"Rozwój bloga wspierany jest reklamami, których treść jest niezależna od prowadzącego."

Aktualności, analizy, komentarze 7a/2018

dodano 31.07. – dm boś mocno obniżył cenę docelową BAH z 9,25 do 7,70 ale za to podniósł zalecenia do kupna. W 2 kw niestety oczekują sporego spadku zysku netto do 7,80 mln z 13,20 mln rok wcześniej a głównie na to wpłyną straty kursowe (5 mln) oraz niższa wartość sprzedawanego samochodu. Obniżyli też prognozę rocznego zysku z 44,3 mln do 37,3 mln.

Wczoraj pojawił się comiesięczny portfelu dm boś w którym jest spore przemeblowanie. Wypadły z portfela akie spółki jak: Eurotel, Vindexus, Tower, PCC Rokita, 11 Bit i JSW a wskoczyły Playway czy Ciech.
Krótko: na anonimowe komentarze nie
odpisuję (chcesz wymieniać poglądy to się podpisz pod swoim wpisem) a
jeśli chcesz znać moją opinię na temat jakiejś konkretnej spółki to
najpierw napisz co Tobie się w niej podoba albo jakie widzisz w niej
zagrożenia.

 

W poście tym zamieszczam najnowsze i istotne informacje na temat spółek z
mojego portfela oraz krótkie analizy
na temat spółek o które pytają
czytelnicy bloga, zachęcam do zadawania pytań pod tym postem
aby w
jednym miejscu były zgrupowane wszystkie komentarze/opinie i nie
trzeba było „skakać” po różnych wątkach. Co miesiąc będzie przynajmniej
jeden nowy post otwierany. Szukam optymalnego rozwiązania aby mój blog
był jak najbardziej
przejrzysty i możliwe są dalsze zmiany w formule i/lub wyglądzie,  post ten będzie zawsze po prawej górnej stronie bloga !!!  
Wprowadzam zasadę że na anonimowe i obraźliwe komentarze nie odpisuję i komentarze te mogą być w każdej chwili usunięte !!!
W
momencie przekroczenia 200 komentarzy pod postem aby rozwinąć ostatnie
komentarze należy wcisnąć przycisk   „Wczytaj więcej…”
Ważne
!!! Wszystko co tutaj piszemy nie jest żadną rekomendacją do zakupu a
tylko wyrażeniem własnej opinii, post ten (treść i komentarze) służy tylko i wyłącznie do
wymiany własnych poglądów i doświadczeń inwestycyjnych, nie może być traktowany jako porada inwestycyjna bo nią nie jest.

Przypominam o koniecznym przeczytaniu zasad mojego bloga a
szczególnie informacji o ogromnym ryzyku które jest w przypadku
inwestowania na giełdzie link zasady i ryzyko
Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią

rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia
19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje

dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z
2005
roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym
rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie
ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne
podejmowane na podstawie niniejszej analizy.
Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi
odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.

avatar
94 Comment threads
77 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Jarek TurekpaulinkapadlinkaL.Bartosz WalegaInves Recent comment authors
  Subscribe  
Powiadom o
Anonimowy
Gość
Anonimowy

Silny trend spadkowy. Moim zdaniem warto poczekac na panike i testowanie dolkow. Prezes a z reszta, co napisales-zgadzam sie calkowicie;)

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Cześć wszystkim
Mam pytania co sie dzieje dzisiaj z livechatem. Ładnie rosło pod 35 a teraz takie spadki -7%.
Gracz

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czesc Wszystkim,

Strasznie mnie zaskoczylo PKP Cargo. Juz mialem wywalac w okolicach 44 zl praktycznie po kosztach a tu taki "suprajs":) Teraz z perspektywy czasu mysle, ze jak spolka nie przebila wsparc w okolicach 43,5 i trwala konsolka a doszly obroty, to byla dobra decyzja. Co wiecej trend spadkowy wyhamowywal-walor nie zareagowal na negatywna informacje o podwyzkach plac a wybiciem z konsolki rynek zareagowal na prognoze. To moze oznaczac zmiane srednioterminowego sentymentu do waloru.

Milego dnia,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Cześć Prezes
Co myślisz o Apatorze. Ostatnio akcje poszybowały w górę po publikacji tego artykułu http://www.bankier.pl/wiadomosc/Apator-mial-w-I-polroczu-396-1-mln-zl-przychodow-i-36-7-mln-zl-zysku-netto-7605028.html.
Jak uważasz to koniec wzrostów czy można jeszcze wejść.
Pozdrawim XXX

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,

nadal podtrzymujesz prognozy zysku dla CDRL? To nie jest normalne, że kurs tak leci. Robi się za tanio. Według mnie spółka może zaskoczyć słabymi wynikami na poziomie operacyjnym….

pawel.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Kazda strategia/taktyka jest dobra-najwazniejsza, zeby byla efektywna. Moim zdaniem warto jest dostac po czterech literach, zeby pozniej wyciagnac wnioski. Na naszym grajdole to juz w ogole "specyficzna specyficznosc" :)

Bawienie sie w dolki i gorki konczy sie dolkiem, ale niestety najczesniej psychicznym…Niestety to czlowiek rozumie po latach…

Milego wieczoru,

Nieuk.

Jarek Turek
Gość

Panowie jak to mówią raczej nigdy nie kupi się na samiutkim dołku i sprzeda na samiutkim szczycie;)Wiadomo żeby się tak chciało.Nieraz się uda nie powiem, ale żadko.Trzeba sobie założyć zarobiłem tyle i tyle sprzedaję.Brać zyski i czekać na okazję.Pozdrawiam wszystkich tu piszących.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieuk, masz zdrowe podejście.

choć czasem lepiej trzymać

przyznam się, że akcjach na których zarobiłem nie trzymałem nigdy dłużej niż pół roku, natomiast te na których straciłem grubo ponad 5lat

na wszystkich których zrobiłem wyskoczyłem sporo za wcześnie, jedynie na brasterze wyskoczyłem na samiutkim szczycie (uff)

zazwyczaj określam sobie cel, ale jak "czuję" że coś ewidentnie się kończy to skracam pozycję lub ustalam sobie limit np 10% od ostatniego szczytu

pozdawiam
sławek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czesc Wszystkim,

Ja mam ograniczone zaufanie co do rekomendacji…raczej wrecz znikome. Co do samej spolki-to srednio sie interesowalem. Raczej traktowalem ja jako jedna z maszynek do zarabiania cashu dla Playway. To wcale nie oznacza, ze jak bedzie jakis nadspodziewany sukces spolki zaleznej-to kurs nie pojdzie wysoko. Obroty tez spore, wiec sygnaly raczej dobre.

Ja nie jestem jakims analitykiem i wybitnym fachowcem od game dev. Wytypowalem sobie kilka miesiecy temu te spolki, ktore sa godne zainteresowania. Wiecie jakie firmy przed zakupem analizowalem przez swoj pryzmat inwestorski/spekulacyjny. Nie sledzy wszystkich inf az tak na biezaco. Oczywiscie, ze staram sie monitorowac…ale nie zawsze ze wszystkim nadazam;) Poddalem sie trendom. No, ale jakby cos zaczelo mi zle pachniec, bede dzialal ad hoc-bo nie ma co sie zakochiwac w zadnych akcjach.

