysle, ze tak. Chociaz spolke bardzo pobieznie sledze. Jednak obroty na tak malej spolce robia wrazenie…
Jeszcze tak troche wracajac do Altusa i artykulu. Wydaje mi sie, ze Redakcja ma sporo na nich hakow. To, ze wszystkiego pewnie nie pisza-wcale mnie nie dziwi. Czeka ich prawdopodobnie proces i zostawiaja sobie asy na rozprawe. Co do kwestii obiektywizmu…Nie.ma czegos takiego jak obiektywizm. Kazda opinia-to subiektywna ocena sytuacji. Pozostaje jednak kwestia zastanowienia sie nad rzetelnoscia.
Uwazam, ze Altus i tak jest przegrany. Tu nawet nie mowie o potencjalnych wyrokach karnych-o tym zdecyduje sąd. Bardziej mi chodzi o kwestie zaufania. Niech kazdy z Nas zada sobie pytanie: czy dalby im chocby zlotowke pod zarzadzanie? TFI to w pewnym sensie instytucja zaufania publicznego a mozna przypuszczac (delikatnie mowiac), ze zawiedli na calej linii. Getback getbackiem, ale najwiekszym przegranym calej tej afery jest wlasnie altus. Jakbym byl ich prowcem to przenioslbym wszystkie fundusze do Rockbridge, bo inna nazwa. Swoja droga-za Egb przeplacili a Rockbridge przejeli za grosze…
Milego wieczoru,
Nieuk.
Za kilka lat rynek zapewne zapomni o sprawie; przyjdą nowi z nowym kapitałem oraz nowe postacie kręcące biznes na rynku ich kosztem.
Rockbridga nikt nie chciał kupić ze względu na problemy z ich funduszami. Czy to dobra inwestycja ciężko powiedzieć, na pewno trochę ratuje im życie bo ma inny szyld. Finalnie Altus SA będzie żył, Altus TFI zniknie lub zmieni nazwę, być może Rockbridg TFI zacznie zarabiać. Do czasu az Osiecki nie wróci do biznesu choćby jako doradca raczej kokosów tu nikt nie zobaczy.
Stalexport podał szacunki (oni mają identyczne jak ostateczne wyniki) przychodów i zysku netto za 3 kwartał i jest trochę gorzej niż oczekiwałem. Zysk netto wyniósł 52 mln przy 47 mln rok wcześniej(oczekiwałem 60-65 mln) a przychody wyniosły 95 mln przy 90,3 mln rok wcześniej. Jest możliwe że zysk netto był obciążony większymi rezerwami na wymianę nawierzchni ze względu na wzrost asfaltu (cena zależna od notowań ropy na świecie) oraz kosztów robocizny – czy to prawda dowiemy się w raporcie kwartalnym.
Co ciekawe zysk jednostki dominującej 47,7 mln(nie netto) jest niższy od prognoz analityków 48,8-52,2 mln.
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/31635776,stalexport-autostrady-mial-w-iii-kw-47-7-mln-zl-zysku-netto-rynek-liczyl-na-48-8-55-2-mln-zl
Moim zdaniem swietny artykul. KNF i Altus niech sie.lepiej zastanowia, czy warto isc na wojne z redakcja…bitwe moze wygraja, ale czy wojne?
Nastepna sprawa: byly rzecznik KNFu jest rzecznikiem Idea Banku. Moze.to wciagniecie w gre a moze z gory ustalony plan…Nikogo nie oskarzam, ale tu jest duzo watpliwosci. Caly ten Getback to byla zorganizowana grupa przestepcza i na miejscu prokuratury szukalbym dowodow/poszlak, zeby takie zarzuty wszystkim osobom postawic.
Nieuk.
Dziennikarstwo pierwsza klasa:
'Duża część wyników gwiazd nowopowstałych w ostatniej dekadzie TFI opiera się na produkcji piramid w postaci pompowania kursów wybranych spółek – najlepiej niepłynnych. Nie ma na to dowodów.'
Ziemia jest plaska ale niema na to dowodow :)
/Karol Adx
No właśnie pompowanie kursów. Jak patrzą na spółki które miał w portfelu Altus (Cloud, Tower i inne) których ewidentnie kursy były przewartościowane to łatwo dostrzec takie pompki. W momencie gdy zaczęły się większe odpływy z funduszy to okazało się że większość spółek jest nie wiele warta i nikt nie chce ich kupić. Ciekawy też jest temat z LC Corp – za pompkę po sprzedaży przez LC odpowiadał prawdopodobnie Altus.
Nie broniąc ich; z drugiej strony Altus miał dużo innych spółkę racjonalnie wycenianych o zdrowych fundamentach.
Czy success fee liczyli tylko od kwoty powyżej benchmarku czy od całego zysku jeśli wskaźnik został przekroczony?
To czasopismo prowadzi otwarta wojne z Altusem, nuke spuscili kiedy pisali ze zabiora im licencje. Sam naglowek budzi moje watpliwosc czy sa obiektywni – nie twierdze ze przedstawione informacje sa nieprawdziwe gdyz tego nie wiem. Kiedys byla Idea TFI ktore ponoc stosowalo ciekawe standardy ksiegowsci – podbijajac wybranym zyski kosztem innych.
