"Rozwój bloga wspierany jest reklamami, których treść jest niezależna od prowadzącego."

Aktualności… – koniec ankiety i wnioski po niej

Z końcem miesiąca zakończyła się ankieta w której prosiłem czytelników aby podpowiedzieli mi co powinienem zrobić aby rozwinąć blog.
W ankiecie wzięło udział 83 osoby którym serdecznie dziękuję.

Wybrane (najpopularniejsze) odpowiedzi wyglądały w skrócie tak:

W odpowiedzi na pytanie co „Chciałbyś przekazać analizyprezesa.pl ?” to w większości były wpisy że obecna forma bloga odpowiada, kilkukrotnie pojawiło się stwierdzenie o powrocie do rzeczywistego portfela.
W odpowiedzi na pytanie o miejsce i formę spotkania to najczęściej padały odpowiedzi Warszawa i Wrocław oraz luźne spotkania połączone z warsztatami.
W pytaniu o kwotę ewentualnego wsparcia blogu to podały kwoty od 3 do 100zł miesięcznie (większość 10zł miesięcznie) przy 59% głosujących za taką formą wsparcia .
W pytaniu „Czy blog powinien być otwarty czy zamknięty jeśli byłaby opłata za blog” to odpowiedzi rozłożyły się po połowie, często też padały stwierdzenia że zamknięcie bloga spowoduje odpływ czytelników.
Dziękuję jeszcze raz za odpowiedzi które jak najbardziej poważnie traktuję i będę się starał chociaż w części spełnić sugestie czytelników. Nie ukrywam iż chciałbym aby blog pozostał bezpłatny i otwarty, mam już pomysł jak to zrobić ale nie wiem czy technicznie będzie to możliwe (w przeciągu miesiąca będę znał odpowiedź). Jeśli chodzi o spotkanie to jestem na tak i jak nadarzy się możliwość to będę starał się je zorganizować.

W tym tygodniu minął drugi rok prowadzenia bloga i z tego jestem dumny. Zakładany cel kolejnego roku prowadzenia bloga osiągnąłem i spróbuję jeszcze przynajmniej kolejny rok blogować choć jest coraz trudniej od strony prywatnej. Niestety ostatni rok (czyli drugi rok) w przeciwieństwie do poprzedniego roku był dla mnie jak i pewnie czytelników niezbyt udany ze względu na spadające kursy akcji. WIG i WIG 20 przez rok straciły 15% a sWIG80 (który bardziej zbliżony jest do profilu spółek w które inwestuję) odnotował aż 24% spadku. Moje portfele w tym okresie też nie popisały się bo Wirtualny Dywidendowy stracił 2,5% a Wirtualny Fundamentalny stracił 11,35% (w listopadzie postaram się zrobić jakieś podsumowania). Z własnego doświadczenia wiem że jak się traci na giełdzie to wtedy nie ma się ochoty czytać blogi czy serwisy giełdowe dlatego liczę że jak giełda wróci do długoterminowych wzrostów to optymizm pojawi się wśród czytelników bloga i zwiększy się społeczność bloga.

Krótko: na anonimowe komentarze nie
odpisuję (chcesz wymieniać poglądy to się podpisz pod swoim wpisem) a
jeśli chcesz znać moją opinię na temat jakiejś konkretnej spółki to
najpierw napisz co Tobie się w niej podoba albo jakie widzisz w niej
zagrożenia.

 
W poście tym zamieszczam najnowsze i istotne informacje na temat spółek z
mojego portfela oraz krótkie analizy
na temat spółek o które pytają
czytelnicy bloga, zachęcam do zadawania pytań pod tym postem
aby w
jednym miejscu były zgrupowane wszystkie komentarze/opinie i nie
trzeba było „skakać” po różnych wątkach.
Co miesiąc będzie przynajmniej
jeden nowy post otwierany. Szukam optymalnego rozwiązania aby mój blog
był jak najbardziej
przejrzysty i możliwe są dalsze zmiany w formule i/lub wyglądzie,  post ten będzie zawsze po prawej górnej stronie bloga !!!  
Wprowadzam zasadę że na anonimowe i obraźliwe komentarze nie odpisuję i komentarze te mogą być w każdej chwili usunięte !!!
W
momencie przekroczenia 200 komentarzy pod postem aby rozwinąć ostatnie
komentarze należy wcisnąć przycisk   „Wczytaj więcej…”
Ważne
!!! Wszystko co tutaj piszemy nie jest żadną rekomendacją do zakupu a
tylko wyrażeniem własnej opinii, post ten (treść i komentarze) służy tylko i wyłącznie do
wymiany własnych poglądów i doświadczeń inwestycyjnych, nie może być traktowany jako porada inwestycyjna bo nią nie jest.
 
Przypominam o koniecznym przeczytaniu zasad mojego bloga a
szczególnie informacji o ogromnym ryzyku które jest w przypadku
inwestowania na giełdzie link zasady i ryzyko
 
Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią

rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia
19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje

dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z
2005
roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym
rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie
ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne
podejmowane na podstawie niniejszej analizy.
Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi
odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.

avatar
103 Comment threads
108 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
szejkerPrzemekCzepanSaszKaWojt Recent comment authors
  Subscribe  
Powiadom o
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Haha:)

https://stooq.pl/n/?f=1260956

Nieuk.

KNF czuje presje…

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Mamy codziennie niskie ceny, czas rozglądać się za okazjami ( jeszcze nie zakupami). Co Prezesie sądzisz o spółce OEX i Maxcom, wyceny wydają się być bardzo niskie a to spółki interesujące , generujące solidny cash. Pozdrawiam Paweł

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie. przyznam się, że trochę przestałem rozumieć sens Twojego Portfela wirtualnego. No bo np. Praire polecasz, a w portfelu jej nie masz. Czy nie masz dlatego, że są tam tylko spółki dywidendowe?

Może należałoby uprościć sprawę, i zrobić po prostu "Portfel". Po to publikuje się Portfel, żeby sprawdzić które spółki uważasz za warte zakupu bez przekopywania się przez setki komentarzy.

Rafff.

ra
Gość

Tylko pytanie kiedy wejść w praire.. gdzie są te fundamenty… ???

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Witajcie. Interesuje się ktoś spółką Master Pharm. Niezłe wyniki pokazali do tego płacą dywidendy.
Tomek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jakie jest aktualne zadłużenie BAH ? Czy raczej powiedzmy realne. Czyli jeśli by zgodnie z listem intencyjnym odkupiono po wygaśnięciu umowy z JLR zapasy, to ile by zostało do spłacenia zobowiązań?
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

dobre pytanie… tylko jak na dziś przewidzieć co muszą kupić (+w jakiej cenie) i czego nie sprzedadzą??? Bo wtedy można coś już za-prognozować: ile będzie cash-u po sprzedaży dodając do tego środki trwałe (budynki,maszyny, meble)=ile z tego zostanie na spłacenie zobowiązań??? Bóg raczy wiedzieć. ŁD.

szejker
Gość

Nie rozumiem dlaczego ktoś jeszcze patrzy na BAH. Jest takie przysłowie które świetnie oddaje sytuację "fool me once shame on you fool me twice shame on me". Przecież właściciel nie będzie walczył o cenę akcji tylko o własne dobro. Ta spółka jest mega zadłużona, bez przyszłości więc po co ją ratować. Wystarczy zrobic deal na boku i po sprawie.

Odnośnie Praire to też radze rozsądek. Wyliczenia Prezesa są optymistyczne a wystarczy że spółka nie dostanie koncesji i jej wartość spada do zera. Famur też sprzedaje PbSz juz póltora roku do JSW i ani cena nie porywa, ani tez się wybitnie nie spieszą z dopięciem transakcji.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wierzysz w zapewnienia państwa polskiego, a dokładnie czy wierzysz ludziom którzy tym państwem zarządzają? I to dotyczy każdej partii od lewa do prawa, jedna mafia. Ja już dawno nie wierzę.
wykształciuch

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja sie z tym zgadzam. Jestem apolityczny pomimo, ze jestem politogiem:) Do polityki pchaja sie ludzie, ktorzy sa szczurami (przepraszam za to okreslenie). Ale doświadczenie i afera tasmowa ujawnila prawde. To w sumie jest smutne, ale sa tez fajni ludzie wlasnie od lewa do prawa. No, ale taki mamy klimat, ze wiekszosc idzie po to zeby napełnić kieszenie a udawaja, ze zarabiaja 5-10 tys. zl.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie, tak jedziesz nieraz po gamedev, a Praire już dzisiaj ponad 7% poleciało. Nie zgodzę się z tym, że Polska jest państwem policyjnym, choć faktem jest, że wyroki sądowe są generalnie propaństwowe. Jednak kraje generalnie bronią dostępu do swoich zasobów naturalnych. Tak krytykujesz postępowania JSW, ale czy uważasz, że decyzja o PRÓBIE odkupu jest błędna?