Pozdrawiam serdecznie,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nieuk, Ty tu jesteś zaangażowany w spółki gamedev, więc mam pytanie co do wyników ULTGAMES? Jak widzisz tę spółkę?
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Witam. Mam pytanie do Prezesa i czytelników bloga. 30 maja br na Tauronie był olbrzymi obrót (wolumen ponad 113 mln szt). Nigdzie nie mogę znaleźć informacji kto sprzedał i przede wszystkim kto kupił. Jednego dnia obrót ponad 6% akcjonariatu i brak info np. na bankierze, attrader itd ? Przecież drobni tego nie zrobili. To jak to jest z obowiązkiem publikacji takiej inf. przez spółkę ?
Pozdrawiam,
Corra

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A nie ma to coś wspólnego z wykreśleniem z głównej listy MSCI i przejściem do "small cap"? To chyba było z końcem miesiąca.
Gerard

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jak ktoś się jeszcze łudzi o co tu chodzi to niech posłucha https://www.youtube.com/watch?v=4PgzM4yq0DI

Piter

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Łał, ale bełkot
pozdr. endru

paulinkapadlinka
Gość

Prezesie, co myslisz o wynikach Bowimu?
Pozdrawiam

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Amortyzacja-to sa zapisy ksiegowe. Zobacz sobie jakie samochody sprzedaje BAH a jakie PCM.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No i za to lubie tego bloga;) Zapomniałem napisac, ze w przypadku BAHu zmienilo sie prawo. Stety albo niestety mozna w leasing wlozyc samochod do 150 tye. zl. To uderzy bardzo w biznes.

A co do hossy-kazda sie konczy. Nie sadze tez, ze jest banka. Jedyna banka to kryptowaluty. A ja tez kiedys spekulowalem…na NC…wyszedlem na tym jak Zablocki na mydle…masakra hehe…

Milego dnia,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

z tym że mieszkanie lepsze nie do końca się zgadzam z kilku powodów:

coraz więcej mieszkań na rynku, coraz krótsze życie nieruchomości, ludzi rodzi się mniej niż umiera, może być to samo co z samochodami, kiedyś 5letnie auto było wartości 50% nowego, teraz 3letnie traci połowę na wartości z mieszkaniami za jakiś czas będzie tak samo -zwłaszcza z dobrze wyposażonymi.

akcje w miarę łatwo spieniężyć -lub tylko część, mieszkania czy ziemi w części nie spieniężysz.

a to że bessa i hossa wpływa na kurs to jasne i z tym nie walczę szukam tylko akcji które będą dobrze rokowały na przyszłość (np branża górnicza raczej nie) branża medyczna jak najbardziej -zwłaszcza usługi. myslę że branża gastronomiczna również może się dobrze rozwijać.

sławek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

NIeuk: "Prawda jest tez taka, ze im mniej sie interesuje-tym mam wieksza stope zwrotu".

Faktycznie czasami tak bywa, zdarzało mi się, że im więcej kombinowałem tym gorzej na tym wychodziłem haha.
Zgadzam się również co do seklektywaności hossy, ale w tym kontekście, że jest grupa która jest w czołówce i to są sensowne stopy zwrotu – obecny gamedev, chociaż też nie cały, następnie jest grupa – bardzo liczna, która daje niewielkie stopy i pewna część któa albo stoi w miejscu albo spada. Pozdrwiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Żadne książki o inwestowaniu nie pomogą, żadne inwestowanie w wartość, żadna dywersyfikacja. Kupowanie nisko wycenianych też nic nie daje. Hossa zawsze jest tylko na wąskiej grupie akcji. W 2000 internet, potem deweloperka w 2007 teraz gamedev. Oczywiście zawsze na końcu następuje zwała. Giełda nie ma sensu w takim układzie jak jest teraz w Polsce. Dobre spółki już dawno poznikały z parkietu zostały plewy ( poza garstką dobrych i balonami). Szkoda czasu, zdrowia i nerwów. Lepsze mieszkanie na wynajem albo lokata w ziemie.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jacku,
nie chodziło mi żeby kopiować czyjś portfel ale zawsze warto wziąć niektóre typy pod uwagę, miałem kupić mieszkanie i niech sobie generuje jakieś dochody ale wolę akcje- myslę że w przeciągu 5-7 lat mogą dać lepszy efekt -nawet gdyby któraś ze spółek z porfela zbankrutowała.
co do typów to sam wybieram i nie wszystkie co macie w portfelu mi się podobają,
jakoś mam np uprzedzenie do spółek węglowych.
nie chcę też spółek mocno spekulacyjnych typu krezus czy qumak, ale wybrać 8 spółek z 300 nie jest łatwo bo trzeba byłoby za dużo czasu stracić a i tak wybrałoby się źle. ponad 10lat temu miałem optimusa 112tyś szt -kupione po 90gr. oddałem po 81gr
nawet nie chcę wiedzieć ile byłoby to teraz, a tak to od tamtego czasu kilka sukcesów i kilka wtop i może jakby policzyć to pewnie do przodu ale nie znacząco.
chcę zbudować potfel więc pytam co do niego włożyć, gdzie są perspektywy (nie kasynowe)

Pozdrawiam
Sławek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Masz zdrowe podejście. 8 spółek po 12,5% to też dywersyfikacja. Ja wolę 13-14 spółek. To, że wolisz akcje zamiast użerać się z lokatorami też racja.

Szukaj spółek nisko wycenianych z podobnymi wykresami jak Ropczyce,4Funmedia, zerknij sobie wykresy spółek które mocno wzrosły.
Znajdź spółki nisko wyceniane z podobnymi wykresami w początkowej fazie.
Unikaj spółek w trendzie spadkowym.

Kupno akcji to kilka sekund czy minut. Wytypowanie spółek do portfela wymaga dużo pracy. Myślę, że sam jesteś w stanie najlepiej to zrobić.
Poszerzaj swoją wiedzę o GPW … czytaj książki o inwestowaniu.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Uważam, że zawsze warto mieć dużą pozycję gotówkową. Okazję zawsze będą się pojawiały i watro je wykorzystać.

Automotive

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Witam.
Mam pytanie do Prezesa i czytelników tego bloga Czy mozecie polecić dobra książkę do nauki badania sprawozdań finansowych spółek chodzi mi RZiS Bilans i Cash flow?
pozdro
Rekinek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co CI da to czytanie sprawozdań finansowych? To strata czasu. To musztarda po obiedzie. Jak Ty czytasz sprawozdanie finansowe to CI którzy ustalają kurs przeczytali je już tydzień przed Tobą i dokonali stosownych transakcji. No chyba że w biegłego chcesz się bawić.

Czepan
Gość
Czepan

To w jaki sposób ty chcesz prowadzić inwestycje bez czytania sprawozdań finansowych?

Czepan
Gość
Czepan

To nie ma nic wspólnego z inwestycją. Równie dobrze można pójść do kasyna albo na automaty i patrzeć, czy ktoś przed tobą wygrywał czy przegrywał.
Inwestowanie to głównie liczby, choć na kreski można spojrzeć, bo zbyt duży tłum traktuje to jako wyznacznik i według tego gra. Właśnie "gra" to jest dobre słowo.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wskaźnik zadłużenia jest bardzo ważny używam poziomu 0,6 (w zależności od branży można dać też 0,7)… odsiał mi np. spółkę Vistal.
Niższe zadłużenie oznacza też, że spółka będzie bardziej skłonna płacić dywidendy.
Jakie wskaźniki zadłużenia spółek które podałem.
4FunMedia 0,30
Fasing 0,52
Ropczyce 0,45

Czy pod pojęciem rozwojowe – pkt. 2 rozumiesz np biotechnologię, gamedive i inne modne branże, czy bardziej szukasz konkretnych zdarzeń w przyszłości, które mogą dodatnio wpłynąć na daną spółkę, nawet gdy jest bardzo defensywna.

