poście tym zamieszczam najnowsze i istotne informacje na temat spółek z
mojego portfela oraz krótkie analizy na temat spółek o które pytają
czytelnicy bloga, zachęcam do zadawania pytań pod tym postem
aby w
jednym miejscu były zgrupowane wszystkie komentarze czy opinie i nie
trzeba było „skakać” po różnych wątkach. Co miesiąc będzie przynajmniej
jeden nowy post otwierany. Szukam optymalnego rozwiązania aby mój blog
był jak najbardziej
przejrzysty i możliwe są dalsze zmiany w formule czy wyglądzie, post ten będzie zawsze po prawej górnej stronie bloga !!!
momencie przekroczenia 200 komentarzy pod postem aby rozwinąć ostatnie
komentarze należy wcisnąć przycisk „Wczytaj więcej…”
! Wszystko co tutaj piszemy nie jest żadną rekomendacją do zakupu a
tylko wyrażeniem własnej opinii, post ten służy tylko i wyłącznie do
wymiany własnych poglądów.
Szukasz pożyczki biznesowej? Kredyt hipoteczny, kredyt hipoteczny, kredyt samochodowy, pożyczka studencka, kredyt konsolidacyjny, pożyczka niezabezpieczona, pożyczka z udziałem kapitału podwyższonego ryzyka z oprocentowaniem 2%, zainteresowani wnioskodawcy powinni się z nami skontaktować przez e-mail: johnloanfirm2@gmail.com
Czy potrzebujesz pilnej pożyczki, pożyczki studenckiej, krótko i długiej, online
Biznesu, firm, potrzeb inwestycyjnych i / lub kredytu samochodowego? Czy chcesz
Spłacić rachunki? Chcesz być finansowo stabilny? Cały ty
Musimy skontaktować się z nami, aby uzyskać więcej informacji o tym, jak zacząć
I otrzymać pożyczkę, której pragniesz. Ta oferta jest otwarta dla wszystkich, którzy są w stanie
Spłatę kredytu w odpowiednim czasie i przy niskim oprocentowaniu 3%
Po prostu napisz do nas na adres johnsmithloancompany96@gmail.com
Widzę Prezes ma tutaj niezłą jazdę w komentarzach i znów wszystko przez spółkę paliwową (wcześniej ONC). Parę spraw – jak widzę komentarze tutaj: "mam XXX pod korek, to super fundamenty" to mam wrażenie że autor bloga powinien albo kasować albo lepiej zdzielić obuchem w łeb takich delikwentów. Dlaczego ? Bo prędzej czy później granie jednej spółki "pod korek" źle się skończy. Częściej prędzej. Druga sprawa widzę Prezes dorobiłeś się swojego nadwornego trolla. Jeszcze z 1993 roku – czyli to bardzo stary troll – może lodowy wręcz (yeti ?) ;) Zabawne jest że ktoś mając akcje za 1/4 ich obecnej wartości ma pretensje do autora bloga o to że sprzedał mały pakiet. Wręcz bardzo zabawne. Odnośnie UNT – nie mam, nie miałem i raczej nie zamierzam tej spółki mieć – dlatego wrzucam obiektywną moją AT. Kto skorzysta to jego sprawa: http://bankfotek.pl/image/2080211.jpeg – najpierw trochę historii jeszcze z nC – kurs po wybiciu z czerwca 2016 (moocna świeca) był w trendzie wzrostowym aż do początku 2017, zaznaczyłem praktycznie trzy momenty na wyjście z tej pozycji. Pierwszy to wybita LT,drugi wybita mocną spadkową świecą średnia SMA i trzeci pullback z podażowym cieniem do poziomu wsparcia konsolidacji jakim było 55 zł. Zwłaszcza od tego trzeciego miejsca na UNT dla mnie jest czerwone światło – trend spadkowy który potwierdzają rosnące ! obroty. Obecnie można mieć nadzieję na korekcyjne odbicie od wsparcia na 40 zł do najbliższego oporu tj 47-48zł (dawny opór, później wsparcie słabe, obecnie znów opór). Szczytem szczęścia wg mnie byłby powtórny test 54-55 zł (mocny opór). Tyle okiem technika, fundamenty znacie ;).