Napisałeś:
"Jeśli Państwowa spółka JSW po roku analiz stwierdza że chcę kupić Praire z dwoma jej kopalniami to oznacza że (…) będzie można na tym dobrze zarobić." – w państwowej firmie nie ma szans na 25 letnią posadkę, ponieważ za kilka lat będzie rządził kto inny (być może partia która dziś jeszcze nie istnieje), i jakiegokolwiek by nie zawarł układu kolejne ekipy nie muszą go respektować, pewnie będą wsadzały swoich ludzi. Poza tym dochodzą inne czynniki (ceny węgla, koszty pracy, regulacje ekologiczne).

-"wkładając 4 mld mogę zarobić 20 mld" – albo stracić 4 mld.

Gdyby było tak różowo jak mówisz kurs szybował by w górę przynajmniej tak jak gamedev (a nie nurkował jak GetBack). Zresztą, piszesz w takich superlatywach o PRAIRE, a zakupiłeś jedynie symboliczny pakiet akcji.

Rafff.

Czepan
Gość

Odnośnie BAH.
Właściciel będzie walczył o spółkę, bo jest największym akcjonariuszem i jemu też zależy, żeby spółka funkcjonowała, bo ma z tego pieniądze. W każdej firmie można zrobić deal na boku i nie ma w Polsce prawa, które dałoby szansę mniejszościowym coś z tym zrobić, ale nie za bardzo rozumiem dlaczego akurat w BAH jest to bardziej prawdopodobne niż w innej firmie. Nie za bardzo też rozumiem kto Was tu oszukał? Normalną sytuacją w biznesie jest, że ktoś wypowiada umowę. Widzę tu jakieś wyzywanie od oszustów, a jedynym powodem jest to, że jakaś umowa została zerwana, żadnych innych dowodów na jakieś oszustwo.
Jeśli chodzi o zadłużenie to w tym roku się ono zwiększyło, bo znacznie zwiększyli aktywa obrotowe, więc ten dług ma pokrycie w samochodach i częściach. Teraz jeszcze list, że w razie czego ktoś to odkupi, jeśli się nie sprzeda. Na koniec roku 2017 z tego co pamiętam byli w stanie spłacić cały dług z rocznego zysku.
Ja patrzę na BAH, bo zostały mi akcje kupione przed tymi spadkami, a nie widzę sensu ich teraz sprzedawać. Zastanawiam się też, czy nie dokupić, bo jest szansa na dość dobry zysk. Każdy ma inną strategię inwestycyjną i każdy sam musi przeliczyć stosunek możliwości_zarobku/stopien_ryzyka. Na zawirowaniach i niepewności można najwięcej zarobić, ale i najwięcej stracić.
W każdym razie ja nie czuję się oszukany przez Książka. Może źle myślę, bo nie znam człowieka, ale nikt nie przedstawił mi sensownych dowodów na jego "oszustwo".

szejker
Gość

Chodziło mi o to , że Praire nie ma argumentów w negocjacjach z JSW (czyt. z Państwem) bo to Państwo poprzez koncesje rozdaje karty w przemyśle wydobywczym. Jak będą chcieli przejąc za zero to przejmą.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja mowie to co.mi przychodzi na jezyk. Mozesz sie z tym nie zgadzac i ja to szanuję m A teorie spiskowe to lepiej wyznawac niz wtopic. Ale cala ta sytuacja z Prairie jest na pewno mega ciekawa-abstrahujac od wszystkiego.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,

Prairie to wehikul inwestycyjny. To po pierwsze. To co sie stało z kopalnia Debiensko to skandal. Tam sa olbrzymie zloza i trwa walka o nie. Poczytaj sobie tez o Krupińskim, bo to tez bardzo ciekawe.

Nie rozumiem, kto sprzedal za grosze Prairie taki dobytekm Tym bardziej, ze obligatoryjnie wydobycia na terenie Państwa naleza sie do kraju. Jakbys znalazl jakies zloza-to musialbys oddac. Wiele jest zaklaman w calym gornictwie. Nawet sobie nie zdajesz sprawy ile kopalń zostało zamknietych pomimo olbrzymich złóż. Komus na tym zalezalo.

A i jeszcze jedno-ja szukam korelacji. Takie sprawy odbywają sie w kuluarach rzadowych. I nie jest raczej przypadkiem, ze rzad jest w dobrej relacji z JP Morgan. Oni wydali gigantyczne pieniadze za outsourcing w Warszawie. No i jeszcze jedno-JSW nie moze przeplacic za Prairie. Tam bylo wyprowadzanie na wielka skale, ale to bylo wczesniej. Bardzo ciekawy artykul czytalem z prokuratorem rajowym i spodziewam sie aresztowan. Musza byc transparentni, bo tam wszyscy sa na cenzurowanym.

Pozdrawiam,

Nieuk

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Moment – projekt Dębieńsko został kupiony w za 2 mln. EUR od NWR w 2016 (NWR był na musiku). Właścicielem zatem nie było Państwo Polskie, a potem NWR i tak upadł (Słowacki rząd nie chciał ratować mimo, że NWR był jeszcze wtedy firmą o znaczeniu systemowym dla kraju).

Swoją drogą kiedyś NWR chciał (jakoś lata 12-14) przejąć LWB, płacił coś +110 per share, ale nasze fundy się nie zgodziły… a potem Nasze Państwo tak wydymało akcjonariuszy, że łyknęło LWB za +40 per share i się teraz kisi i Państwo dopieszcza swoich polityków, czy działaczy. To gdzie te korelacje i sprawiedliwość??? ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

korelacje i sprawiedliwość – mam na myśli prywatnych inwestorów/przedsiębiorców.
Nie za dużo spisków i polityki Nieuk przekazujesz?

Inną sprawą jest, że jak SP coś przejmował to zawsze przepłacał i ekonomiczne to nie było. Inaczej może być tutaj – Dębieńsko jest za miedzą i ma świetny węgiel. Dawno już NWR by go wydobywał, ale nie miał wtedy na CAPEX, a JSW ma to na wyciągniecie ręki… Australijczycy odpuszczają, bo i tak zarobią kilkanaście razy na tej transakcji… skoro za psi grosz kupili obie te DOBRE kopalnie. A pewnie nie chcą się już kopać po sądach z MŚ, bo już ten rząd im tak zrobi, że nawet za 5 lat nie zaczną wydobycia (mam na myśli przeciąganie wydania zgody na wydobycie w Karskim, o Dębieńsku nie wspominając). Sam nie wiem jak wycenić tę Spółkę=obie kopalnie, ale cena wezwania jest śmieszna. Czy tu po prostu DCF-a nie powinno się przygotować? Jak to inaczej policzyć? Tu nic nie ma "poza kopalniami". ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Miałeś Prezes rację co do wyników Orła Białego. Słabo, a zapowiada się jeszcze słabszy 4 kwartał.
Ciekawa sprawa z tym Prairie. Moim zdaniem kurs może być jeszcze niżej, ale na przełomie roku powinno się zacząć zbieranie akcji pod przejęcie spółki.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Marcin napisał: "Nalezy dokladnie przeczytac sprawozdanie finansowe roczne praire w dziale kapitaly wlasne. Kiedys to analizowalem i bylo tam sporo roznych warantow na akcje co moze oznaczac ze faktyczna liczba akcji jest wieksza niz ta w obrocie." Masz może orientację jaka może to być orientacyjna ilość akcji?
Info od BAH moim zdaniem ok. Coś jakby gwarancja dla banków, więc mogą przez te 2 lata płacić faktycznie dywidendę.
mn

