Powyżej zamieszczam ceny surowców które w dużej mierze wpływają na wyniki Decory.
W dzisiejszym parkiecie jest spory artykuł z prezesem Unimot wg którego „podejrzane” wyniki 2016 o których pisał analityk dm boś były w pełni biznesowe i nie zawierały żadnych one-offów. W tym roku trudne jest otoczenie biznesowe w obszarze handlu olejem napędowym, biopaliwami oraz gazem LPG. W segmencie
oleju napędowego są niższe marże, głównie ze
względu na niski poziom premii lądowej na początku roku, wyższe koszty realizacji narodowego celu
wskaźnikowego i magazynowania zapasów obowiązkowych. W związku z
kwartalnym rozliczeniem blendingu oraz jego wyższymi poziomami w 2 i 3 kwartale na rynku jest zdecydowanie mniej biopaliw przeznaczonych do
handlu, co w zeszłym roku miało istotny wpływ na wypracowaną przez nas EBITDA. Do tego doszły wyższe koszty logistyki, szczególnie w LPG, ze względu na przestoje na kolei i terminalach przeładunkowych.
odpisuję (chcesz wymieniać poglądy to się podpisz pod swoim wpisem) a
jeśli chcesz znać moją opinię na temat jakiejś konkretnej spółki to
najpierw napisz co Tobie się w niej podoba albo jakie widzisz w niej
zagrożenia.
mojego portfela oraz krótkie analizy na temat spółek o które pytają
czytelnicy bloga, zachęcam do zadawania pytań pod tym postem aby w
jednym miejscu były zgrupowane wszystkie komentarze/opinie i nie
trzeba było „skakać” po różnych wątkach. Co miesiąc będzie przynajmniej
jeden nowy post otwierany. Szukam optymalnego rozwiązania aby mój blog
był jak najbardziej
przejrzysty i możliwe są dalsze zmiany w formule i/lub wyglądzie, post ten będzie zawsze po prawej górnej stronie bloga !!!
momencie przekroczenia 200 komentarzy pod postem aby rozwinąć ostatnie
komentarze należy wcisnąć przycisk „Wczytaj więcej…”
!!! Wszystko co tutaj piszemy nie jest żadną rekomendacją do zakupu a
tylko wyrażeniem własnej opinii, post ten (treść i komentarze) służy tylko i wyłącznie do
wymiany własnych poglądów i doświadczeń inwestycyjnych, nie może być traktowany jako porada inwestycyjna bo nią nie jest.
szczególnie informacji o ogromnym ryzyku które jest w przypadku
inwestowania na giełdzie link zasady i ryzyko
rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia
19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje
dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z
2005
roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym
rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie
ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne
podejmowane na podstawie niniejszej analizy. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi
odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.
Wracam po urlopie a tu sporo niespodzianek- BAH, Examobile, Ropczyce…
Z ciekawych newsów pojawił się także komunikat IMS w sprawie przejęcia podmiotu z branży
http://www.ims.fm/ri/raports/espi-41-2018-podpisanie-umowy-zawierajacej-ramowe-warunki-transakcji-dotyczacej-przejecia-podmiotu-z-branzy-emitenta/
Wyjaśnia to nieco sytuację zamieszania z emisją z 31 lipca, nie wiem Prezesie czy śledziłeś a jestem ciekaw Twojej krytycznej oceny tej sytuacji.
Warunki Term Sheet podpisanego dzisiaj robią wrażenie pozytywne: transparentna konstrukcja i z bardzo dużą otwartością pokazane szczegóły.
IMS dopina ponad 20% do swojej sieci nowych punktów i na 6 lat wiążą kadrę.
Pokusiłem się żeby policzyć podane warianty i wychodzi że koszt zakupu pokryje wypracowany w tym okresie zysk w spółce przejmowanej od 50% do 80%.Co oznacza że dopłacą do tego sami tylko 20% do 50%.
Prezesie co o tym sądzisz?
pzdr
Krytyczna ocena sytuacji? Bez przesady :-)
Ja lubię gdy spółka nie ma dużego zadłużenia i zaczyna przejmować bo wtedy wykazywane zyski mocno rosną. Nie mam czasu za bardzo wczytywać się w tą zawiłą umowę ale wygląda rozsądnie. Widać że są spore oczekiwania odnośnie zysków w tym i kolejnych latach, przejmowanie za 5-8 przyszłego zysku netto (gdyby się nie sprawdził wówczas jest zwrot części zapłaconych pieniędzy) jest dobrą ceną, historyczne zyski są już niskie a wtedy nie jest tanio. Zastanawiające są trochę niskie wyniki finansowe w stosunku do IMS, bo przy 20% liczbie lokalizacji abonamentowych przychody i zyski to tylko 5%.
Nie przedłużając mój chaotyczny wpis umowa wygląda rozsądnie, jest to dobry kierunek IMS i teraz tylko czekać ostatecznego podpisania umowy.
Czekam też z ciekawością na wyniki IMS które za kilka dni.
Są już wyniki Ropczyc. Zauważalna istotna poprawa wyniku operacyjnego
https://www.bankier.pl/static/att/emitent/2018-08/ZMR_PSr_2018__Skonsolidowany_raport_polroczny_201808091860615690.pdf
Pozdrawiam Łukasz_S
Jeszcze nie analizowałem ale jeśli jest odpis w nich na 6 mln to są kapitalne, zysk 6,2 mln w 2 kw a oczekiwałem 1 mln. Przepływy operacyjne 8 mln w 2 kw czyli też dobrze. Później kilka słów napiszę.
Są wyniki Examobile – bardzo mocne. Zapowiada się gwiazda sezonu.
mn
Jeśli to miał być najlepszy kwartał w roku to 0,1 mln zysku to moim zdaniem nie powala. Oczywiście trzymam kciuki za Obsa i tych którzy się podłączyli.
Ja się dzisiaj przełamałem i wszedlem spekulacyjnie (za małe pieniądze) w Cigames i nawet zarabiam. Nie wiem ile potrzymam i czy zarobię ale niech będzie co ma być :-)
Prezes strasznym spekulantem się ostatnio zrobiłeś.
Niedługo na górze zamiast informacji o wynikach itp. będzie "AAA rośnie już 3 dzień z rzędu, łącznie urosło już 12%, chyba warto się podłączyć" :)
Chciałem trochę przełamać nudę w portfelu bo większość kasy w obligacjach i gotówce dlatego po 2000zł tak sobie wchodzę dla rozrywki. Jak "wyrwę" 5-10% to chociaż za stracony czas się zwróci.
Ostatnio też zacząłem większą uwagę zwracać na ruchy kapitału na akcjach bo na tak trudnym rynku nie ma sensu tak jak od lat stosowałem ustawiać się nisko aby kupić w "dobrej cenie" bo za często okazuje się że może być jeszcze lepsza cena np. 20% niżej. Przykład IRL, jeszcze miesiąc temu po odcięciu dywidendy kurs spadł i chciałem po 10zł kupić bo uznałem za dobrą cenę, ale coś mnie tknęło i obniżyłem kupno i na szczęście nie kupiłem, dzisiaj kurs był po 8,80 a ja już czekam niżej na 8,14 (możliwe że i je wycofam).
W Cigames w zeszłym tygodniu się przymierzałem wejść jak był po 85 groszy bo jako jedyny nie miał wzrostów w ostatnich 6 miesiącach a przecież wcześniej czy później zaczną kolejne gry wydawać i spekuła kurs wyniesie. Oczywiście nikogo nie namawiam na zakupy bo na spekulacji można stracić (na "fundamentach" zresztą też, np. Getback).
Asbis to popelina . 40 % przychodów mają z Appla , a zysk netto do przychodów wygląda jak wynik błędu statystycznego . Prezesie widzę , że coś się poprawiło w Prima Moda , może będzie już dobrze , wskaźniki są niskie , rzuć na to okiem .
Piter
Zabij mnie ale trochę mi się ich wynik nie klei i nie wiem skąd taka poprawa. Oni głównie importują towary z Włoch i trochę z Chin więc waluty nie sprzyjały im (chyba że zatowarowali się jeszcze w 1 kw). Dochodzą jeszcze wyższe czynsze bo euro wzrosło (pewnie 2 miesiące ich więcej kosztowały) a i handlowe niedziele na ich sklepy w galeriach też nie pomagały. Mamy spadek przychodów a wzrost zysków, dziwne. Mi się ta firma od dawna nie podobała (szczególnie jak wykazywała duże zyski z one-offami) i po jednym "lepszych" wynikach nie kupiłbym akcji a poczekał na wyniki 3 kwartału.
Prezesie, a czy spółki odzieżowe nie kontraktują towarów dużo wcześniej? Zdaje się 3 kwartały wstecz?
Różnie jest, duże firmy jak Lpp czy Ccc to możliwe ale Cdrl to max 6 miesięcy i on od razu zabezpiecza pełną produkcję. Prima mogła w 1 kw lub nawet 4 kw zlecać produkcję więc kurs eur/pln mieli idealny bo w okolicach 4,20. Teraz (czytaj kolejne wyniki) może być gorzej.
Ek
Chciałem dokupić ,ale poczekam chyba jeszcze z boku.Możliwe ze wpływ miał komunikat z Polenergia S.A o gorszych zyskach z dystrybucji ,ale firma Kulczyków to inny model biznesowy .
Za tydzień wyniki IRL i trzeba do nich czekać, ja kupno obniżyłem w okolice 8 zł i się wyżej na razie nie wychylam. Faktycznie może coś być niekorzystnego w wynikach o czym wcześniej nie pomyślałem związanego ze wzrostem cen energii. Jeśli ceny mocno rosną a oni mają podpisane kontrakty i zobowiązali się do dostarczenia określonej ilości energii to mogli po niekorzystnych cenach kupować na giełdzie. Ryzyko jest ale raczej nie duże bo Rosjanie (główny akcjonariusz) pewnie dostarczyli odpowiednie ilości "tańszej" energii. Czas pokaże.
Dzisiaj dużo małych spółek spada (przynajmniej które obserwuję) a pozytywnie wyróżnia się Kania.
Ek
"Za tydzień wyniki IRL i trzeba do nich czekać"
Ważny jest moment.stąd moja niecierpliwość .
FIRMY FINANSE TWOJE PIENIĄDZE GIEŁDA TECHNOLOGIE ROZWÓJ OSOBISTY WIĘCEJ
Pokaż/Ukryj Wyszukiwarkę
Rubel tonie
https://businessinsider.com.pl/finanse/sankcje-usa-na-rosje-za-atak-na-skripala/89t4dwd
Dzisiaj wyniki Examobile. Pewnie będą zgodne z przewidywaniami OBSa. Najciekawsze jest to czy będzie jakiś komentarz co do planów rozwoju aplikacji tworzonych przez spółkę. Kto wie czy kurs nie poleci jeszcze wyżej na fali mody na gamedev.
mn
Ek
Interaolt 8,74 ktoś się pozbywa akcji .Nie ma komunikatów, pewnie wiec większy akcjonariusz .
Dm Boś mocno obniżył oczekiwane przychody (80 mln w 2018) i zyski (50 mln w 2018) Playway oraz cenę docelową (na 165zł). W kolejnych latach zysk netto ma być podobny bo w okolicach 50 mln co da c/z w okolicach 25.
Quercus podał wyniki i tak jak można było się spodziewać są gorsze r/r o 30% (zysk spadł z 7,5 mln do 5,5 mln). Nie znalazłem informacji aby odpisali w rzis lub z kapitałów możliwych strat na obligacjach Getbacku (może to zrobią w raporcie rocznym).
Niestety kolejne wyniki będą gorsze a najgorzej będzie wyglądać 4 kwartał 2018 gdyż w tym kwartale pobierają opłatę roczną zmienną za zarządzanie a ta na dzień dzisiejszy może wynieść 2,59 mln przy 6,32 mln rok temu.
Jak nic się nie zmieni to w 4 kw zysk może spaść nawet 50-60%.
Co myślicie o spółce Mex Polska ?
Bardzo teraz kurs spadł po informacji o zmianie prognoz na 2018 rok
Aktualna prognoza zakłada wypracowanie przez Mex Polska w 2018 roku 67,4 mln zł przychodów i 4,64 mln zł zysku netto.
W 2017 roku spółka podawała, że w roku 2018 roku – zgodnie z szacunkami – jej przychody wyniosą 74,5 mln zł, a zysk netto 5,45 mln zł.
Spółka wchodzi we franczyzy co wydaje się być dobrym pomysłem
Obecnie C/Z wynosi niecałe 7. Kurs w tydzień spadł 24%
luki_bak
Na Mex pamiętam pompki kursu w 2016 i 2017 a teraz spadku już wszystko zabrały.
