"Rozwój bloga wspierany jest reklamami, których treść jest niezależna od prowadzącego."

Aktualności, analizy, komentarze 8b/2018

dodano 28.08 Livechat podał lepsze wyniki od moich oczekiwań 14,2 mln do 13,80 -ciekawe że konsensus PAP był ten sam co mój. Tabelka na 10 lat po takich wynikach robi się nieaktualna.

Tabelka dla Livechat na okres 10 lat. Założenia to wzrost co miesiąc o 200 klientów, wypłata 100% zysku w formie dywidendy i wzrost kapitalizacji spółki o 50 mln co roku (ok. 5-7%). Po 10 latach wzrost kursu (kapitalizacji) ma wynieść 68% a dywidendy wyniosą 101% zysku (czyli po 10% rocznie).




Krótko: na anonimowe komentarze nie
odpisuję (chcesz wymieniać poglądy to się podpisz pod swoim wpisem) a
jeśli chcesz znać moją opinię na temat jakiejś konkretnej spółki to
najpierw napisz co Tobie się w niej podoba albo jakie widzisz w niej
zagrożenia.

 

W poście tym zamieszczam najnowsze i istotne informacje na temat spółek z
mojego portfela oraz krótkie analizy
na temat spółek o które pytają
czytelnicy bloga, zachęcam do zadawania pytań pod tym postem
aby w
jednym miejscu były zgrupowane wszystkie komentarze/opinie i nie
trzeba było „skakać” po różnych wątkach. Co miesiąc będzie przynajmniej
jeden nowy post otwierany. Szukam optymalnego rozwiązania aby mój blog
był jak najbardziej
przejrzysty i możliwe są dalsze zmiany w formule i/lub wyglądzie,  post ten będzie zawsze po prawej górnej stronie bloga !!!  
Wprowadzam zasadę że na anonimowe i obraźliwe komentarze nie odpisuję i komentarze te mogą być w każdej chwili usunięte !!!
W
momencie przekroczenia 200 komentarzy pod postem aby rozwinąć ostatnie
komentarze należy wcisnąć przycisk   „Wczytaj więcej…”
Ważne
!!! Wszystko co tutaj piszemy nie jest żadną rekomendacją do zakupu a
tylko wyrażeniem własnej opinii, post ten (treść i komentarze) służy tylko i wyłącznie do
wymiany własnych poglądów i doświadczeń inwestycyjnych, nie może być traktowany jako porada inwestycyjna bo nią nie jest.

Przypominam o koniecznym przeczytaniu zasad mojego bloga a
szczególnie informacji o ogromnym ryzyku które jest w przypadku
inwestowania na giełdzie link zasady i ryzyko
Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią

rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia
19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje

dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z
2005
roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym
rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie
ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne
podejmowane na podstawie niniejszej analizy.
Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi
odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.

avatar
106 Comment threads
68 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
CorcoranTantal64OBSjankoC4F Recent comment authors
  Subscribe  
Powiadom o
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Rainbow to po prostu dobra jakosc zarzadzania i uslug. Poza tym firma sie tak rozrosla, ze boje sie jakiegos wezwania. Zawsze warto obserwowac takie spolki. To tez moglbym powiedziec o Amice, Ketach, Wieltonie etc..

W tym roku IPO vs. sciagniecia z gieldy: -9! (chore). Jesli chodzi o te cykle koniunkturalne-pelna racja, ale patrzac na geopolityke a szczegolnie: czyli: USA, Turcje, Chiny i Rosje a takze Brexit…cos mi sie wydaje, ze i sprawa rynkow kapitalowych jest w jakims innym cyklu, ktory zostanie opisany w jakichs ksiazkach.

Ps. A zapomniales dodac ze spolek powiedzmy fundamentalnych: 4funmedia i Ropczyce a ze spekulacyjnych Prairie.

Milego wieczoru zycze Tobie i Wszystkim:)

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Zgadzam się z Tobą Nieuk, najwazniejsza jest selekcja, bo nawet w czasach bessy są spółki, które się pozytywnie wyróżniają. Obserwując Twój portfel widzę, że potrafisz wybrać dobre spółki – mam na myśli wszystkie Twoje gamingowe i ostatni AirWay.
Haha widzę, że wiele osób ma pewną "słąbość" do Rainbow. Choć nie posiadam to zerkam. Na niekorzyść zadziałają dodatkowo ceny paliwa. Więc może być słabo w II kw. Ferro warto obserwować w kontekście wyników za IV kw. bo jest niska baza z 2017 r. Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Musze przyznac, ze troche czytasz mi w myslach…Gospodarka ma sie swietnie a w sumie gielda w czterech literach…To nie najlepiej wrozy…To troche analogia, jak z tym livechatem i aprecjacja $…

Bardzo madra jest Twoja wypowiedz i dobrze, ze sie rozpisales;)

Co do afery Getback: jest szansa, ze to bedzie przynajmniej jakas namiastka katharsis dla rynku. Bardzo jest mi szkoda wszystkich, ktorzy "umoczyli", ale tez poznalismy meandry dzialan nomen omen, m.in. tfi…

No zobaczymy, co bedzie dalej na rynku…I na naszym lokalnie ale takze globalnie (co slusznie zaznaczyles odnosnie USA). W tym wszystkim chyba najwazniejsza jest selekcja, jesli mowimy o rynku akcji, bo np. wspomniany przez Ciebie Voxel wybil sie w naprawde ciezkim czasie dla inwestorow.

Fajnie, ze przypomniales mi o wynikach Rainbow. Sledze ta spolke. Nie wyglada wykres dobrze i nawet jesli wyniki b3da nie najlepsze (choc uwazam, ze za III kw beda najwazniejsze), to warto miec takie spolki na radarze. Oni pewnie beda mieli straty na walutach, ale zobaczymy. Ferro tez bede obserwowal.

Tez sie rozpisalem;)

Milego wieczoru i dzieki za tak madry wpis.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieuk "Srednie spolki tez odbija. Zobaczymy jakie saldo wplywow/odplywow pokaza tfi za sierpien."

Pewnie kiedyś odbiją, ale myślę, że już nie teraz. WIG20 to głównie zagranica i to ona przesądaz o tym co się tam dzieje. Natomiast MiSie to fundusze i paru niedobitków, takich jak my. Perspektywa na to że fundusze zaczną być aktywne i skore do większych zakupów jest raczej niewielka (ostatnie "getbacki"), zniechęcają do tego, a i napływ środków do nich parę miesięcy z koleii jest coraz mniejszy. "Ulica" też raczej nie będzie zasilać funduszy- szczególnie tych akcyjnych- bo jakąś orientację posiada.
Dodatkowo – popatrz na sytuację makro, jest super: niskie bezrobocie, niska inflacja, niskie stopy, spory wzrost gospodarczy, który w okolicach 3-5% jest już chyba z trzy lata, pytanie jak długo jeszcze uda się utrzymać taki poziom. Naturalną konsekwencją cyklu gospodarczego jest wejście w kolejną jego fazę. Więc pytanie skoro przy sprzyjających warunkach makro, brak jest wzrotów na indeksie MiS to co będzie jak gospodarka się nieco schłodzi. Dodatkowo już od jakiegoś czasu Fed wysyła sygnały wzrostu stop procentowych, w takich okolicznościach RPP nie będzie miała wyboru – wiemy jak się to przełoży na rynek. Wiem może moje wnioski są pesymistyczne, może zdarzy się coś – PPK – co napompuje trochę rynek, pytanie tylko kiedy.
Nawiązując do tego co mówił Prezes – super wyniki, dwa dni rakacji kursu i powrót do marazmu, a co najgorsze w wielu wypadkach towarzyszą temu niskie obroty. Popatrz na wywołane MFO, przez ostatnich kilkanaście sesji pojedyńcze transakcje (były dni że tylko jedna), a takich spółek jest więcej chociażby Ferro.
Dobra bo się rozpisałem :-)
Za parę dni wyniki Voxelu – dzis istotna rekacja kursu. No i 31 Rainbow, ciekawe jakie będą wyniki. Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezes
Dzięki

muzyk

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezes
Mógłbyś coś więcej napisać o analizie fundamentalnej na stockwatch odnośnie spółki TSGames ?
Zaskakuje mnie ta prognoza zysku na 2018 r 49 – 54 mln zł podczas gdy za I półrocze jest
12,5 mln zł zysku, a w 2017 r było 8,4 mln zł zysku.

muzyk

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Od ponad miesiąca obserwuję listę najbardziej dochodowych gier na google play (https://play.google.com/store/apps/category/GAME/collection/topgrossing). TSGames posiada 3 gry na tej liście. Jedna z nich regularnie znajduje się w top20. Wygląda, że wiedzą jak zarabiać na swoich grach.

palec

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Drogi Prezesie,

Jedna taka spolke masz, czyli Ropczyce. Co do MFO-to walor probuje odwrocic srednioterminowy trend spadkowy. Wolumeny wzrosly i uspokojenie w okolicach 30 zl to wcale nie takie zle.