Karol Adx
Gość

STX opublikował raport za 3q, żadna rewelacja w biznesie po prostu stabilny biznes. Za 2018 rok wypłaca co najmniej 10% dywidendy (o ile nie zostanie uchwalony skup akcji). Dalej jest nie wiadomą po co główny akcjonariusz rozpoczął dopuszczenie akcji do obrotu na GPW – wg mnie są dwie opcje: rozważa sprzedaż (np. TFI) lub wymogi banków kredytujących podmiot które mają zabezpieczenie (i chcą mieć płynne)
PCM – dziś ładna reakcja na wezwanie, ciekawy jest bardzo odległy termin kupna co defakto ustabilizuje cenę akcji przez najbliższe kilka miesięcy.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Preria chyba wyżej wała nie podskoczy. Kurs będzie trzymany za mordę dla odpowiedniej średniej.
tiktak

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,

To jic nadzwyczajnego…na gieldzie to jest codziennosc. Przeciez.to raczej byla oczywista oczywistosc, ze to byly ruchy spekulacyjne. Ale tez sie nie zgadzam z Twoim podejsciem, bo jako spekulant trzeba miec "timing:. Branza.game dev. jest bardzo ciekawa, bo jak gra jest hitem-to firma moze zwiekszyc dynamicznie swoje zyski. Ale na gpw czolowka to Cd red, 11bit, Playway, Tsgames. No i z NC: spolka o ktorej OBS pisal i Cherry. A spekulacyjnie moze Vivid i Bloober. Nie ma co miec pretensji do nikogo jak wchodzisz w jakies akcje, bo wiesz w co grasz. To, ze tam ktos straci-to pikus, bo mozna sobie to rozliczyc w picie. Co innego-np. Getback.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

"To, że tam ktoś straci 50% to pikuś, najważniejsze że można sobie rozliczyć stratę w picie". Aaaaaałłłłłłłłaaaaaaaa. Nieuk komediant. Powinni cię cytować na szkoleniach nt. rynków kapitałowych.
wykształciuch

Anonimowy
Gość
Anonimowy

wyksztaliuch vs. nieuk -mysle, ze wszyscy wyszliby posikani z takiego spotkania:)

A co do Bahu to co raz lepiej wyglada. Nie lubie tej spolki, ale ja mam. Oczywiście w niewielkim procencie, bo to czysta spekulacja.

Corcoran
Gość

Na BAH to może być początek dobrych wiadomości, czekam na info o sprzedazy, raport i info o dywidendzie

Czepan
Gość

Właśnie co myślicie o tym info? Negocjacje widać jakieś są i to na wielu polach.
Według mnie, albo info zastraszające JLR, że jeśli tracą część importerską to nie zamierzają się zajmować też dilerką i JLR będzie musiał budować wszystko od 0, albo rzeczywiście chcą się pozbyć całości i nie bawić się w samą dilerkę.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Produkty premium bardzo dobrze sie sprzedaja niezaleznie od koniunktury. Jednak cos mi sie tak wydaje, ze powinni wchodzic tez w marki bardziej "casualowe", bo ustawa leasingu bardzo niekorzystnie na pewno w0lywa na biznes. Nie wiem, czy tez brexit nie mial wplywu na cala sytuację…

Nieuk.

Czepan
Gość

Właśnie mi też się wydaje, że przez zmiany w leasingach stwierdzili, że nie ma sensu trzymać samej dilerki marki premium skoro możliwe są spadki sprzedaży i całkowicie wycofają się z Jaguara/Land Rovera. Raczej bardzo dużych spadków sprzedaży nie będzie, bo jak ktoś jeździ samochodem za 500k to nagle nie przerzuci się na samochód za 150k, ale jednak jakiś wpływ będzie to miało na ogólną liczbę sprzedaży samochodów wszystkich marek. Niepewność związana z brexitem też może mieć jakieś znaczenie.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

a ile oni sprzedają tych za 500k? Bo nie znalazłem… Aston to jest auto za >500k, Range za 300k i >… a tego właśnie gówno sprzedają, bo jest mega konkurencja z Niemcami. Sprzedawali same Jaguary za +/- 200k, najtańsze i najprostsze nie mające nic wspólnego z tym co Książek kadził inwestorom… ŁD.

Czepan
Gość

Napisałem 500k tylko i wyłącznie w celu przedstawienia sytuacji, a nie pokazania, że sprzedają same samochody za 500k. Jaguary i Land Rovery to samochody klasy Premium (a przynajmniej za takie są uważane), więc nie będzie takiej sytuacji, że ktoś nie kupi samochodu choćby za to 200k, bo nie będzie sobie mógł rozliczyć podatku od 50k i poszuka czegoś za 150k.

"Range za 300k i >… a tego właśnie gówno sprzedają"
Nie pamiętam dokładnie i nie chce mi się tego teraz sprawdzać, ale z tego co pamiętam w raportach było to dokładnie rozpisywane i najlepiej sprzedającym się samochodem był Range Rover Velar kosztujący właśnie w okolicach 300k, więc Twój post ma się nijak do rzeczywistości.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dzieje sie…troche to chyba poklosie afery Getbacku…ale wreszcie politycy ida po rozum. Bardzo ciekawa informacja:

https://stooq.pl/n/?f=1260732

Milego dnia,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Zwija sie to badziewie I tyle, salony puste, serwisy puste… zadluzenie na koncie. Jestem bardzo ciekaw na co ktokolwiek tu liczy? ŁD.

Karol Adx
Gość

Które salony są puste? Które serwisy są puste?

Czepan
Gość

Właśnie, które salony i serwisy puste i gdzie zadłużenie na koncie?
Puste salony to te nowe, które wybudowali, ale nie otworzyli i z tego co obserwuję nie zamierzają tego robić. Zadłużenie dotyczy zapasów, które cały czas posiadają i ostatnie info odnośnie odkupu tych zapasów pokazuje, że są w stanie szybko to zadłużenie spłacić. Sytuacja odnośnie bieżącego funkcjonowania się nie zmieniła, po prostu tracą dochodowy biznes po 2020, ale napisanie, że firma jest na skraju bankructwa to jakiś wyższy poziom absurdu.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

@ Karol Adx/Czepan – nowo powstałe głównie, a serwisy? Miałem na myśli po zakończeniu umowy będą puste tak samo puste jak ta Spółka. Sorry, czy oni mają cokolwiek na dziś do zaoferowania inwestorom za 2 lata patrząc? Ja czekam na news od Książka, że zdobędą na wyłączność dilerkę Tata :-))) Pusta, nic nie warta Spółka, a Niemcy pewnie po taniości to czego nie sprzedadzą co jest zakontraktowane wezmą. ŁD.

Karol Adx
Gość

Nowo powstałe salon czyli ten przy Wawelskiej w Warszawie czy jeszcze jakiś inny który wybudowali a obecnie stoi pusty?
Wiadomo czemu ten lub te salony stoją pustę – czy ktoś pytał spółkę o to?

Odkup samochodów i części zabezpiecza banki i spłatę zadłużenia wynikającego z zatowarowania – jak to będzie rozliczone i czy wyjdą na zero?.
Ps.
Ja nie twierdze ze BAH to spółka do inwestycji. Salony Jaguara mają i te stare działają, ciekami mnie natomiast czym spowodowane jest nie otwieranie nowych jednostek – pewnie jakieś negocjacje trwają w tym temacie.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Spotkałem się z padałanami (bo to tylko pionki od przywieźć samochód, zawieźć=kierowcy postawić, rozłożyć namiot, katalogi) na zawodach sportowych (ranga mistrzostw, wystawione same Range) we wrześniu i porozmawiałem… z wypowiedzi wynikało, że jest tam niezły stres wśród pracowników, ale głównie na górze, bo każdy wie co będzie… nie chodzi o zwolnienia, bo to jest jakby naturalne, ale o pracę!? Z kim mają handlowcy teraz pracować, kiedy nie można będzie wytłumaczyć, że sprzedany samochód może nie być naprawiany tam z kim mają zbudowane relacje już długi czas (diler-klient-serwis=brak autoryzacji z końcem 2020). I chodzi głównie o serwis GWARANCYJNY! Nie słyszałem, że auta tej marki są jedyne na świecie nie psujące się… Kupisz taki samochód za 300k i więcej katalogowe i będziesz jeździł i tracił czas (przedsiębiorca) na serwisowanie go 200 km. w W-wie np.? Do tego czekał w poczekalni i się denerwował, że tracisz czas? Ja staram się myśleć kategoriami kupującego.