1. Dla mnie są to spółki (branże) w których oczekuję poprawy wyników (spółka może mieć straty, kiepskie wskaźniki).
2. Spółki z wysokim RoE. Tzn powyżej 10-15% optymalnie jest powyżej 15%
np wskaźnik Roe Dla 4Fun to 21,45%
Problem jest to, że spółki z wysokim Roe … są drogie. (zdarzają się wyjątki)

Jeśli chodzi GameDev … nie znam się na nich. Frostpunka oceniłem negatywnie a okazał się hitem. 18-latek może być ekspertem odnośnie gier … ja nim nie jestem. BioTech … coś mam na oku ale funem Mabionu nie jestem i nie będę. Miałem ostatnio Pelion … niestety zdjęli z GPW.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co do game dev., to nie do konca sie zgadzam…Ja tez sie nie znam, ale co z tego? To, ze ktos ma LPP, czy cos z portfolio CCC-to musi miec te akcje? Nie. Nastepna hossa to beda spolki okolomedyczne. Czy to biotechnologia, czy inne…to jest malo istotne. Voxel pokazal sile. Pewnie to samo bedzie na Mercatorze. PBKM sobie odpuscilem. Byl komunikat o zwrocie 9 mln zl od Wegrow. Walor nie zareagował. Fatalna wiesc…Prezes mial racje-szykuje sie emisja.

Wracajac do game dev. wazne sa gry pokoleniowe. Dlatego moim zdaniem trwa hossa w najlepsze na Cd Projekt. Cyberpunk bedzie wymiatal.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ja analizuję zadłużenie nieco w szerszym kontekście, oczywiście patrzę na wskaźniki ale jednocześnie odnoszę wszystko do obecnie panujących warunków gospodarczych – głównie poziom stóp procentowych oraz prawdopodobieństwo ich wzrostu. Czasami nawet dopuszczam większe zadłużenie, ale obserwuję, czy ma ono przełożenie w kolejnych kwartałach/ okresach na wzrost wyników. Wydaje mi się że obecnie zadłużenie może być kluczowe w kolejnych latach bo okres niskich stóp procentowych chyba dobiegnie końca.
Nieuk co do Merkatora były duże oczekiwania przed wynikami i w pewnym momencie duże rozczarowania, ale też uważam, że spółka ma dobre perspektywy III kw. powinien wiele wyjaśnić bo wówczas już będą uwzględnione siły z nowej fabryki, Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Swietny post. Stopy procentowe? To jest bardzo wazne. No, ale ja jestem zdania, ze hossa jest selektywna.Tu nie chodzi tez o to, kto ma racje. Taka metodologie to mozna uprawiac na bankierze…Ja tez mam podobna ilosc spolek, co Jacek. Prawda jest tez taka, ze im mniej sie interesuje-tym mam wieksza stope zwrotu.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Moim zdaniem prowadzenie bloga jest i to w takiej formie bardziej pro inwestorskie niz jakies stowarzyszenie…Do takiego stowarzyszenia bylby potrzebny sztab prawnikow. Sami sie przekonaliscie jak trudna jest walka z zarzadami…tu mysle o casusach Famu i Wistilu, o ktorych czesto wspominacie.

Milego wieczoru,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dzięki Jacek za przedstawienie swoich kryteriów. Kwestia przez Ciebie poruszona, a często pomijana – zadłużenie.
Czy pod pojęciem rozowjowe – pkt. 2 rozumiesz np biotechnologię, gamedive i inne modne branże, czy bardziej szukasz konkretnych zdarzeń w przyszłości, które mogą dodatnio wpłynąć na daną spółkę, nawet gdy jest bardzo defensywna. Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dzięki Prezesie za odpowiedź ws Fasingu. Drążyłem temat bo wiem, że jak w coś wchodzisz to przegląsz temat z wszysktkich stron, stąd moje dociekliwe pytania. Pozdrawiam Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Witam wszystkich.Prezes czy myślałeś kiedyś o założeniu stowarzyszenia akcjonariuszy?Marek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Witam wszystkich
Czy akcje Helio ktos posiada. Spada i spada. Moze ktos kupuje? Nie wiem czy usredniac czy uciekac?
POZDRAWIAM HEL

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie ma co kupowac na lukach. Z tym sie zgadzam. Moze to odbicie a moze zmiana trendu…Kto wie…Masz racje, ze to dopiero przyszlosc oceni. Na wszystkim spodziewalbym sie wybicia, ale to co dzisiaj dzieje sie na Bloober, to nawet mnie zaskoczylo…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Mowilismy o tym, ze kapital wraca na GPW. Teraz to juz pewne. Amica, Forte, Comarch, Apator etc. O moich ulubiencach z game dev. nie wspomninam.

Co do Unimot. Mam pewna hipoteze, ale wole o tym nie mowic…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Bartosz Walega
Gość

Fajny blog. Pozdrawiam

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jacku pochwal się jakie spółki masz w portfelu.

Jestem na etapie budowy portfela więc może coś dobiore z twoich wyborów.

Pozdrawiam
Sławek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Nie ujawniam takich informacji.

Przy budowie portfela nie należy małpować decyzji innych. Tylko podejmować decyzje samodzielnie.

Prezes ma podobne kryteria doboru spółek jak ja.
Np. Wybrał 4FunMedię, Ropczyce, Fasing które także mam w portfelu. Każdą z tych akcji posiadam ponad rok i w perspektywie 1-2 lat nie zamierzam sprzedawać. Obecnie mam w portfelu 13 spółek.
Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Umimot to jest kolejny, potencjalny walek. Niskie marze i zerowanie na Orlenie….

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wygląda na to że to uruchomienie kopalnii jest na bardzo zaawansowanym etapie, teraz wszystko w rękach UW. W sumie czas dobry bo wybory samorządowe się zbliżają więc każda władza chętnie "przetnie wstęgę". Może zakończyć się to sukcesem.
http://tubachorzowa.pl/aktualnosci/czytaj/5456-reaktywacja-kwk-barbara-coraz-blizej
http://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/kwk-barbara-nowa-kopalnia-w-chorzowie-blizej-niz-dalej,104899.html
https://mojchorzow.pl/i,kwk-barbara-wznowi-dzialalnosc-nowe-informacje,100,892183.html
Prezesie orientujesz się czy te podpisane umowy były już rozliczone księgowo w I-szym półroczu, czy będą ujęt po wykonaniu przez Fasing umowy, czy może zastosowali płatności etapami.
Za I-sze półrocze pokazali świetne wyniki r/r i gdyby to podtrzymać, to można próbować grać pod wzrost ZN za 2018 i poprawę dywidendy. Spółka ewidentnie dywidendowa. Choć z drugiej strony wydatki na uruchomienie kopalnii w Chorzowie pewnie część tej kwoty pochłoną. Pozdrawiam Łukasz_S