Srednie spolki tez odbija. Zobaczymy jakie saldo wplywow/odplywow pokaza tfi za sierpien.

O Livechacie juz sie nie wypowiadam;) Faktem jest, ze takie spolki tez stracily poprzez odplywy, ale nie do konca. Dolar wzrastal a tutaj spadki. Jak i w przypadku Cognora-rynek dyskontuje przyszlosc.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie ma za co:) My pleasure;)

Ida zmiany po aferze Getback i przed "okraglym stolem" w sprawie:

https://stooq.pl/n/?f=1250074

Nieuk.

Corcoran
Gość

@Nieuk – dzięki za te pakietówki IMS , ponad 2 mln akcji to mógł być Trigon, transakcja przed wynikami to raczej dowód determinacji.
dzisiaj IMS publikuje wyniki za II Q i jeżeli utrzyma się poprawa vs 2017 to będzie potwierdzenie że ograniczenie niedziel handlowych nie szkodzi wynikom IMS.

Corcoran
Gość

drugi dzień mocno rośnie także Helio

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jak ktos ma dostep do calej rozmowy, to bylbym wdzieczny:

https://www.forbes.pl/biznes/wywiad-z-maciejem-popowiczem-prezesem-ten-square-games-tworca-gry-lets-fish/5gf6sxf

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co do BAH – trzeba pamiętać, że główny udziałowiec sprzedał na początku roku 25% akcji przynajmniej 6 nieujawnionym inwestorom, więc jakieś 10 mln akcji jest pod progiem do upłynnienia. Pewnie znaczna część już została wrzucona w rynek od informacji o wypowiedzeniu umowy, ale np. wczoraj ktoś ładował systematycznie przez cały dzień co minutę w rynek. To świadczy, że jeszcze wychodzenie z akcjonariatu może potrwać, chyba że Książek zacznie odkupować pakiet za 1/4 ceny sprzedaży.
Mój szacunek zysku za 2 kwartał to 8 mln.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

@Corcoran – bardzo madra, ogolna uwaga. Jesli spolka nie reaguje spadkiem na zle informacja, to moze oznaczac zmiane sentymentu do waloru.

Pamietam, ze kilka osob obserwuja IMS. Wczoraj spore pakietowki tam poszly:

https://stooq.pl/t/bt/

Pozdrawiam,

Nieuk.

Corcoran
Gość

Ap ropo reakcji kursu po wynikach,
Eurocash dzisiaj bryluje mimo słabszych wyników od konsensusu. Widocznie minął strach i dostrzeżona tendencja poprawy wyników została doceniona.
Warto zwrócić uwagę także na Torpol. Sytuacja może być podobna: mimo znacznych odpisów widać marże co dobrze wróży na przyszłość.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Krzysku,

Ja nie bede Ci dawal rad co do analizy technicznej. Po prostu uwazam, ze jestem w tym aspekcie amatorem. Sa tutaj osoby, ktore o wiele lepiej sie na tym znaja, np. Jacek.

Jesli chodzi o TEN to nastapila realizacja olbrzymich zyskow. Musiala nastapic korekta. Spolka 10 lipca podala szacunkowe przychody za II kw i latwo mozna bylo oszacowac zysk a od tamtej pory urosla o 50%. Sama spolka jest naprawde fajna, ale korekta i jakas konsolka musi nastapic.

Milego wieczoru,

Nieuk.

janko
Gość

Mam papier od debiutu i wiążę z nim duże nadzieje w perspektywie kilku następnych kwartałów, może nawet lat. Niemniej korekta była wyczekiwana, więc dobrze że nastąpiła teraz niż później. Podobny przypadek mieliśmy na Dino, które tąpnęło po dobrych wynikach. Dla każdego, kto jest zainteresowany spółką to raczej okazja do zwiększenia pozycji niż ucieczki z papieru.

Tantal64
Gość

Witam. Nie potrafię wciąż zrozumieć inwestorów, którzy sprzedają akcje po dobrych wynikach. Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć laikowi dlaczego dziś, po b. dobrych wynikach TSG cena tak bardzo spadła. Dla mnie to jakoś nie logiczne by pozbywać się akcji po dobrych wynikach. Przy okazji prośba i pytanie do Nieuka i innych osób, które używają analizy technicznej. Jakimi wskaźnikami się sógierujecie, średnimi kroczącymi itp. Zamierzam po testować analizę techniczną, opartą o zwykłą średnią kroczącą. Z powodu mych ograniczeń, nie spoglądam na wykresy, jednak staram się to robić w Excel. Dzięki za podzielenie się swym doświadczeniem. Pozdrawiam Krzysztof

Karol Adx
Gość

Dwa powodu dlaczego po dobrych wynikach ludzie sprzedają:
– zazwyczaj jest zwiększony popyt na walor wtedy, więc łatwiej spieniężyć akcje [często łatwo na rynku jest sprzedać akcje za kilka tysięcy, ale przy większej kwocie na mniej płynnych spółkach taka wyprzedaż może załamać kurs]
– może ktoś spodziewał się lepszych wyników lub innej jego struktury, rozczarowany stwierdził ze zamyka pozycje

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dzisiaj też ciekawa spółka oglosiła wyniki, mianowicie Sanok. Zysk netto spadek z 51->35 mln. Przy przychodach bez zmian. Spory spadek zysku odnotowuje ta firma, wg zarządu przez rosnące pensje i ceny surowców….

BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Bah kupiłem, bo uważam, że obecna wycena nie uwzględnia potencjalnie pozytywnych zdarzeń. Wygląda to tak, jakby wycena brała pod uwagę 3 lata dywidendy, sprzedaż aktualnych aktywów, spłacenie długów i zamknięcie interesu. A moim zdaniem główny udziałowiec będzie chciał pomnożyć swoje aktywa, nawet jeśli projekt o nazwie BAH będzie się miał skończyć. Stąd podejrzewam, że zacznie teraz skupować, może rozwinie sieć serwisową i dealerską, może jakaś nowa marka się pojawi. Wiele "może", ale każde "może" może zrobić duży pozytywny ruch na kursie. Na duże dywidendy się nie nastawiam. Raczej zysk będzie przy dolnych widełkach prognoz. Dlaczego – łatwo zgadnąć.
Co do Airway, to o dalszym ciągu kursu będzie decydowało w najbliższym terminie info, kto obejmie nową emisję spółki-matki.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jakis czas temu czytalem (chyna na stockwatchu, ale nie jestem pewien, czy to bylo tam) dwie at: PBKM i PKP Cargo. Na pierwszej niby objecie hossy a na drugiej objecie bessy…A tu PKP Cargo konsoliduje sie pod oporem 50 zl. Fajnie, jakby to walor przebil-wtedy droga otwarta na 60 zl.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czesc Wam,

Na MFO jakie wolumeny…Fajnie…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No to sie ciesze, ze zarobiles. Ale nie radzilbym kopiowac moich ruchow, bo za ktoryms razem moze sie nie udac…ale zawsze powtarzam, ze enter klika kazdy sam…

Ps. Wszedles w idealnym momencie. Ja mam tego niewiele i troche zaryzykowalem pod oporem, czyli przed 1,3 zl. Ale tak "bankierowym" slangiem powiem-dzida masakryczna:)

Spokojnej nocki,

Nieuk.

C4F
Gość

Nieuk,

Doświadczenia mam takie: zawsze trafiam w górkę, zawsze trafiam w dołek – tyle że w złych momentach.

Trochę na giełdzie zarobiłem, trochę wtopiłem. Dla mnie to bardziej ten dreszczyk emocji niż inwestycje czy wielkie zarobki – głównie ze względu na niski kapitał jakim operuje. Na CIG byłem od ostatniego snajpera, przełknąłem porażkę, wszedłem raz jeszcze po czasie i ostudzeniu emocji. Nie wytrzymałem i wyszedłem z lekkim plusem przy 1,09. Jeden dzień wystarczyło by zarobić dużo. Na Vivid byłem dwukrotnie – na początku 0,7 – 1,2 i później przy 3,6 ale wtopiłem próbując rollować akcje pod koniec roku 2017 i… niestety nie zdecydowałem się wejść. Teraz jestem znowu, ale znacznie mniejszym pakietem.

Tak jak mówisz "enter" każdy wciska sam. Nie zamierzam kopiować Twoich ruchów, bo nie mam na to nerwów ;) Ale jak rozmawiacie tutaj o czymś, to spoglądam i zastanawiam się…

Co sądzicie o wynikach Krynica Vitamin? Wyniki tak laickim okiem bez szału.