Zauważ że w ostatnim raporcie o odwołaniu prognoz zarząd podał nowe szacunki na 2018 przychodów i zysku które mają wynieść 67,4 mln i 4,64 mln, c/z przy ich realizacji to 5,50 czyli dosyć nisko. Jednak zauważ jakie zagrożenia oni opisują dla swojego biznesu "niestabilna sytuacja na rynku pracy – trudności w pozyskania wystarczającej ilości wykwalifikowanych pracowników, presja na płace wywierana przez zatrudnianych i zatrudnionych pracowników, presja dostawców na wzrost cen surowców i towarów, szybko zmieniające się trendy konsumenckie".
Jak dla mnie łącząc te zagrożenia z trendem spadkowym i oczekiwaniem na niski zysk w 2 kw (odpiszą zaległy podatek) to lepiej nie spieszyć się z zakupami a ewentualny zakup rozważyć wtedy gdy pokażą mocne (lepsze r/r) wyniki co będzie oznaką poprawy i dalszego rozwoju.
Są jakieś wstępne świeże dane na temat przychodów cdrl
https://retailnet.pl/2018/08/07/131724-wrosly-przychody-z-polskiego-kanalu-e-commerce-marki-coccodrillo/
Wygląda to dobrze?
Pozdrawiam
P.
Jak dla mnie neutralne informacje choć lepiej jakby był wzrost, zapowiadali że w tym roku przychody w Polsce będą płaskie a tylko za granicą będzie wzrost biznesu (przychodów zagranicznych nie podają). Co do e-commerce wzrost jest niższy niż w poprzednich miesiącach ale 20% wzrostu to przecież dobrze.
Wczoraj kurs spadał więc rynkowi raczej nie spodobały się te informacje.
Jutro wyniki Ropczyc, podtrzymujesz Prezesie swoje prognozy? Marek
Oczywiście. Uwzględniając odpis na 6 mln o którym poinformowali to zysk netto w 2 kw oczekuję że wyniósł 1 mln (wygenerowana gotówka znacznie wyżej).
Mnie wlasnie najbardziej ciekawia przeplywy operacyjne. To jest najbardziej wazne. Ropczyce sa w silnym trendziw wzrostowym a to oznacza, ze rynek kapitalowy im ufa…Trend sie tym oznacza, ze nawet w przypadku zlych (o wiele gorszych od prognoz), bedzie korekta. Maja swietny biznes i dobrze spozycjonowany po "bangsterskim" ataku na nich, jak i na Odlewnie. Karma wraca.
Milego dnia,
Nieuk.
Trzeba uwazac na polskie spolki a co dopiero transparentnosc ukrainskich…Putin na pewno cos szykuje. Po igrzyskach w Soczi byl Krym a teraz po MS…pewnie jakies panstwo nadbaltyckie…ktore nie jest w NATO…To jest chory czlowiek-uzalezniony od wojen i w myslach o omnipotencji bylego pracodawawcy, czyli KGB…
Pozdrawiam,
Nieuk.
Nieuk .Cały czas toczy się zimna wojna tylko nikt o tym głośno nie mówi .Krym przejeli na oczach świata czy ktoś coś zrobił?Putin chce powrotu ZSRR bo wie że byli mocarstwem a po 1991 roku przestali się liczyć.Ukraina zresztą to prowadzi specyficzną politykę ,nie było mobilizacji rezerwy ,wojsko to też troszkę walczyło i oddało w ręce Rosji Krym .Okazało się że przeciwko sobie staneli sąsiedni bo część Krymu chciało do Rosji .Jest to polityczna walka prominętów .Marek
Zgadzam sie z Toba w 100%. To, ze teraz Trump wysyla setki milionow dolcow na uzbrojenie armii UKR, to dla mnie zaden argument…jeszcze sie podlizuje oligarchowi, ktory ma posiadloslosc w Turcji ogrodzona za prawie 4 mld zl…Jestem zdania,ze rosyjskie sluzby maja spore haki na zachodnie wywiady. W innym wypadku Putin by siedzial dozywocie…
Nieuk.
To co obstawiasz z nadbałtyckich Finlandia, czy Szwecja – bo tylko te nie są w NATO.
CR
Ja sie bardzo obawiam o Lotwe. Tam jest ponad pol mln tzw. bezpasztorowcow. Niestety. Purin sobie robi grunt pod nasza Polske i to jest jego docelowy target. Niestety.
Nieuk.
Z Astartą i Agrotonem byłbym ostrożny.
W ostatnim czasie pojawiły się niepokojące informację o działaniach Rosji:
koncentracja wojsk w Donbasie
sprzedaż amerykańskich aktywów
spotkanie Merkel z szefem rosyjskich sił zbrojnych.
Wygląda, że Rosja coś szykuje albo chce postraszyć Ukrainę.
W przypadku eskalacji konfliktu lepiej nie posiadać tych spółek.
palec
źróła:
https://www.rp.pl/Konflikt-na-Ukrainie/308079927-Koncentracja-rosyjskich-wojsk-na-froncie-w-Donbasie.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article-6003457/Mystery-Russia-LIQUIDATES-holdings-Treasury-securities.html
https://www.reuters.com/article/us-germany-russia/merkel-meets-russias-head-of-military-staff-lavrov-idUSKBN1KE1FN
Tylko dodam że wg mnie nie ma szans na 10 MPLN zysku netto BAH-a za 3 lata. Rentowność dealerska jest o wiele mniej rentowna przy współpracy z centralą importerską niż teraz. Dla mnie maksymalny zysk to około 6 MPLN a realny 4 MPLN (przy utrzymaniu tej sieci sprzedaży marek jakie teraz BAH ma), za 3 lata wspomnijcie te słowa albo popytajcie właścicieli grup dealerskich w Polsce. Dodam że nie mam akcji BAH-a chce ich mieć w takiej sytuacji. Zorientowany
Zerknij sobie do raportów za 2017 i 2016 i zobaczysz ile zarabiali. W 2017 roku zysk netto z działalności dilerskiej 11,4 mln zł (w 2016 roku 12,0 mln zł).
" niższa sprzedaż dilerska samochodów, związana z przebudową warszawskiego salonu przy ul. Waszyngtona. "
Ten rok jest gorszy ale wynika on z dużych inwestycji w salonach które powinny zaprocentować w przyszłości. Oczekują (jeśli ktokolwiek zarządowi wierzy) w 2021 będą sprzedawać 2500 samochodów (około 100% więcej niż obecnie) dlatego i zyski mogą im jeszcze wzrosnąć.
A ja dodam że spekulacyjnie wskoczyłem dzisiaj po 2,60zł za 2000zł (maleńko dla adrenaliny), nie wiem ile potrzymam (może dzisiaj sprzedam) i czy zarobię ale nie mogłem oprzeć się wrażeniu że kurs zbyt mocno spadł. W mojej ocenie optymalna wycena to jakieś 3zł ale czy do tylu urośnie to nie wiem.
ps nikogo nie namawiam do kupna bo można stracić kasę jak to przy spekulacjach
Te 10 mln. zysku z dealerki BAHu to może być tylko wspomnienie . Jeżeli cała kasa pójdzie na dyw. to sieć salonów będzie mała . Obecna jej wycena to 1.5 – 2 zł na akcję . Wszyscy liczą zyski z obecnych cen importu , a te przecież im wzrosną , gdy stracą wyłączność i okaże się , że więcej jak 5 mln. zł zysku rocznie to nie wyciągną . Stracą też przewagę konkurencyjną i sprzedaż może im spaść . Pytanie jest o ile % wzrośnie im rynek i tyle mogą mieć więcej . Jest to firma wrażliwa na dobrą koniunkturę i wycena na poziomie c/z=10 przy obecnym rynku to za dużo , bezpieczniej jest przyjąć , że realna wycena tego biznesu to jakieś 1.5 zł . Najlepszym rozwiązaniem dla głównego akcjonariusza jest maks. dyw. za 2 lata ( 2 zł. na akcję ) i sprzedaż całej sieci za kolejne 2 zł czyli razem wychodzi 4 zł wycena jednej akcji . Czekanie na zyski w przyszłości skończy się wraz z hossą a realną ceną w czasie bessy będzie 50 groszy.
Piter
Czesc
Czy myślicie że susze przełożą się na lepszy wynik Agrotonu i Astarty ?
(wyższe ceny produktów spożywczych)
Wie ktoś jak to jest na Ukrainie ?
Bo te spółki są wyceniane nisko, a … jeść trzeba.
Pozdro
Maciek
A nie jest tak, że niskie plony to nawet przy wyższych cenach spadek zysków dla spółek handlujących surowcami rolnymi?
Agroton czy Astarta i tak już nie mają wielkiego pola do spadków w mojej ocenie, ale nie sądzę, żeby susze i niskie zbiory były akurat dla nich impulsem do wzrostu.
Susze raczej przełożą się na niższe plony i zyski spółek rolnych, zauważ że Ukraina chce ograniczyć export towarów rolnych a na wewnętrznym ryku zbyt wiele nie zarobią (bieda na Ukrainie). Jedynie można byłoby poszukać spółek które głównie pszenicę (najdroższa od 5 lat) uprawiają ale poza Agroton większość inne uprawia. Na Agroton uważaj bo wg moich wyliczeń (ze 3 miesiące jemu się przyglądałem) to oni mogą pokazać stratę w 1 półroczu 2018 i w połączeniu ze stratą którą mieli w 2 półroczu 2017 będą mieli stratę za ostatnie 12 miesięcy czyli ujemne c/z (teraz niby niskie 2,80).
Za pierwsze półrocze 2017 pokazali 8 049 mln USD zysku, a za cały rok 8 322 USD (pokazali 10 mln USD kosztów wiecej w porównaniu do roku poprzedniego). Na koniec 2017 r. mieli na koncie 17,4 mln USD gotówki (ok. 62 mln zł przy obecnej kapitalizacji ok.92 mln zł). Na czym opierasz prognoze ze I połrocze zakonczą stratą?
Pozdrawiam – K.
Ich wynikiem mocno bujają odsetki od obligacji których nie spłacili od wielu lat, przypomnę że te obligacje są dawno wymagalne i niejako firma jest "bankrutem". Oni spłacając w 2016 część takich obligacji dostawali umorzenie 30% kapitału i to było ich zyskiem księgowym. Aby otrzymać umorzenie musieli spłacić wszystkie zaległe odsetki od tych obligacji za kilka lat. Było tego dużo więc koszty finansowe w 2016 były duże, te koszty były już gotówkowe. W 2017 nie było spłat obligacji więc nie było znowu extra zysku z umorzenia 30% obligacji ale też nie było kosztów z tytułu zapłaconych odsetek. W kwietniu tego roku spółka poinformowała iż https://www.bankier.pl/static/att/emitent/2018-04/Agroton_Interest__Payment_2018_201804060526710432.pdf iż zapłaciła 2,26 mln usd odsetek od obligacji i o tą kwotę będzie już niższy zysk w 1 półroczu (rok temu tego nie było), jeśli dodamy jeszcze że mają niższe zapasy na koniec roku, spadły ceny płodów rolnych oraz na Ukrainie koszty (wynagrodzeń, transportu itd) wzrosły o 30% r/r to firma może pokazać stratę w tym półroczu. Pocieszające może być to że prawdopodobnie nie mają już zaległych odsetek od obligacji, obligacji jest na ok. 10 mln usd oprocentowanych na 6% w skali roku czyli w drugim półroczu jak spłacać będą odsetki to wyniesie ich to tylko około 0,3 mln usd.
Za bardzo nie zajmuję się Agrotonem bo mnie ta spółka przeraża (tylko raporty półroczne przez co brak jakichkolwiek informacji co się dzieje w spółce) dlatego mogę się mylić i moje informacje traktuj jako ciekawostkę a nie pewnik.
Cześć,
Jeśli dobre pamiętam to fundusze(OFE,TFI) co jakiś czas powinny ujawniać jakie akcje posiadają. Czy mógłbym was prosićo informacje gdzie mogę znaleźć te dawne, gdzie są publikowane? Z góry dziękuję za pomoc.
Automotive
22% na BAHu zmieniło właściciela :O,
Ja nie do końca wierzę że JRL wejdzie tutaj z pominięciem BAHu, który ma doświadczenie na rynku Polskim, lokalizację, magazyny, sprzęt, wykwalifikowanych pracowników, dlatego cały czas rozwijanie rynku polskiego w segmencie importerskim może się bardzo BAHowi opłacić, myślę, że "pokojowej przejęcie może być bardzo ciekawe.