L.
Gość

Chwilowa poprawa cen węgla, odkłada chwilowo największe ryzyko dla Fasingu, problemy z płynnością kopalń, co daje jakąś szansę na krótkoterminowe poprawienie wyceny Fasingu.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Mam pytanie o Fasing, bo widzę, że spora część jest w jakiś sposób zaangażowana w spółkę. Przyjrzałem się pobieżnie i widzę, że w pewnej części jest to eksportej 60%) jak wyglada sytuacja w krajch do których eksportują (zgodnie z tym co wcześniej napisał Prezes krajowy rynek sprzyja, a jak to wyglada krajch do których eksportuje spółka). Kolejna sprawa – kiedy pojawią się przychody z kontraktu zawartego z Tauronem, a może już są uwzględnione w wynikach minionego półrocza? Jak oceniacie szanse na uruchomienie kopalnii w Chorzowie? No i w jedym z art. czytałem że Fasig rozważa inwestycje w klub Ruch Chorzów – dodatkowy wydatek dla spółki. Pozdrawiem Łukasz_S

Maciek C
Gość

Jak myślicie WIG20 dojdzie do 2500 w tym trendzie teraz ?

Maciek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Chciałbym poruszyć temat dywersyfikacji i budowy portfela akcyjnego.

U mnie max % udział 1 spółki nie może przekraczać 10% kapitału w chwili zakupu.
W zależności od tego jakie kryteria spełnia spółka otwieram pozycję w wysokości 4-5-6-8% …Jeśli spółka zachowuje się dobrze, zwiększam do max zaangażowania czyli 10%.
Przy mniej płynnych spółkach limit wynosi 4%. Generalnie mam w portfelu docelowo 13-14 spółek z średnim udziałem 7-8%.
Mam też w portfelu 2 spółki których udział jest dużo większy niż 10% ale wynika to z wzrostu ich cen np 4Fun.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No włśnie i co w tej sytuacji, gdy spółka mocno urośnie i jej udział zwiększy się istotnie np do 20-30% wartości całego portfela, redukujesz ją do 10% a za otrzymaną kwotę szukasz innych spółek, bądź uzupełniasz te które już masz a w danej chwili wygladają okazyjnie, czy pozwalasz dalej rosnąć i sprzedajsze wszystko w satysfakcjonującym momencie?
A mógłbyś rozszerzyć temat, zawarty w drugim zdaniu – tzn. wg jakich kryteriów dobierasz spółki. Pozdrawiawm Łukasz_S

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Jest to rzeczywiście problem jak jedna spółka, przekroczy 20% …Wpływa to na wahania wartości portfela. Ryzykuję wtedy utratą części zysku. Pozycji nie redukuje. Jedynie nie dokupuje akcji za dywidendę.
Moje kryteria doboru spółek mógłbym podzielić na 3 grupy (filtrów ok 10)
1. Spółki niedowartościowane.
2. Spółki rozwojowe.
3. Spółki pod kątem analizy technicznej.
Najlepiej jak spółka łączy kryterium 1 lub 2 z 3.
Bardzo ważnym kryterium dla mnie są średnie dzienne obroty.
Preferuje spółki które płacą lub płaciły kiedyś dywidendy.
Mam też inne nietypowe zasady.
Np nie kupuje spółek z ceną poniżej 1 zł. Żadnych.
Mam mniejsze limity na spółki zagraniczne, z udziałem Państwa.

Nie kupuje spółek w trendzie spadkowym.
Nie kupuje spółek o złych wskaźnikach zadłużenia i płynności.
Nie kupuje spółek notowanych krócej niż rok na GPW.
Bezwględnie tego przestrzegam. Np nie mogłem kupić Getback i Dino.
Portfel mam także zdywersyfikowany pod kątem branż max 3 spółki z danej branży.

Pozdrawiam Jacek

Inves
Gość
Inves

To jakie spolki obecnie spelniaja Twoje kryteria

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Ek
Ciekaw jestem wyników za drugi kwartał ,na ich podstawie będzie można coś więcej powiedzieć na temat opłacalności zaangażowania w spółkę . Trochę wstrzymuje mnie dodatkowo afera szpiegowska w tle i fakt czy nie będzie miało to wpływu na dalszą działalność spółki .

wstrzyuje troche

Anonimowy
Gość
Anonimowy
SaszKa
Gość
SaszKa

Prezesie , a skąd masz takie przypuszczenia co do ewentualnego zakazu importu prądu z Rosji ?? Jakiś artykuł ??
Jestem mocno zaangażowany w IRL przez co głodny ewentualnej wiedzy …

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co do game dev. Ja tez uwazam, ze najciekawsza spolka jest Tsgames. Dla mnie istnieje wielka czworka: Cd red, 11bit, Playway i wlasnie Tsgames. Spolki maja know how i nie maja dlugu. To jest wazne w przypadku tej branzy, gdyby zdarzyla sie wpadka. Tsgames jest o tyle ciekawe, ze monetyzuja swoj produkt poprzez mikroplatnosci.

Milego wieczoru,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Koniec bessy

Ze wskazań Sejsmografu giełdowego Opoka TFI wynika, że WIG ustanowił już średnioterminowy dołek albo uczyni to w najbliższym czasie – poinformował prezes Opoka TFI Tomasz Tarczyński.

muzyk

Liroy
Gość

TSGames To w tej chwili jak dla mnie najlepsza spółka z branży gier mam ją już długo sporo na niej zarobiłem ale myślę że jeszcze sporo zarobię nad sprzedażą zastanowię się przy 150 zł .

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Hmm, to może być okazja, oczywiście. Ale tylko może :) U mnie mleko się rozlało, tzn. akcje sprzedałem. Plusem jest to, że mogę poczekać, aż sprawa wyjaśni się w 100 procentach. Jeśli firma było uczciwa, to z chechę wejdę jeszcze raz. Dla mnie kluczem jest uczciwość zarządu.

Farmę jakiś czas temu sprzedałem. Jak najbardziej im kibicuję, ale ryzyko jest dla mnie jest zbyt duże. Życzę im, by mieli duuuużo kasy na dokończenie gry.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Pewnie masz racje. Trafne uwagi, ale z game dev. najwieksza zagadka jest dla mnie Farma. Nie sprzedali obligow a to niedobry znak. O Vivid sie w ogole nie martwie. To sa ludzie z pasja i blisko zwiazani z 11bit. To
To raczej okazja.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

W przypadku VIViD chodzilo mi o konkretną sprawę problemów z vat-em. Informacja jest potwierdzona, jest artykuł w "parkiecie". Kwestia tego, że prezes ostatnio sprzedał swoje akcje w tym kontekście brzmi jakoś tak mało elegancko co najmniej.