Pozdrawiam,

C4F
Gość

Prezes,

Właśnie mnie to zastanawia, bo niby duże zamówienia w raportach, niby cukier spada, niby wszystko ok, inwestycje w nowe linie, kompleksowe produkty, dywidenda jakaś będzie… a raport przeglądałem wczoraj… i mnie zawiódł. Opis, że presja rynku i niskie marże…

Póki co mam + na pozycji, nie wiem czy zamykać czy czekać do dywidendy…

Pozdrawiam,

C4F
Gość

Dzięki za uzasadnienie, przemyślę zatem!

Pozdrawiam,

C4F
Gość

OBS, super dzięki! Zdążyłem wczoraj zamknąć pozycję przy 6,3 PLN.

C4F
Gość

Nieuk,
przyznam że Praire zgapiłem od Ciebie. Tydzień temu wziąłem "pare sztuk" po 1,34 i dzis zamknalem po 1.84. Dzieki! ;)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co do Voxelu i Airway-fajne pytania. Kompletnie dwie inne spolki. Jedna z silnymi fundamentami a druga (poki co) stricte spekulacyjna. Jest jednak cos, co te spolki laczy-dzialaja w branzy-nazwijmy to bardzo umownie okolomedycznej a to moze byc temat nr 1 po hossie game dev..

Voxel-jedyne czego obawialem sie przed kupnem kilka miesiecy temu to bylo potencjalne zdjecie spolki z gieldy "za grosze". Juz kilka lat temu glowny akcjonariusz zapowiadal chec sprzedazy firmy a przy czynnikach okolorynkowych mogli sie to stac…Na szczescie sie nie sprawdzilo. Z punktu inwestorskiego bardzo fajna firma. Mysle, ze jednak w srednim terminie czeka tutaj ruch horyzontalny i czesc raczej sprzedam.

Co do Airway, to czesc sprzedalem i tutaj to fajny temat dla spekulantow. Raczej stawiam, ze to nie koniec zabawy, bo w przeciwienstwie do Brastera, ta spolka juz udowodnila, ze potrafi komercjalizowac swoje produkty. Poziom 90 gr jest tutaj sparciem (wczesniej byl bardzo silnym oporem).

Co do Bahu…wiecie, ze nie lubie tej spolki, ale pomysl zakupu wlna tych poziomach nie uwazam za glupi…Gdyby nie ten wodospad-to moze juz bym sie skusil, ale tak to czekam na 2,50 zl. Jeden warunek na spekulacyjne wejscie zostal spelniony-krotkoterminowa stabilizacja.

Pisalem wielokroc o Prairie-no cos pieknego. Oczywiscie w takie papiery nie radzilbym wchodzic wysokim % portfela, ale czasem warto zaryzykowac nawet za niewiele.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieuk, ewakuowałeś się z airway?
Kupiłem dziś BAH. Myślę, że po wynikach Książek zacznie odkupować i wtedy zacznie się szaleństwo, heh.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Szczerze mówiąc "czaiłem się" na MFO, ale mając perwspektywę wyników – 19.09 chciałem jeszcze nieco poczekać i liczyć na jakąś okazję a tu dzisiaj bez zapowiedzi dali raport o szacunkach, więc dobre wyniki, które podja w oficjalnej dacie publikacji chyba już w kursie. A propo wie ktoś gdzie są publikowane informacje o dacie publikacji szacunkowych wyników?
Prezes, wiem że masz papier Fasigu, a w tabeli szacunkowe wyniki nie widzę tej pozycji. Skusisz się na jakieś szacunki?
Nieuk, wiem że masz w jedym z portfeli Voxel – ostatni kurs jakby wychamował, to efekt słabej płynności, albo jakieś gorsze wyniki w II kw. Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No wlasnie mialem pisac o MFO. Naprawde szkoda, ze tam taka niska plynnosc. Byla emisja w tamtym roku, ale niewielka i chyba fundy wziely calosc.

Spolka o wiele ciekawsza.od Cognoru-jak i Odlewnie i Ropczyce. W tych spolkach jest wartosc dodana a nie tylko czynnik surowcowy. Cognor niech tam rosnie i na 3 zl, ale mnie sie to nie widzi na dluzszy termin. A te dane MFO sa wrecz imponujace.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Parę dni temu pisaliśmy tutaj o MFO, w kontekście wzrostów na Cognorze, dzisiaj podali szacunkowe wyniki i wzrost kursu o 5-6% przy obrotach dawno tam nie widzianych. Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dla przypomnienia to rozmowa na argumenty Cię śmieszyła, a moje wypowiedzi przekraczały granicę. Jutro mamy pierwszy raport z serii tych dobrych. Przychody powinny być wyższe 20%.

Automotive

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ten Square Games zarobilo ok. 7,5 mln zl w II kw..Bardzo dobre przeplywy operacyjne. Jednak od 10 lipca kurs poszybowal o 50% po informacjach o przychodach i latwo bylo okreslic zysk netto. Ja stawialem na 7-8 mln zl. Mam te akcje-choc troche s0rzedalem. Jutro raczej realizacja zyskow, ale trend wzrostowy w srednim i dluzszym terminie powinien zostac zachowany.

Milego wieczoru,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie chce sie juz "znecac" nad Livechatem. Zgadzam sie jednak z Toba w 100%. Po co inwestor finansowy? Spolka dochodowa, dywidendowa…bez dlugu. Tutaj jest ewidentnie potrzebny jakis inwestor branzowy. No bo po co im dodatkowo kasa? Inwestor finansowy byl potrzebny kilka lat (tak tez stalo) a teraz…Dzis bylo pump and down…

Prezesie-wyliczenia na 10 lat odnosnie takiej spolki jak Livechat nie maja sensu. Za 10 lat to bedzie juz inna epoka w branzy. Akcjonariuszom jednak zycze powodzenia. Nawet Temu, ktory wczoraj mnie obrazal.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Karol Adx
Gość

Inwestor finansowy potrzeby jest tylko po to aby odebrać akcje – pytanie od kogo te akcje i dlaczego? Wg mnie tym ruchem jeśli znaleźli by takiego inwestora chcieliby co najmniej powstrzymać spadek kurs akcji. Dodatkowo duży znany podmiot mógłby przyciągnąć nowych zainteresowanych,- Dla fundamentów spółki nie wiele by to wniosło, być może poza lepszym kontaktem z innymi firmami uzyskanymi przez tego inwestora finansowego.

szejker
Gość

Odnośnie LVC obstawiam że dzisiejszy wystrzał to fałszywy ruch i kurs wkrótce wróci do spadków. Ta informacja nie zmieniła nic w sytuacji spółki, do tego dość niezrozumiale wyglądają plany spółki zakładające poszukiwanie inwestora finansowego. Nie wiadomo po co. Jeżeli już to im potrzebny jest inwestor strategiczny , ponieważ zarząd ewidentnie nie ma pomysłu na rozwój. Last but not least inwestorzy zwykle reagują zbyt emocjonalnie na komunikaty po weekendzie.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dziś wyniki ACP. Jak na taką spółkę to wycena wydaje się sporo zaniżona. Analitycy szacują 130-140 mln netto za półrocze a ja obstawiam trochę więcej (chyba, że jakieś jednorazowe efekty będą). Ktoś jeszcze analizował?
marek

Unknown
Gość

Fakt, wygasa prawdopodobnie kontrakt na utrzymanie ZUS (bardziej interesujący jest ten nowy na rozwój ksi 2.0) ale biorąc pod uwagę kłopoty głównego konkurenta z przejęciem tego tematu to ja to widzę nawet na plus. Sprawa jest jeszcze otwarta a ewentualna wtopa comarchu może taką firmę wpędzić w kłopoty znacznie większe niż ma Sygnity z ePodatkami (KSI to nie jest system który może nie działać). Ja obstawiam raczej kłopoty dla comarchu (wielka szansa dla asseco).
Ale nawet zakładając tutaj spadek to widać wzrost w bankowości (rodo i split payment to raczej chwilowe "bonusy") oraz wiele interesujących szans. To jest jednak potężna firma która chce zawalczyć w każdej kategorii i ma ku temu możliwości (aż dziwne że nie weszli w game dev).
Na Formuli są do przodu (faktycznie one off ale jednak zostaje w spółce), spadek przychodów na pewno będzie z tytułu mniejszej konsolidacji ale wzrośnie marżowość.
No i najważniejsze. Wszędzie na świecie takie spółki są dużo wyżej notowane. To dotyczy większości naszych technologicznych ale tej w szczególności bo jest duża. Pytanie co zrobią z tym fantem (Prezes ma 10% więc kurs go interesuje).
marek