Pozdrawiam sęp
Wyniki podał dzisiaj Asbis i na pierwszy rzut oka są bardzo dobre bo przychody wzrosły o 62% a zysk netto wzrósł o 168% (o 0,8 mln usd). Jednak faktycznie nie jest tak dobrze i potwierdzają się moje przypuszczenia że zysk netto został zrobiony przychodami finansowymi które były wyższe r/r aż o 1 mln usd. Nie ma informacji odnośnie tej pozycji ale w mojej ocenie są to zyski z zabezpieczeń walutowych na mocnym osłabieniu rubla w drugim kwartale. Asbis obecnie działa w dużo mniej korzystnym otoczeniu w Rosji (40% przychodów grupy) gdyż Rubel osłabił się o 10% i są nałożone sankcje przez USA, nie będzie już zysków zabezpieczeń walutowych i realny jest spory spadek marż lub przychodów (towary będą 10% droższe więc klienci mogą zrezygnować z zakupu).
Kurs pewnie dzisiaj urośnie ale sugeruję rozwagę, ja na pewno nie kupuję w obecnej sytuacji Asbisu i czekam na wyniki dopiero 3 kwartału.
Wczoraj PeKaO poinformowało o zerwaniu rozmów na temat fuzji z Aliorem, logicznie wydaje się to dobra informacja dla PeKaO i kurs może mocniej urosnąć. W poprzednich miesiącach kurs spadał bo rzekomo inwestorzy obawiali się iż po połączeniu z Aliorem będą niższe dywidendy z PeKaO – obecnie to ryzyko spadnie.
Tak jak przewidywałem kurs Pekao mocno rośnie (7%) natomiast Asbis spada o 3% i to jest zaskoczenie ale oznacza że akcjonariusze wczytali się dobrze w wyniki które nie są tak dobre jak na pierwszy rzut oka wyglądają.
ten blog jest dla mnie zbyt zaawansowany do podejmowania decyzji…. sprzedałem PEKAO po 102 sugerując się że będzie tylko gorze.. i straciłem 20 % :) .. tak tak wiem że każdy podejmuje decyzje sam :) dzięki za wszystko i powodzenia – dodaję adres bloga do adresów niebezpiecznych :)
pozdrawiam
Prezesie czy według Ciebie jest szansa , że się zarobi na BAH kupionym teraz po 2,50 . pawko
Wczoraj sporo myślałem nad BAH i wydaje mi się że jest spora szansa na przyzwoity zarobek jeśli faktycznie tak jak wczoraj zapewniał zarząd że utrzyma politykę dywidendy. Kurs spadł o 60% i w zasadzie zdyskontował zyski po ograniczeniu działalności, obecna kapitalizacja to 100 mln a patrząc na wyniki działalności dealerskiej powinni oni te 10 mln zarabiać (c/z wówczas 10). Ponadto prawdopodobnie wejdą oni w inne marki więc realnie mogą więcej zarabiać tym bardziej że chcą oni działać (może coś przez te dwa lata pozytywnego wymyślą).
A najważniejsze to realnie przez te dwa lata (okres wypowiedzenia) powinni jeszcze zarobić z 70-80 mln zł, na dywidendę powinno trafić przynajmniej 60 mln czyli stopa dywidendy wyjdzie po 30% rocznie więc kurs powinien urosnąć.
Jedynym w zasadzie ryzykiem w tej sytuacji (założeniu) to może być wypowiedzenie lub brak zgody na przedłużenie kredytów przez banki, wówczas pieniądze zamiast trafić do akcjonariuszy pójdą na spłatę kredytów i wyjdzie z tego lipa.
Prezesie,
Wielkim ryzykiem jest wlasnie dywidenda…do kogo ona pojdzie? Spojrz na strukture akcjonariatu (pewnie ja doskonale znasz). Z drugiej strony patrzac-to odnosnie Krezusa…gdyby ta spolka wyplacala dywidende-to moze KDPW zorientowalaby sie, ze cos jest nie tak…Wracajac do Bahu-kurs pewnie odreaguje, ale reakcja rynku nie byla przypadkowa. Kolejna sprawa jest to, ze ta spolka nie ma zadnej wartosci dodanej a gielda tego nie lubi…A przychody z dzialanosci dilerskiej raczej sie skurcza po zmianach legislacyjnych.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Jest jeszcze jedno ryzyko, o którym niewiele się pisało, zwróćcie uwagę, że umowę wypowiedziano nie tylko w zakresie importersko-dystrybucyjnej (a zatem finansowej), ale moim zdaniem w równie, jak nie ważniejszej przyszłościwo kwestii – "autoryzowanej stacji obsługi"… a zatem może się okazać, że po 2 latach jak się JLR coś nie spodoba to tracąc autoryzację na serwis nic w BAH nie zostanie. O tym trzeba pamiętać. I może dlatego już teraz mówią o działalności dilerskiej również z inną marką, ale musiałaby to być marka co najmniej pokrewna, nie przysłowiowy Ford, Kia, czy np. Fiat, bo takie i podobne marki nie są komplementarne. ŁD.
Jeśli trafiłoby z 60 mln dywidendy do akcjonariuszy przy niezmienności polityki dywidendowej to po jej odcięciu zostałoby 40 mln kapitalizacji, przy realnych 10 mln (tak jak napisałem wyżej) zysku od 2021 to kapitalizacja musiałaby wzrosnąć. Dlatego trzymając akcje 3 lata stosunku zysku do ryzyka jest wysoki.
Czy realne jest 60 mln dywidendy ?
Analitycy zakładają/zakładali że będą co roku zarabiać 40 mln, ja pesymistycznie przyjmuję iż w 2018 i 2019 zarobią po 30 mln a przez 7 miesięcy 2020 (okres wypowiedzenia) 15 mln czyli 75 mln i z tego 80% na dywidendę wychodzi 60 mln. Nawet jak zmienią politykę na 50% zysku na dywidendę to nadal mamy 37-40 mln dywidendy.
Wydaje mi się że Książek i jego ekipa będą chcieli stanąć na głowie aby jak najbardziej wyciągnąć w górę wyniki i zmaksymalizować wyniki aby zdjąć z siebie zarzuty od akcjonariuszy że sprzedał akcje bo wiedział że Jaguar im wypowie umowę. Tym bardziej że wczoraj powiedzieli że spodziewali się może dojść do wypowiedzenia umowy importerskiej ale w znacznie poźniejszym terminie.
Żeby było jasne, ja nikogo nie namawiam do kupna BAH tylko odpisałem Pawko na jego pytanie.
@ ŁD – miałem Cię pytać o serwis ale znalazłem już odpowiedź we wczorajszym wywiadzie
"Będziemy mieli jedną marżę a nie dwie, ale sieć dealerska to także usługi serwisowe, części zamienne" – powiedział wiceprezes.
Czyli czym więcej będzie sprzedawane samochodów (nie tylko BAH) to tym więcej będzie wpadać z serwisu.
Prezesie,
Zeby byla jasnosc-ja wiem, ze nie jestes lobbysta Bahu ani jakiejkolwiek ze spolek z naszej ukochanej bananowki. Tylko nie rozumiem dwoch spraw…jestes inwestorem fundamentalnym a Bah to dla mnie zabawa dla spekulanta i to dla ostrego…Poza tym-zamkniecie luki jest bardzo ciezkie. Ja mam dk siebie pretensje za Unified. Ale wywalilem to zaraz po otwarciu o informacjach, ze ta spolka jest fikcja. Najlepsza zasada jest taka: sprzedaj i zapomnij. Jedyna spolka, ktora daje mi zarobic po lukach, to jest PKP Cargo. Tylko to byla walka z samym soba i trwalo to ok. 3 miesiecy. Ps. Nie ufam Ksiazkowi. Dla mnie to czlowiek z ukladu 89' i pewnie smieje sie z nas…niestety…
Pozdrawiam,
Nieuk.
W każdym człowieku/inwestorze jest odrobina spekulanta i za małe pieniądze dla adrenaliny musi pospekulować. W dzisiejszym parkiecie jest artykuł o spółkach które zaliczyły w ostatnim czasie mocne jednodniowe/kilkudniowe spadki i większości następowało odbicie (choć i tak wzrosty nie zniosły tych spadków). Dają przykłady PKP, XTB, Trakcja, CCC, Cyfrowy Polsat, Gino, Livechat.
To oczywiscie bylo w powiazaniu do BAHu. I jeszcze jedno "achtung"…Wiceprezes Marviopolu czesto wystepowal w tvn cnbc…przemadrzaly jak cholera. Dlaczego Tvn zamknal ta stacje-przynajmniej wiedzialbym dalej, czego nie kupowac;) "Naganiali" na jedna spolke z branzy dystrybucji chemii i nie ma znaku po jej istnjeniu…Pan Kamil swietnie ubranh etc..Cyba zostane prowcem, zeby ludziom wciskac kit. Oczywiscie tez wcisneli obligi za kilkadziesiat mln zl…miod malina-zlapac skurczysyna. A gdzie jest dr inz finansowej…pan Zientara? Schowal sie w klitce i pewnie sypal akcjami Krezusa. Prosze o proces cywilny:D
Nieuk
Prezes
A Forte nie będzie poprawiać wyników przez kolejne kwartały ?
muzyk
Po ostatnich wstępnych danych za 2 kw jest szansa że najbliższe 3-4 kwartały będą lepsze r/r bo baza jest niska i nowa fabryka pomoże ale co dalej to trudno powiedzieć. Wszystko będzie zależało od koniunktury i kosztów firmy.
Forte to jedna z najlepszycn spolek na tzw. Bananowce. "Obrazilem" wiele osob, ale trzeba byc glupim, ze niektore spolki faworyzuje. Oczywiscie pewnosc nikla. Niestety. Ja po prostu bawje sie w dziennikarza sledczego. Lepiej byc spekulantem niz nie wydrukowanym. Pozdrawiam,
Nieuk.
Domladnie tak. Nawiazujac do C/wm to jest wartosc wirtualna. Ja inaczej postrzegam jednak ta spolke. Pryzmaty quasi psychklogiczne. Nawiaze do jednego z wpisów: jak ktos sie pokaze na rozkladowce Forbesa: rekomendacja "sprzedawaj". Ja pamietam jak kilka miesiecy temu ubralem sie w te akcje i smialem sie z tego typu woisow…Jednak byla dziwna podbitka a kurs znizkowal ponizej 40 zl na duzym wolumenie i wtedy zaswiecila sie lampka. Zgadzam sie jednak z tym, ze C/wk to wartosc wirtualna. To jest spolka technologiczna. Getback tez mial swietne C/WK. W O ogole bylbym bardzo ostrozny co do wskaznikow. Ale zdecydowowanie podtrzymuje slowa Jacka. Niestety w tym przypadku mozemy oboje sie mylic, bo chrapke na ta spolke maja wiele funduszy i to zza oceanu. No, ale lepiej stracic okazje niz kapital.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Ps. A z tym Mazgajem chodzilk mi o to, ze sprzedaja produkty premium i obaj sa wybitnie przemadrzali. Chyba napiszenim meila (jak adres znajde), zeby napisali ksiazke: jak wtopic na produktach premium niezaleznie od koniunktury, ktore sie dobrze sprzedaja…a konkluzja bylaby podobna: potencjalne wyprowadzanie pieniedzy z firmy…
Milego wieczoru,
Nieuk.
Livechat zawodzi i to w kazdym aspekcie. Ja bym widzial wsparcie w okolicach 25 zl, ale to jest malo istotne…Pisalem jakis czas temu, ze 30 zl to najmniejszy "wymiar kary". Trend jednak jest tak silny, ze zgadzam sie z wpisem Jacka. Ps. Ale C/wk bym sobie jednak odluscil. To jest wskaznik dinozaurow hehe;) P/E ma o wiele wieksze znaczenie.
Pozdrawiam,
Nieuk.
W przypadku tego typu firm nie patrzy się na c/wk, wyższe wskaźniki mają 11Bit czy CDR. Co do c/z to obecne 15,80 po wynikach za tydzień spadnie poniżej 15 i tak co kwartał powinien być spadek. Ja ewentualny zakup rozpatruję w kategoriach inwestycji długoterminowej z rocznym zarobkiem około 5-10% głównie z dywidend. To jest jedyna spółka na giełdzie w przypadku której co kwartał wyniki będą lepsze, zarówno r/r jak i kw/kw (tak minimum rok ale raczej znacznie dłużej).
Na razie jak tak chcecie :-) to poczekam z kupnem gdyż jeszcze nie zaczęły się spadki na które czekam a one pewnie kurs Livechata jeszcze docisną.