Pozdr
P

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Na spolkach game dev. nie do konca wsrto sie sugerowac sprzedazs akcji…Czesto to jest prawdopodobnie umowione z fundami i jest to po prostu "wynagroodzenie". Ja sie cieszs, ze na Tsgames maja lock upy i dzisiaj jest na maxach.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prawdziwy koszmar to informacje o problemach z vat-em kolejnych firm. Niestety albo mam pecha, albo to zmora naszych czasów. Jakiś czas temu kurs poleciał na ferro po takiej informacji. Tak się składa, że mam ferro i obserwuję, jak nisko jest kurs od tamtego czasu. O abc dacie tylko wspombę, bo to stara sprawa. Świeżą sprawa jest VIVID. Niestety strata, bo sprzedałem akcje, żeby nie obserwować marazmu. Poza tym straciłem całe zaufanie do szefa, który swoich akcji "trochę" po dobrej cenie sprzedał.
W sytuacji gdy nie tylko ekspertyzy analityków i dokumenty podpisywane przez różne domy maklerskie są nic nie warte (przyklad getback), ale również audytowane raporty okresowe też nie są nic warte, inwestowanie nie ma sensu. Miałem szczeszcz, że mój portfel jest zdywersyfikowany i teraz straciłem niewiele, a ogólnie portfel jest na plus. Problemy z VAT i to co robią w takich sytuacjach prezesi, to jakiś koszmar i nauczka dla wielu, by trzymać się daleko od giełdy.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Patentus planował płacić dywidendę od 2015, bo wcześniej sporo włożył z rozbudową hali produkcyjnej i w tworzenie Patentus Strefy. W międzyczasie była zapaść w branży i kurs poleciał w dół o 70%. Moim zdaniem za 2018 wypłacą dywidendę. Z trzech ww. spółek Patentus ma wg mnie największy potencjał wzrostu.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Rok temu analizowałem spółki z branży tzn Famur, Fasing i Patentus

Famur największy ale i najdroższy.
Patentus najtańszy ale nie płaci dywidend.
Fasing równie tani co Patentus ale płaci regularnie dywidendy.

Wybrałem Fasing.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Patentus wogole bym odrzucil. To spolka, ktora chciala zerowac na tzw. ukladzie. Beznadzieja. Jakbym juz mial inwestowac w branze gornicza-to wylacznie Famur i JSW. Te spolki oplyWaja w kasie i maj know how. Reszta jest przystawka, zeby bylo wrazenie "wolnego rynku".

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezes, przyjrzyj się dokładniej Patentusowi. Spór z byłym prezesem spółki zależnej może w zasadzie przynieść 15 mln odszkodowania dla Patentusa. Myślę, że nie uda się tego wyegzekwować, ale odpis już zdaje się został zrobiony w ubiegłym roku, więc spółka może tylko zyskać, gdyby udało się coś dostać. Co ciekawe zgłosili szkodę do towarzystwa ubezpieczeniowego – ciekawe czy mieli jakieś tak szerokie ubezpieczenie.
Spółka w 1 kwartale miała prawie 2,5 mln zysku. Za 2 kwartał z samych komunikatów o umowach znaczących ma do zaksięgowania prawie 20 mln, a myślę, że jeszcze sporo mniejszych zleceń pozbierali. Zysk przy tych przychodach powinien wynieść 1-1,5 mln.
Na 3 kwartał już mają zamówień na poziomie wyższym o 40% r/r. Moim zdaniem, mogą w tym roku zarobić nawet 5 mln przy kapitalizacji 22 mln.
mn

SHUN_TZU
Gość
SHUN_TZU

witam

w przypadku Wistilu wysłałem pisma przed procesowe…i czekam spokojnie….co do Fasingu, temat bardzo mi bliski i chciałbym aby skończył się pozytywnie….generalnie od paru lat wychodzi słabość naszego Państwa ( Państwo istnieje tylko teoretycznie)…coraz poważniej a wręcz już realnie zastanawiam się nad emigracją…i żeby nie było że się obraziłem przez GPW….nie, prowadzę mały biznesik od paru lat i widzę, że nid dobrego mnie ani mojej rodziny tu nie czeka w najbliższym czasie…takich czasów dożyliśmy

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Z branży okołogórniczej bardzo nisko jest kurs Patentusa. Mają dużo umów znaczących podpisanych w pierwszym półroczu br i szykuje się mocny rok. C/wk 0,26, a c/z moim zdaniem w tym roku może być na poziomie 4, jeśli kurs nie zacznie odrabiać strat.
mn

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prawda jest taka, że wyniki są naprawdę mocno podejrzane i jeżeli to co pisze BOŚ jest prawdą i doszło do manipulacji finansowych przez Unimot, to prokuratura powinna się przynajmniej przyjrzeć sprawie i ją zbadać. O KNF-ie nie wspominam bo to atrapa instytucji. Czy ktoś z bloga jest zainteresowany złożeniem takiego zawiadomienia? W tej chwili to nie wiadomo czy są ku temu 100% podstawy, moim zdaniem BOŚ powinien takie zawiadomienie wystosować na spółkę z akcjonariuszami mniejszościowymi. aleks

Karol Adx
Gość

To jak to analityk nie dopytał spółki o szczegóły przed wystawienie rekomendacji?:)))).. Szkoda komentować ich próby odwrócenia uwagi od swojej pracy.

Ps. Prokuratura tu nic do tego; wycena rezerw z użyciem hedgingu to zapis księgowy który spółka może zasadniczo dowolnie księgować. Był okres gdzie pokazywali z tego powodu papierowy zysk, teraz ten zysk zerują a może celowo będą pokazywać straty; Raz będą wyceniać używając FIFO innym razem LIFO.
Z punktu widzenia zarządu/głównego właściciela idealnym rozwiązaniem jest teraz poczyścić bilans, zmniejszyć zyski aby firma nie świeciła jako dochodowy biznes utrzymując wymagane wskaźniki kredytowe.

Kurs akcji ich nie interesuje, głównego akcjonariusza raczej interesuje biznes i dywidenda jeśli sytuacja na to pozwala.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

No ok, ale widzisz, jeśli wyrażasz zgodę na te "prawa" jak to nazwałeś obowiązujące na giełdzie, przyczyniasz się tylko, że będzie więcej pojawiało się takich spółek jak Getback, Unimot czy nawet FAM (ostatnie rozwodnienie) i wiele by jeszcze wymieniać. Jeżeli nic się nie robi to nie ma co narzekać, że nie ma przejrzystości, nie ma kapitału, rynek się degeneruje, więcej złodziei i oszustów jak wartościowych firm dbających o akcjonariuszy a nie tylko o swoje. Nigdy nie osiągniemy standardów Europejskich i zawsze będziemy tą przysłowiową republiką bananową, gdzie pójdzie się na giełdę wyciągnie się miliony, może i posiedzi się z rok ale wychodzi się ustawionym do końca życia. Przyjmowanie takiego stanowiska jest strasznie negatywne. Uważam również, że SII też za mało robi w takich tematach jeśli w ogóle coś robi. To tak samo jakby chodzić niebezpieczną dzielnicą i powiedzieć, że przyjmuje ryzyko, że mnie zabiją zamiast oczyścić dzielnicę z przestępców, wprowadzić patrole policji, kamery, oświetlenie itd.. Prezes jeżeli Ty jako prowadzący bloga i starający się z tego utrzymywać mówisz – ja kładę na to lage i mogą mnie oszukiwać i okradać i niejako zapraszasz następnych przestępców na gpw taką postawą to wybacz ale u mnie nie masz wiarygodności. aleks

Karol Adx
Gość

Aleks a ty co robisz w tej sprawie?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To fajna spolka. Jedno musimy miec w tle…Czy naszym, subiektywnym zdaniem-"dobra" spolka da zarobic…Takich spolek jak Fasing jest niestety wiele…Niestety na GPW dobrze sie sprawdza regula Pareta, czyli 80 do 20. Oczywiscie biorac pod uwage wiele czynnioow.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Zycze Wam sukcesu:) Ta transakcja mnie zachecila hehe-chyba bardziej sie przyjrze spolce. A tak serio mowiac-to widac wieksze obroty na GPW. Kapital pomalu wraca…oby tak dalej. :)