Tak na Wawelskiej stoi pusty z meblami i wystrojem, trzeba jeszcze powstawiać tam samochody, ludzi usadzić. Jaka jest konkurencja dla tej marki w związku z aferami paliwowymi i zmianą homologacyjną (wakacje)? W Wwie na placach stoją lasy samochodów nowych, które przyjechały i czekają na odbiór i sprzedaż. Pod Berlinem lotnisko pełne, bo nie ma gdzie trzymać. Mega konkurencja, promocje na każdym kroku i po NY wyprzedaże roczników. Przepisy zmienione (za chwilę wchodzą), nie sprzyjające poprawie wyników. Do tego właściciel OSZUST.

Ktoś widzi coś pozytywnego? ŁD.

Czepan
Gość

Właśnie nie wiem jak inne, ale ten prze Wawelskiej widzę, że stoi pusty, a wydaje się być już od dawna skończony. Nie było żadnego infa, że otwierają jakieś nowe, więc zakładam, że inne też nie są otwierane.
ŁD przecież serwisy zostają tak jak działały, tego JLR nie wypowiedział. Nie rozumiem dlaczego salony i serwisy po zakończeniu umowy mają być puste?
Na tę chwilę za 2 lata mają do zaoferowania sprzedaż i serwis samochodów JLR, tracą część odpowiedzialną za ich importowanie.

Karol Adx
Gość

Wypowiedzony został kontrakt na generalnego importera [import, dystrybucja do salonów, dostawy części do serwisów, marketing](te zadania przejmie siec producenta),
salony samochodowe i serwisy dalej powinny działać. Ponadto kupując samochód danej marki możesz go serwisować w każdym salonie autoryzowanym zgodnie z gwarancja. Nie musisz robić tego w salonie gdzie kupiłeś.

W każdym salonie Jaguara jest pełno samochodów na placu, taki stan obserwuje od ponad 2 lat i tu nic sie nie zmieniło. Mercedes natomiast w salonach z którymi mam styczność zazwyczaj ma samochody które sa albo wystawowe albo oczekujące na odbiór.

Czepan
Gość

Jakoś wyniki sprzedaży za wrzesień pokazują, że jednak nie ma tego problemu o którym piszesz. Od zawsze raportowali duże poziomy zapasów, więc to nic nowego, że samochody stoją na placu, taka polityka działalności.
A mógłbyś wyjaśnić dlaczego właściciel jest OSZUSTEM?

Przemek
Gość

Właściciel oczywiście nie miał zielonego pojęcia co się święci, więc wydzielił super rentowny biznes, a potem sprzedał jeleniom w promocyjnej cenie 10 mln akcji za 98 mln zł. A kilka miesięcy później z perspektywicznego biznesu zrobiło się to co widzimy. Oczywiście wszystko było niefortunnym zbiegiem okoliczności.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Brawa dla Przemka za nazywanie rzeczy (i osób) po imieniu.
wykształciuch

Anonimowy
Gość
Anonimowy

@ Czepan/Karol Adx – serwisy jako przedmiot (budynki) zostają – ale wraz z umową wypowiedziana jest Autoryzacja tzw. ASO.
@ wykształciuch – to ja nazwałem Książka po imieniu… gdyby nie majątek jaki stworzył przez 25 lat czym by się różnił od handlarza oszusta w komisie? Tak samo zaczynał, opowiadał o tym tej "pięknej" brunetce na Inwestorzy TV. ŁD

Czepan
Gość

ASO związane jest nie z częścią importerską, a dilerską. Serwisy są przy salonach samochodowych i z nimi są związane, więc jeśli będą mieć dilerkę to razem z ASO. Import samochodów nijak nie wiążę się z ich serwisowaniem, to jest część obsługi posprzedażowej, więc JLR nie pobuduje sobie nowych warsztatów, albo nie będzie szukało po Polsce warsztatów, które by ich obsługiwały skoro BAH to wszystko ma.
Czyli OSZUSTEM jest dlatego, że posiada majątek?

Zgred
Gość

BRITISH AUTOMOTIVE HOLDING SA (50/2018) Otrzymanie od Jaguar Land Rover Deutschland GMBH listu intencyjnego ws. odkupu samochodów i części zamiennych oraz akcesoriów po wygaśnięciu umowy importerskiej
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/31749990,british-automotive-holding-sa-50-2018-otrzymanie-od-jaguar-land-rover-deutschland-gmbh-listu-intencyjnego-ws-odkupu-samochodow-i-czesci-zamiennych-oraz-akcesoriow-po-wygasnieciu-umowy-importerskiej

SaszKa
Gość
SaszKa

Mam pakiecik AB Inter Rao niestety jeszcze z czasow gdy chodzil powyzej 10 PLN.
Przygladam sie caly czas kursowi i niestety wyglada to podobnie jak przed poprzednimi wynikami, tzn. duze pakiety laduja po lewej stronie. Wyglada jakby lepiej poinformowani wyrzucali.

Chyba ozenilem sie tym na lata :)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ek
AB INTER RAO wyniki za trzeci kwartał 2018 r. zostaną opublikowane 9 listopada 2018
Ciekaw jestem czym nas zaskoczą .

Wojt
Gość

Hej Prezesie. Fasing ładnie się koryguje. Myślisz coś dokupić czy poprzestajesz na tym małym pakiecie który posiadasz?

Pozdrawiam

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jak Prezes się podłącza to ja solidarnie też będę usiłował, chociaż nałykałem się tego przez ostatnie lata ;-)

Cierpliwości Przemek, wróci hossa (?!) i ktoś to zauważy. A poza tym jakie masz ROE z gotówki i obligów? DY z Fasingu jest na =/lepszym poziomie i jakie masz oportunity ;-) ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie, na Enter air problem ceny nowej emisji sam się rozwiazał. Czy w tej sytuacji nie uważasz że spółka jest warta zainteresowania? Marek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dzięki. Ja dokupiłem trochę na ikze na długi termin. Marek

Zgred
Gość
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieźle w plecy będą członkowie Zarządu, którzy kupowali akcje po +20 (w 1kw. chyba). Bez żalu z takim zarządzaniem (i Spółką) niech schodzą wspólnie z parkietu. ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A tak apropos robią to samo co zrobili na Bogdance (Państwo)… niby upadającego się nie kopie, ale akurat mi jakiś wielki żal nie pozostanie po PCM… dostawią jeszcze po kilkaset słupków w swoich placach, dostawią po-kontraktowych samochodów i zgniją/zardzewieją razem z nimi… hehe ;-) W Grzędach pod W-wą, gdzie jeden ze swoich placów ma PKO Leasing, miejsca jest DUŻO! ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Przemek – kapitały kapitałami, a zapasy zapasami (zrób -5-7% miesięcznie za te złomy jakie trzymają i nie sprzedają, bo mają same skutasiałe diesle, ktoś to teraz jeszcze przy tym trendzie ceny na PB będzie kupował?) i jaki będzie bilans? Sorry… a poza tym kto jest akcjonariuszem? Odpuszczą parę kwartałów, przegłosują likwidację OFE i se wezmą "za free". ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Oczywiście z tymi założeniami się zgadzam, dla PKO to czysty biznes, ale jest jeszcze ryzyko nacjonalizacji i wzięcia tego siłą (vide PPK)… no i pozostaje jeszcze do rozwiązania ostatnia rzecz – UOKiK, bo nikt mi nie powie, że nie powstanie monopol na rynku leasingu samochodów… ciekaw jestem decyzji naszych fasadowych instytucji państwowych, kiedy kupującym jest nie kto inny jak Państwo.

Wszystko to się składa w jedną całość: Jarek rozkazał repolonizację i się dzieje (pomijając zakup Pekao): najpierw Raiffeisen Leasing, teraz PCM i komu z zagranicy opłaci się tu biznes podobny robić? Proste porównanie: kiedyś, puki Magellan nie miał finansowania tańszego jak teraz to jeszcze jakaś konkurencja z MW Trade była, a teraz? Widać po wykresie, kto traci rynek.