Poniżej załączam link który każdy inwestor powinien przeczytać. Jeśli to się potwierdzi to oznaczać będzie że wielu inwestorów TFI (pewnie i nie tylko TFI) byli okradani przez lata w "białych rękawiczkach".
https://businessinsider.com.pl/finanse/fundusze/altus-tfi-potencjalne-nieprawidlowosci-w-zarzadzaniu-funduszami/4kq6seh
Po raz kolejny się okazuje, że audyt i wszelka kontrola jest czystą fikcją. Jeśli nie zostaną zaostrzone przepisy o odpowiedzialności karnej/finansowej tego typu instytucje będą kontynuowały nieuczciwe praktyki, bo im się to zwyczajnie opłaca.
Pieknie zaczela sie tez sesja na Eurocashu..Pokonane 22 zl i olbrzymie wrecz obroty (byly tez pakietowki). Nie chce zapeszac, ale chyba mamy do czynienia ze zmiana sentymentu w srednim terminie.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Widzę że każdy dzisiaj "zachwala" swoje spółki to i ja wspomnę o najnowszych nabytkach do portfela dywidendowego. Livechat zaczyna odbijać a to może być spowodowane umacnianiem dolara oraz Stalexport dotknął nawet 3,33zł ale już zaporą ustawiona.
Unimot po wczorajszych pozytywnych szacunkach zaczyna coraz lepiej wyglądać, przypomnę AT z parkietu "W ujęciu długoterminowym kurs akcji firmy z branży paliwowej pozostaje w trendzie spadkowym, ale ostatnia korekta jest dość nietypowa. Po pierwsze – trwa najdłużej ze wszystkich dotychczasowych korekt. Po drugie – ma łagodny przebieg. Po trzecie – kolejne dołki i szczyty, choć są blisko siebie, to jednak coraz wyżej. Po czwarte – udało się w minionym tygodniu przebić od dołu 50-sesyjną średnią kroczącą, co w ostatnim czasie udaje się niewielu spółkom. Niewykluczone więc, że Unimot buduje wzrostowy układ. Najbliższa przeszkoda to 10,75 zł."
To są jednostkowe szacunki lepiej zaczekać do oficjalnych skonsolidowanych wyników.
Główny wpływ na wyższą EBITDA w III kw. 2018 r. w porównaniu do poprzednich kwartałów 2018 r. miał:
• w segmencie ON+BIO – wzrost marż handlowych o ok. 11% w stosunku do średniej wartości z I i II kw. 2018 r.,
• w segmencie LPG – wzrost przychodów ze sprzedaży o ponad 30% i marż handlowych o ok. 13% w stosunku do średniej wartości z I i II kw. 2018 r.,
• wzrost przychodów ze sprzedaży na stacjach AVIA – o ok. 9% w porównaniu II kw. 2018 r. przy niższych poziomach kosztów operacyjnych,
• wycena zapasu obowiązkowego oleju napędowego: +3,8 mln zł,
• przesunięcie w czasie poniesionych kosztów NCW w I półroczu: +3,6 mln zł (sprzedaż towaru odbyła się w III kw.).
Przez wzrost cen ropy (chyba jest górka na ropie teraz korekta) dodali 3,8 mln. z zapasów. Jan
Wczoraj ktoś postawił na Ropczycach duży pakiet na K, a dzisiaj pusty arkusz. Ciekawe czy po południu znowu wyjdzie na łowy.
mn
Co tam się wyrabia na Tower? Ktoś ma jakiś cynk co się może dziać?
ciekawy
Ja troche przejaskrawilem ta kwestie C/Z. Chcialem sprowokowac dyskusje i to sie udalo;) Co wcale nie zmienia faktu, ze duzo prawdy w tym jest. Bessa bessą, slabosc rynkow kapitalowych, ale jak cos jest wiecznie "tanie"-to jest jakies tam ostrzezenie. Rynek nie jest ani glupi, ani slepy…
Ja na nic nie naganiam Prezesie-tak samo, jak Ty. Wyrazam swoja opinie na temat roznych spolek. Oczywiscie wcale nie trzeba sie z nia zgadzac.
Miłego dnia,
Nieuk.
DM mbanku podał prognozy zysku netto wielu spółek za 3 kwartał, i tak z interesujących mnie spółek analitycy oczekują:
PZU 862 mln +10% r/r
Skarbiec 3 mln -14% r/r
Ciech (ktoś o niego pytał) 46 mln -46% r/r
PGNIG 773 mln +111% r/r
KGHM 645 mln +7% r/r
Asseco 68 mln -76% r/r
CDProjekt 19 mln -46% r/r
Alumetal 17,8 mln +13% r/r
Amica 27 mln +23% r/r
Cognor +26,3 mln przy stracie 4,6 mln rok wcześniej, mój szacunek wynosił 20 mln zysku
Elemental 9,8 mln +25% r/r
Ergis 6,4 mln +39% r/r
Lc Corp (Nieuk mocno naganiał) 6,9 mln -88% r/r – generalnie wszyscy deweloperzy mają ogłosić gorsze wyniki
CCC 4,2 mln straty przy 38 mln zysku rok wcześniej – fatalnie
Dimo 85 mln +34% r/r
Vistula 7,9 mln +6,3% r/r
-"z interesujących mnie spółek " – a ja zawsze myślałem, że małe Cię tylko interesują"
"
-PGNIG 773 mln +111% r/r
-KGHM 645 mln +7% r/r" – mam ;)
Nie ma to jak firmy państwowe ;)
Rafff
Małe jest piękne hehe.Jan
Mnie wszystkie interesują które mogą dać zarobić a duże państwowe ze względu politycznego omijam.