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

po 1.: miało być "life is life", a po wtóre wszystko moim zdaniem w rękach P. Domagały, M. Klanka i tego dobrego węgla w zamkniętej wiele lat temu kopalni w Chorzowie… inaczej mi się to nie składa, choć biznes FSG, kiedy w niego wchodziłem uważałem za defensywny i powtarzalny wynikowo. ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

84k akcji Fasingu kto dziś z nas "łyknął" ;-))) (???) przyznawać się i niech staje przed szereg… ;-))) Może Jacek, długoterminowy inwestor jak ja… :-))) kilka lat trzymam i zbieram DY, ehh pomyśleć, że jak kupowałem przy 20 za akcję, potem nieco uśredniałem, można było jeszcze taniej dokupować. No ale cóż live is live – jako długoterminowy na tym papierze zwracam uwagę, że ożywienie na akcjach PRZEWAŻNIE miało miejsce przed ustaleniem prawa do DY. Potem jak zwykle marazm, ale może przyjdzie taki czas, że ktoś zauważy coś więcej i przejmie? Na to po cichu liczę :-) ŁD.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Książki o giełdzie które czytałem i mogę polecić,

Analiza Techniczna Bulkowski -obowiązkowo (inne książki tego autora fakultatywnie)
Alen Inwestowanie w wartość – obowiązkowo
Wspomnienia Gracza giełdowego – obowiązkowo
Na sposób Warena Buffeta – obowiązkowo
Mądry Inwestor Graham …warto choć może ciężko się czyta
mała książeczka co podbija rynek – dla pasjonatów
Jak zarobiłem 2 mln na GPW – dla techników obowiązkowo
Giełdowe Giganty – świetna książka
Czarodzieje z Wall street – trochę stara
Trader Vic – dla graczy krótkoterminowych
Zawód Inwestor Giełdowy – sprzedałem po przeczytaniu
Trend Twoim przyjacielem – jako uzupełnienie
Analiza Techniczna Murphy – warto
Analiza Fundamentalna i Inwestowanie pozycyjne – warto
Psychologia inwestowania – ciekawa
Van Thurp Trader Doskonały – dla pasjonatów
Jak zarabiać na rynku który zmierza do nikąd -dla pasjonatów
Droga Żółwia – warto
Spekulacja Intuicyjna – dla pasjonatów
Strategie inwestycyjne o wysokim prawdopodobięństwie – dla koneserów
Reguły Giełdy – już przestarzała
Analiza zdarzeń na rynkach akcji – dla koneserów
Zasada nr 1 – dla koneserów
Pokonać giełde – ciekawa

+ inne nie warte polecenia lub o których zapomniałem
… wszystkie te książki przeczytałem … niektóre kila razy
Pozdrawiam Jacek

Piotrek
Gość

Moze ABCdata wroci na odpowiednie poziomy po pozytywnej ocenie komisji?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Rekomendacje BOŚ

JSW wycena BOŚ 13.12.2015 … 7,5 zł Sprzedaj
JSW wycena BOŚ 17.07.2017 … 120 zł Kupuj

Pozdrawiam Jacek

link
https://www.bankier.pl/gielda/rekomendacje?offset=50&do=2018-07-24&limit=25&symbol=10000000176&symbol_char=JSW&zmiana=all&od=2013-07-17&order=1&sort=2

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dobre…:) W "udanych" rekomendacjach jednak przoduje DM BZWBK…swietne zestawienie w tabelce jest z listopada ub.r..I co tu sie dziwic Kondziowi z Getbacku… Wykorzystal system. O ile moja teza ws. Amber Gold jest taka, ze Marcinek byl slupem…to w tym przypadku instytucje byly slupami…

Ps. Troche zaluje, ze nie dokupilem Playway. No, ale coz…Jeden z naszych kolegow pytal sie o ksiazki, o inwestowaniu. Oprocz tej, ktora wymienilem wczesniej jest jeszcze jedna: "Jak stracilem milion dolarow". Podsumowanie mi sie strasznie podobalo…brzmi ono mniej wiecej tak: sposobow na zysk jest wiele, ale na straty kilka…to w sumie koreluje z wczesniejsza pozycja Dra Alexandra Eldera.

Wracajac do meritum-te wszystkie reko to jakas gra interesow i raczej nieczysta…Rozumiem bledy ludzkie, ale wystawiaja to maklerzy, ktorzy maja licencje…licencje na zabijanie inwedtorow…tak to wyglada…

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To jest bardzo skomplikowana sprawa. Moim zdaniem ludzie rynku kapitalowego sa traktowani przedmiotowo a nie podmiotowo. Jesli my mamy problemy do zweryfikowania pewnych informacji to, co ma powiedziec zwykly "zoltodziob"?. Kazdy z Nas nim byl. Gielda to szulernia…Przykro to ma mowic, ale troche tak jest…My lowimy perelki, ale na to jest potrzebna empiria…A co ma zrobic nowy inwestor? To jest bledne kolo…

Nieuk.

Karol Adx
Gość

Taki mamy klimat inwestycji w polsce :)))
Problemow jest cala masa:
Raporty finansowe opoznione czesto o pol roku,
Prawo ktore nie chroni w zaden sposob inwestorow; np. wezwania/emisje akcji.
Dowolnosc komunikacji i praktyczny brak odpowiedzialnosic za nia;
Praktyczny brak mozliwosc pozwania zarzadu za dzialnia – chyba ze ktos chce czekac lata na wyrok :)
Kary nakladane glownie na spolke nie na kierownictwo jej; i to kilka lat po fakcie.
Brak uczciwosci akcjonariusz, zarzadow,
Biznes ktory za zadanie wycisnac najwiecej zysku (sprzedac produkt).

Kazdy zwas zna co najmniej po kilka spolke ktore mozna by tu przypisac.

Ale tez spora naiwnosc inwestorow, ktorzy rzadko kiedy zadaja sobie trud aby sprawdzic jak dziala firma, odwiedzic jej 'fabryki', porozmawiac z ludzmi;
Prost przyklad – stacje MOMO; nie dzialaly od pewnego czasu co bylo pblicznie dostepne ale ludzie dalej chetnie kupowali ich walory. Bardzo malo ludzi sprawdzilo ze stacje sa zamkniete i zalozylo negatywnie ze juz nie beda otwarte. Roznych przykladow mozna znalesc duzo na rynku.

Nastepne kilka lat bedzie niestety stracone dla rynku w polsce.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

To jest naprawde smutne, ale zgadzam sie z Toba. Prosty przyklad: nieszczesny Getback…Tu sie nalozylo wiele czynnikow. No, ale dziwie sie wladzy, ze przy IPO nie delegowali jakis kompetentnych funkcjonariuszy z ABW…Niestety prawda jest taka, ze urzednicy KNFu trakruja swoja posade jako trampoline do karier. Byly rzecznik KNFu pracuje w Idea Bank. Wiem, wladza chce dobrze, ale takim kosztem? Przeciez obnizanie pensji poslom lub CEO Spolek Skarbu Panstwa wywola efekt odwrotny…Jesli ktos jest wiarygodny-to dlaczego ma ponosic kare? Odpowiedzialnosc zbiorowa…nie tedy droga…

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Podobno Lewandowski stracił na GetBacku kilkadziesiąt milionów złotych.