Nie mniej również MAM ROZTERKI, ale tak jak piszesz może być gra nerwów. Już chyba ciekawsze jest wziąć Praire – tam przynajmniej konkretne aktywa w grze, ale z kolei można ich przydusić wydłużającym się postępowaniem adm., a koszty rok w rok są [m.in. wynagrodzenie dla Tarasa ;-))))))) dobrze się ustawił, nie wymawiam, poznałem na zlocie moto, bo ma kompletną schizę na tym pkt. – generalnie wielki szacunek dla jego osiągnięć i menagementu w wydobyciu, dbał o LWB). ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No ja juz duzo napisalem sie o Prairie. Mam niewielki pakiet o czym wiesz. Ale takiego potencjału zysku bym jednak nie bral pod uwage. To musialoby byc drugie JSW. Trzeba tez pamietac o tym, ze branza weglowo-energetyczna to sa prerogatywy panstwa. Bardziej mnie interesuje, kto za grosze sprrzedal to spolce zarejestrowanej w Australii…

Nieuk.

ra
Gość

Na mercator medical solidne obroty.. ciekawe czy już ktoś wie jakie będą wyniki.. z jednej strony ktoś sypie z drugiej zbiera..

ra
Gość

Zakupiłem pakiet Ropczyc po 30.30 mam nadzieję tylko że kurs nie będzie się jakoś specjalnie obsuwal pod własnym ciężarem .. zobaczymy :)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Chyba raczej pakiecik 100 sztuk :)
ropa w oku

ra
Gość

Nie nie będę miał :) zgoda dla jednych pakiet dla innych pakiecik nie będę się licytował ale trochę więcej niż 100 :)

ra
Gość

Dzięki. Na to właśnie liczę .. niestety kiedyś zakupiłem po 18pln .. i zamiast ciąć straty tak zostało.. pozostaje wiara w lepsze wyniki i odbudowanie kursu .. :)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To wy chłopaki gracie sobie w taki giełdowy eurobiznes za drobne. Kupujecie kopalnie, domki, fabryki i auta :) Myślałem że to na poważnie, inwestycje opisywane na blogu a to zwykła zabawa jest. Bez urazy ale jakbym miał kupować akcje za 3 tys. to wolałbym nie kupować. Ile z tego możesz zarobić? 600 zł? Wiem, wiem, gotówka to też inwestycja.
ropa w oku

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jakbys uszanowal regulamin bloga, to moglbys sie przynajmniej podpisac. A trzeba uszanowac kazdego-obojetnie czy ma 6 tys.zl, 60, 600 czy 6 mln. Troche wiecej pokory życzę.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No to gdzie ten podpis, bo ja nie widze. Kazdy jest tutaj inwestorem/spekulante.. Ja sobie zdaje troche sprawe ze swojej kontrowersykmosci, ale czesto to sa prowokacje, zeby uzyskac odpowiedz. Ale szanuje Wszystkich-choć tez sie czesto nie zgadzam z opiniami, ale jakas etyka powinna byc obligatoryjna. No, ale to jest Twoj blog i Ty zasady ustalasz.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Swoją drogą dziwne trochę jest to mordowanie kursu. Poprzednie wyskoki po infach związanych z przejęciem przez JSW były znacznie bardziej intensywne.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A tez inna drogą. preirie kupilo to doslownie za grosze. Mowie tu o zlozwch i w kopalni Debiensko i w kopalni wegla brunatnego. Tam swoje macki prawdopodobnie roztaczal Kluczyk. Niech spoczywa w spokoju. No, ale na kombinowal na Krup8nskim przez spolke zalezna w DE. Z reszta jest bardzo enigmatyczna smierc w Austrii po aferze podsluchowej. A wiecie gdzie oprocz Wloch mafia finansowa roztaczala swoje macki w latach 90-tych? Piekne miasto.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wiedeń, to mialem na mysli.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A która z ich kopalni ma ten najbardziej trujący i "niekochany" przez Komisję Europejską węgiel brunatny? Bo z tego co kojarzyłem to Jan Karski i Dębieńsko to węgiel koksowy i to dobrej jakości (wielokrotnie słowami Tarasa). JSW to dla CEE producent głównie węgla do hut, a nie energetycznego!

Inną sprawą jest, że coś szybko sobie te złoża właściciel z Australii odpuścił… pewnie chodzi o pozwolenie na wydobycie (=dlatego ten sam proces ADMINISTRACYJNY tak wolno szedł Fasingowi z KWK Barbara, ale na szczęście już będzie z górki – choć tu i tak jak liczyliśmy z Prezesem potrzeba kogoś mocnego na współ-wyłożenie na CAPEX). ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Masz racje-kaalzdy wegiel jest potrzebny i nie zgadzam sie z ideologia ekologiczna, np. Greenpeace, bo to zwykli lobbysci, ktorzy krocie zarabiaja. Ale tez ideologiczne jest inwestowanie w w Fasing, bo Famur jest monopolista na rynku (zgoda na przejeciu Kopexu). Poza tym dobrze znasz regulacje prawne i jak trudno dostac zgode srodowiskowa.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Może trzeba było zostawić to zlecenie by całe się zrealizowało, ostatnio jak się tak pomyliłeś przy kupnie Towera to ten teraz jest chyba 50% wyżej:)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Sprawa jest inna, bo obecna Wladza czai sie na Pawlaka (znajomego Zagorowskiego, Lewandowskiego) bo to sa znajomi i to z Ministerstwa przekształceń wlanosciowych. To jest uklad zamkniety. To ze moge lubic Famur albo JSW, to nie znaczy ze nie patrzę na nich krytycznie.

Nieuk.

ra
Gość

mocna sesja Kruka – tak mi się wydaje , ktoś kupuje / obserwuje ? może sentyment się zmienia… ?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Obroty nie za tęgie… pewnie gra pod przegląd opcji strategicznych – patrzę wnikliwie, głupio byłoby tego nie mieć gdyby miało zniknąć z giełdy, bo po średnich nikt tego nie odda, wzrostowa Spółka. ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

swoją drogą jak to się ładnie układa, w niedziele prezydentem Chełma został Banaszek(wiadomo z jakiej partii) a dzisiaj JSW ogłasza ze będzie realizować projekt pod Chełmem we współpracy z Bogdanką, sygnał taki, wybrali naszego będzie nagroda
Krzysiek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

2,5 byłoby solidnie.
LUG pokazał dziś wyniki wstępne. Dla mnie ok, choć w 2019 liczę na więcej.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A to nawet nie wiedziałem. JSW ma juz tyle na sumieniniu prrzez spolki "doradcze", ze beda sie starali tanio przejac Prairie. Max to dla mnie 2,50-3 zl. Ale to i tak fajne:)

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Opis i wycena projektu kopalni:
http://pdz.com.pl/projekty/kopalnia-wegla-lublin/
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Aktualna średnia 6-miesięczna to 1,31 zł, więc byłoby słabo.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja tez nie bede obiektywny–choć postaram sie o rzetelnosc. Wycena srednia z 3-6miesiecy raczej bardziej prawdopodobna. JSW tez nie bedzie "przeplacac", ale Prairie ma silnego akcjonariusza, czyli JP Morgan…niech trwa ten fight:)

Ps. Doszly do mnie sluchy, ze "Rudy" zostanie czlonkiem nadzorczym w spolce zaleznej Aforti i niech lepiej zostanie w tej Transylwanii a raczej w Bukareszcie;)

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

nawet jak będzie wycena 3-6miesięczna to do końca Ikw 2019 roku może jeszcze sporo urosnąć i znacząco podnieść obecną średnią, pożyjemy zobaczymy
Krzysiek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

właśnie JSW podało że chce przejąć Praire, ktoś może bardziej zorientowany powie na ile mogą wycenić przejęcie i ile mogą kosztować akcje Praire, mam te akcje zresztą kupione pod takie rozwiązanie i trudno mi obiektywnie ocenić kiedy się ich pozbyć
Krzysiek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

no ja mam 8000 5zł, podoba mi się, chociaż nie wierze w taką cenę, ale przynajmniej mam pogląd kogoś innego i mniej więcej wiem czego oczekiwać, dzięki
Krzysiek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie-wydaje mi sie, bo pewnosci nie mam-ale duzi inwestorzy chyba wchodza juz na wybrane spolki. Dla nich to okazja, bo maja nieograniczony kapitał. Besse tylko my sie "podniecamy", bo jak ktos ma kilkadziesiąt lub kilaset tys.zl…

Nieuk.