W wolnej chwili Prezes jesli możesz zerknij na FKD – na kursie ciekawie choć raport liczbowo średni. LKD też próbuje się wybić – wiem że branży nie lubisz, ale sobie deweloperzy już od kilku lat ładnie radzą i w sumie w każdej hossie to jest "pewniak".
Dziwicie mnie wszyscy którzy ciągle piszecie o bliskich wzrostach UNIMOTU.
Przecież widać od jakiegoś czasu, że każda dobra informacja jest wykorzystywana do SYPANIA akcji. Wykres AT też nie wygląda dobrze.
Może jest coś czego nie wie większość , a co wyjdzie za kilka tygodni ??? Wtedy wszyscy zaczną sypać ??? Nie twierdzę, że tak będzie, ale proszę weźcie to też pod uwagę, a nie zakładajcie tylko że na pewno UROŚNIE bo potem będzie płacz i szukanie winnych gdy spadnie poniżej 20. Pisałem o tym już dawno, zamieszczałem wykresy-wtedy zakres do 32-38.
W tej chwili mamy kluczowe wsparcie jak tego nie obronią to jazda w dół.
http://at.biznesradar.pl/d479ea486d7b8c477bb27822f3197a98.png
Nie piszę tego aby kogokolwiek naganiać, tylko po to abyście wzięli też ten scenariusz pod rozwagę.
Krzych
Kiedyś fascynowała mnie technika.
Znalazłem 2 sygnały.
Kupiłem fundamentalnie dobrą spółkę, a jak wróciłem z wakacji 30 % w plecy (w niecały miesiąc).
Kupiłem też słabszą fundamentalnie, za to w modzie, wizje miała że ho ho, poszła w górę po wakacjach, ale jak potem runęła to wyskakiwałem z 30 % stratą.
Po 3 latach pierwszą sprzedałem ponad trzykrotnie drożej, drugiej kurs do dziś nie wrócił nawet do połowy (7 lat)
Dlaczego o tym piszę?
Technika moim zdaniem nie sprawdza się na spółkach "młodych" o małej płynności, za taką uważam Unimot.
Niedawna emisja akcji, dynamiczny rozrost, zmiany prawne na rynku paliw to wszystko zaburza wykres.
Unimot nie jest tani , Orlen czy Lotos są dziś atrakcyjniejsze cenowo, ale na giełdzie kupuje się przyszłość, a ta rysuje się bardziej atrakcyjnie od konkurencji.
Czas to pieniądz, kto nie ma czasu nie ma pieniędzy. Takie motto polecam fundamentalistom.
W moim przypadku się sprawdza.
I jeszcze jedno, kurs mało płynnej spółki można w ciągu kilku dni zdołować do minimum nawet posiadając mniej niż 1 % akcji, ale czy fundamentalista odda w takiej cenie?
a Technik odda ? może na stop lossie ?
Przyszłość Unimotu bardziej atrakcyjna od takiego Lotosu ? Żartujesz czy tak na poważnie ? Poczytaj co się tworzy w Lotosie.
fund
@Prezes z pytaniem o Sohodev. Pamietam, ze pisales o przyjrzeniu sie blizej po wynikach pod katem skupu.
Takze intetesuje mnie Marvipol. Nie twoja branza, ale mocny trend i dosc niskie wskazniki. Takze mieli incydent z Sohodev.
Prosze o opinie, w wolnej chwili.
Szeniek
Zadalem pytanie o spadek marzy i ewentualne prognozy prezesa Brzozowskiego w tej sprawie. Zobaczymy czy odpowie.
Po takich sesjach jak dzisiejsza uwielbiam wchodzic na fora bo zawsze zbajdzie sie komentarze w stylu czemu spada? :) Bieniek ze stockwatcha ma wtedy w zwyczaju odpowiadac a czemu kiedys roslo? – i to chyba najlepsza odpowiedź na tego typu pytania :)
Przypomnę że jutro jest czat z prezesem Unimotu i jak macie pytania i wątpliwości to zadajcie je tam https://strefainwestorow.pl/artykuly/20170529/czaty-inwestorskie/unimot-robert-brzozowski-wyniki-avia-tankuj24?utm_source=local&utm_medium=banner&utm_campaign=czat_unt_2017_b300250
Ja jestem tylko prezesem bloga i dogłębnie nie znam każdej firmy na giełdzie.