Zastanawiam się czy pod wyniki nie zagrać na Cognorze. Po wynikach c/z może spaść na 3 czyli mega nisko, oczywiście trzeba doliczyć +50% więcej możliwych akcji do wprowadzenia oraz możliwą podaż z tych akcji z końcem/początkiem roku.
Prezesie,
Rocbridge widze powyzej 5%, ale Trigona juz nie widze…Tak jeszcze odnosnie dywidend…Pamietasz co Ci kiedys pisalem o duzej stopie dywidendy-w dodatku w trendzie spadkowym? Mam tu na mysli m.in. ZE Pak, Altus i BAH…Duza dywidenda "smierdzi"…dla mnie to jest "legalne wyprowadzanie pieniedzy ze spolki". Wszystko lega artis, ale co z tego…
Zgadzam sie z Karolem co do tego, ze wystarczyloby te 2x groszy. Spolka nie jest w obszarze moich zainteresowań, ale traktuje to jako przyklad.
@BudzikM tez dzisiaj napisal ciekawa opinie odnosnie dystrybutorow IT i w zasadzie odnoszaca sie do calosci "krajobrazu" gieldy. To taka analogia do tych zbyt duzych dywidend…Zbyt niskie P/E tez brzydko pachnie i potencjalnie oznacza, ze cos z dana spolka jest nie tak…Czyli podsumowując takie dwa alerty: zbyt wysoka dywidenda i zbyt niskie C/Z.
Nieuk.
– historycznie dystrybutorzy IT w dołkach bessy chodzili po <5 P/E… więc czy to takie dziwne? W 2009 kiedy pierwszy x wchodziłem w Action i ABE takie były wyceny, ale wtedy było po krachu Lehmana… o tej branży pisałem kilka x, że ABE jest jedyną czystą, aż za czystą spółką. I podam przykład z życia: miałem "na ręku" kilka tyś. procesorów na sprzedaż z egzekucji, pojechałem w wakacje na Marywilską w Wwie, aby porozmawiać w Oddziale, dostałem tel. do kupca od części do komputerów, umówiłem się na rozmowę we Wrocławiu. Pogadaliśmy i słuchajcie: "nie kupimy procesorów mimo pewności źródła pochodzenia, taka polityka Spółki od 3 lat, kilka x próbowałem przekonać Zarząd ceną, ale za każdym razem odp. była nie… nie będę nawet z tym przychodził, kupujemy od certyfikowanego sprzedawcy w CEE Intela i to nam wystarcza". Marża była więcej niż 20% na tym temacie, info public jak ktoś będzie chciał zweryfikować moje słowa… sprzedaż była maksymalnie zdyskontowana, aby wyprzedać cały stock! I mimo tego Zarząd ABE nie podszedł do tematu. Nie zarobili, ale należy się uznanie, że nie chcą wchodzić w deale poza sprawdzonymi dystrybutorami… i nie chodzi o małą wiarygodność podmiotu im sprzedającego (mówię o złożonych prze ze mnie ofertach/stornach potencjalnej transakcji), ale o ZASADY ustalone przez Zarząd. I pracownicy się tego trzymają. Godne uwagi. ŁD.
+ jeszcze analitycy Banku ING o perspektywach branży:
https://www.ingbank.pl/serwis-ekonomiczny?news_id=1103296-wynik-wyborow-samorzadowych-zwieksza-szanse-na-poluzowanie-fiskalne-w-polsce#tab=1
ŁD
Miało być Rockbridge i Altus (jeden obecnie podmiot), Trigona nie ma. Co dywidend każdy ma inne zdanie, ja powtarzam że jest to jedyny w zasadzie namacalny dowód że spółka faktycznie zarabia a zysk trafia do akcjonariuszy. Są spółki które ze względu na pewne uwarunkowania nie mogą się więcej rozwijać i naturalne jest że zarobioną gotówkę transferują do akcjonariuszy. ZEPAK generuje potężne ilości gotówki i ma ogromną amortyzację dlatego może się dzielić dużą kasą z akcjonariuszami – dm Santander twierdzi że przez wiele lat będą wypłacać 1,20zł dywidendy co dawałaby jakieś 18% stopy dywidendy. BAH to oczywiście ma za dużo zadłużenia i inwestycji aby wypłacać tyle co obiecywali, w ich przypadku polityka dywidendy miała na celu sprzedać przez Książka akcje po jak najlepszym kursie. Altus, Skarbiec, Quercus to branża finansowa która nie potrzebuje środków na inwestycje i nie ma zadłużenia dlatego wypłaca prawie 100% zysku w formie dywidendy.