Arkadiusz Stańczak
Gość

Comarch przeszedł już wszystkie testy. ACP ma inny poważny problem – ogromny wzrost płac w sektorze informatycznym i brak specjalistów na rynku. Jeśli do tego dojdą od przyszłego roku zmiany prawne związane ze zniesieniem limitu ZUS to będzie kolejna cegiełka która zaboli.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie wszystkie tylko (za trzecim podejściem) pierwszy z testów na najmniejszą z przejmowanych usług. A wzrost wynagrodzeń dotyczy wszystkich w branży z tę różnią że comarch wziął ten kontrakt za 130 mln mniej niż chciało acp. Wg mnie nawet jeśli to ogarną to na pewno nie zarobią a raczej stracą.
marek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Backlog też prawie 10% wyższy r/r. Coś mi się wydaje, że przy kilku % wzroście kosztów comarch zostanie bez połowy obecnego zysku a acp może nawet rentowność nie spaść (sprzedaż części formuli podniesie rentowność). Zobaczymy.
marek

Arkadiusz Stańczak
Gość

COMARCH przeszedł OSTATNI, a nie pierwszy test. W zeszły piątek. Robię w branży więc mam rękę na pulsie. Puls Biznesu również potwierdza :

(…) Comarch wykorzystał trzecie podejście i zaliczył ostatnie zadanie w ramach testu weryfikacyjnego w ZUS, sprawdzającego gotowość do przejęcia utrzymania pierwszej usługi przy Kompleksowym Systemie Informatycznym ZUS. (…)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Z Twojego cytatu (…) do przejęcie utrzymania PIERWSZEJ USŁUGI (…). Usług jest kilkadziesiąt a ta jest najmniejsza. Nie chce mi się szukać szczegółów ale jak robisz w branży to powinieneś wiedzieć.
marek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ciekawy komunikat JSW ws. Prairie:

https://stooq.pl/n/?f=1249724&search=prairie

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja Ciebie nie obrazam. I nie zycze sobie inwektyw. Na pewno sobie na to nie zasluzylem. Chyba kazdy moze miec swoje zdanie-prawda? To jest ostatnia odpowiedz "pajacujacego nieuka" na Wasze (podkreslasz caly czas liczbe mnoga) wpisy. Co do samej spolki-podkreslam kolejny raz, ze nic nie mam. Bardzo podoba mi sie, ze praca jest pasja Zarzadu Lvc. Ja tylko ornosilem sie do wyceny. Widze, ze zabolal Ciebie Unimot. Es tut mir leid.

Nie jestem zlosliwy i zycze udanej niedzieli,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Pisząc informacje o LVC chcę poznać opinie innych osób. Mogę w ten sposób wziąć pod uwage czynniki ktorych wczesniej nie analizowalem. Każdy może postrzegać różne czynniki jako mniej lub bardziej znaczące.

Fakt, że livechat jest spółką technologiczną i ciężko przewidzieć jak długo utrzyma się ze swoim produktem jest ważny. Widzimy, że spółka intensywnie pracuje. Mamy zwiększające się zatrudnienie i praca nad nowymi produktami, zakup domeny helpdesk. Są to czynniki, które mogą różnie wpłynąć na wyniki firmy. Zwiększające sie zatrudnienie jest sporym kosztem(wynagagrodzenie w it), nie wiemy ile firma zaplacila za domene. Dodatkowo starta 750 klientow miesięcznie może spowodować ujemny przyrost klientow w pewnym miesiącu. Nie wiemy jak kurs zareaguje na taką informacje.

Wiadomo, że najbliże przychody będą znacząco większe od zeszłorocznych. Spółka jest stosunkowo nisko wyceniana na tle spółek technologicznych. Wypłąca prawie cały zysk w postaci dywidendy, za co też należy sie bonus w wycenie. Uważam, że część z nowych produktów będą w stanie "opchnąć" aktualnym klientom. Aktualnie mamy odpływ kapitału z giełdy, lecz gdy kapitał będzię wracał to wycena tej społki może nie być c/z 16. Mamy dużo większy potencjał do wzrostów nie spadków.

Proba rozmowy na argumenty z pajacującym Nieukiem jest bezsensowna. Widzi deficytowy przyrost klientow, masakre i spisek. Szkoda, że nie połączył lvc z mafia paliwową na ktorej tak dobrze się zna. Tyle moglby nam opowiedziec…

Automotive

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Musze przyznac, ze dobrze mnie zdiagnozowales. Calampolemika jest bezsesnsowna…Ja biore na "plery" wyzsze ryzyko, ale wtedy-kiedy widze szanse. W przypadku Livechata i ryzyko, i potencjalny zysk jest skromny. Niestety. Jest bardzo wiele zagrozen. Przeciez spolka jest ogolnie fajna, ale zagrozen jest sporo…Gdyby byla ogolna bessa-czemu nie? To bylby czynnik, ze w bessie warto inwestowac w takie spolki. No, ale zobaczcie na caloksztalt. Masakra…

Milej nocki,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja nie mam zamiaru sie klocic…to jest kompletnie bezsensowne. Nie obraz sie, ale troche lobbysta mi zalatuje. Ja sie nie zakochuje w akcjach (mialem taki moment w egzystencji inwestorsko-spekulacyjnej). Przynosi to odwrotnh skutek. Ja posluguje sie prostymi instrumentami. Jesli spolka jest w srednioterminowym trendzie spadkowym-chociaz reszta zaleznosci wskaznikowych jest in plus-to czego mozna sie spodziewac? Przespij sie z tym wnioskiem. Firma na pewno fajna, ale czy dla kazdego? Ja nikomu nie zycze zle-wrecz odwrotnie…ale trzeba sie zastanowic, czy my-Kowalscy gieldy na tym zarob8a…

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ciągle nie odpowiedziałeś jakie fundusze zarobiły krocie. W zeszłym roku wychodził jeden fundusz.

Gdzie widzisz deficytowe przyłączenia i słaba monetaryzacje produktów.

W twojej wypowiedzi jest mnóstwo sprzeczności.

Spółka ma o wiele większy potencjał do wzrostów niż spadków.

Automotive

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie rozsmieszaj mnie…Mam duzy dystans do siebie, ale Twoje wypowiedzi przekraczaja granice. O instytucjach, ktore zarobily krocie to funduusze vanture capital i private equity. Podstawowa zasada: jesli spolka traci na wycenie vs. wszystkie czynniki okolorynkowre 0owinny implikowac wzrosty: zaswieca sie lampka. W przypadku Livechata abstrahujac od czynnikow okolorynkowych jest wiele innych zagrozen. Jak mi wytlumavzysz-czemu spolki dolarowo eksortowe daly sporo zarobic a Livechat jest w kompletnym dole kursowym-to przyznam Ci racje. Bardzo slaba monetyzacja produktow…Deficytowe wrecz nowe przylaczenia. Jak spolka traci w hossie walutowej a obiecuje niewiadomo co-to ostrzezenie. Bylem bardzo za ta spolka, ale wiecej jest zagrozen niz wartossci dodanej.

Sama spolka jest ok, ale to wcale nie oznacza, ze kurs bedzie wyzej. No taka prawda…Poza tym-wczesniej czy pozniej szykuje sie olbrzymia korekta na spolkach technologicznych na Nasdaq. Jesli spolka tracila w hossie-to co nas czeka w potencjalnej bessie…?

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

O jakich instytucjach piszesz, że zarobiły krocie?

Wzrosty na dolarze rozpoczely sie dopiero w tym roku. Jednocześnie wszyscy mieli świadomość, że przyrost przychodów w raportach będzie wypłaszczony ze wzgledu na spadki dolara w zeszlym roku. Kurs dolara przestał ciążyć dopiero w maju tego roku. Te 1000 przylaczen to jest cel, nie obietnica. W najbliżych raportach zobaczymy efekt przełączeń z zeszłego roku. Srednio r/r mają 20% wiecej klientow. Dodatkowo w aktualnym kwartale mają wyższego dolara niż w analogicznym kwartale zeszlego roku. Dlatego uwazam, że po publikacji tych raportów kurs zareaguje. Jeśli będzie stał w miejscu to c/z będzie spadała. Długoterminowo mogę trzymać i zbierać dywidende. Teraz zarabiają ok 1,88 na akcje. To caly czas rośnie. Jakie inne spółki o stabilnym przychodzie widzisz?