Jedyna. chyba trochę przesadzasz a np IRL ?
Jedyna (może się jeszcze jakaś mniejsza i droga znajdzie) bo jest biznes oparty jest na stałym abonamencie, firma podaje co miesiąc obecną bazę klientów która co miesiąc jest większa. Na chwilę obecną jeśli kurs dolara drastycznie nie spadnie to najbliższe minimum 6 wyników kwartalnych będą lepsze r/r i kw/kw (kw/kw mniej pewne). Oczywiście takie spółki jak Dino czy Amrest też pokażą lepsze wyniki przez dłuższy czas ale ich biznesy uzależnione są bardziej od nastrojów i zachowań konsumenckich (a te są zmienne).
A co Irl masz na myśli bo nie rozumiem ? W ich przypadku żadne wyniki nie są przewidywalne, brak jest żadnych szczątkowych nawet informacji ze spółki więc szacowanie wyników to bardziej wróżenie. I co najważniejsze, po 2020 ich wyniki mogą drastycznie spaść.
Dzisiaj Livechat spadł do najniższego poziomu od 3 lat po informacjach o drastycznym obniżeniu rekomendacji przez bzwbk z kupuj na sprzedaj i obniżeniu ceny o 62% do 25zł. Nie mam dostępu do tej rekomendacji i nie wiem co napisali ale mocno pojechali i zrobiła się duża rozpiętość wycen miedzy innymi biurami maklerskimi (nawet 200% wyższa wycena jest Haitongu).
Dla mnie obecna cena robi się już atrakcyjna na długi termin gdyż przez kilka najbliższych kwartałów wyniki na pewno będą lepsze r/r i gdyby cofnęło się w okolice 25zł to nie wykluczam że będę kupował. Oczywiście jeszcze ostatecznej decyzji nie podjąłem oraz nikogo do zakupów nie zachęcam bo trend spadkowy jest silny.
Livechat Cwk 17,53 C/Z 16,4 … i silny TREND SPADKOWY … po co coś takiego tykać? Obecnie mamy wsparcie na 30 zł, które zdaje się pękać … potem następne 20 zł + wszystkie średnie na minusie … + info o sprzedaży dużych pakietów przez insajderów. Ja bym tego nie tykał … jak będzie 19-21 wtedy możesz się zastanowić.
Pozdrawiam Jacek
A trochę uciekając od GPW, jak się zapatrujecie na Etno Cafe i ich ofertę na crowdway.pl? Projekt dość ciekawy, choć ostrzeżenie mi włącza opcja odkupu akcji po 3 latach z 30% zyskiem(brzmi troche jak AmberGold… jakoś nie wierzę by za trzy lata ktoś je odkupił…)
Nie chce mi się sprawdzać. Ale skoro chcą 5 mln zł z nowych akcji to na ile wyceniają te kilka otwartych kawiarni?
A ta opcja odkupu akcji to zapewne z wielkimi wyłączeniami w regulaminie.
ZK
BAH = Jaguar
Kania = Biedronka
tyle w temacie ryzyka.
Niby racja. Gdyby tak poszukał to firm uzależnionych od jednego kontrahenta pewnie znalazłby na gpw wiele. Z całą pewnością Kania to w zasadzie firma biedronki i ryzyko jest takie że jak surowce będą spadać to Kania jeszcze zarobi ale jak surowce zaczną rosnąć to biedra nie zgodzi się na podwyżki produktów i Kania wówczas będzie musiała na swoją klatę wziąć koszty.
Dodałbym, że jak surowce będą spadać, to Biedra będzie cisnąć na niższe ceny, a jak będą rosnąć to też będzie cisnąć. I pewnie jakieś tam ryzyko zerwania współpracy zawsze istnieje. Oczywiście nie twierdzę, że na Kanii się nie da zarobić, pewnie się da, jednak temat w mojej ocenie jest raczej z gatunku spekulacji a nie inwestowania.
Ek
https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/krezus-wydaje-komunikat-kurs-akcji-w-dol-knf-wkracza-do-akcji/63ql0zd
Prezesie drogi,
Co do Kani przebili opor bardzo wazny, ale to nie jest jednoznaczne ze zdobywaniem szczytow. Trzeba miec oczy szeroko otwarte…Ja mam w tle PTI. Podejrzewam, ze to byla jedna wielka mafia. No, ale core business sie po prostu broni. Masz dziwny fokus na zabiegi ksiegowe…ten artykul w parkiecie byl na zamowienie. No, ale to jest sprawa dalszego rzedu…Ja w at patrze na wolumeny i to jest wazne. Trzeba sie poslugiwac prostymi instrumentami i wykorzystywac pewne znane od wiekow meandry rynku kapitalowego…
Pozdrawiam,
Nieuk.
Kupilem wczoraj troche Kani,ale spekulacyjnie. Nie ufam zarzadowi. Chociaz rolka obligacji jest zdecydowanie na korzysc Spolki. No, ale trzeba byc ostroznym. Ja po prostu widze chec spekulacyjnego wybicia kursu i chce na nim skorzystac…Tak samo jak na Prairie, ale w przypadku rzadu-egalitarnego albo elitarnego.
Mam czasami refleks szachisty haha, bo dzisiaj sie zorientowalem, ze zawiesili Krezusa. Moim zdaniem dalej widac tam macki Karkosika. I znowu stracili najpewniej zwykli spekulanci. Chyba po "Klerze" czas na jakis film Smarzowskiego o gpw;)
Pozdrawiam,
Nieuk.
I ja coraz bardziej myślę o zakupie spekulacyjnym (za małe pieniądze) Kani. Koniunktura (surowce) im mocno sprzyjają (nadal jest z 15% niższej wieprzowina r/r) więc wyniki muszą być dobre, jak zaczną spłacać zadłużenie to i koszty finansowe im spadnę a te są ogromne. Główny problem choć bez wpływu na gotówkę to możliwe odpisy w przyszłości na przejęte Specjały i posiadane aneksowane należności, może to być ponad 200 mln więc kwota potężna.
W poniedziałkowym Parkiecie jest spory artykuł z Kanią (właścicielem). Inwestycje mają zakończone co pozwala nawet o 30% im zwiększyć sprzedaż, teraz skupią się na kumulowaniu gotówki aby zmniejszyć zadłużenie. Przychody do firm zewnętrznych będą rosnąć ale trzeba pamiętać iż przejęli Specjały do których był generowany spory obrót a teraz to nie będzie już wykazywane więc na papierze obroty będą niższe (i tak cały rok). Rośnie marża dzięki rezygnacji z niskomarżowych sprzedaży (ceny surowców na pewno pomagają). Wycofują się ze sprzedaży nie przetworzonego mięsa za granicę a skupiają się na przetworzonych produktach jak kabanosy, wędliny i inne przekąski. Na pytanie o obecną wycenę akcji odpowiada "Uważam, że spółka jest warta dużo więcej. My możemy jednak tylko mówić o tym, co się dzieje w spółce, a wycena należy do akcjonariuszy."
Chyba części inwestorów artykuł się spodobał bo kurs wczoraj momentami rósł 13%.
A Bankiera1973 pamiętacie?:)
Chyba Marco mial pseudonim "Prefekt".
Na dzisiaj koncze moje wnioski o BAHu. Jednak przychodzi mi taki wniisek…Oprocz tego, ze pisalem o tym, iz to "brat blizniak" Owerkinod Bakallandu. To czuje tutaj intuicyjnie oczywiście macki Mazgaja. Wielkiego speca od Almy. Vistula mu sie udala, ale to raczej przez przypadek. Kazdy moze popelnic "blad" i dobrze zainwestowac…
Milego wieczoru,
Nieuk.
Raczej Abratanskiego i byłej stajni IDSMA nie Mazgaja,-
Nie można Mazgaja krytykować za Alme, sam ją stworzył a później sam doprowadził do upadłości – postfaktum widać jakie błędy popełnił, tak samo jak widać które akcje było kupić kilka lat temu… :) tyle ze kilka lat temu ludzie tego nie dostrzegli.
Zasada wyciągacie słuszną – dobre spółki lubią cisze w mediach i stabilność działania. Im więcej zarząd spędza nad pokazywaniem się w mediach i robieniem dobrego PR, tym mniej spędzają nad zarządzaniem spółka i rozwiązywaniem problemów biznesowych.
Masz zupelna racje, ze pieniadz lubi cisze…ale nie ma co demonizowac tej zasady…czasem dobrze jest sobie "poplotkowac";)
Troche chcialem ozywic dyskusje z tym mazgajem;) A Idm to byla mozliwie zorganizowana grupa przestepcza. Dzialali na rynku w ramach ukladu. Jak pojawi sie gdzies leszczu-jest spalony. Jeszcze wspolpracowali w ukladzie z czlowiekiem, ktory byl "informatorem" trzech sluzb, czyli Marciem Ef. Uklad zamkniety-o to bardziej mi chodzilo…
Dobrej nocki,
Nieuk.
"Jednak zamierzamy kontynuować współpracę z British Automotive Holding jako częścią przyszłej, detalicznej sieci franczyzowej. Oczekujemy, że proces przenoszenia odpowiedzialności potrwa dwa lata."
"O tę decyzję zapytaliśmy bezpośrednio Jaguar Land Rover Ltd. Londyńska centrala potwierdziła, że zmienia strukturę dystrybucji hurtowej w Polsce. – Rynek i franczyzobiorcy będą zarządzani bezpośrednio przez Jaguar Land Rover, stając się częścią nowej krajowej firmy dystrybucyjnej, zależnej od JLR Ltd, która będzie miała swoją siedzibę w Polsce. Skala szans rynkowych zasługuje na tę zmianę. Jednak zamierzamy kontynuować współpracę z British Automotive Holding jako częścią przyszłej, detalicznej sieci franczyzowej. Oczekujemy, że proces przenoszenia odpowiedzialności potrwa dwa lata – mówi nam Joan Chesney, Corporate Affairs Manager Jaguar Land Rover Ltd"
Fajnie w jednym z dzisiejszych postów napisał BudzkM – by unikać spółek "medialnych" akuratnie w przypadku ostatnich bohaterów BAH i GB sporo się dział, kilka znanych serwisów giełdowych poswięcało tym spółkom wiele miejsa, a jeden z kanałów zamieścił chyba 3 odcinkowy wywiad z prezesem BAH i jeszcze jakaś relacja ze spotkania z inwestorami organizowana przez BAH i tu bah.
Zauważcie, że dzisiaj pierwszy dzień po odcięciu dywidendy z Fasingu a kurs fajnie sobie radzi.
Nieuk pytanie do obserwatora gamedivu – co sądzisz o dzisiejszym debiutancie i jak oceniasz perspektywy na przyszłość.
Pozdrwiam Łukasz_S
Nie znam za bardzo spolki-szczyca sie wspolpracownikami z Techlandu…Dlaczego jednak od oferty i to publicznej minely prawie trzy kwartaly do debiutu…? Nie wiem…Ja bylbym bardzo ostrozny w alokacji srodkow w nowe spolki z tej branzy. Jedyna, ktorej w miare ufam-to Tsgames. Wiele osob pewnie stwierdzi, ze wysoko wyceniana. Maja jednak hitowa gre, na ktorej naprawde niezle zarabiaja. Z reszta abstrahujac od wycen i okolicznosci-ja od dluzszego czasu mam lub obserwuje Cd Red, 11bit, Playway, Tsgames, Vivid, Bloober, Qubic Games. A tez nie jestem jakims graczem i specjalista ds. game dev;) Staram sie wykorzystac hosse a niektore z w/w spolek obserwuje nawet od 5-7 lat.
Milego wieczoru,
Nieuk.
Prezesie co myślisz o lenie lighting ostatnio bardzo spadła, nie lubię takich wykresów bo ciężko ustrzelić dołek ale mnie korci żeby coś dobrać, tym bardziej że jestem ich dostawcą pewnych podzespołów i w ostatnim czasie bardzo zwiększyli zamówienia. Z płatnościami też nigdy nie było problemów, wszystko terminowo.
Pozdrawiam
Sławek
Ostatnio coś pisaliśmy o Lenie ale nie mogę znaleźć. Wiele obecnych wycen spółek korci aby kupić ale chyba lepiej poczekaj, jak będzie dobrze to jeszcze zdążysz kupić. Wg szacunków zysk w 2 kw jest niższy o 20% r/r a baza za 3 kw jest dosyć wysoka więc może być problem aby ją pobić więc nie ma pod co grać na Lenie (chyba że jakieś wezwanie ale na razie nic na to nie wskazuje).
Generalnie widać że jest to firma dobrze i rozsądnie zarządzana, dobry bilans i niskie zadłużenie.