Co do niskich c/z to nie zgodzę się ze stwierdzeniem że to śmierdzi (pewnie w wielu spółkach tak), mamy bardzo trudny rynek i brak płynności spowodowany ciągłymi spadkami i wycofywaniem się inwestorów z gpw (zmiany w OFE też na to wpłynęły) dlatego wyceny są bardzo niskie. Jeszcze kilka lat temu c/z 20 to była normalna wycena, teraz c/z 10 to już można twierdzić że jest wysoko. Dla mnie spółka z niskim c/z (np 5), utrzymująca chociaż swoje wyniki, z niskim zadłużeniem płacąca dywidendy (dobrze jak stopa dywidendy z 10%) to prawie "dar z nieba" :-)
@Decora – Familiar S.A., SICAV-SIF sprzedał wszystkie posiadane akcje (698 tys), warto wspomnieć ze we wrześniu 2016 miała ich 1 mln;
W wyniku wezwania skupiono natomiast 1.110.257 akcji czyli OFE niewiele oddały lub wcale.
@Hercules – świadczą usługi około tzw budowlanki stąd mogą im spać rentowności w najbliższym czasie (w szczególności jeśli będą upadać spółki budowlane i faktury nie zostaną uregulowane. W akcjonariacie większość to TFI. Program skupu akcji jest dalej w mocy. Interesująca jest wymiana floty oraz duży kontrakt na stawianie masztów. Raczej spółka długoterminowa; zamiast dywidendy powinni przeznaczyc połowe tej kwoty na wezwanie na akcje w ramach skupu.
https://stooq.pl/n/?f=1258489&search=+herkules+
No to jutro dzida na Herkulesie. Troche nie rozumiem az tak wysokiej, dodatkowej dywidendy…Co bedzie jak sie sytuacja pogorszy w branzy? Z drugiej strony to jest tez kompensacja spadku kursu…Az dziw bierze, ze nie bylo insider tradingu. Na bananowce to "novum" :) Po tym, co sie ostatnio dzialo-chocby na Krezusie. Swoja droga to kompletni idioci…Wiedza, ze sa na cenzurowanym a oni dalej swoje…To nie powinno sie skonczyc na wielomilionowych karach administracyjnych, ale na wyrokach karnych.
Milego wieczoru,
Nieuk.
Lekki insider trading dzisiaj był, zauważ że jako jedna z nielicznych spółek dzisiaj rósł i to pod koniec sesji. Informacja była po sesji. Mi trochę nie klei się ten Herkules ale patrząc na bilans to wycena jest raczej niska tym bardziej że mają skupione 10% akcji. Minus duży to altus i trigon w akcjonarocie i możliwe że dywidenda to ich zasługa, może będą chcieli wyjść na większych obrotach.
Prezes, myślisz, że na Livechat dywidenda przekroczy 2 zł za 2018? Zastanawiam się czy powoli nie ustawiać się na k.
mn
Jeśli moje wyliczenia z posta o Livechat się sprawdzą (wysokie prawdopodobieństwo) to zysk roczny może wynieść 59 mln, zakładając że na dywidendę dadzą 95% zysku (ich polityka zakłada 100%) to będzie ok. 56 mln. 56 mln zł podzielone na 25,75 mln akcji da 2,17 zł na akcję czyli przy obecnym kursie stopa dywidendy 10. Za jakieś 2 tygodnie może być ogłoszone walne na częściową zaliczkę dywidendy (oczekuję ok. 50 groszy zaliczki).
Czy kupować to Ci nie podpowiem, moje zdanie znasz na temat spółki bo jest napisane w ostatnim poście o nich.
Spiskowe teorie, jakie? Przeciez CBA ciagle jest tam. Chodzi mi o prywatyzacje na rzecz familii Kulczykow. Ja nie wiem jak to sie skonczy, ale widac determinacje wladzy w tym przypadku…Wykres poki co – tez wyglada fatalnie.
Nieuk.
Pamietajcie o tym, ze Ciech to sprawa polityczna…
Nieuk.
Mógłbyś przybliżyć swój pogląd na sprawę Ciechu i przewidywania swoje, bo prawdę mówiąc nie wiem czy wierzyć w "spiskowe" teorie
MG
Ciekawie dzisiaj dzieje się na Ropczycach, ktoś większy zaczął skupować najpierw po 32,70 a teraz stoi po 33,10 (widać że większy bo ukryte zlecenie czyli ponad 50k). Na 33,50 stoi na sprzedaży natomiast pajdka ponad 3000 akcji. Ciekawe kto kogo pokona ?
Livechat niestety popuszcza i to pomimo coraz mocniejszego dolara.
Cdprojekt ponad 8% spadku i 30% od nie tak dawnego szczytu, i czy to nie było przewartościowanie kursu ?
Generalnie to wszystko prawie spada więc nie ma co się cieszyć bo większość traci.
CDR jeszcze da się wyjaśnić wydarzeniami wokół spółki, ale problem dotyka całej branży. Dziś Playway ~-5%, TSGames ~-6%, mimo braku jakichkolwiek wydarzeń (ok, TSGames ma malejący wzrost sprzedaży hitowego produktu w USA). Z drugiej strony mamy szał na Farm51.
Gamedev jest mocno spekulacyjną branżą.
Dziękuję za komentarz. Mimo wszystko reko raczej zgodnie pozytywne i dają od obecnej ceny sporo miejsca do wzrostu. Swoją drogą, ciekawe kto sypał akcjami i czy powód jest tylko i wyłącznie fundamentalny, z pewnością jakieś większe pieniądze wychodziły.