Automotive

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No tak…ale powiedz mi dlaczego kurs spadal, kiedy na "zielonym" trwala hossa? Rynek dyskontuje wszystko…Poza tym kapitalizacja nie jest mala a konkurencja spora…Do samej spolki nic nie mam-oprocz tego, ze sam ja mialem…Te 1000 "przylaczen" to ewidentna propaganda…Biznes B2B jest bardzo ciezki…Poki co-to wlasnie instytucje zarobily krocie (wypowiedz Prezesa Livechat). My-szare zuczki nie mialy takiej okazji. Jestem zdania, ze firma bedzie notowana w cormie dual listingu. Nie zmienia to faktu, ze kurs moze byc przedmiotem manipulacji…i tu nie mam na mysli spekuly a duzych graczy. Jedna reko na 40 a druga na 25 zl. To juz najlepiej obrazuje walke. To na pewno ciekawa spolka-tylko na GPW wbrew pozorom jest wiele…Prawda jest gdzies po srodku…takie aurea mediocritas. A jak ktos szuka inwestora finansowego a nie branzowego-to oznacza jedno…potrzebne jest dokapitalizowanie spolki.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Możliwe, że spółka dostaje różnorakie porpozycje z funduszy inwestycyjnych. Jeśli propozycje te są dość atrakcyjne to dobrze, że spółka o tym informuje. LVC jest spółką o zasiegu globalnym. Fundusze znają plany wejścia na nasdaq. Do 30k juz nie daleko. Dla potężnych korporacji lvc wydaje się być bardzo atrakcyjną spółką do przejęcia.

Jak dobrze wiemy, przychody lvc są stosunkowo latwe do szacowania. W zeszlym roku mielismy wyplaszczenie przychodow, ponieważ dolar znacząco spadał przez cały rok. Nie ulega wątpliwości, że 3-4 najbliże raporty będą znacznie lepsze. Nie wiemy kiedy spółka zacznie raportować klientów z pozostałych produktów, a to może dać bardzo silny impuls do wzrostów. Krótkoterminowo kurs może bardzo różnie się zachowywać. Przyrost klientow za sierpien moze nie być imponujący. Miesięcznie odchodzi im około 3% klientow. Rok temu jak mieli ok 20k bylo to 600, teraz gdy przekroczyli 25k jest to 750. Uważam LVC za rewelacyjna inwestycję dlugoterminową. Należy też być przygotowanym na to, że kurs może pojawić się na jeszcze bardziej aktrakcyjnych poziomach.

Ostatnio pojawił się komunikat, że osoba z zarządu kupiła akcje efektu. Co prawda nie duzo bo 2280. Pozytywne i negatywne strony tej spółki już omawialiśmy.

Automotive

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czesc,

Mysle, ze ok. 7-8 mln zl. Zobaczymy…Wyniki i reakcja na nie beda dla mnie wskazowka, czy moze czesci nie sprzedac…

Prezes a co do Livechata-ja raczej spodziewalbym sie emisji akcji, jesli mialby wejsc jakis inwestor.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieuk
Jakiego zysku netto za II kw 2018 r oczekujesz na TSGames ?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezes, jak oceniasz obecny zakup Leny? Ostatnio wolumeny wzrosły, a pamiętam, że na jesień ostatnio fundusze kupowały.
Szeniek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dlatego nie spodziewam sie jakis wiekszych ruchow na papierze. Poki co-firma za3mala sie w rozwoju. Ponizej wklejam linka do starych rekomendacji dm bzwbk. Ciarki przechodza po lekturze zestawienia:

https://m.bankier.pl/wiadomosc/DM-BZ-WBK-zaktualizowal-rekomendacje-dla-44-malych-i-srednich-spolek-7557604.html

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,

Te wszystkie rekomendacje mozna sobie wsadzic miedzy cztery litery. Ja widzialem reko dla Livechata 25 zl…Ja rozumiem rozbieznosc 10%, ale 30-40%…Naprawde nie rozumiem. Potrzebna bylaby konfrontacja tych wszystkich, "wybitnych" analitykow…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Podobnie jest z wycenami np na biznesradar .Reko wyceny a rynek swoje .Marek

Syriusz
Gość

Piszą o pozyskaniu międzynarodowego partnera finansowego, czy to nie jest ryzyko emisji nowych akcji dla tego oto inwestora?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Z tą Leną w trendzie wzrostowym to bym polemizował

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No fakt z Leną cos się podziało :D
Ale wydaje mi się, że to przez wysoką bazę z 2017r gdzie sprzedali nieruchomość teraz wyszedł spadek zysku netto r/r chyba 50%. Stawiam na scenariusz, że kurs wroci do trendu, bo 3 i 4 kw mają zawsze lepszy, zobaczymy ;)
BudzikM
BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Anonimowy24 sierpnia 2018 14:53
Lesiński Włodzimierz posiada 29% Leny (Prezes) i 60% Decory(przew RN) i te spółki rozwijają się powoli, stabilnie i płaca wysokie dywidendy. Gośc najwyraźniej robi dobra robotę i to widać…

Zarząd i stabilny akcjonariat i wizja rozwoju do podstawa…. Dlatego preferujemy trendy wzrostowe świadczące o dobrej strategii, a nie tylko gołymi wskaźnikami…

BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja dopiero teraz przejrzalem z grubsza wyniki Decory i sa swietne. Porownywanie z Wadexem jest bezcelowe. Inny profil dzialalnosci etc..Kolejny aspekt-to plynnosc. Poza tym spolka jest swietnie zarzadzana i caly czas sie rozwija. Ja nie mowie, ze Wadex jest "be". Gielda to sztuka wyborow, bo kazdy ma ograniczony kapital.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieuk, a czym różni się Decora od Wadex pod kątem fundamentalnym? Też spółka jakoś szczególnie się nie rozwija. Obie mają identyczny cykl koniunkturalny, zależny od branży. Dywidendy na podobnym poziomie. Wiadomo, skala działalności inna, ale poza tym nie rozumiem dlaczego decora jest ok, a Wadex nie.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Witam Prezesa i reszte Zarzadu;)

Co do wynikow Kinopolu-to zgadzam sie z Prezesem. Na tej spolce jest potrzebna cierpliwosc.
Decora na maxach i jeszcze dywidenda-piknie. Nawiasem mowiac-ten biznesradar cos mnie oszukuje na tym. Nie dostalem zadnej. Kania tez sie troche uspokoila…Zobaczymy, co dalej…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wróciłem dziś na Atlasest. Tam są kółeczka między 0,8 a 1,2. Ciekawe czy się załapię na kolejne.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Zanim będą wyniki za 3 kwartał, będziemy mieć półroczne, a te powinny być znacznie lepsze r/r. Wyniki w tej spółce są jednak sprawą drugorzędną. Trzeba patrzeć na majątek.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Może szykują wezwanie w końcu? Tam FF jest śladowy, więc nie wiem po co ta spółka się męczy na naszej giełdzie.
mn

Zgred
Gość

dziś mi wpadło troszkę po 0,78….
ostatnio jak zagrałem Atals dał mi zarobić 38% netto….

może i tym razem się uda…

tomek
Gość
tomek

Jak Prezes i inni oceniaja spółkę Platige?
Wydaje się ze w ostatnich dwoch dniach mamy realizacje zyskow lub podaz akcji zarzadu nowej emisji i stad ta obnizka ceny. Czy moze byc to dobry moment na kupno? Gra bylaby tu glownie pod przyszle kontakty i zapowiadana wspolprace z Netflixem.
Z gory dzieki.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Kinopolska przebije 13 zł? Nieuk jak myślisz? Gdzie ewentualny kolejny opór? Wyniki kosmiczne choć wstępnie znane były już trzy tygodnie temu i mogą być w cenie… Pozdrawiam. Abes

Anonimowy
Gość
Anonimowy

(…) nic dodać nic ująć – szczególnie ost. zdanie Przemek. ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Tego to jeszcze nie grali .Tajemnica FED-u – https://wolna-polska.pl/wiadomosci/car-mikolaj-ii-zmarl-w-1958-roku-2018-08

Piter

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dziekuje Ci bardzo. Chociaz poki co to wirtualny zysk, bo jeszcze nie sprzedalem. Kusilo mnie dzisiaj, oj kusilo…Nie bede ukrywal, ze lubie Cie za wpisy trafione w 10-tke. GPW to ogromna szulernia i trzeba miec oczy szeroko otwarte. A Slonce mi przygrzalo i bardzo dobrze. Interesuje sie bardzo historia Inkow i Majow. A ja tez sie nie znam doglebnie na at. Jak sie wczytywalem doglebnie w at lub af, to przynosilo odwrotny skutek. Najlepsza jest strategia hybrydowa. To widac nawet po moich wirtualnych portfelach: Nieuk i Hybrid&Value Investments. A na koniec dam dobra rade: nie sluchaj moich rad…