Prezesie jakie są przyczyny tak niskiego kursu IRL, czy jeszcze obserwujesz tą spółkę, wycena wydaje się być już bardzo atrakcyjna, czy jest jakiś trup w tej szafie?
Pozdrawiam Radek
Pewnie że obserwuję i stoją moje zlecenia kupna na 8,50 (dzisiaj obniżyłem z 8,88zł i może będę jeszcze obniżał). Jednak mam coraz większe wątpliwości co do IRL, tak jak pisałem przyszłość spółki za 2-3 lata może wyglądać bardzo słabo a podaż w ostatnim miesiącu jest spora i kurs coraz niżej. Mamy ewidentnie kurs spadkowy a takich trzeba unikać.
W sumie takie sytuacje też są potrzebne do oczyszczenia rynku przynajmniej z części krętaczy. KNF po GetBacku musiał dostać po dupie za to, że nic nie robił i teraz zaczyna coraz lepiej reagować. Problemem jest to, że jak zwykle zawieszenie jest największą karą nie dla krętacza, a dla drobnych akcjonariuszy.
I jest reakcja KNF na Krezusa (o nim pisałem rano), KNF złożył wniosek do GPW o zawieszenie akcji i co ciekawe wszystko wskazuje że nie tylko akcjonariusz Tuleja nie poinformował rynku że sprzedał 20% akcji ale też (osoba pełniąca obowiązki zarządcze oraz osoba blisko związana.
""W ramach podjętych działań nadzorczych KNF ustaliła, że poza Taleja Sp. z o.o. jeszcze inni inwestorzy (osoba pełniąca obowiązki zarządcze oraz osoba blisko związana) byli zobowiązani, na podstawie art. 19 ust. 1 Rozporządzenia MAR, do poinformowania o istotnych transakcjach zawartych na akcjach spółki" – podała KNF w komunikacie.
Ostatnie miesiące to zalew "podejrzanych" wydarzeń na GPW, ma to chyba związek ze słabym rynkiem bo akcje spadają a kombinatorom w spółkach na takim rynku trudniej kręcić. Gdy były mocne wzrosty to mniej widoczne były nieczyste zagrania a teraz wszystko szybciej wychodzi.
Jakby to powiedzial Prezes-podpisuj sie;) Drugi aspekt -to w przypadku game dev. 65% reko jest dla mnie nic niewadte. Nie obwiniam za to analitykow-ale caly system establishmentu, ktory je wystawia…Handicapem game dev. jest to" ze w kazdej chwili jakas gra moze "zaskoczyc". Oczywiscie bardziej prawdopodobne bedzie to, ze w przypadku: Cd red. 11bit, Playway i Tsggames niz calej reszty, ale to niewazne. Jak ktos wystawia rwkomendacje-to powinien miec mozliwosc chocby wgladu do dokumentow finansowy h spolki, rozmowe z.managementem, ocene okolorynkowa firmy etc..A zwykla wy ena z rekomendacja kupuj lub sprzedaj jest nic niewarta. Najwazniejszy jest raport rozszerzony. Ale tu zadajmy sobie dwa pytania: czy maklerzy moga m8ec dostep do roznych informacji, czy nie chca go znac…?
Nieuk.
Ps. Jeszcze abstrahuja od at, bo to fundamentalna wycena. Smiechu warte…
Nieuk.
W Gdańsku salon BAHu budowany w bardzo atrakcyjnej lokalizacji, nowe salony w Wawie. Ciekawe co się wydarzy w sumie 2 lata to kupa czasu ale nie wierzę że Jrl wejdzie na ten rynek sam. Dzisiaj ponad 6% akcji zmieniło właściciela :O
Wg mnie sa dwie opcje obecnie na tapecie:
– BAH bedzie sprzedawal w swoich salonach Jaguara, i tylko tyle (przychody i zyski spadna ale firma bedzie dalej istniec), a JGR zacznie tez sprzedawac przez interent (kup w internecie a my ci dostarczymy, tu pewnie mala prowizja pojdzie dla dostawcy)
– BAH bedzie mial nowa umowe ramowa na bycie oficjalnym dystrybutorem (spadna zyski)
Nie wiemy czy wypowiedziano umowe bo chca ja zmienic ze wzgledu na warunku, czy JGR ma inne plany na dystrybucje, czy nie jest mu na reke posiadanie posrednika w postaci BAH
/Karol Adx
Nie rozumiem narzekania na analityków, szczególnie Bosia. Ja podobnie jak OBS cenię ich analizy i uważam, że są to jedne z lepszych na rynku. A że na rynku mamy mało analiz to już inna sprawa. Stąd też uważam taki blog za cenne źródło wymiany zdań. Gratulacje na autora. Co to rekomendacji. Jak to z predykcją przyszłości może być tak a może inaczej. Patrzcie raczej na zyski przewidywane przez analityka i sami sobie róbcie DCF i porównawczą. Mega wpadki dotyczą wszystkich biur. Czy to BZ WBK: (Maxcom, ZEPAK) czy PDM (GLG Pharma), East Value (Braster) , MBANK (CDR sprzedaj,TXM kupuj, Getback kupuj)czy BOŚ (Unimot,teraz BAH).Trzeba to zestawić z rekomendacjami które się jednak sprawdziły. Uważam jednak że BOŚ ma parę ładnych sukcesów w ostatnim czasie (CDR, 11BIT, Playway, JSW itp.) i nie ma co się znęcać. Fakt jest taki, że mało jest analiz na naszym rynku w porównaniu z innymi rynkami wtedy każdy by sobie coś wybrał dla siebie. Poza paroma biurami maklerskimi które są "commissioned" za zrobienie rekomendacji reszta z założenia powinna być rzetelna ale czy ruszy rynkiem jak chce analityk to tego nikt nie wie. Pozdrawiam i życze suksesów. Nie obrażać się na gięłdę po takich rzeczach jak BAH – bo to jest prawo właściciela marki kto będzie hurtownikiem na rynku i teoretycznie mogła ta decyzja zapaść bez udziału głównego akcjonariusza BAH. Ryzoko takiego zdarzenia było wielokrotnie wspominane nawet w rekomendacjach. Pozdrawiam.
Ja Ci odpowiem posrednio…Mam pewne podejrzenia, ze jak jest jakas emisjanlub odkup akcji przez fundusze to sytuacja niestety wyglada tak: kilkadziesiat mln zm idzie na skup/odkup akcji a jakas prowizja idzie dla managementow zarzadzajacych funduszami od managementu tych spolek…Za dzu rozstrzal jest w wycenach…
Nieuk.
Skuteczność rekomendacji DM to średnio ok 50% lub nawet mniej… rzucając monetą też mamy 50%.
Jestem pewien, że gdyby Prezes zrobił statystyki swoich rekomendacji to wypadłby dużo lepiej niż nawet najlepsze pod tym względem DM.
Teraz pytanie skąd wynika ta słaba skuteczność DM?
Odp udzielcie sobie sami.
Pozdrawiam Jacek
Ja nie rekomenduję nic nikomu bo nie mam uprawnień (nie jestem maklerem ani zawodowym analitykiem) i nie chcę żadnego ryzyka ponosić. W ostatnich 5-7 latach skuteczność miałem niezłą jednak ostatnie 15 miesięcy to słabizna i kilka solidnych wtop. Teoretycznie w ostatnim czasie łatwo jest przewidywać kierunki kursów gdyż z 80% spółek jest w trendach spadkowych i nie widać jak na razie perspektyw na tego zmianę.
Prezesie mimo, że nie masz uprawnień i nie we wszystkim się z Tobą zgadzam, to i tak Twoje zdanie cenię dużo bardziej niż opinie 10 analityków.
Pozdrawiam Jacek
Prezesie,
31.07 dm bos obnizyl cene docelowa dla Bahu do bodajze 7,7 zl…ale rekomendacja kupuj…fajne-co? Sam o tym pisales…a przypadkowo Brytyjczycy wypowiedzieli umowe…dla mnie to jakas masakra…ale chyba troche za bardzo ujawnia sie we mnie detektyw…ale tonnaprawde smierdzi…Ja nie mowieno Twoich wlisach-tylko po raz kolejny o dzialaniach DM…
Nieuk.
Cześć, jestem tu częstym gościem, choć raczej się nie udzielam. Nie uważacie, że jak pojawia się jakieś reko od Boś to należy uciekać ze spółki? Dużo "przypadków" takich ostatnio…
Faktycznie boś ostatnie 1,5 roku ma słabe czucie rynku ale przynajmniej trafił w segment gier i jest jako biuro teraz na topie. Oczywiście jedni zarabiają (11 bit, cdr, playway) a inni tracą (Unimot, Bah, Tower) jeśli zasugerowali się ich rekomendacjami i kupili akcje.
Dzięki Prezes będę uważał:)
BudzikM
XTB kupiłem bo zysk 120% w góre, czekam, aż podrośnie i sprzedam :) Absolutnie dłużej trzymać nie będę.
XTB to nie to samo co BAH – patrząc pod katem analizy technicznej. XTB wygląda dobrze i jest szansa na wybicie. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
BudzikM
Pamiętaj tylko że weszło (chyba od sierpnia) ograniczenie w wielkości maksymalnej dźwigni a to może ograniczyć zyski w przyszłości. Ograniczenie chyba ma 1 miesiąc obowiązywać na początek ale należy zakładać że je przedłużą.
3 miesiące na początek.
Jest wiele fajnych spolek-to fakt, ale w tym roku juz jest -9 biorac pod uwage IPO i wezwania. A co do XTB-ciekawy ten watek o krryptowalutach. Ja tej spolce nie ufam od dawna. Z reszta nie wiem, czy juz sie skonczyly ich zatargi chociazby z KNFem.
Prezes rozmawialismy spekulacyjnie ostatnio o Kani. Trend spadkowy wyhamowal i widac jakies pierwsze oznaki narazie krotkoterminowej sentymentu do waloru. Ovzywiscie papier traktuje spekulacyjnie.
Pozdrawiam,
Nieuk
na xtb też radzę uważać są tam dziwne ruchy, najpierw manipulacja na forex zjazd na 3 zł a teraz zadziwiające zyski pomimo spadających ilości klientów czy oni nie zarobili na bitconie i teraz to legalizują? Spółka tylko do obserwacji co się wydarzy bo na pewno nie do inwestowania. Trw
BAH Zysk netto:
I kwartał 2017
Działalność importerska – 11 363 000
Działalność dilerska – 3 600 000
I kwartał 2018
Działalność importerska – 7 471 000
Działalność dilerska – 784 000
Można powiedzieć więc, że jest po firmie. Biorąc pod uwagę 2 lata wypowiedzenia i powyższe zyski to wydaje się, że kurs spadł do właściwego poziomu. Szkoda, bo trochę się zapakowałem w tę firmę i widziałem w niej przyszłość. Teraz to już nie sprzedaję, bo nie ma sensu. Jedyna nadzieja w tym, że jakimś cudem odnowią umowę, może na trochę innych zasadach.
Możecie mieć rację, że Książek miał świadomość, że może dojść do wypowiedzenia umowy. Sprzedaż akcji przez niego mogła być takim zabezpieczeniem w razie materializacji ryzyka. Zastanawiam się też, czy ostatnie raporty nie były podkręcone, żeby pokazać, że coraz więcej sprzedają i ewentualnie w ten sposób odwieść angoli od tego pomysłu.
@BudzikM
komentujesz, żeby BAH omijać z daleka a zainwestowałeś w spółkę która jest zamieszana w manipulacje na Forex. Gdzie tu logika? My jako mniejszościowi zawsze dowiadujemy się ostatni ale prawda jest taka ,że jak się uważnie obserwuje otoczenie to subtelne sygnały da się wyłowić. Zarówno BAH, Getback, jak i XTB ląduje w tym samym worku "niepotrzebne ryzyko". Jest ponad 500 spółek na GPW po co ryzykować.
Ale tak po ludzku (abstrabujac, ze nie rozumialem trzymania akcji Bahu), to szkoda mi ludzi, ktorzy stracili.
Ps. Piter- fajne podsumowanie hehe;)
Pozdrawiam,
Nieuk.
a jak inaczej skomentować tych debili w funduszach? Pisałem o okresie wypowiedzenia umowy na tym blogu i OBS-a… że "zazwyczaj" jest to kilka lat, a nie z dnia na dzień. I tak jest – tu było 2, Toyota ma dłuższy okres, tak samo jak Mercedes (tych dwóch Firm takie umowy widziałem)… ZAWSZE jest to sprawa indywidualna pomiędzy głównym importerem (a czasem jest tak, że importerów jest i kilku), a właścicielem marki w największym skrócie.