Duzo zdrowia,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Stopy stopami (sam ma nieduze hehe). Ale jest taki pesymizm na rynku, ze sam sie zastanawiam-czy nie zagrac troche kontrariansko…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wig 20 jest powyżej średniej 3ms i 6ms … roczna to 2318 pkt
Na razie brak potwierdzenia na średnich na Wig … tam przebicie 58 tys pkt byłoby sygnałem kupna.

Jeśli średnie na Wig20 i Wig przebiją podane poziomy to mamy sygnał kupna. Jest też opcja, że indeksy dojdą do tych poziomów i odbiją w dół. Dlatego warto pamiętać o stopach.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,
PGNiG – czy szacowałbyś dalszy wzrost kursu, czy sprzedałbyś akcje teraz?
ACG – Ma w akcjonariacie Altusa, więc kurs powinien polecieć w dół (Altus będzie chciał sprzedać, a płynność jest masakrycznie niska). Czy tak?
KGHM – ma nowy kontrakt z chińskim konsorcjum. Niby przedłużenie, ale jednak został on zawarty. Czy Twoim zdaniem jesteśmy w okolicach szczytów, czy jest jeszcze jakiś potencjał do dalszych wzrostów.

Pozdrawiam,
Rafff

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ek
Dziękuję
Nabyłem dzisiaj trochę akcji LCC .poczekam jeszcze na większe obroty i ewentualnie dokupię .
Liczę na finalizację sprzedaży . Ponieważ niedawno podpisali umowę na finansowanie zakładam że nadwyżka zostanie przeznaczona na dywidendę ,tym bardziej że w akcjonariacie jest silna reprezentacja niezbyt zainteresowana kiszeniem kapitału .

Liroy
Gość

Spółka TiM wydaje się bardzo ciekawa . Pięknie się rozwija i dywidenda 1 zł przy kursie niecałe 7 zł

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Witam Prezesie,
czy mógłbyś się pochylić nad Forever Entertainment?

Pozdrawiam DAWID

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ok. Życzę zdrówka.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ek
Głównie w odniesieniu do LCC

Anonimowy
Gość
Anonimowy
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Cześć Nieuk,

Jak rozgrywasz jjb? Dzisiaj premiera.

Automotive

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Cześć Prezes,

Widze, ze wracasz do formy i ciesze sie:) Wczoraj pisalem o tej dywidendzie zaliczkowej Asbisu. Marże maja niskie i tylko dlatego nie wzialem tego papieru. Choc nie uwazam, ze ta spolka nie da zarobic…

Pozdrawiam serdecznie,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

O Ropki sie nie martwie, bo to swietna spolka i w przeciwieństwie do Asbisu ma o wiele wieksze marze. A to jest najwazniejsze w biznesie-nie byc posrednikiem, ale wyciskac zyski z wlasnego know how.

Ps. @Automotive-mam dylemat i wlasciwie nie wiem co odpisac o Jujubee…

Pozdrawiam;

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A co z Fasingiem nie dokupujesz ?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czekamy… na powiew lepszych wiatrów północnych… ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

@Rafał M,

Kilka wnioskow.

1. Juz pisalem o tym wczesniej, ze Redakcja ma haki (wypowiedzi Ryby).

2. Musza sie jakos bronic, bo cywilnoprawnie nie wybroniliby sie. Takie "negocjacje"…

3. Ewidentnie ktos im ze sluzb pomaga.

4. KNF tez chyba ma sporo na sumieniu i sie "broni".

5. Altus i tak juz jest skompromitowany. I raczej sprawa jest bardziej szersza a nastepnych watkow dowiemy sie w przyszlosci…

Dobrej nocki,

Nieuk.

A i jeszcze byly rzecznik KNFu pracuje w Idea Banku. Reka rękę myje…

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ek
Obejście obejściem a co a to urząd skarbowy ?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Kolejny ciekawy artykuł autorstwa Jagody Fryc z Businessinsider'a dot. Altusa.
https://businessinsider.com.pl/finanse/fundusze/rockbridge-tfi-i-altus-tfi-transakcje-pomiedzy-funduszami/8rr30s4

RafalM

Karol Adx
Gość

Ten jest dość mało sensacyjny, wydaje mi się ze próbuje pani dziennikarz znaleźć sensacje na siłę tam gdzie jej nie było.

Ani nie podaje która to spółka z NC, ani z którego funduszu zamkniętego do którego – nie ma wiedzy czy ktokolwiek na tej operacji stracił. Nie podaje jaka była cena kupna a jaka sprzedaży tego pakietu.
Mogło byc równie dobrze tak ze jak pisze fundusz ze te akcje tam po prostu zaparkowana na chwile do czasu domknięcia transakcji.

To ze to jest na transakcja OTC to raczej po prostu ograniczenie kosztów oraz obejście wymagań co do poziomu kursu w tranzakcjach pakietowych ale tego Pani dziennikarka może nie być świadoma.

RafalM
Gość

A sensacją nie jest to(jeśli okazałoby się prawdą oczywiście), że pracownicy Altusa i Rockbridge rzekomo kupowali udziały w funduszu do którego sprzedawali akcje sporo poniżej wartości? Jeśli chodzi o spółkę o której mowa, to 24 listopada na NC debiut miało Cherrypick Games. W tej chwili nikt tu nikogo przecież nie oskarża, tu chodzi o to by KNF się tym zajęło, to w ich kwestii będzie ustalić czy coś takiego miało miejsce i czy potrafią to udowodnić.

Karol Adx
Gość

Jak można zarzucić im fakt posiadania udziałów w FIZ'ach jako niezbyt poprawny gdyż może stwarzać konflikt interesów [?Idea TFI?] (zarządzający powinni podlegać pod obostrzenia tak samo jak maklerzy którzy mają utrudnione posiadanie i obrót akcjami), tak sensacją NIE jest to ze fundusz kupił akcje sporo poniżej wartości rynkowej (P/E ponad 40) gdyż:
– nie wiadomo z którego funduszy je kupiono (mógł być to fundusz dedykowany), kto był interesariuszem lub stratny na tej transakcji?
– czy cena odkupienia przez fundusz w R nie była cena kupna przez fundusz A?.
– w dużych pakietach często sprzedaje się nie po cenie rynkowej a po cenie wartości biznesu. Chyba nikt rozsądny kto kupuje duży pakiet za swoje pieniądze i zna się na wycenie rynkowejnie zapłaciłby za akcje po cenie wskaźnikiem P/E pomiędzy 40 a 60 https://stooq.pl/q/?s=chp_pe&c=mx&t=l&a=lg&b=0

Artykuł nawet jeśli nikogo nie oskarża jako prasa publiczna ma bardzo dużą siłę rażenia. Wystarczyło napisać ze być może jedne fundusz straci licencje i sami widzicie co się stało na rynku :)
Ciekawe czy już złożyła zawiadomienie do prokuratury i kiedy ktoś wpadnie na pomysł powołania komisji związanej z TFI 

Karol Adx
Gość

fundusz dedykowany konkretnie pod tą wybrana tranzakcie.

RafalM
Gość

To prawda, nie podano tutaj szczegółów. Myślę też, że jeśli na tej transakcji nie byli stratni członkowie FIZ "A", to nie byłoby o czym pisać artykułu. Jak to zauważył Nieuk – patrząc na całość sporu Bussinesinsidera z Altusem, wątpię by ten pierwszy pozostawał gołosłowny. Czas pokaże co z tego wyniknie, może dzięki temu powstaną nowe regulacje dla TFI.

RafalM
Gość

Na stronie rockbridge.pl(podlinkowanej w/w artykule, jakoś ominąłem je czytając pierwszy raz) są odpowiedzi tego funduszu poruszające ten temat. Trochę rozjaśnia sytuację, ale nie do końca. Rzeczywiście do zakupu akcji postał powołany dedykowany FIZ w Altusie(choć dalej nie wiem/nie rozumiem za czyje pieniądze). Ciekawe jest to, że Altus nie przyznaje się do tej transakcji(przynajmniej tak to zrozumiałem artykuł), a Rockbridge przyznaje że jednak była.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ciekawe wyniki Masterpharm… zysk netto 150% w gore
BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Seko podało wyniki, niby gorsze ale przy tych temperaturach lipcowo-sierpniowych myślałem, że będą gorsze.