Milego wieczoru,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie znam się na "technice" ale dzisiaj zerknąłem na wkres WIG20 i widzę, że szykuje się piąty w ciągu ostatnich 6 miesięcy atak na 2320.
Odlewnie o których była tutaj często dyskusja testują roczne minima – wogóle to ciekawy ten wykres – taki roczny boczniak w przedziale 3,30 – 3,8
Fasing wyglada ciekawie w kontekscie zakupu pod dywidendę, wskaxnikowo tani -c/z – 5,2, a ZN za I kw 2018 r. większy niż cały ZN za 2017, co może dobrze rokować na przyzłą dywidendę. Z drugiej strony gdyby udało się zrealizować plany związane z kopalnią w Chorzowie to pewnie spora część zysku będzie skonsumowana na inwestycje.
Nieuk – gratuluję AirWay. Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Odnośnie PCM – jak mają sprzedawać samochody poleasingowe skoro wystawiają takie ceny – ja np szukam Insignii 4-5 letniej jest sporo ogłoszeń cena około 45 tys. a cena MasterLease to 55 tys. No to jak im będą te auta schodzić? Berni

Anonimowy
Gość
Anonimowy

NO WŁAŚNIE! A do tego mają badziewną ofertę (mało benzyn i hybryd). Same "golasy" z taśmy fabrycznej, bez żadnych dodatków poza manualną klimą i jakąś podstawową elektryką (standart na przełom Millenium). Takie auta biorą korporacje i jak się zamortyzuje to oddają (bez chęci odkupu). Poza tym Prime wciskać chce drogie ubezpieczenia i pseudo serwis do aut po-kontraktowych. Sprzedawcy tam niczym nie różnią się od "baby" z warzywniaka – 0 wyczulenia na potrzeby klienta, który chce kupić i płaci. Tak ta Firma funkcjonować nie może i puki to się nie zmieni będzie jak widać… z tym, że to prekursor na naszym rynku zatem bankructwa jak pisał Przemek – nie może być. Warto się wspólnie zastanowić jaka jest na dziś wartość likwidacyjna na akcję, bo jeżeli kurs to wycenia to spekulacyjnie za nie duży cash to może być to okazja. Choć w moich oczach się ten Zarząd kompromituje doborem ludzi na niższych szczeblach i tolerowaniem bycia w opozycji do EWIDENTNEGO rynku samochodów używanych – postępująca profesjonalizacja kupujących. ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

PCM na 31.03.2018 miał 1,51 mld kredytów … wskaźnik zadłużenia 0,78

Jeśli ktoś spojrzy na wskaźniki C/WK 0,21 C/Z 3,2 + że spółka płaciła dywidendy to wygląda to zbyt pięknie aby było prawdziwe.

Wystarczy zerknąć na wykres … trend spadkowy … ewidentny.
Prosta zasada aby nie inwestować w spółki w trendzie spadkowym bardzo się przydaje.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,

Szacun za analize Wadex. To po pierwsze…jesli spolka sie nie rozwija to olbrzymi minus. Co do rekomendacji-kompletne dno. Tak naprawde nie rozumiem, co oni analizuja…ogolne informacje z rynku…? Jeszcze prosilbym o wytlumaczenie,jak Unimot mogl wyplacic tak olbrzymia dywidende? Pachnie gerltback 2…analogii jest sporo…to ze zalozyciel sie zorientowal, ze dzieje sie zle…A jak Abris reagowal w przypadku swojej "perelki"?

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dzięki Prezes. Jak się odniesiesz do przepływow operacyjnych PCM w obecnej sytuacji ? Pieniążków w kasie praktycznie nie mają…

Jeśli chcą zwiększyć płynność muszą pozbyć się samochodów i zmniejszyć cenę, przy marży 3,6% (zysku_netto/przychody) to chyba wielkiego pola manerwu nie mają, dobrze myślę ?

BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieuk pełna zgoda, ale przecież XTB nie wypłaciło jakiejś wielkiej dywidendy…

BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy

XTB…Nie pamietam kiedy i dokladnie nie pamietam jaka dokladnie byla ostateczna uwaga…ale pachnie mi praniem brudnych pieniedzy z kryptowalut…Ktos z bloga swietnie to podsumowal. Oni powinni pelnic funkcje market makera a daleko wykryczaja poza swoje kompetencje. Na dodatek maja olbrzymie zatargi z KNFem. Wolalbym sie mylic…

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Na XTB bym uwazal…tutaj bede enigmatyczny…Spolka pachnie brzydko…Jakis czas temu pisalem, ze w trendzie spadkowym trzeba uwazac na wysokie dywidendy: Altus, Unimot, Bah, Pcm etc…Pieniadze wyprowadza sie ze spolek poprzez "uslugi obce" albo dywidendy nieadekwatne do dochodow.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Przed każdym zakupem warto sobie wejśc na fundementalna.net i zerknąc na przepływy operacyjne:

tragicznie to wygląda dla PCM, nie wiem dlaczego nie zwrociłem uwagi na to… kupno 25zł, dywidenda ponad 2zł i sprzedałem po 6,92, nic z tego chyba nie będzie:
https://www.fundamentalna.net/analiza/przeplywow/PCM

świetnie wygląda XTB, maszynka do robienia pięniędzy i duża ilośc gotówki jesli dobrze patrzę:
https://www.fundamentalna.net/analiza/przeplywow/XTB

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To byla jedyna firma w trendzie spadkowym ktora kupilem przez ostatnie 2 lata. 2% portfela :) Tylko kolejny raz mnie utwierdzilo w przekonaniu ze nie warto, więc czekam z PWX, który mnie kusi ;)

BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Kurcze-szkoda, ze nie sprzedales…Tutaj kompletny wodospad jestnod jakiegos czasu…Mam nadzieje, ze niewielki % portfela zainwestowales w ta spolke. W trendzie spadkowym i to tak silnym-jedyne czego mozna bylo oczekiwac-to luka…a jak ciezko domyka sie takie luki, to chyba nie musze mowic…papier trafil na liste stricte spekulacyjna…Mam nadzieje, ze nie usredniadz, bo to juz inwestorskie/spekulacyjne samobojstwo. Zmienily sie bardzo ja niekorzysc regulacje prawne odnosnie leasingu i to olbrzymi cios dla core businessu i PCM i Bahu. Korekty pewnie beda, ale raczej krotkotrwale…

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co tak PCM leci? Przyznam niesmiało, że to jedna z moich pozycji której nie zamknąłem przy 15% spadku bo myslałem ze odbije i jestem już 80% w plecy…

Wygląda jakby jutro mieli zbankrutować.

BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prawdopodobnie mają problem z konwentami:
"Przedmiotem Zgromadzenia Obligatariuszy będzie podjęcie uchwał, o których mowa w punkcie 10.1.3 warunków emisji Obligacji ( WEO"), dotyczących stwierdzenia przez Zgromadzenie Obligatariuszy, że wystąpienie w przyszłości i trwanie zdarzenia, o którym mowa w punkcie 10.10.1 WEO nie będzie stanowiło Podstawy Skorzystania z Opcji Wcześniejszego Wykupu (jak zdefiniowano w WEO)."

Jak pisałem jakiś czas temu Prezesowi, co z tego, że w zeszłym roku mieli x mln zysku, jak w obecnym nie mają kasy na dywidendę (stawiam, że będzie zawieszona)

Anonimowy
Gość
Anonimowy
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czesc,

@MS – super robota:) Bravo! Widac tez, ze spolce zalezy na dobrej komunikacji.

Jednak wczoraj pomysl z tym Airway nie byl glupi…Troche szkoda, ze nie kupilem Cherry-zobaczcie jak "odpalilo". No, ale nie mozna miec wszystkiego…

Milego dnia,

Nieuk.

Arkadiusz Stańczak
Gość

UNIMOT mógłby się wpisać w Twoje pytanie. Nie mają wpływu na cenę zakupu i niewielki na cenę sprzedaży, a prognozują EBITDĘ.

Nie pasuje mi tylko ten brak stałej rentowności, bo oni (jak patrzę z perspektywy czasu) chyba właśnie na rentowności bazują. Wahania cen surowca kompensują kontraktami terminowymi, więc jeśli dobrze rozumiem, nie zarabiają na ruchach cen paliw, a jedynie na regulowaniu wysokości marży.

Karol Adx
Gość

Zagadka tygodnia:
jak firma opierająca swój biznes na handlu produktem przy którym nie ma wpływu na cenę zakupu (kupuje po cenach rynkowych) oraz ma niewielki wpływ na cenę sprzedaży [brak stalej rentowności sprzedaży, brak kontraktów mówiących cena rynkowa + marża] może przedstawiać prognozę EBIDTA.
Brak kontroli nad kosztem zakupu, praktycznie brak kontroli nad cena sprzedaży, kontrakty krótko terminowe – takie warunki nie dają możliwości przewidzenia rentowności kontraktów; jakim cudem więc firma jest wstanie estymować EBIDTA ?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Link do Żmigrodu:
https://www.remax-polska.pl/Nieruchomosc-przemyslowa-Wynajem-Zmigrod-Dolnoslaskie_470131047-238?lang=pl-PL

8 hekarów 150 m od węzła ekspresówki S5 Wrocław- Poznań

Link do Gliwic:
https://www.google.com/maps/place/Pszczyńska+304,+44-100+Gliwice/@50.2742064,18.7046048,14.29z/data=!4m5!3m4!1s0x47113168498af119:0x2c240ebec14d9568!8m2!3d50.270123!4d18.7060209

Ponad 3 hekary przy krzyżówce dwóch autostrad A4 i A1

Link do nieruchomości do sprzedaż:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/ROPCZYCE-Aport-nieruchomosci-do-spolki-zaleznej-7482852.html

A rozmowy są efektywne i zaawansowane. Odpowiedź Prezesa dzisiejsza.