A zatem kłania się analiza fundamentalna, bo nikt nie zadał pytania Książkowi, a nawet jak zadał to co Książek myślicie odpowiedział??? To samo jak opowiada o tych Jaguarach… luksus… I wszystkie te ich excele i prognozy mogą sobie schować w buty, kretyni :-)))
Wspierając Prezesa na tym blogu jasno i dobitnie napisał, że miał prywatnie taką inf., więc teraz pretensje niech każdy ma do siebie, że nie zapamiętał. ŁD.
Widzę , że wszyscy zdziwieni , ale gdybyście widzieli tych ludzi na debiucie na GPW to nie włożylibyście tam żadnej złotówki . Przecież to dawni cinkciarze z bazaru Różyckiego , Stadionu X-lecia itp. biznesów zmontowali tę firmę . Na debiut przyszli obwieszeni złotymi łańcuchami i wyglądali jak ,, chłopcy z ferajny ''. Fajną mieli umowę , okres wypowiedzenia 2 lata ! Co za ciołki pracują w tych funduszach .
Piter
No możliwe jest też, że ktoś teraz skupi tanio :) Troche jednak overreact ten spadek 50 % :) Zoabczymy czy jakieś info się pojawi o skupie przez insiderów po ~3zł… Ale tak jak mówie lepiej przeczekać, grunt to nie tracić kasiury!
BudzikM
Oszukany możesz zostać wszędzie … kupując mieszkanie, auto, czy biorąc kredyt w banku … nie mówiąc o kupnie nieświeżego mięsa czy przeterminowanego jogurtu.
Trzeba mieć swój rozum po to aby inni nie wciskali nam ciemnoty.
Pozdrawiam Jacek
Jeszcze a propos ryzyk i core businessu – to przeciez drastyczne obnizenie kwoty leasingu wplynie negatywnie na egzystencje firmy, o czym juz pisalismy.
Nieuk.
Mój wniosek jest taki, że spółki robiące wokól siebie dużo szumu, żeby zwrocić uwagę dawców kapitału lepiej omijać z daleka. Warto obserwować teraz ich sytuację z daleka, bez emocji i wyciagnąc wnioski.
XTB odnotował gigantyczny wzrost zysku. "Zysk netto grupy w samym drugim kwartale wyniósł 41,7 mln zł i był o 122 proc. wyższy rok do roku" -> co ciekawe przy spadku depozytu klientów :D
Wszedłem po 6.26, widac trwają wakacje po ogłoszeniu prgonoz 72 transakcje +6%… przy takim wzrośnie zysków możliwe +100%…
BudzikM
Dobrze Nieuk piszesz. Paradoksalnie większym ryzykiem są zmiany leasingu, dlaczego? Uważam, że segment importerski bardziej nabija przychód niż zyski. Po pierwsze dlatego, że "hurt" jest zawsze na niższe marży, a po drugie BAH prowadził sprzedaż głownie w Warszawie= zdecydowanie wyższe ceny sprzedanych samochodów.
Reakcja rynku taka jak by jutra miało nie być, a osobiście szacuje, że "import" odpowiada za jakieś 50% zysku, czyli zostaje 24 mln, bez uwzględnienia nowych salonów.
Co do całej sytuacji, ja jestem zdziwiony i podobnie jak Prezes uważam, że to jest forma nacisku, a nie zdziwię się jak usłyszymy niedługo o wezwaniu.
W XTB wszedłem jakoś miesiąc temu patrząc na niskie wyceny i pierwsze sygnały odbicia kursu. W międzyczasie pojawiło sie info, że będą mogli wypłacić dywidendę za 2018, a teraz wyniki, które są kolejnym impulsem do wzrostu kursu. Miałem mnóstwo szczęścia angażując się w ten papier, ale teraz mam spokój obserwowania kursu, który może wrócić w najbliższych miesiącach w okolice z początku 2017.
Co raz wiecęj oszustów na gpw, dlatego kończę z giełdą w tym roku po 3,5 letniej przygodzie z zyskiem ok 40 kafli, ale coraz trudniej znaleźć spółki do inwestowania, Pozdrawiam Jan
Dziwne, sporo salonów budują w bardzo atrakcyjnych inwestycyjnie miejscach
Uciekać z BAH, póki jeszcze jest coś warte. Prawdopodobnie po to wchodzili na giełde, żeby troche kasy jeszcze zgarnąć, przypadkow nie ma. Obiecywali duże dywidendy 4 razy w roku, żeby podciągnąć kurs i sprzedać drogo akcje ;) bananowa GPW :)
BudzikM
Tu się z Tobą zgodzę że przypadków nie ma. Jakieś 3 miesiące temu gdy zaczęły się spadki kursu to na blogu napisałem iż "chodzą słuch" że może być rozwiązana umowa z LRiJ. Trzeba zauważyć że rozwiązanie ma dotyczyć importu a nie dilerki, jeszcze 2 lata nic się nie zmienia a oni w przyszłości będą mogli nadal handlować przez swoje salony pewnie an niższych marżach ale zyski pewnie sporo spadną.
Zastanawia mnie to że nie tylko ograni zostali drobni akcjonariusze ale tez i fundy które w zeszłym roku sporo odkupiły od Książka akcji.
Podziwiam Twoją inteligentną ocenę sytuacji.
Za wcześnie, żeby wydawać opinie, czy wiedzieli wcześniej, czy nie. Wydaje mi się, że sami mogą być zaskoczeni zerwaniem umowy, bo inaczej by nie budowali nowych salonów, nie prowadzili inwestycji. Sam podział na 2 spółki tez raczej korzystnie finansowo im nie wyszedł, biorąc pod uwagę to zerwanie umowy.
Prezes masz rację, że wcześniej były jakieś sygnały, ale wydaje mi się, że uważali, że sytuacja jest do opanowania. Inaczej by nie wydzielali spółki i nie inwestowali kasy wiedząc, że wszystko może się posypać.
Macie racje-przypadkow nie ma…pierwsza oznaka to byly te zagrywki z dywidenda…poza tym ja do konca nie wierze w to, ze zarzad Bahu nie mial sygnalow o mozliwym zakonczeniu wspolpracy…To, ze tam Ksiazek wcisnal akcje funduszom-to jest sprawa drugorzedna…Zobacz sobie, jak Brzoska z Integera odsprzedawal za setki mln zl…
To wydzielenie z Marvipolu spolki bylo zaskakujace, ale tlumaczenie pewnie bylo, ze to wlasnie fundom zalezalo na tym…
Wiele osob odbiera trendy jako zwykle kreski at…a tak nie jest. To zbior wielu czynnikow, m.in. potencjalu biznesu, ryzyk, zaufania do zarzadow etc..
Pozdrawiam,
Nieuk
Prezes napisał Bah
Gdy zaczęły się spadki kursu to na blogu napisałem iż "chodzą słuch" że może być rozwiązana umowa z LRiJ.
To czemu to miałeś w portfelu dywidendowym i ktoś mógł się na to nabrać. Trw
Miałem w portfelu BAH i go nie usuwałem gdyż nie potwierdzonych informacji (plotek) nie biorę poważnie przy inwestowaniu. Podobnie było z Getback, dopóki nie było potwierdzonej informacji z firmy że jest źle i mają problemy to był on w portfelu pomimo spadków kursu.
Do @TRW: krytyka Prezesa jest troche nie ma sensu, bo uwazam, ze zawsze do tematu podchodzi merytorycznie, ale Prezesa tez nie rozumiem…slyszales plotki w olbrzymim trendzie spadkowym a nie reagowales nawet w przypadku portfeli wirtualnych…Na rynku kapitalowym wszystko sie liczy-o czym dobrze wiesz po tylu latach…A czesto bywa tak, ze jak "plotka" sie urealnia to jest po ptokach…Jak pisales, ze nie masz akcji Getbacku w portfelu rzeczywistym a tylko wirtualnym-to tez tego nie rozumiem…Konkluzja jest jednak hybrydowa: jak cos kupujesz lub sprzedajesz-nie miej do nikogo pretensji oprocz samego siebie. Blog jest na pewno, bo znakomita wiekszosc to merytoryka, ale w "enter" kazdy klika sam…
Pozdrawiam,
Nieuk.
Czesc Wszystkim,
No to wspolczuje dzisiaj akcjonariuszom spolki. Racja-z trendem sie nie walczy…A na tym nieszczesnym Krezusie to pojechali po bandzie…nigdy nie lubilem obecnych lub starych karkosikowych papierow…a ta skleroza raczej nie skonczy sie na karach administracyjnych…
Pozdrawiam,
Nieuk
BAH poinformował iż z dwuletnim okresem została mu wypowiedziana umowa na import samochodów Jaguar i Land Rover. Może to być forma nacisku na zmianę warunków współpracy ale gdyby definitywnie chcieli wycofać się ze współpracy to fatalna wiadomość dla BAH gdyż w zasadzie niezbyt wiele jest wart. Dzisiaj trzeba spodziewać się sporych spadków kursu, możliwe i że 20%. Liczę też że pojawi się jakieś wyjaśnienie ze strony Zarządu BAH.
Dlatego nie warto inwestować w spółki w trendzie spadkowym, a ktoś kto nie stosuje dywersyfikacji portfela, dzisiaj na BAH przekona się jak duży to błąd.
Pozdrawiam Jacek
I niech mi ktoś powie że wtajemniczeni nie wiedzieli co się święci…
książek ty …..
Są już wypowiedzi ze spółki:
"Jesteśmy zszokowani decyzją Jaguar Land Rover Ltd. Będąc jednym z najdynamiczniej rozwijających się dystrybutorów Jaguar Land Rover w Europie oczekiwaliśmy, iż nasza relacja biznesowa będzie kontynuowana w niezmiennym kształcie przez kolejne lata" – skomentował prezes BAH Mariusz Książek, cytowany w komunikacie.
Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes spółki odpowiadający za segment importerski podkreśla, że dotychczasowa współpraca BAP i JLR przebiegała bez zarzutu.
"Od lat BAP z naddatkiem realizuje kolejne plany sprzedażowe, umacniając pozycje Jaguar Land Rover na polskim rynku. Nie widzimy merytorycznych przesłanek do rozwiązania umowy. Zakładam, iż decyzja o wypowiedzeniu umowy importerskiej z BAP jest elementem szerszych zmian w europejskiej polityce sprzedażowej Jaguar Land Rover" – powiedział Miętkiewicz, także cytowany w komunikacie.
Grupa BAH obok działalności importerskiej prowadzi również działalność dilerską marek Jaguar Land Rover, prowadząc salony w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Łodzi.
"Grupa BAH odpowiada dziś za niemal połowę sprzedaży dilerskiej Jaguar Land Rover w Polsce. Naszą intencją jest nie tylko kontynuowanie, po 1 sierpnia 2020 r., działalności dilerskiej Jaguar Land Rover, ale i dalsze umacnianie pozycji BAH w tym obszarze biznesu. Jestem przekonany o dalszej owocnej i zyskownej dla obu stron współpracy z JLR w tym obszarze" – zapowiedział Arkadiusz Rutkowski, wiceprezes spółki zarządzający siecią dilerską BAH.
Książek podkreślił, że zamiarem Grupy BAH jest rzetelne wypełnianie obowiązującej do 1 sierpnia 2020 umowy importerskiej, w tym realizacja planów sprzedażowych na najbliższe 2 lata.
"Jesteśmy zdeterminowani, by w kolejnych okresach dalej umacniać pozycję Jaguar Land Rover na polskim rynku" – zadeklarował prezes.
No i wiadomo dlaczego książek robił tak naprawdę spin off BAH.
Jeszcze poki mial szanse to sie trochę skeszował.
Jednak w każdej plotce jest ziarenko prawdy getback teraz bah.
A poinformowani lepiej sprzedawali akcje już od dawna…
Pozdrawiam
To teraz KNF powinien jej przypomnieć przepisy w postaci kary np:wpłaty połowy sumy która jej wyszła ze sprzedania swoich akcji na rzecz jakiejś fundacji.Skoro ludzie się biorą za inwestowanie a nie mają o tym pojęcia to trudno.Jak będą pozwalać inwestorom na takie numery to tutaj nigdy nie będzie ładu,porządku ciągle zwykły leszcz będzie walony w rogi.Niedawno był Getback a tu dalej takie numery.
KNF węszy bo dwa tygodnie wcześniej było sprostowanie omyłkowego komunikatu iż firma przesyłała do KNF listę osób pełniące funkcja zarządcze i osób blisko z nimi związanych tzw. insajderów. Kurs wzrósł w rok 200% i pewnie się okaże że to była jakaś sztuczna pompka aby wywalić akcje przez osoby z "firmy".