Nawiasem mówiąc Ropczyce ładnie sobie radzą, żałuję, że nie kupiłem więcej po 28 ;) Na 33,5 stoi baton, więc tu mogą zacząć się schody.
MG
Czy przecena na Ciechu nie zaszła za daleko? Dzisiaj sypanie ustało, ale widać każdy się boi kupować, obroty minimalne. Ile jest warty ten papier?
MG
Ha, odwieczne pytanie ile dany papier jest warty. Odpowiedź jest prosta bo tyle jest warty ile ktoś za niego jest gotowy zapłacić. Mogę sobie pozgadywać że poza fatalnym sentymentem giełdowym inwestorzy mogą się obawiać wyników poprzez rosnące ceny energii które są głównym składnikiem kosztów. Cytuję rekomendację dm bdm (to biuro maklerskie wysoko cenię) " Energia i para wodna stanowi główny składnik kosztów produkcji sody. Dywizja sodowa w Polsce posiada własne elektrociepłownie opalane węglem kamiennym, gdzie na przełomie 2016/2017 roku obserwowane były dynamiczne wzrosty cen (z ok. 40 USD/t do 80 USD/t w ARA). W Rumunii spółka nabywa energię i parę od zewnętrznych dostawców (wzrost kosztów o 16% w 2016 roku), a w Niemczech posiada elektrociepłownię gazową (do 2014 roku dzierżawioną). W przypadku dywizji organicznej całość nabywana jest na rynku, a roczne wydatki kształtują się na poziomie ok. 30 mln PLN. Dodatkowo większość zużywanych surowców w dywizji organicznej (m.in. bisfenol, epichlorochydryna, styren, ortokrezol) zależy od zachowania się notowań ropy naftowej."
Patrząc na to reko to w najbliższych 3 latach mają zarabiać po ok. 300 mln rocznie co przy obecnej kapitalizacji c/z 7 (raczej niska wycena). Jednak zarówno wysokie zadłużenie jak i płaskie wyniki mogą nie dawać powodów do większych wzrostów kursu.
Ciekawe czy tak dzisiaj Amerykanie rozpoczną jak kontrakty pokazują.Jan
Nie wiem, co mnie podkusilo, ale wzialem dzisiaj troche Bloobera. W sumie to obroty…czy ten Trigon juz wyszedl z akcji…?
Milego dnia,
Nieuk.
Wczesniej, czy pozniej i tak to Famur przejmie. Co wcale nie oznacza, ze na tym nie zarobia leszcze, czyli my. Poki co…
Nieuk.
Ja bym wolał żeby FSG odpuścił sobie tą kopalnie .
To za mała spółka żeby się brać za taką inwestycję, tylko kasę wtopią .
Niczym tą kopalnię uruchomią to koniunktura na węgiel minie.
Lepiej jak by tą kasę przeznaczyli na zwiększenie u unowocześnienie produkcji
i trzymali sie tego co potrafią robić a nie łapać dwie sroki za ogon.
muzyk
(…) akcjonariusz mniejszościowy, który jest w Zarządzie i wie jak ekonomicznie wydobywać węgiel jest jak rozumiem innego zdania… i puki on zdania NIE ZMIENI pozwól, że ja akurat będę stał i argumentował po stronie Spółki w kwestii, czy na projekcie wydobycia węgla typu hard 34 będą potrafić zarobić… tym bardziej, że podstawowa noga w biznesie dostarcza kapitał bezproblemowo i kroczek po kroczku się unowocześnia – poczytaj co Spółka robi rękami P. Guzy i jakie ona wprowadza zmiany w kwestii unowocześniania produkcji. ŁD.
Altus podał szacunki zysku za 3 kw 2018 i jest źle ale będzie dużo gorzej. Zysk jednostkowy spadł o 59% do 8,17 mln a skonsolidowany spadł o 70% do 10,7 mln. Należy oczekiwać dalszego spadku wyników bo spadek aktywów za zarządzanie cały czas postępuje.
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/31617901,altus-towarzystwo-funduszy-inwestycyjnych-sa-74-2018-szacunkowe-wyniki-finansowe-za-iii-kw-2018-r
Pomimo faktu że przyszłość wygląda bardzo źle to jest realny zarobek na akcjach w bliżej nieokreślonym terminie. Po dzisiejszych szacunkach można zakładać że spółka może zarabiać w obecnych warunkach ok. 10 mln rocznie co dałoby c/z 9 (średnia wycena). Jednak obecnie w firmie może być 100 mln wolnej gotówki czyli więcej niż obecna kapitalizacja. Gdyby gotówkę przetransferowali do akcjonariuszy to byłby pewnie dobry zarobek. Warto obserwować pojawiające się komunikaty na początku roku.
Na Fasingu zyski skonsolidowane są wyższe niż jednostkowe.
Wygląda na to że w całym 2018 r Fasing powinien osiągnąć ok 8 zł zysku netto na akcję.
Przy kursie 16 zł C/Z = 2,0
Dobrze by było żeby zrezygnowali z tej kopalni i wypłacili wyższą dywidendę .