Pozdrawiam,
MS

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Odnośnie Ropczyc, kilka pytań jakie zadałem Prezesowi i odpowiedzi jakie uzyskałem.
Na wstępie gratuluję osiąganych wyników. Mam kilka pytań. Kiedy spółka planuje zwołać WZA, które zdecyduje u umorzeniu akcji? Czy jest jakaś alternatywa dla ewentualnego umorzenia, np. inwestor branżowy? Czy spółka może nie umarzać tych akcji a np. sprzedać, jeżeli zgodnie z porozumieniem zawartym z ZM Invest, akcje miały zostać kupione tylko w celu umorzenia? Na jakim etapie jest planowana sprzedaż nieruchomości będących w posiadaniu spółki? Czy upadł temat sprzedaży nieruchomości niepotrzebnych spółce w Ropczycach dla miasta celem poszerzenia strefy przemysłowej?

Szanowny Panie,
Odpowadając chronologicznie na Pana pytania:

Kiedy spółka planuje zwołać WZA, które zdecyduje u umorzeniu akcji?

Zgodnie z prawem spółka akcyjna może umorzyć akcje raz w roku. Z tego powodu umorzenie akcji może nastąpić najwcześniej na początku 2019 roku. Nie mamy jeszcze dokładnie sprecyzowanego planu w tej sprawie.

Czy jest jakaś alternatywa dla ewentualnego umorzenia, np. inwestor branżowy? Czy spółka może nie umarzać tych akcji a np. sprzedać, jeżeli zgodnie z porozumieniem zawartym z ZM Invest, akcje miały zostać kupione tylko w celu umorzenia?

Są to alternatywy które można rozważać jedynie teoretycznie. Spółka nie prowadzi żadnych działań w tym zakresie. Walne Zgromadzenie udzieliło zgody dla zarządu na skup akcji własnych w ściśle określonym celu, tj. ich umorzenia. Jakakolwiek zmiana przeznaczenia tych akcji wymaga zgody Walnego Zgromadzenie, która byłaby najważniejsza.

Na jakim etapie jest planowana sprzedaż nieruchomości będących w posiadaniu spółki? Czy upadł temat sprzedaży nieruchomości niepotrzebnych spółce w Ropczycach dla miasta celem poszerzenia strefy przemysłowej?

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami prowadzone są systematyczne i efektywne działania w kierunku sprzedaży lub alternatywnego wykorzystania nieruchomości nieprodukcyjnych, zwłaszcza w Gliwicach i w Żmigrodzie. Rozmowy z potencjalnymi oferentami są zaawansowane.
Część nieruchomości w Ropczycach została już przekazana gminie pod inwestycje infrastrukturalne. Odnośnie innej części nieruchomości w Ropczycach, prowadzimy prace przygotowawcze pod dalsze inwestycje.

__
odpowiedział(a): Józef Siwiec

Pozdrawiam,
MS

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Tu info odnosnie innej naszej perelki…tylko, ze chyba kupili sami od siebie:

https://stooq.pl/n/?f=1249145

Milego wieczoru,

Nieuk.

Ps. Kinopol dzis pokazal moc a jutro wyniki.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

witam Prezesie,

cytując poprzedni wpis:

1. CDRL chce przejąć sieć sklepów z artykułami dla dzieci za granicą:
https://mojeinwestycje.interia.pl/news?inf=2583155

Jakieś pomysły, pogłoski lub informacje na temat tego o co może chodzić? Jaki kraj, jaka firma? Cokolwiek?

Pozdrawiam,
Romek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Polwax wrócił do spadków. Bah faktycznie można rozważyć po wynikach, myślę, że jeszcze zobaczymy na nim 1,XX.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie lubie Ksiazka ani Bahu, ale naprawde pachnie korekta wzrostowa…Kto juz kupil-przyznac sie? ;)

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

1. CDRL chce przejąć sieć sklepów z artykułami dla dzieci za granicą:
https://mojeinwestycje.interia.pl/news?inf=2583155
2. Rekordowe wyniki podał Alumetal, wzrosty na wszystkich poziomach począwszy od przychodów po zysk netto. Przepływy operacyjne ponad 50 mln zł – ładny generator gotówki :)

Pozdr. piterson

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie wiem czy ktoś skorzystał z moich wpisów odnośnie play zysk 6% brutto, może jeszcze podciągną po 22 ale tam będzie większy opór. Jan

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja teraz gram krótkoterminowo, jest ryzyko że trampek coś palnie i będzie lawina na giełdzie, nie wiemy co dalej z chinami co do ceł i usa na maximach. Co do play uważam że powoli może być odwrócenie trendu może podwójne dno, ale jest dużo niepewności na rynku i może być różnie. Pozdrawiam Jan

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja nie feruje wyrokow co do Unimotu…napisalem swoje odczucia a akcjonariuszom zycze powodzenia…Musze unikac Slonca, bo chyba zwariowalem-wzialem troche Airway hehe:) Co do Wieltonu-pozniej sie odniose.

Pozdrawiam,

Nieuk.

nde
Gość
nde

Ten dzisiejszy skok Helio z czego się wziął Panowie? Jest szansa, że wróci to do 12-14 złotych?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czesc Wam,

Jakis czas temu kupilem Kanie ok. 1,08 zl…zaczyna ladnie wygladac, ale ten papier jest wyjatkowo specyficzny…Dobrze byloby, gdyby walor zakonczyl sesje powyzej 1,1 zl albo wyzej.

Instal i Kinopol bardzo ladnie. Zastanawiam sie, czy troche sie nie poskracac na game dev..Wielton coraz lepiej wyglada…zobaczymy, jak to dalej bedzie wygladalo…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

@Nieuk dzisiaj na Wieltonie znowu poszło 200.000 akcji.

czy to ma źródło tutaj?
http://www.radiozw.com.pl/index.php?page=news&id=26192

wczesniej już taki pakie poszedł.

MaciekS

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Alumetal gigantyczny wzrost sprzedaży i zysku…

BudzikM

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czyli cała branża radzi sobie dobrze. Wybrać spółkę z sektora i kupić pod oczekiwane lepsze wyniki.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Właśnie miałem o tej Spółce pisać. Na blogu niestety przewijają się cały czas te same firmy, a tu proszę. Dla mnie ciekawa jest wypowiedź głównego udziałowca, który co prawda nie chce ściągać SPółki z giełdy (pewnie brak kasy), ale chętnie by się dogadał z jakimś partnerem branżowym. Morgan

Niedawno ktoś pytał o spółki budowlane, dałem przykład Erbud… i proszę dzisiaj -30% bo się zarządowi przypomniało, że trzeba marżę skorygować (nie wierzę, że nie wiedziano o tym wcześniej). Oczywiście wypowiedzi Prezesa były, że chcą utrzymać marżę z lat poprzednich… taka polska giełda.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co sądzicie o Masterpharma?
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To teraz sie obudzil? Watek Unimotu byl wielokrotnie poruszany na blogu, wiec nie chce zanudzac…tutaj jest wiele czynnikow, ktore sa olbrzymimi zagrozeniami. Ja powiem wprost: dla mnie ta spolka to dno. Nie bede spekulowal o moich domyslach, ale zauwazylem, ze podobne zdanie ma jeszcze kilka osob stad…Przejde do meritum: marza. Jedno niepowodzenie i finito unimito. Oplata paliwowa wchodzi. A nie daj Boze, jak sie okaze ze skarbowka sie "czepi" spolki. Poza tym-ciort wie, czy ta spolka nie byla zamieszana w afere paliwowa. Wtedy grob (ktos juz jakis czas temu o tym pisal). Przy tak olbrzymich przychodach i tak niskiej marzy wroze powtorke z Actionu. Poza tym jesli jest tak zle-to po co byla ta dywidenda…? Jeszcze te rekomendacje. Czuc smrod, ale to moja publicystyczna ocena. Z reszta wystarczy zobaczyc na wykres a on zawsze prawde powie…Nie lepiej bylo kupic Orlen? Tam jest sporo wartosci dodanej…a tu co? Nic.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Arkadiusz Stańczak
Gość

Premia lądowa w 2Q2018 i początku 3Q2018 wygląda dobrze. Nie ma się czego czepiać.