Nie wiem czy widzieliście jaki numer jest na Krezusie. Pewna Pani członek rady nadzorczej nie podała informacji iż od kwietnia sprzedała ponad 20% wszystkich akcji spółki, rzekomo źle interpretowała przepisy. Najlepsze że było to ze 2-3 tysiące transakcji i lista ich zajmuje aż 102 strony.
https://www.bankier.pl/static/att/emitent/2018-08/Powiadomienie_art._19_MAR_201808041040450965.pdf
Prezes, Ty wciąż poza giełda czy wracasz do inwestowania? Wyceny są atrakcyjne. Z drugiej strony co z tego jak nie ma płynności.
Mam obecnie małą pozycję Ropczyc i jeszcze mniejszą Fasing, sporo obligacji i trochę gotówki.
Trochę żałuję że nie kupiłem ostatnio Stalexportu po 3 zł, ewidetnie jakiś fund wychodził dlatego kurs 20% spadł.
Cały czas czekam na jesienne spadki na światowych giełdach a czy się doczekam to pod koniec roku się dowiemy.
Ek
Jeszcze Stalexport
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23750685,kierowcy-chetnie-placa-za-przejazd-platnym-fragmentem-a4-stalaexport.html#Z_BoxBizImg
Wiem, że parę osób obserwuje tutaj Ferro, czy ktoś ma informację skłąd taki spory skok kursu przy dużym, jak na tę spółkę w ostatnim czasie, wolumenie – 8233 sztuk? Pozdrawiam Łukasz_S.
Jeszcze dodam, że jeśli trafią ze Ski Trackerem w przyszłym sezonie, jak to przewiduje OBS, to może być mocny wynik. Za 2 kwartał pewnie będzie 150tys. przychodu, bo za 4 miesiące podali wpływy z reklam 215 tys. Zatem w raporcie półrocznym powinno być jakieś 100-120 tys. zysku. Póki co mało, ale po latach marazmu zaczyna się coś pozytywnego dziać.
mn
Zysk papierowy, ale spółka z takiej branży, że kto wie czy i na nią nie przyjdzie mała moda i obroty zrobią się duże. Teraz wszystko co ma w PKD produkcję gier i aplikacji rośnie, a Examobile jakby zapomniana. Może spółka zacznie robić szum wokół siebie, czyli to czego OBS nie ceni, ale z drugiej strony szum robi kapitalizację.
mn
OBS sporo zarobi na Examobile. Dzisiaj rośnie 25%.
mn
Papierowego zysku ma już ponad 100% ale to tylko papierowy bo zarobek jest dopiero jak się sprzeda. Gdyby swój pakiet zaczął w rynek rzucać to natychmiast kurs zbiłby o 50-70%, a w momencie podania komunikatu o zejściu poniżej 5% akcji to czytelnicy jego bloga by jeszcze obniżyli.
Zyski muszą Examobile mocno urosnąć i kurs także aby można było wyjść z tak dużym pakietem.
Oczywiście życzę mu jak największego zarobku.
Swoją drogą ciekawi mnie nazwa firmy, bliźniaczo podobna do ExxonMobil, ciekawe czy ktoś myślał w takich kategoriach wybierając nazwę :)
Syriusz
No właśnie, nigdy nie zwracałem uwagi na tą spółkę bo nazwa mi się z paliwem kojarzyła, wyceny były wysokie więc pomijałem.
Prezes, troche popłynąłeś z tym "średniorocznie około 1.500%" aby osiągnąc 52.000% w 33 lata wystarzczy roczny wzrost o "tylko" 20.87%. :) Co i tak w perspektywie 33 lat jest gigantycznym osiągnięciem.
Odżo
Mam nadzieje że zrozumiałeś o co mi chodziło -:)
Pewnie widzieliście informacje iż Apple przekroczył wczoraj wartość 1 biliona dolarów i ma 10 x razy większą kapitalizację niż spółki z WIG 20. Nie znam oczekiwań zysków spółek z WIG20 na ten rok ale Apple ma zarobić około 55 mld dolarów.
I najważniejsze to czego wszystkim czytelnikom blog życzę czyli takich zarobków: Apple od swojego debiutu giełdowego (w okolicach 1985 roku) wzrósł aż o 52.000% czyli średniorocznie około 1.500% !!!
Cześć Prezesie
Tak się ostatnio zastanawiałem nad akcjami BOWIM. Wiem że kiedyś je miałeś i całkiem dobrze było. Możesz mi powiedzieć jak obecnie przedstawia się sytuacja. Czy Tramp może coś zawirować jeśli wprowadzi cła na stal i aluminum.
Pozdrawiam TOM
Tydzień temu o Bowim napisałem "Bowim podał szacunki jednostkowe więc mało istotne. W samym 2 kwartale przychody wzrosły z 287 mln do 353 mln (bardzo mocno) a zysk z 0 do 1,4 mln. Progres w zysku netto jest ale przy tak ładnych przychodach można chcieć więcej. Nie pomagały lekkie spadki cen stali i osłabienie złotówki a oni sporo importują. Lipiec lepiej wygląda pod tym względem ale do końca kwartału jeszcze sporo czasu."
Nie jestem expertem tej branży ale możliwe że krótkoterminowo (3-6 miesięcy) wszelkie cła Trumpa mogą podbić ceny stali więc Bowim coś zarobi. Pamiętaj jednak że Bowim jest pośrednikiem i on może mieć tylko krótkoterminowe zyski z tego bo jak mu się stare zapasy skończą to będą musieli uzupełniać je po aktualnych wyższych cenach. Dla mnie Bowim czy KonsStali są spółkami spekulacyjnymi gdyż ich wyniki są uzależnione od aktualnych cen stali i bardzo zmienne, może być 20 mln zysku w jednym kwartale a w kolejnym 20 straty (trudno to nazwać inwestycją).
Na cłach Trumpa powinni zarobić producenci stali (nie dystrybutorzy), wszystko wskazuje że Cognor może pokazywać świetne wyniki dzięki obecnej sytuacji.
Korekta w trendzie spadkowym. Oczywiscie to jest moja subiektywna ocena. Gdyby byly wszystkk om-akurat ta spolka bylaby wyceniana o jakies 100% wyzej.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Mam pytanie o Amicę. Ostatnio kurs ostro poszybował w górę, co jest związane ze skupem akcji:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Amica-chce-skupic-do-250-tys-akcji-wlasnych-po-120-zl-za-papier-opis-7606112.html
Jakie widzicie persektywy.
Pozdrawiam,
Rafff
To teraz kurs akcji spadnie do 120zł, widać że grający pod skup liczyli na wyższą cenę ale się przeliczyli.
Sporo pisane było na blogu o Amice i nic nowego nie bardzo co jest dodawać. Ja bym obecnie nie kupił bo baza 2 kw jest bardzo wysoka poprzez one-offy i możliwy spadek zysku o 60-70% może niezbyt zorientowanych trochę wystraszyć. Nie uwzględniając one-offów to c/z jest w okolicach 10, a to dla spółki walczącej z marżami (na razie przegrywają) to nie jest jakoś tanio. Rozsądnie jest poczekać do wyników za 2 kw i dopiero ocenić dalsze perspektywy.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Ale kolejne pytanie. Wie ktoś może dlaczego Groclin tak idzie w górę?
Pozdrawiam,
Rafff.
Amica narazie wzrosła do 126, a Groclin nadal w górę. Dla mnie to nie jest zwykła korekta.
Rafff.
Sezam FIZ:
https://twitter.com/analizy_pl/status/994118306117423104
Coś związanego z Maspeksem:
http://www.portalspozywczy.pl/technologie/wiadomosci/sezam-fiz-fundusz-maspeksu-urosl-do-12-4-mld-zl,141190.html
I wszystko jasne, zaparkowali do innego TFI. Tak jak wcześniej napisałem a gdzieś to kiedyś wyczytałem to oni z takich zaparkowanych funduszy mają małe pieniądze, jakieś 0,3 mln rocznie (rocznie lub kwartalnie).
Zamkneli w Skarbcu tzw. zamkkniete tfi ok. 6 mld zl. Nabardziej zabawne jest to, ze skorelowalo sie w czasie z Getback;)
Pozdrawiam,
Nieuk.
O co chodzi z tym, ze dla Skarbca w marcu:
Łączna suma aktywów netto pod zarządzaniem Skarbiec TFI S.A. wyniosła: 16 450 mln
a w kwietniu:
Łączna suma aktywów netto pod zarządzaniem Skarbiec TFI S.A. wyniosła: 6 629,4 mln
???
Było jakieś przeniesienie do innego TFI na 10 mld funduszy zamkniętych/dedykowanych. Z tego co kojarzę to raczej z tego niezbyt duże pieniądze mają bo tylko pieniądze są zaparkowane a nie czynnie zarządzane choć kilkaset tysięcy rocznie pewnie im zysku ubędzie.
Fundusze kupują , fundusze uciekają . Może być jeszcze po tym dobitka http://forsal.pl/finanse/aktualnosci/artykuly/1199694,ciemne-chmury-nad-trigon-tfi-w-fundusz-uderzyla-fala-umorzen.html
Piter
Nie można teraz znaleźć w sieci (zalecenia UKNF) jakie spółki miał ich fundusz zamknięty Trigon Quantum Neutral, niby 18 perspektywicznych ale jakie ?
Quercus podał aktywa pod zarządzanie i jest przełom gdyż pierwszy raz od wielu miesięcy zwiększyły im się aktywa (o 1,5%) i może opanowali już sytuację. Nie zmienia to faktu iż najbliższe wiele kwartałów (6-8) wyniki Quercusa moim zdaniem będą coraz gorsze.
Pewnie obniżyli dyw. by ceny akcji o jej wartość GPW nie skorygowała w dół po DD :)
Adi1
Ek
Raport „Forbesa”: Najwięksi polscy producenci gier
https://www.forbes.pl/biznes/najwieksi-polscy-producenci-gier-raport-forbesa/7q30dm3
Prezesie, obserwujesz jeszcze IMS. Kurs od kwietnia ustanawia coraz niższe szczyty, jednakże z dołu silne wsparcie – od roku – na poziomie 3,30, w dalszym ciągu nie przebite. Spółka po wynikach za I kw. zapowiadała dużą poprawę w całym 2018 – wygladało to obiecująco, chociaż otocznie – niedziele niehandlowe – niesprzyjały. Trochę niepokojąco wygladają sprzedaże insiderów – w czerwcu i lipcu.
I jeszcze jedna sprawa czy ktoś obserwuje spółkę Berlinger – wskaźnikowo wyglada dobrze, rozwój w developerce powinine sprzyjać, dywidenda jest płacona o kilku lat chociaż w tym roku obniżyli, zadłużenie praktycznie żadne, spółka ma mocną pozycję gotówkową. A kurs leci.
Pozdrawiam Łukasz_S
IMS nie mam obecnie w obserwowanych czyli nie jest obecnie rozpatrywany przeze mnie do zakupu. Nie podobają mi się trochę nie logiczne informacje ze spółki: trwa skup akcji, nagle sprzedają skupione akcje komuś, sprzedają tez insajderzy i na koniec ogłaszają walne z nową emisją akcji ! Po co robić skup akcji i nową emisje akcji, to się kupy nie trzyma.
Chyba pytasz o Berling a nie Berlinger bo takiej spółki nie kojarzę. Co do Berling to nawet ostatnio go przeglądałem, niestety jest to ofiara niskiej płynności i braku gotówki na parkiecie. Działa on w branży chłodniczej i wydaje się że ostatnie upały (i czerwcowe też) mogą pozytywnie wpłynąć na wyniki za 2 i 3 kwartał. Firma która w zasadzie ma tyle gotówki co jej kapitalizacja i przynosząca regularne zyski powinna przynajmniej 100% być wyżej wyceniana ale tak nie jest. Nie bardzo rozumiem (nigdzie nie wyczytałem) dlaczego obniżyli tak mocno dywidendę, dziwne bo mają z czego wypłacać. Kolejna spółka gdzie jest tanio i nic z tego nie wynika.
Pewnie, że Berling – moja pomyłka. Dzięki za uzasadnienie. Pozdrawiam Łukasz_S
Ek
Wygląda to na przeciąganie liny w ramach koalicji .Pewnie będą większe zmiany w rządzie bez wskazywania palcem winnego .