Słyszał ktoś co z tą kopalnią bo oficjalnego infa nie było .
muzyk
(…) infa nie było, nie ma i nie będzie… oni tego tematu nie popuszczą i pewnie dlatego rynek tak Spółkę ocenia jak ocenia=nie docenia. Musisz zrozumieć, że tam jest za dobry węgiel i za "handlowy" węgiel i za łatwo dostępny (niski koszt wydobycia), aby sobie odpuścić! Kto czytał uważnie co pisałem pod Prezesa analizą wie dlaczego Fasing tego tematu nie odpuści (zresztą tak wielokrotnie sam to podkreślał). Puki Klank jest w Zarządzie ja akcji nie sprzedam, bo kto jak nie on (piszę sarkastycznie nieco) wie jak ekonomicznie wydobywać węgiel? Podobną ocenę wiedzy i kompetencji w tym temacie mam w stosunku to byłego Prezesa LWB M. Tarasa, którego debilne Państwo się pozbyło, bo za dobrze zarządzał ich majątkiem (za czasów PO to było). Tylko pogratulować takiego podejścia (LWB był kiedyś obiektem chęci przejęcia po +100 per share i OFEiaki się nie zgodziły, a potem przyszło Państwo i wszystkich wydymało i przejęło jedyną wtedy najbardziej rentowną, częściowo kontrolowaną przez SP, kopalnię!). Wniosek jest taki, że jak się chce to można wydobywać węgiel (do tego dobry) ekonomicznie, ale nie może w nim być udziału Państwa!!! Jeżeli Fasingu nie będzie samego stać na ten projekt idę o zakład, że szybko znajdą się inwestorzy branżowi do współinwestycji, byle nie JSW! Zdajcie sobie sprawę, że kiedyś Jastrzębska była potentatem (i dalej zresztą częściowo jest) na rynku węgla koksowego, ale od kiedy od drugiej połowy lat 2000 Państwo zaczęło się bardziej mieszać w jej zarządzanie to Spółce zaczęło się gorzej wieść! Tacy są Ci nasi politycy. Dlatego kończąc myśl my musimy zasuwać na wybory za 2 lata i głosować, aby frekwencja była +60% np., bo mały optymizm się we mnie pojawił po wczorajszych wyborach. Wkurw (sorry za słownictwo) w Narodzie jest!!! ŁD.
Fasing poinformował o szacunkowych jednostkowych wynikach (Uwaga – szacunki jednostkowe a nie skonsolidowane) i wg moich wyliczeń w 3 kw 218 zysk wyniósł 4,5 mln zł i był wyższy o 60% r/r (2,7 mln rok temu). Dane te potwierdzają iż skonsolidowane wyniki powinny być też mocne zarówno w 3 kw jak i 4 kw.
(…) czekam z utesknieniem, az wreszcie zostanie Spolka dostrzezona. Nie wiem jak mozna lepiej tzw. loda robic inwestorom jak nie poprzez dobre wyniki I dywidende. A na tej Spolce jak ich nie bylo, tak nie ma. ŁD.
Patrząc po krótkotrwałym wzroście kursu to szybko inwestorzy nie wejdą w Fasing bo pewnie większość drobnych jest na gamedev. Przy takich zyskach jednostkowych to Fasing może nawet 40% dywidendę wypłacić i wtedy pewnie by inwestorzy się zlecieli.
Tu trzeba funduszy trzymających dla DY, a nie takich jak my leszczy (bez urazy, piszę również o sobie!)… kupiłbym tego jeszcze, ale w sumie i po niższych cenach się tego "nałykałem" przez ostatnie 3 lata tak, że zadławić się też nie mogę ;-))) Tu trzeba cierpliwości i ja ją mam. ŁD.
Czy może wie ktoś skąd te ruchy na Patentusie?
Rafff
Polecam tym co myśleli o wejściu w kolejnictwo:
https://www.rp.pl/Transport/310189851-Sypia-sie-plany-duzych-inwestycji-w-tory-i-drogi.html
Mam nadzieję, że to będzie gwóźdź do trumny rządu Najświętszego ze Świętych ewangelisty… choć z drugiej strony potrafię sobie wyobrazić, że wznowią przetargi i PNI będzie więcej ofertować skoro je już ta mięsna roślina (Kaczor, jak on wczoraj wyglądał, przecież każdy zdrowy na umyśle widzi, że to zdycha również intelektualnie!) doprowadziła do jego przejęcia. Inną sprawą może być "zmowa" wielkich (BDX-u, Strabag itp.) i jak PNI sobie nie poradzi wezmą podwykonawstwo i swoje zarobią ;-))) Trzymam rękę na pulsie i BDX jak się mWIG40 opanuje będę nabywał. Trakcje i inne Torpole, ZUE omijam z daleka, bo bilans puchnie jak balon i szybko się to nie zmieni. ŁD.
Ciekawa sprawa z Agroligą. Zapowiedzieli dywidendę, do tego chcą przenieść się na rynek główny. Może się dziać w najbliższych tygodniach.
mn
Ok. Dzieki. Rozwazam zakup. Dzisiaj troche Eurocashu wzialem. Ciesze sie z Kani, bo troche to zaczyna wygladac na zmiane trendu…zobaczymy.