Tutaj wykres szczegółowy :comment image

Sporo pięniędzy idzie w rozwój sieci AVIA, stąd duże koszty. Wywalenie byłego wiceprezesa Lotosu moim zdaniem jest bardzo dobrym posunięciem. Raczej za darmoszkę nie pracował, a przyzwyczajony do Państwowej posadki raczej nie znalazł akceptacji dla tempa swoich prac. Naobiecywał pewnie złote góry, ale Rada Nadzorcza szybko się połapała i taki finał. Ja nie płaczę.

Większym zagrożeniem wydają się być regulacje prawne, oraz konserwatywne podejście Unimotu. Pewnie dlatego szukają możliwości dystrybucji innych form energii niż tylko ON.

Nie ma co ferować wyroków. Wykres faktycznie – śmierdzi, a jeśli byli w paliwa zamieszani, to powinno się to w ciągu roku wyjaśnić bo chyba jakoś 5 lat powoli się zbliża, a fiskus raczej nie zapomni i powinien już weryfikować podatnika.

Arkadiusz Stańczak
Gość

Przejrzałem raport skonsolidowany. Jest kilka spraw które nie wyglądają fajnie np. Strata praktycznie na każdym z sektorów działalności, spory wzrost wynagrodzeń R/R i kilka mniejszych pierdół typu spadki wskaźników płynności etc. Na plus fakt, że faktycznie ta strata jest głównie księgowa i zniknie w momencie jak sprzedadzą towar. Drugi plus jest taki, że znowelizowano ustawę w kierunku którego oczekiwał rynek, więc ponieważ Unimot stosował konserwatywne podejście – będzie miał trochę zwrotu finansowego. Od października zdaje się, że będą mogli ubiegać się o zwroty. Trzeci plus jest taki, że wyrobili już NCW na ten rok, więc w drugim półroczu koszty będą niższe. Czwarty jest taki, że utrzymuje im się wysoka premia lądowa co w połączeniu z optymalizacją kosztów dostaw nad którą pracują – może dać owoce.

Jest tego więcej … nie będę się rozpisywał, każdy w sumie może zajrzeć do raportu sam (choć dość obszerny). Nie będę zachęcał, nie będę zniechęcał. Ot – parę faktów w skrócie.

(P.S. Premia lądowa za 3Q2018 wciąż na poziomie > 7%).

Arkadiusz Stańczak
Gość

Prezes musi o szacunkach 5 mln zwrotu za NCW, potwierdza stratę (KSIĘGOWĄ), potwierdza plany. Zastanawiają mnie tylko dwie rzeczy, odpowiedź dostałem tylko na jedną. W 1Q2018 mieli przedstawić ofertę franczyzową AVIA dla Ukrainy. Przesunęli prezentację na październik bez słowa ale nie ma o tym wzmianki żadnej w strategii rozwoju. Dziwne.

Druga rzecz jest taka, że odwołali prezesa ze względu na wyższe oczekiwania, ale jednocześnie potwierdzają plany rozwoju i strategię. To się trochę kłóci – też dla mnie dziwne. Może po prostu za wcześnie na jej modyfikowanie. Zobaczymy.

Karol Adx
Gość

Unimot – wywalają zarząd ale wchodzi na główne stanowisko wieloletni prezes i założyciel spółki. Z jednej strony nie smak, z drugiej właściciel któremu najbardziej zależy?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie, jesli chodzi o Odlewnie-ja bym sie cieszyl z takowej podazy, bo wreszcie zaczelyby sie pokazywac wolumeny. Mysle jednak, ze jakies tfi zlozy oferte nabycia akcji. Kapitalizacja tej spolki to ok. 70 mln zl a spolka bez dlugu praktycznie-papier dla cierpliwych. Ja Ropczyce obserwowalem 9 lat…i na takim rynkh udalo sie wstrzelic…Tu jest sporo podobienstw miedzy tymi dwiema spolkami…okradli je bangsterzy, ale tradycja i silne fundamenty zwyciezyly.

Ps. Unimot: plan restrukturyzacyjny na 2018-2023 a juz teraz wywalaja zarzad komedyja…beznadziejna spolka i czuje tu brzydki zapach w najblizszej przyszlosci…

https://stooq.pl/n/?f=1248974

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

MFO na pewno bede obserwowal, bo spolka naprawde bardzo ciekawa. Poki co, to nie ma jak tam wejsc…obroty na niej podobne do tych, jakie kina amerykanskie odnotowaly za ostatnia premiere filmowa z Kevinem Spacey:)

W weekend pisalismy o Wieltonie. Pojawila sie iskierka nadziei na powrot do trendu wzrostowego-zobaczymy. Dla mnie waznym poziomem sa okolice 12 zl.

Pozytywnie zaskakuje mnie PKP Cargo (ale tutaj bardzo silny opor ok. 50 zl).

Wkurzaja mnie troche Odlewnie, ale licze na bardzo dobre wyniki za polrocze i III kw. Olbrzymi pozytyw to zakonczenie ukladu (oszczednosc ok.3 mln zl rocznie). Minus to te programy motywacyjne, ale to bedzie malo istotnie, jesli zyski beda sowite.

Ciekawe, jak dalej sie bedzie zachowywac Rainbow. Przydalaby sie nie najlepsze wyniki i panika. Wycena robi sie coraz bardziej atrakcyjna, ale z trendem sie nie walczy.

A nasze Ropki-jak w zegarku:)

Milego wieczoru,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie brałem pod uwagę nigdy MFO, przyjrzałem się pobieżnie, po Waszych wpisach i sądzę, że temat jest do dłuższej analizy. Pierwsze wrażenie – fajny wskaźnikowo, poza wspomnianym tutaj zadłużeniem, nieźle wyglada ROE/ROA. Dodatkowo na poziomie ZO i ZN istotne przyrosty r/r. za Ikw., jednocześnie niska baza z II kw. 2017 i sprzyjające warunki mogą spowodować niezły wynik za bieżący kwartał. Porównanie z Cognorem, hm, ale pod co grać jeśłi chodzi o Cognor, teraz wyglada to fajnie, ale być może parę dni euforii i nastąpi schłodzenie, bo najbliższy raport dobpiero za III kw. Natomias w przypadku MFO, już 19 września. Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No właśnie Prezes, te obroty. Chociaż z drugiej strony gdy pokażą dobre wyniki za II kw. to zaintersowanie się zwiększy. Podobna sytuacja była chociażby na Ropczycach w okresie kiedy Ty je wypatrzyłeś, a po wynikach – istotny wzrost obrotów. Idzmy dalej Seko przed wynikami za IV kw. 2017 też nie było chodliwą spółką, zmieniło się po Twojej i OBS -a analizie i wystrzał po wynikach za IV kw. Zobaczymy czy tutaj się sprawdzi. Póki co proponuję wrzucić do obserwowanych. Pozdrawiam Lukasz_S
ps. nie wiedziałem, że interia ma taki serwis ze statystykami. Zazwyczaj śledząc oferty kupna i sprzedaże posiłkowałem się stroną stooq.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Instal Kraków od dawna mam na liście obserwacyjnej, ale kupowałem coś innego.
Spółka warta uwagi.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dawno tak dobrego artykulu nie czytalem:

https://m.bankier.pl/wiadomosc/Czarne-chmury-nad-imperium-Leszka-Czarneckiego-7610239.html

Milej lektury,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dziekowa za ta analize MFO. Powiem Wam szczerze, ze jakby byly normalne wolumeny-to chyba bym sie nie zastanawial. A tak-poki co tragedia…

In plus zaskakuje mnie Instal Krakow. Juz mialem go wywalac jakis czas temu, ale juz w zeszlym tygodniu bylo widac, ze jest budowana baza pod wybicie.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wskaźnik zadłużenia Cognoru 0,73 … wysoko. Przez to bym nie kupił, ale technicznie wykres wygląda bardzo dobrze.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Technicznie bardzo podoba mi się wykres Cognoru.

Wsparcia są dwa, zależy na który wykres się spojrzy.
Wykres Skorygowany o dywidendy 1,80
Wykres bez korekty 2,00
Trzecia opcja brak ruchu powrotnego do poziomu wsparcia.

Co do fundamentów to Prezes dobrze je ocenia.

Może należałoby się przyjrzeć spółką z branży (sektora) może znajdzie się coś lepszego?

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

MFO wygląda ciekawie, wskaźnik zadłużenia 0,48 to dużo lepiej niż Cognor … ale FF 2% (bo reszta TFI) jest porażką. Na MFO średnie dzienne obroty ok 50 tys, na Cognor ok 200k
Jeśli chodzi o technikę to lepiej wypada Cognor.

Pozdrawiam Jacek

Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie niniejszej analizy. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.