Tak patrzac z ogolnej analizy to, co dopiero sie stalo…umoczeni sa wszyscy…kto wygra te walke, to zadecyduja sondaze i sluzby. Ta sprawa nie wyplynela przypadkowo…to jest pewne. Za duzy kaliber…Gdyby zatrzymali pana O., to kolejny odplyw kapitalu. Za duzo sie zdarzylo, zeby sobie pozwolic na taki ruch. Fundator SKOK-ow za duza postac. Trzeba znalezc kozlow ofiarnych mniejszej sily razenia, jak PDM. Tak naprawde to spolka slup. Wiele jest niewiadomych, ale co raz wiecej wiadomych…
Nieuk.
Wladza ma haki na Lechoslawa. Tez nie moga ostro grac, bo BFG nie wyplacilby sie. Z drugiej strony widzac "biale ksiegi" Altusa dot. Getback-dla mnie jest oczywiste, ze maja na nie haki. Jednak za duze aktywa ma ten fundusz, zeby go utopic. Po prostu gra sluzb-kto wiecej wysypie przed organami scigania…
Pozdrawiam,
Nieuk.
Jak lubisz drążyć to przypomnę że w zarządzie Atusa jest Pan Czerwonka (wszedł do zarządu jak Altus przejmował TFI Skok) były v-ce prezes Skok Stefczyka czyli spółki podobno mocno powiązanej z PiS i senatorem Biereckim. Czy to dobrze dla Altusa to nie ciężko powiedzieć ale raczej tak.
Ek
Getback
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23739697,knf-szuka-winnych-za-afere-getback-moze-nawet-zamknac-cztery.html#Z_MTstream
Wyglada to tak jakby KNF zaczelo dzialac majac noz NIK na gardle. TFI nie powinny bardzo ucierpiec – PDM to inna bajka.
Mam nadzieję, że NIK ten nóż będzie trzymał dopóki KNF nie zacznie działać, chociaż w minimalnym stopniu. Wtedy może doczekamy się czegoś więcej niż giełda bananowa i afera GetBack przyczyni się też do czegoś dobrego.
Decora wygląda bardzo zachęcająco.
Fundamentalnie: tania, wysoka dywidenda, boom w deweloperce i wyposażeniu wnętrz, słaby złoty (chyba ponad połowa to eksport), teraz jeszcze dochodzi duży skup
Technicznie: kurs powyżej SMA 30 tygodniowej, która rośnie, ma ochotę wybić się górą z wielomiesięcznej konsolidacji. Zobaczymy jak zmkanie się świeczka tygodniowa.
Na górze posta zamieściłem informacje o cenach głównych surowcach które wpływają na osiągane wyniki. Trochę są niejednoznaczne bo w 2 kwartale HIPS i GPPS wyglądały korzystniej niż rok wcześniej ale ceny miedzi (prawidłowo powinienem je przełożyć na pln a nie usd) były wyżej niż rok wcześniej. Operacyjnie wygląda że było lepiej tylko u nich spore różnice w wynikach robią różnice kursowe i możliwe że w związku z osłabieniem rubla w Rosji (tam jest spora sprzedaż) mogło to zysk netto obniżyć.
Jeśli chodzi o obecny kwartał to surowce są odwrotnie czyli miedź dużo niżej r/r (korzystnie) a HPPS i GPPS wyżej (mniej korzystnie). Wydaje się że trzeba raczej płaskich wyników oczekiwać w najbliższych kwartałach.
Chyba powinno być aluminium a nie miedź to pierwsze.
Po drugie eksport do Rozji, Ukrainy jest znacząco mniejszy niż eksport do Europy Zachodniej i sprzedaży w Polsce.
Pozdrawiam
Piterson
Tak, miało być aluminium a nie miedź, miedź to Ferro (dzięki, poprawiłem). Jeśli chodzi o Aluminium to są bardzo słabe informacje bo związku z sankcjami USA na Rosję mocno, wręcz skokowo wzrosły ceny w kwietniu i pomimo obecnego spadku to ceny są nadal wyższe blisko 10% r/r. Pewnie będzie już jakiś wpływ na wyniki Decory w 2 kw (na pewno mają zapasy na kilka miesięcy) ale gorzej mi to wygląda w dłuższym terminie. Podsumowując: począwszy od 3 kw wyniki Decory mogą być już pod presją rosnących surowców choć 2 kwartał może być jeszcze na poziomach zbliżonych r/r (trochę raczej gorsze).
Witam , też niestety mogę pluć sobie w brodę że kilka lat temu sprzedałem Rainbow z dużą stratą ( kupno po 7 zł sprzedaż po 2,8 ) . Decore obserwowałem ale wszedłem w Fasing i w elbudowe ( tu już strata ) . Ogólnie zastanawiam się aby sprzedać wszystko , wyjdę na jakieś 30% na plus dzięki seko i dywidendom . Pozdrawiam Marek
Prezesie,
Co do Kani-zgadzam sie w 100% i patrze na nia spekulacyjnie. Tak samo jak na Prairie. Po prostu warto obserwowac. W przypadku Prairie to mam akurat malucko akcji, ale musza przebic 1,3 zl.
Pozdrawiam,
Nieuk.
A ja pamietam, jak Rainbow latal w bessie 9 lat temu po 2 zl…masakra…nie zmienia to faktu, ze to bardzo dobra i swietnie zarzadzana spolka. Co do spadku:
1. Odplywy z tfi.
2. Prawdopodobnie znowu umocza na zabezpieczeniach walutowych.
Jacku a jak oceniasz te wczasy, bo Oni ciesza sie dobra opinia? A tak w ogole-fajne podsumowanie o tych wczasach-rozsmieszyles mnie:)
Prezes-miales wtedy racje co do Rainbow…Kilka % wtedy stracilem. Dla mnie jednak to jest spolka bardzo postrzegana przez rynek i raczej kwestia czasu, kiedy powroci do trendu wzrostowego. Z reszta tam moga sie czaic na wezwanie, bo ta spolka jako touroperator ma juz tak ugruntowany biznes, ze moim zdaniem jest bardzo tania-abstrahujac od wynikow za ten rok…
Pozdrawiam,
Nieuk.
Witajcie,
Decora to fajna spolka i moim zdaniem warta ja miec. Zastanawiam sie, czy na Rainbow juz jest po glebokiej korekcie…Patrze tez na jeden z naszych ulubionych, odgrzewanych kotletow-czyli Kanie;)
Pozdrawiam,
Nieuk.
Z 5 lat temu byłem z żoną na wycieczce organizowanej przez Rainbow … koszt ok 6 tys … a akcje chodziły po 4 zł …czyli 1,5 tys akcji … dziś po spadkach jest 28 zł (nie licząc dywidend) a było nawet 50 zeta.
Jakby nie patrzeć ufundowałem sobie najdroższą wycieczkę w życiu 42-75 tys.
Pozdrawiam Jacek
O Rainbow jak pamiętasz pisałem negatywnie (że za drogi) ale skala spadków mnie zaskoczyła (30% w 3 miesiące) i nie do końca jest dla mnie jasne czemu tak dużo spadła. Po części pewnie było to urealnienie wyceny, po części wzrost paliw na marże, po części podobno biura podróży zbyt dużo wycieczek zabukowały na sezon letni i nie wszystko się sprzedaje (trochę dziwi bo ostatnio brat kupował i nie było ciekawych ofert). Nie znam konsensu rynkowych prognoz i trudno przewidzieć wyniki więc lepiej z boku patrzeć choć wydaje się obecnie niski kurs.
Jeśli chodzi o Kanię to w normalnym przedsiębiorstwie jeśli główny koszt firmy czyli półtusze wieprzowe jest niższy cały kwartał blisko 20% r/r a do tego firma przejęła rzekomo dochodową firmę to zysk powinien być minimum 100% wyższy r/r (czyli zysk ze 20 mln w 2 kw). Jednak niestety Kania jest mocno podejrzana (szczególnie ostatnie przejęcie jak i osiągane marże) dlatego zachowawczo oczekuję tylko 13 mln zysku przy 11,18 mln rok wcześniej. Widać że ostatnio kredytodawcy (patrząc na warunki emisji obligacji) przycisnęli Kanię i kazali jej ograniczyć zadłużenie co w długim terminie (minimum 5 lat) powinno poprawić bilans i wiarygodność firmy ale do tego czasu inwestycja w nią to tylko spekulacja (wisi cały czas ryzyko bankructwa choć znacznie niższe niż jeszcze 3 miesiące temu).
Na Decorze jest 7 podmiotów mających ponad 5%, w tym 5 funduszy. Obstawiam, że któryś zgłosił chęć sprzedaży, a na rynku brak kupca, stąd trafny pomysł z skupem akcji. Decora ostatnio wyniki ma bardzo dobre. Niestety w latach 2014-2016 bywało różnie. Brak powtarzalności. Nie zmienia to faktu, że rozważałem zakup Decory po 9,2-9,5 Budując portfel od zera byłaby jedną z 12-15 spółek. Zaś dokupując kilka spółek do portfela inne uznałem za ciekawsze.
Pozdrawiam Jacek
Co do 4Fun też mi nie podoba ta transakcja. Nie mają komu sprzedać na ekranie.pl to kupi to 4Fun.
Decora info o skupie odbieram bardzo pozytywnie. Rozważałem zakup Decory po 9,2-9,5 a nie kupiłem
Pozdrawiam Jacek
A ja po 9zł nawet szykowałem już transakcję ale poziomy te były gdy miałem największy pesymizm więc dłuuugo się zastanawiałem.
Wczoraj i dzisiaj pojawiło się kilka ciekawych informacji ze spółek (przynajmniej mnie interesujących):
4FUN poinformował o przejęciu raczej drogo naekranie.pl spółki zależnej od głównego akcjonariusza, jest to kolejne dziwne przejęcie od tego samego podmiotu.
Decora poinformowała o NWZA na którym ma być uchwalony skup akcji w ceku umorzenia aż za 45 mln (około 35% kapitalizacji), ciekawi mnie cel tego skupu bo jakby nie patrzył będzie spory
Altus podał warunki połączenia z Essaliens i tak na szybko wygląda że akcjonariusze Altusa mogą być stratni. Wnioskuję to po wycenie tych firm. Altusa wycena to 5 x zysk jednostkowy za ostanie 12 miesięcy a Essalins to 10,5 x zysk jednostkowy z ostatnich 12 m-cy – patrząc na historyczne wyniki to dwa razy zaniżona wartość Altusa. Oczywiście w związku z problemami z Getbackiem oraz spadającymi aktywami za zarządzanie realny jest mocny spadek zysków w najbliższych kwartałach/latach i wycena może się urealnić (choć nie znam perspektyw samego Essaliensu)
Modne spółki na GPW
CCC … cwk 9,59 … c/z 50,9
Dino … cwk 10,23 … c/z 41,1
LPP … cwk 7,1 …c/z 36,7
11BIT … cwk 21,99 …c/z 274
CDProjekt …cwk … c/z 106,7
PlayWay … cwk 13,8 … c/z 37,8
TSM games … cwk 71,1 … c/z 62,7
Jeśli ktoś inwestuje wyłącznie pod kątem analizy technicznej to może rozważyć zakup tych spółek. Z punktu widzenia analizy fundamentalnej podstaw do inwestycji w te spółki nie widzę.
Pozdrawiam Jacek
CD Projekt … cwk 20,89 … C/z 106,7
nic dodać nic ująć :-))) w kwestii podstaw analizy fundamentalnej (!!!) ŁD.
Odnośnie CDR proponuję spojrzeć co działo się z C/Z w 2015 roku. Jest to typowa gra pod przyszłe zyski. Wszystko zależy od tego, kto lepiej oszacuje liczbę sprzedanych egzemplarzy :)
Maciek
Nie do końca się zgodzę że kto lepiej oszacuje. Zerknij w ostatnią rekomendację dm boś (odnośnie 11bit) który sporo (ok. 10%) obniżył swoje szacunki sprzedanych kopii co i tak nie wpłynęło na ich rekomendacje bo nawet podnieśli docelowy kurs.
OK to są drogie spółki (i pod kątem techniki sygnały kupna na nich już dawno temu były), wskaźniki kosmiczne, tylko Panowie jedno pytanie – co porównujecie ? 11B, PLW, TSG, CDR – spółki gamingowe jakie wg. was mają mieć C/WK ? Przecież to logiczne że zawsze takie spółki mają wysokie wskaźniki C/WK. Kwestia też ile w bilansie powinna "ważyć" ich marka. Pozostałe to spółki handlowe – również C/WK średnio się do nich nadaje. Oczywiście jest jeszcze C/Z i faktycznie i ten wskaźnik jest bardzo wysoki, jednak znów gaming to nieregularne przychody i zyski, a inwestorzy grają pod te które dopiero nastąpią (podobnie w przypadku handlowych inwestorzy liczą na rozwój sieci – szczególnie Dino).