Ps. Na tym Synektiku niezle zagrali.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Co do Kani to w mojej ocenie okres po wynikach za 3 kwartał a przed wynikami rocznymi może być dobrym do sprzedaży akcji. Wyniki za 3 kwartał powinny być bardzo dobre bo sprzyja tani surowiec ale może być tak że w 4 kwartale będą musieli (biegły ich zmusi) zrobić odpisy na przejętą firmę i na mocno wątpliwe należności (to kiedyś będą musieli zrobić i to są kwoty kilkuset milionów złotych). Kolejnym powodem będzie duży wzrost cen energii od nowego roku, nie mam czasu teraz policzyć ale może to być ponad 10 mln więcej kosztów w skali roku.
Prezesie,
A co myslisz o Asbis? Dzisiaj ukazal sie raport o miesiecznych przychodach i sa okazale. Wiem, ze to nie jest rownoznaczne z zyskami i to co pisales o rublu, ale chyba warto obserwowac?
Nieuk.
Ja czekam do wyników z jakimikolwiek ruchami na Asbis. Jeśli okaże się że myliłem się odnośnie rubla (prognoza zysku bosia na to wskazuje) i udało im się cały ten koszt przenieść na swoich klientów to warto wtedy rozważyć kupno (bo niska wycena i mocny wzrost biznesu). Wyniki 7 listopada to szybko zleci czas ale jak chcesz wcześniej ryzykować to próbuj.
Wszystkie te firmy od dystrybucji IT śmierdzą.. Action, potem ABC dziwnie niski C/Z i krach nagle, teraz ASBIS też bardzo nisko wyceniany… nie bez powodu zapewne… Odpalcie sobie spółki i uszeregujcie po C/Z, większość poniżej C/Z 7 to jakieś wydmuszki i tykające bomby i lepiej nie ruszać… Wiadomo, niby im niższe c/z tym lepiej ale poniżej własnie 6-7 to już podejrzane, tak zaobserwowałem i nie jest to sztywna granica.
BudzikM
Livechat chyba dostaje po artykule na SW o spółkach będących w trakcie przeglądu opcji strategicznych. Technicznie 22,5 do bronienia.
mn
Raczej nie po artykule. W mojej ocenie spółki nowych technologii słabiej się ostatnio zachowują (patrz polskie gry i amerykański nasdaq) i raczej to jest powód. Spadki są na małych obrotach ale nie widzę aby ktokolwiek chciał bronić kurs więc pewnie sporo niżej spadnie. Zdecydowanie się pośpieszyłem z wejściem i potwierdza się zasada że w trendach spadkowych lepiej nie kupować żadnych spółek (chyba że po ogromnym krótkotrwałym spadku zagrywać na spekulacyjne odbicie).
No dzisiaj to realizowalbym zyski. Obserwowalem obroty na spolce i bylo widac, ze jakas grubsza spekula tam po prostu wchodzi. Ja swoich faworytow z game dev. mam i tego nie zmieniam, bo ufam tym spolkom, ale tym co zarobili-serdecznie gratuluje!:)
Nieuk.
A dziękuję Nieuk.dziękuję.
Ladne jaja…ten eurocash to chyba jednak dobry pomysl.
Ps. Ale pojechali na farmie. Szkoda kurdesz, bo myslalem o niej w zeszlym tygodniu, ale nie wiedzialem, ze juz w piatek miala byc premiera na steamie.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Nie chcę nikogo obrażać ale chyba ludzie są niespełna rozumu jeśli chodzi o Farmę. Gra w piątek ruszyła do sprzedaży (jeszcze nie dokończona) i w zasadzie przez ten cały czas ma problemy z serwerami. Przecież oni na takich problemach stracą a nie zarobią. Jedyny plus jaki widzę to jednak pomimo problemów spore zainteresowanie grą wśród graczy. Obecnie kurs to 40zł i jestem w stanie zaryzykować tezę że za rok będzie niżej.
Prezesie, Ty masz jakąś niezrozumiałą niechęć do gamedev. WW3 wchodzi w bardzo dobrym momencie, przez zawirowania na świecie (Ukraina, Syria, Iran) temat jest popularny (a w wypadku gier/filmów to się liczy).
Zwróć uwagę jaką popularność zdobył Kler. Czy film jest zagrany dobrze – nie, czy jest doinwestowany – nie, czy grają w nim gwiazdy światowego formatu – nie. Liczy się pomysł. Wszedł w dobrym momencie – każdy film atakujący kościół za pedofilię odniósł by sukces. W tym przypadku jest podobnie. Praktycznie wszystkie kraje zwiększają wydatki na zbrojenia. Temat WW3 jest aktualny. Na świadomość Polaków (choć oni są nieistotnymi klientami) działa dodatkowo możliwość postrzelania sobie przy Żółtych Trasach (czyli Złotych Tarasach).
Rafff
Mam jeszcze pytanie. Przy jakim wzroście zadziałają widełki i kurs zostanie zawieszony? Dzisiaj już jest 41%?
Rafff
Widełki górne są na 51,80 zł. Na newconnect widełki są co 20% od kursu otwarcia, otwarcie było wysokie więc i widełki są wysoko.
Pisałem wielokrotnie dlaczego mam negatywne podejście do gamedev., w większości spółki są przewartościowane i w większości po dużych wzrostach przychodzą duże spadki. Najlepszy ostatni przykład 11 bit, kurs od szczytu w maju na 550zł spadł już o 45% (300zł obecny kurs) i to dla mnie nie jest normalne.