Has

Corcoran
Gość

TIM wypłaca w grudniu zaliczkę na poczet dywidendy 1 zł, co stanowi 15% wyceny

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Asbis tez to robi. Troche zaluje, ze nie kupilem. No, ale coz-wszystkiego miec nie mozna…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Syriusz
Gość
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Bardzo ciekawy komunikat:

https://www.gpw.pl/komunikat?geru_id=318168&title=Informacja+w+sprawie+surowca

Chyba wreszcie bedzie okazja do zakupu…

Milego poniedzialku,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Cdrl to ciekawa firma. Ale nie podoba mi sie, ze nie publikuja raportow sprzedazowych z zagranicy. Ale olbrzymie ryzyko walutowe. Co z tego, ze dolar i euro rosnie, jak czynsze im rosna a zeby to skompensowac-musieliby byc gigantem, jak LPP.

Nieuk.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A ja zwrócę uwagę na CDRL. Spółka wielokrotnie była omawiana na tym i innych blogach. Tutaj i u OBSa można dużo poczytać o ich raportach i różnicach kursowych. Po problemach i korektach ostatniego raportu, kurs spółki spadł z ponad 30zł na nawet 20zł. Wybił tym samym wsparcie w okolicach 22zł. Wtedy powiedziałbym, że kurs będzie jeszcze spadał, ale obecnie sytuacja się już według mnie wyklarowała. kurs znajduje się w okolicy 22zł, a więc na poziomie największego wolumenu. Według mnie kto już miał sprzedać akcje, ten sprzedał. Kto miał kupić, ten kupił.

Myślę, że doszło do zatrzymania spadków, ponieważ historycznie spółka jest bardzo tania- jak przy debiucie. Moja ocena jest taka, że firma jest obecnie niedowartościowana i kwestią czasu jest powrót kursu w stronę realnej wyceny- c/z 10-12 (to i tak mniej niż firmy z sektora).

Spółka dużo inwestowała w marketing, rozwija sieć sprzedaży (sklep internetowy), rozwija centrum logistyczne, angażuję się w rozwój eksportu.

Wyniki w Polsce nie zaskakują, można było je przewidzieć. Wzrosty sprzedaży o kilka % plus znaczy rozwój sklepu internetowego. Nie wiemy natomiast jak wygląda eksport, gdyż spółka o tym nie informuje.

Obecna cena dolara powinna wspomóc wyniki firmy. Poprzednio księgowane był straty ze względu na różnice kursowe.

15.11 spółka publikuje raport 3Q i ja spodziewam się, że wyniki będą na pewno lepsze niż w zeszłym roku. Cały rok powinien być też bardzo dobry dla spółki i spokojnie można spodziewać się ponad 15mln zysku netto. Wydaje mi się, że przedział 15-18mln ZN jest bardzo rozsądny i możliwy do osiągnięcia.

Wydaje mi się, że w terminie do 6m kurs powinien osiągnąć cenę lekko ponad 30zł. Pewnie oporem będzie poziom 31-33zł (historycznie). Ogłoszona będzie też dywidenda 1,50-2,00zł/akcja. tutaj jest około 50% do ugrania.

Obroty odstraszają.

Pozdrawiam,
Paweł.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Operacja pod wziewną narkozą ? Uciekaj lepiej Prezesie ze szpitala , bo niektórzy bardzo źle na nią reagują i potem mają nie tylko z głową problem , szczególnie ci co byli dużo szczepieni . Jeżeli reagujesz mocno na wszelkie zapachy to jesteś w grupie ryzyka .

Piter

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Fakt, deweloperem mieszkaniowym są jedynie cyklicznie – czyli nie sądzę, żeby się chcieli uwiarygodnić przez bycie na GPW. Wręcz przeciwnie – jakby kto spojrzał na kapitalizację giełdową w stosunku do aktywów to, jak sugeruje Nieuk, mógłby się zacząć zastanawiać co jest z tą spółką nie tak.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja nie wiem, co bedzie z kursem spolki-ale jedno jest dla mnie oczywiste. Jak robi sie cos nielegalnego (zaznaczam, ze wcale nie musi byc w przypadku tej spolki). To pozniej nastepuje inzynieria finansowa. Tak bylo we wszystkich spolkach M.Zientary a teraz nie moge nawet Go "wygoglac". Wielki doktor od siedmiu bolesci.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wtrącę się Wam w przedłużającą dyskusję na temat Atlasa. ff wg stooq tak jak nieuk napisał to ok.17%. Oni są deweloperem i możliwe aby uwiarygodnić się wobec potencjalnych nabywców mieszkań po to są notowani na GPW. Kupujący bardziej zaufa spółce notowanej na GPW. I dlatego lepiej nie liczyć na wezwanie i wycofanie spółki z giełdy.

prezes

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Atlas to batdziej deweloper komercyjny. Ps. Sluzba zdrowia to jest ciekawy temat…Potencjal olbtzymi, ale te zaniechania. Koszmar. Wez tam Prezes powiedz co myslisz w rejestracji;) Po prostu napyskuj im. A jak ktos nie wierzy-to niech sobie zobaczy swietny komediodramat: Siostra Juckie.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

FF jest wiekszy (wedlug portalu stooq): z reszta nie bede tego komentowal. Zycze powodzenia. Jednak nieprzypadkowe byly zagrania na debiucie. Sprawdz to sobie.

https://stooq.pl/q/h/?s=atl

Milego wieczoru,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Pralnia pieniędzy? I zamiast zejść z giełdy ciągle są notowani? Po co? Jeżeli to pralnia pieniędzy jakie korzyści niesie dla właścicieli obecność na GPW? Powinno być raczej odwrotnie.
ciekawy

Jarek Turek
Gość

Prezesie napisz potem prywatnie jak wrażenia bo też mnie to czeka:)życzę jak najmniej cierpienia.
skudo864@gmail.com

Anonimowy
Gość
Anonimowy

ja slyszalem ze to na poczatku daje efekt a pozniej wraca.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jeszcze nie jest pewne czy będę mieć zabieg. Przyjechałem do szpitala i okazuje się że nie ma mnie na liście na planowany zabieg a z doktorem nie ma kontaktu. Przyjęli mnie ale może być tak że jutro wrócę do domu. Straszna nuda, brak telewizora a treści w necie chyba wszystkie wyczytałem.

prezes

Anonimowy
Gość
Anonimowy

I wzajemnie miłego wieczoru!
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie zastanawiałem się, ale już 2 razy zarobiłem na spółce, bo co jakiś czas kurs wybija się z 80 gr na około 1,2 (lub wyżej) przy zwiększonym wolumenie. W tym roku mieliśmy już 3 takie akcje. Od sierpnia kurs powoli się osuwa i myślę, że niebawem będziemy mieć kolejne wybicie.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A nie zastanowiles czy to nie jest pralnia pieniedzy? Nie bede wklejal arkusza zlecen, ale to jest strange…KNF to sa troche dziwni ludzie, bo powinni z KDPW zajac sie-chocby tematem systemu informatycznego, ale nie zalezy im…Ktos ma w tym interes. To pokazuja tez trocce transakcje patrowicza na Chemos. To naprawda glupota. To obbnaza patologie calej bananowki…

Milego wieczoru,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Zgadzam się z Tobą, ale pytanie ile jeszcze w dół może być ściągnięty kurs? Jesteśmy przy dnie, więc jeśli ma być spekulacyjnie to najpewniej w górę.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Widze, ze sie zakochales w akcjach tej spolki. Nigdy nie rob tego. To sa spolki spekulacyjn3. 90 tys. akcji-to jest oficjalna wersja. Jakby bylo wszystko ok z ta spolka-to latalaby o 500% wyzej juz dawno. Jak cos ma za niskie P/E to trzeba sie zastanowic…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Najlepszy jest aktualny FF na Atlas. Uwaga wg danych z bankiera wynosi on 0,18% !!!
Wyliczyłem, że jest to 90k akcji. Sprawdziłem ile akcji leży na S i wyszło mi 82k. Czyli w zasadzie cały ff w tej chwili jest do wzięcia na rynku.
Jest to jedna z najbardziej zadziwiających mnie spółek na całej GPW.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To jest bzdura. Sam mam 70 tys. sztuk i nie mam wystawionych na sprzedaż.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czyli musi być błąd na bankierze.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

LC Corp sprzedał budynek Wola Park w Warszawie za ponad 100 mln euro. Tuż obok mieści się budynek Atlas Tower, z tym że jest on w jeszcze lepszej lokalizacji i ma 8 tys. metrów powierzchni więcej. Do tego mają wiele innych nieruchomości.
Kapitalizacja LC Corp 1 miliard 220 milionów. Kapitalizacja Atlas Estates 44 miliony.
Samej gotówki na kontach 72 miliony.
Gdzie tu logika? Po co oni są na giełdzie jeszcze? Ktoś ma racjonalne wytłumaczenie?
poinformowany

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Oj to wspoczuje. Duzo zdrowia zycze, bo ono jest najważniejsze. Wracaj szybko i przepraszam za to pytanie.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A co Ci sie stalo Prezesie?