Piter

Syriusz
Gość

Ehm, a który Lewandowski? Zaskakujące byłoby jakby to był europoseł z platformy ale takie rzeczy to się raczej nie dzieją.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,

czytam wasze komentarze i często są trafne i podparte obiektywnym spojrzeniem,
oczywiście z wieloma się nie zgadzam i zdarza się że "inwestuję" w spółki grane typu krezus i najlepsze jest to że na nich zarabiam najwięcej, a "pewniejsze" inwestycje często wyrzucam po 10% spadku.

wydaje mi się że kolejna hossa będzie hossą bankową
już teraz banki generują kilkanaście procent więcej niż rok temu a to przy bardzo niskich stopach, jak stopy zaczną się podnosić (co przy drożejącej ropie)jest bardzo prawdopodobne, zyski banków mogą mocno skoczyć do góry.

Moje pytanie do prezesa:
jeżeli wybierać banki to który? miałbym ochotę na ideabank -ale tam może jakiś jeszcze trup z szafy wypaść (poza tym czarnecki w akcjonariacie mi jakoś się źle kojarzy) więc zostaje pytanie który inny.
Myślałem o bankach z Wigu20
Pozdrawiam
Sławek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie jakiś komentarz do info Abc data, czy mogą mieć jeszcze jakieś zaległości podatkowe z innych lat i perspektywy dalszych zysków?

Investor
Gość
Invesotr
Gość
Invesotr

Dzieki wielkie Prezesie

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Powyżej była dyskusja o Ferro, wklejam ciekawy link nt. możliwości odwołania od decyzji skarbówki
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ferro-emperia-cyfrowy-polsat-action-kontrole,197,0,2411461.html

Pozdawiam Łukasz_S

Kamil Roman
Gość

Prezesie, co myślisz o aferze z VAT-em w Eurotelu? Te 2,6 mln, którego żąda US to chyba pikuś dla spółki. Ale pytanie jakie jest ryzyko, że podobne albo i znacząco wyższe kwoty, bo przecież przychody się mocno zwiększyły od 2013 roku, skarbówka może zażądać mogą przy kontrolach za kolejne lata?

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Zgadzam sie z naszym Prezedem. Czym tu sie emisja tej emocjonowac? Famur to monopolista. Co ciekawe ma zielone swiatlo od rzadzacych. Oni po prostu ulozyli sie z wladza-jaka by ona nie byla. Pomalu spolka panstwowa staje sie Ursus. Nie ma wycieczki Mszu.bez tej spolki. Powodzenia…;)

szejker
Gość

Prezesie , odnośnie Famuru nie emocjonuj się tym kontraktem z JSW bo najprawdopodobniej był to element większego dealu. Średnie ceny najmu kombajnów są między 3-4 tys zł. Wystarczy sobie posprawdzać wyniki przetargów na stronach spółek wydobywczych. Niemniej obecne ceny są na pewno wyższe niż rok temu ale nie o tyle ile piszesz.
Pomimo tego Famur uważam teraz za najlepszą okazję na mwig i WiG20.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Moim zdaniem taki wzrost ceny ropy uderzyłby w całą GPW a nie tylko w podane kilka spółek. Cena ropy a w konsekwencji paliwa na stacjach ma największy wpływ na inflację bo transport jest kosztem prawie każdej branży. Wzrost inflacji = wzrost stóp procentowych a to znowu uderzy we wszystkich, którzy płaca odsetki od kredytów, leasingów czy obligacji.
Grzegorz

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Zestawienie Orlenu, Lotosu i Unimot…To tak, jakbys dokonal komparatystyki: LPP, CCC i Redanu…kolejnosc nie jest przypadkowa…;) A fundamentalnie odpowie Ci Prezes;)

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie mam pytanko.
Na bankierze piszą ze analitycy uwazaja ze cena ropy moze dojsy do 120$. Popraw mnie jesli sie myle ale wysoka cena ropy negatywnie wplynie ba akcje lotosu, orlenu, unimotu?
Pozdrawiam gim

Anonimowy
Gość
Anonimowy

1 ."ja się pytam co takiego wydarzyło się że przez rok oczekiwania ich wzrosły o 100 usd" –
—planowane są sankcje na Iran który ma bodajże drugie największe na świecie złoża ropy.
—niepokoje w Iraku (https://www.defence24.pl/iracka-rewolucja-glodnych-turcja-i-iran-destabilizuja-sasiada)

Liczba krajów skąd można brać ropę zaczyna się dość szybko kurczyć.

2. "wysoka cena ropy negatywnie wplynie " – także na akcje PGNIG, bo spółka ta kupuje gaz z Rosji indeksowany według cen ropy.

Pozdrawiam,
Raffff

Syriusz
Gość

Wysokie ceny ropy negatywnie wplywaja na wyniki Orlenu i Lotosu przede wszystkim dlatego, ze sa to firmy, ktore w wiekszosci tylko przerabiaja rope a tylko w niewielkiej czesci wydobywaja (lepsze strukture ma tutaj lotos bo wiecej wydobywa niz orlen pomimo tego, ze ogolnie mniej paliw sprzedaje). Jesli cena ropy jest wysoka to naturalnie osiaga sie mniejsza marze rafineryjna. Nie wiem jak jest w przypadku Unimotu bo oni jednak nie maja rafinerii tylko kupuja juz gotowy produkt.

PGNiG tez bedzie osiagal mniejsze marze na sprzedazy gazu od ruskich ale o ile mnie pamiec nie myli to 1/3 rocznego zapotrzebowania gazu Polski sami wydobywamy a wiec w segmencie wydobywczym wynik bedzie duzo lepszy, ogolnie moze sie to zbilansowac.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Oczywiscie takiego wezwania jeszcze nie bylo…zeby byla jasnosc;)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

A nie spodziewacie sie wezwania na Fasing w najblizszym czasie na te akcje? Oczywiscie pomysl nieglupi, bo ta spolka ma know-how. Poza tym spolki "meczace" moga miec swoje 5 minut w roznych branzach. Tylko tu sie kladzie cacus Famuru. To jest monopolista w branzy gorniczej…czy macie choc 51% przekonania, ze ich nie sciagna z rynku. Na korzysc dziala determinacja spolki i brak zgody ze strony UOKiK. To jest fajna spolka defensywna, ale Famur pewnie juz prowadzil negovjacje ws. przejecia. To sa bardzo skomplikowane kroki, ale zycze, zeby skonczylo sie na podniesieniu ceny wezwania. Tylko tam upatruje szansy.

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Pełna zgoda do tego co napisałeś o Fasingu. Widać, że kierujemy się podobnymi kryteriami skoro dobieramy te same spółki.
Na Fasingu jestem ponad rok wpadło 80 gr dywidendy, w tym roku znowu 80 gr. Liczę, że za rok podniosą stopę dywidendy. Fasing płaci dywidendy już 9 rok z rzędu.

Pozdrawiam Jacek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dokupiłem Fasing po wstępnych wynikach za II półrocze.