Oczywiście jestem w miarę rozumną istotą, widzę co się dzieje i nie ukrywam że będę chciał w przyszłości zaspekulować na jakiejś spółce z tego segmentu ale jak rynek się uspokoi. Prawdopodobnie wejdę w CDProjekt jak będzie bliżej debiutu ich Cyberpunka.
CD Projekt to najbardziej ryzykowna inwestycja, dzisiaj nie mogłem być przy komputerze ale na pewno bym coś ugrał na farm. Kurs na pewno jeszcze wzrośnie przy dzisiejszym wolumenie jak zrobią promocję to nawet może 1 mln kopii sprzedadzą.Jan
Prokuratura ma potwierdzenie że Getback już od dawna (minimum od wejścia na giełdą) nie zarabiał i był na minusie. Mają jakieś emaile od dyrektor finansowej/członka zarządu do kąkolewskiego ""Przychody spółki mają wynosić 24 mln zł, a koszty – ok. 32 mln zł" – pisała S. "Bardzo niepokojące zjawisko – bardzo niedobrze, możemy mieć problem z zaciąganiem długu, nikt z instytucjonalnych i zagranicznych (inwestorów – przypis "DGP") nam nie da finansowania" – pisała S. w e-mailu. Spółka zaczyna więc na masową skalę zadłużać się u inwestorów indywidualnych poprzez emisje prywatne obligacji" – zwraca uwagę gazeta. "Już teraz nie ma kurtuazji, tylko napier… o przetrwanie. Nie znajdziesz CFO (dyrektor finansowy – przyp. "DGP"), który może takie rozwarcie w wynikach udźwignąć – dostanie obłędu" – pisała S.
https://finanse.wnp.pl/getback-falszowal-sprawozdania-finansowe-jest-nowy-dowod,332849_1_0_0.html
3 dni temu obserwowałem eurocash jak walczył przy 20zł i ładnie to wyglądało, na kolejnej sesji było nawet nizej i odpuściłem, faktycznie w niepewnej sytuacji można zaryzykować i wziąć 1 raz lub wielokrotność:
1 x S na wig20
i ok 2000
powinien zachowywać się lepiej niż Wig20 a droga na 24zł otwarta.
Pozdrawiam
Sławek
1 x S na wig20 (ok 45tys zl)
i ok 2000 akcji Eurocash (ok 43tyś zł)
Slawek
Ciekawe.Nieuk wysłałem Ci meila.
Pozdrawiam
Witam Wszystkich,
Ciekawy artykul w podlodze:
https://www.parkiet.com/Handel-i-konsumpcja/310209999-Inwestorzy-wybieraja–Eurocash-w-miejsce-Dino.html
Milej niedzieli,
Nieuk.
Ja zakładam dużo niższy zysk BAHa. Moim zdaniem jadą teraz na niższych marżach z nadzieją, że usługi serwisowe po wygaśnięciu umowy z JLR im przyniosą zyski.
Zakładam 6, max.7 mln zysku.
mn
Prezesie dobrze by było gdybyś dołączył do PortalAnaliz.pl
mogę podesłać na priv
To wyślij, mail jest znany wszystkim
blogprezesa@gmail.com
ps usunąłem poprzedni Twój komentarz bo za szybko zapchamy posta
BOŚ opracował prognozę BAH 3 Q 2018. Bardzo zbliżona do Twoich prognoz zysku netto. Raport za 3 Q ukazuje sie dopiero 29 listopada.Jak sądzisz Prezesie jak zareaguje rynek na taki wynik ?
Po trzech kwartałach byłoby 22 mln zł zysku netto z szansą jeszcze na bardzo mocną końcówkę w IV Q 2018…
Podpowiedziałbyś mi gdzie taką (takie) prognozy bosia mogę znaleźć (przeszukałem i nie widzę ich prognoz)?
Nie wiem jak może rynek zareagować na takie wyniki, raczej ze spokojem (duzi gracze pewnie dawno sobie oszacowali wyniki) bo liczę że w międzyczasie będą pojawiały się dobre informacje o sprzedaży miesięcznej. Tak jak napisałeś 4 kwartał powinien być bardzo mocny (może nawet 100% wzrostu zysku) i raczej na wysokości ewentualnej dywidendy rynek może się skupiać.
Ankieta ankietą ale swoją drogą traktujmy ten post jako kolejny w którym komentujemy bieżące wydarzenia (poprzedni się w zasadzie zapchał).
Dzisiaj była negatywna informacja o sprzedaży detalicznej która wzrosła tylko 5,6% r/r przy oczekiwaniach 7,6%. Analitycy po tych danych zaczęli wieszczyć spowolnienie w naszej gospdarce czyli pogorszenie wynikow firm i czyżby spadek kursów akcji ?
Codziennie zerkam sobie na statystyki spółek które najmocniej spadły (na stooq z obrotami ponad 100k) i które są na rocznych minimach. Muszę przyznać że coraz częściej duże spadki zaliczają nowe spółki np. Lcc corp, orbis, monnari, enter i inne a to zły prognostyk gdyż coraz większa jest szerokość.
Nastroje skrajnie pesymistycznie utrzymują się już kilka miesięcy. Do pełni 'szczęścia' brakuje mi jakiejś złej wiadomości w Stanach i załamania się tamtejszego rynku i 20-30%. Wtedy wchodzę all in, bo ceny już teraz są atrakcyjne.