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Witaj Prezes
Ciekaw jestem Twojej opini o Skarbcu.Po ładnej dywidędzie dość mocno zdołowała i ma raczej tendencje połódniowe.Czy po ostatnich zawirowaniach i wpadkach na TFI warto interesować się jeszcze tą spólką??
wojt47

Karol Adx
Gość

Patrząc na zarys ustawy o PPK, to PZU swoim wejściem inPzu jest dokładnie pod niego przygotowany (maksymalna oplata za zarządzanie zgadza się z tymi które są w definicji PPK), kwestia dodania odpowiednich struktur inwestycji (funduszy) które wykorzystają obecne już dostępne produkty indexowana (zapewne automatycznie zarządzane).
Inne TFI obejdą pewnie ograniczenie opłaty 0,5% w prosty sposób – utworzą fundusz A z oplata 0.5% który będzie obejmował udziały w funduszach X,Y,Z a te już bedą mogły pobierać większa prowizje oraz opląty za premie wyników.

Co do inPZU raczej nie zabierze to zbyt dużo klientów innym TFI, większym problemem będzie dla nich (inne TFI) sprzedaż nowym klientom swoich funduszy. Stary model gdzie banki miały dobry motywator sprzedaży – potężne prowizje (od sprzedaży i cześć prowizji stalej) zniknie. W końcu klient który zobaczy ze sprzedawca dostaje np. 2% nie będzie zainteresowany kupnem w Banku, tylko pójdzie do TFI. Niby wszystko fajnie, tylko ilość klientów zainteresowanych danym funduszem znacznie spadnie gdyż nie będzie nagonki sprzedawców bankowych i tu jest największe ryzyko zasilania kapitałami niezależne TFI. Stali klienci którzy zarobili powrócą do tego samego TFI, tzw "leszcz z ulic" nigdy tam już nie trafi o ile TFI nie zbudują sposoby ich znalezienia. Jak nie zależne TFI będzie pokazywać słabe wyniki kapitał do niego nie przyjdzie (żadne bank nie będzie miał w interesie naganiać).

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Parówki rozwalily system. Chyba najlepszy skecz. A jak wychodzi kucharz bez reki…haha…Im wiecej ogladam to, to coraz bardziej mnie brzuch boli. Jeszcze "familiada" i galaretka:)

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie bylbym soba, gdybym czegos nie polecil na weekend. Dwa skecze Kabaretu Mlodych Panow: "Amaro" i "PZPN". Radze sie przed tym wysikac…Arcydzieła:)

Nieuk.

Marcin R.
Gość

Dobre, Nieuk, dobre to … ?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie, a może warto wrócić do analizowania Unimotu. Wydaje się, że najgorsze już za spółką. Kurs przez ostatnie 2 miesiące trochę zyskał. Jest szansa na zmianę trendu ze spadkowego na boczny.
Pozdrawiam,

Andy

Anonimowy
Gość
Anonimowy
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezes Cognora odpuściłeś, możesz jeszcze zagrać na Elementalu pod wyniki. Prawdopodobne wybicie w górę z formacji klina. Myślę, że będzie tu grane wybicie do minimum 1,8.
Elemental sprzedaje za USD i EUR kupuje za złotówki a część za lirę (Turcja). 2q był bardzo dobry , zwłaszcza na poziomie CF. Liczę, że 3 będzie jeszcze lepszy, ponieważ waluty podrożały i sytuacja popytowa na metale jest zadowalająca. aleks

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ustawka dziś na PLAY-u, kilka pakietówek po 16.28… czaję się z nadzieją, że dołek jest/był na +/- 15. Czekam na aktualizację strategii, kto chce się wczytać w outlook maklerów niech zajrzy w prognozy mDM. ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie czy zechciałbyś spojrzeć na Aramusa (wezwanie na wszystkie akcje)?
Jak oceniasz szansę na podniesienie ceny wezwania o 10-15%?
jan

Anonimowy
Gość
Anonimowy

dziękuję za opinię Prezesie (ale mam nadzieję, że jaki nie ma nic wspólnego z Krakowem, jego partyjnej koleżanki też nie chcą w K).
w podzięce postaram się po niedzieli napisać zainteresowanym parę słów o lugu.
jan

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czyli co ?
Mamy nową falę hossy ?

muzyk

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Santander w reko z 26.10 wycenia LVC na 20pln
K.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ma ktoś aktualną AT Livechat?
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

IMS to zdecydowanie ciekawsza spolka. Z nudow wzialem pare dni temu Bah i Work Service. Opłacało sie;)

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Work Service to jest gigant w branzy outsourcingowej. Sprzedaja spolke, ktora przewyższa wycene firmy matki. Jedno co mnie martwu i jest zagrożeniem-to jest Misiak. No, ale mam to gdzieś…60% w cztery dni. Bananowka.pl

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

i ciebie się udało zgarnąć 60% bayu bay, trzeba było pisać 3 dni temu o tej spółce a nie dzisiaj.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieuk wspominał o WSE w ub. tygodniu. To są właśnie okazje, które należy wykorzystywać.
jan

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To byla okazja, o ktorej tez wspomnialees. Wycena dalej smieszna…ps. Rekomendacje tez zabawne.

Nieuk.

Corcoran
Gość

Pojawiła się także rekomendacja Pająka z wyceną docelową Livechat 40 zł.
IMS podał informacje o zmianie terminu raportu za III Q 2018 na 22 z 28 listopada.
To powinien być sygnał dobrych wyników, gdyż zwykle przyspiesza się dostarczanie dobrych wiadomości.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To pokazuje jak mocno okoliczności zmieniają postrzeganie spółek – szczególnie tych o ograniczonej liczbie produktów. Kilka miesięcy temu wynik 230 klientów uznalibyśmy za niepokojący, a teraz to bardzo dobry wynik.
Mam nadzieję, że spółka nabiera drugiego oddechu i stąd ten wzrost, a nie ze względu na to, że wykręcają maksima możliwość ze względu na przegląd opcji strategicznych. Wykręcanie maksimów zawsze wiąże się z dodatkowym kosztem.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Liczba klientów płatnej wersji produktu LiveChat Software wzrosła w październiku 2018 roku o 230 netto, w ujęciu miesiąc do miesiąca – podała spółka w komunikacie.

olo

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dzisiaj wazne swieto, ale tak naprawde jutro jeszcze wazniejsze. Nie sama gielda czlowiek zyje. Na TV4 wlasnie leci jeden z moich ulubionych filmow: "7 dusz". Polecam to arcydzieło.

Nieuk.

Unknown
Gość

Dzięki prezes o to właśnie mi chodziło. Pozdrawiam Tedi

Anonimowy
Gość
Anonimowy

dolar do 3,8 i w dol

Anonimowy
Gość
Anonimowy
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Cześć Prezes.
jakbyś mógł przeanalizować raport okresowy HELIO.
Pozdrawiam TEDI

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,

Na pewno super blog. Pomimo, ze jestem "teoche" kontrowersyjny-to raczej kazdy sie zgodzi. Ja na Twoim miejscu troche bym go zmonetyzowal, ale nie zamykalbym go do konca. Dla mnie Ty i OBS jestescie autorytetami i wlasciwie tyle w temacie…

Milego wieczoru,

Nieuk.

L.
Gość

Według mnie sukcesem bloga w tym roku było:
Z perspektywy czasu zamknięcie portfela fundamentalnego na wiosnę było świetnym posunięciem. Teraz wydaje się to oczywiste ale w momencie realizacji nie było oczywiste. Również sposób realizacji – zamykam na koniec miesiąca było dobrze psychologicznie rozwiązaniem. Kapitał został ochroniony.

Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie niniejszej analizy. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.