Pozdrawiam Jacek

Unknown
Gość

Dzięki prezes
Tedi

Unknown
Gość

Cześć Prezes
Tak obserwuje Ferro i kiedyś pisałeś ze jak zejda do poziomu 12.50 to rozważysz zakup. Teraz widze kurs 12.60 czy nadal zamierzasz zakup.
Pozdrawiam Tedi

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Wiecie co…tak czytam Wasze wpisy o Agorze i Sfinksie…nie bede sie wypowiadal co do wycen. Moim zdaniem problem jest bardziej systemowy a jednym z czynnikow, ktore dzialaja na niekorzysc – to brak zaufania do zarzadow i szereg niespelnionych obietnic…Agora chce wejsc w gastronomie – naprawde "swietny" pomysl. Know how maja pewnie ze sprzedazy popcornu i hot dogow ze swoich kin? Spadek wplywow z prasy drukowanej-raczej w cenie, ale co z tego…? Najlepiej dla akcjonariuszy byloby wyprzedawanie aktywow i wyplata dywidend…A aktywa maja ciekawe.

Sfinksem sie kiedys interesowalem…tutaj najlepiej byloby jakies wezwanie, bo widac, ze management nie radzi sobie z biznesem.

I tu jest w didaskaliach troche odpowiedz, dlaczego takie spolki gameingowe, jak: Cd Red, 11bit, Tsgames i Playway maja taka wycene. Rynek ufa zarzadom, po drugie spolki bez dlugu i z mozliwoscia czasami geometrycznego zwiekszania przychodow i zyskow. Taka prawda…A jak sie zdarza wpadka (jak. np Agony) raczej stanowi potencjalna okazje do akumulacji.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dzięki Prezes

muzyk

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezes

A nowa fabryka Wawelu z nowymi produktami nie da wzrostu zysków ?
A o tym powrocie do dyskontów to gdzie wyczytałeś ?
W raporcie za I kw 2018 r ?

muzyk

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co sądzisz Prezesie o sytuacji Agory? W ostatnim okresie mocne spadki, które częściowo wynikają z gorszej frekwencji w kinach. Spółka generuj sporo gotówki i sprzedała ostatnio stopklatkę. Konserwatywnie wyceniając same kina i działalność wydawnicza warte są około 300 mln. Do tego dochodzi jeszcze rentowna działalność reklamowa i radiowa oraz duża aktywność w internecie. Niestety odpisy oraz działalność drukarską i wydawniczą ciążą na wynikach. Kamil

Karol Adx
Gość

Warto czekać – ostatnio mamy przewaga niedźwiedzi. Średnie z 50 i 200 sesji spadają, podobnie jak MACD, a układ linii ADX/-DI/+DI jest wyraźnie prospadkowy. Z układu długoterminowych wsparć wynika, że celem jest teraz dołek sprzed dwóch lat, czyli 9,5 zł. (via Parkiet – Piotr Zając)

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie a co sądzisz o sfinksie?
przybywa nowych knajp i konceptów, ale wyniki ciagle słabe.
kurs niemal na historycznych minimach

pozdrawiam
Sławek

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Co myślicie o obecnej cenie Wawla ?
pozdawiam,
Michał H.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

jak zwykle merytoryczna odpowiedz, dzięki !

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dziękuję za odpowiedzi pod poprzednim postem a propos Neuci. Mam jeszcze pytanie, czy moglibyście mi polecić jakieś ciekawe książki o inwestowaniu? Nie muszą być koniecznie o inwestowaniu w akcje. Mogą być o inwestowaniu w nieruchomości, metale szlachetne itd. Jeśli ktoś przeczytał coś, co uważa że jest godne polecenia to proszę, podajcie tytuł ;)
Wojtek.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Czesc,

Taka pozycja "biblia" jest bardzo fajnie napisana przez dra Alexandra Eldera: 'Zawod-inwestor gieldowy". Duzo tam o psychologii rynkow etc..Mysle, ze dobra pozycja na poczatek. A autor jest z wyksztalcenia psychiatra;)

Milego dnia,

Nieuk.

Wojt
Gość

Ja z mojej strony mogę polecić:
1."Psychologia giełdy" Andre Kostolany
2."Wspomnienia gracza giełdowego" Edwin Lefevre
3."Podstawy spekulacji. Ewolucja gracza giełdowego" Thomas N. Bulkowski
4."Spekulacja wahadłowa i transakcje jednodniowe" Thomas N. Bulkowski
5."Analiza fundamentalna i inwestowanie pozycyjne" Thomas N. Bulkowski
6."Najważniejsza rzecz" Howard Marks
7."Zwykłe akcje, niezwykłe zyski" Philip A. Fisher
Bardziej teoretyczne; akcje, obligacje, kontrakty, opcje
8."Analiza inwestycji i zarządzanie portfelem" Frank K.Reilly, Keith C.Brown
9."Finanse korporacyjne. Teoria i praktyka " Damodaran Aswath
No i oczywiście pozycje które każdy powinien przeczytać:
10."Analiza techniczna rynków finansowych" John J. Murphy
11."Międzyrynkowa analiza techniczna" John J. Murphy
12."SZOG" https://www.gpw.pl/pub/GPW/files/PDF/regulacje/SZOG_pl.pdf
Do analizy sprawozdań finansowych
13."Sprawozdanie finansowe
Według polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości" Gertruda Krystyna Świderska

Bartek
Gość
Bartek

Faktycznie niedoczytałem. Dzięki :)

Bartek
Gość
Bartek

Cześć Prezes,

Dlaczego wyrzuciłes Vindexus i Rokitę?

Pozdrawiam

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Prezesie,

A co nowego pojawilo sie w ich "top picks"? Na moim radaeze pojawil sie ponownie PBKM, ale decyzje o kupnie podjalbym chyba dopiero po przekroczeniu 75-76 zl. Ta spolka spelnia moje kryteria. Jest w trendzie wzrostowym, dochodowa i dywidendowa a takze prowadzi ekspansje zagraniczna. Minus-to duzy pakiet ma Altus hehe…No, ale to tylko jeden z czynnikow. Podoba mi sie, ze oprocz magazynowania komorek-oni pracuja przy innowacyjnych lekach. Kiedys gadalismy o tej spolce i chyba nawet pozytywnie sie wypowiadales.

Musze jeszcze kilka spolek wywalic z tych wirtualnych portfeli, czyli Nieuk i Hybrid&Value Investments.

Milej soboty,

Nieuk.

Anonimowy
Gość
Anonimowy

Dziekuje bardzo za odpowiedz:) Zapomnialem przez chwile o tym waznym czynniku, czyli dlugu. Troche mi sie przypomina cacus Enter Air…tez szereg dobrych informacji a zaraz emisja. Ja tego bardzo nie lubie. Jestem wrecz uczulony na to…No zobaczymy, jak bedzie. Choc niewatpliwie to jeden z najciekawszych walorow na naszej bananowce.

Nie lubie jak spolka wyplaca dywidende a zaraz emisja…Chociaz pewnie te dywidendy to moglb byc potencjalny warunek tak duzego zainteresowania ze strony funduszy…no nic-zobaczymy…ale wielkie dzieki. Obserwuje takze Rainbow, ktory jest w srednioterminowym trendzie spadkowym. Brakuje mi tylko paniki i pojechania po stopach. Z reszta-w sumie na calym rynku. To bylby katharsis dla rynku i moze spowodowalby wejscie wiekszego kapitalu na rynek.

Pozdrawiam,

Nieuk.

Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie niniejszej analizy. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.