@ Zibi – widać że nie przeczytałeś zasad jakimi się kieruję inwestując na gpw i o ryzyku (zakładka na głównej stronie o mnie), tam w pierwszej linii podałem jak mam na imię http://www.analizyprezesa.pl/p/o-prezesie.html
W przypadku firm mocno się rozwijających i działających na wysokiej dźwigni jak Onico i Unimot, propozycja dywidendy ze stopą 3% jest jak najbardziej właściwa, oznacza poważne podejście do akcjonariuszy (piszę to w kontekście 5 zł dywidendy z Onico).
Mozę już jutro, test linii trendu na unimocie.Choć ta "niecka"zibiego ….
Jurek
Jesli interesujecie sie rynkiem paliw, warto śledzić:
http://www.e-petrol.pl/notowania/ceny-hurt/indeksy-importowe
http://www.paliwa.pl/strona-startowa/archiwum/komunikat-cenowy-2017-05-31
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/Strony/default.aspx
przepraszam ja nie gram lecz inwestuje
Następna kwestia to ewentualne ryzyko kontroli ze strony US (VAT) – w szczególnści biorąc pod uwagę głownych graczy na rynku (PKN, LOTOS)
Invest-or
ktoś kiedyś napisał o wzroście od 40 zł nie wierzyłem dziś dokupiłem po korek i zaczynam wierzyć że giełda robi numery oby tak było , ja tam nie sprzedam swoich akcji juro zaczynam znowu dobierać mam stratę ale gram długo terminowo i kiedyś będę na plus , [herkules niepodpisany ]
Nie mogę się z wami zgodzić Panie i Panowie ze Prezes nagania tutaj na jakiekolwiek akcje; jeśli ktoś z tu obecnych nagonił się po przeczytani wpisu prezesa bez badania spółki – gratuluje podejścia do inwestycji.
Proponowałbym skupić się na merytorycznej dyskusji o spółkach a nie o tym kto ile drobnych lub grubych zarobił lub stracił.
Onico – dywidenda na osłodę ale nie powala stopa dywidendy,
Unimot – nie którzy inwestorzy po prostu wstrzymali się z zakupem akcji aby obserowac reakcje rynku na wg mnie przeciętny raport gdyż mimo wzrostu przychodów zysk defakto jest nie zmienił się znacząco a marże spadły. Doszło czyszczenie pozycji przez podmioty rozliczające kwartalnie się [premie za wyniki];
Sam raporty nie jest ani dobry ani zły, jest przeciętny i potwierdza ze spółka ma się dobrze oraz następuje jej rozwój,- spadek cen ropy mógł tutaj trochę popsuć szyki, idealna sytuacja dla spółki to spokojny wzrost cen ropy gdyż to zwiększa marże [ropa kupiona po cenie dziś a sprzedana po cenie za 20-30 dni], obsuwa na ropie powoduje spadek marży – która spadła globalnie. Dodatkowo spółka zdobywała nowy rynek więc z automatu musiała zmniejszyć marże na nim aby zbudować pozycję.
Prezesie abstrahyjąc od dzisiejszego zjazdu UNIMOTU jak interpretujesz następujące dane: zapis z raportu iż działalność spółki nie cechuje się istotną sezonowością w zestawieniu z wartością przychodów za I kw. 2017 w porównaniu z III.IV kw. 2016.?
ktoś tam jeszcze został z Onico???
proponują wypłatę 5 zł dywidendy…
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/27520298,onico-sa-16-2017-propozycja-wyplaty-dywidendy-za-2016-rok
To jest Giełda, tu są inwestorzy, fundusze, grube ryby są też kanty, oszuści i złodzieje.
Ja czytam komunikat od przodu i od tyłu, bo czasami od tyłu jest prawda.
Unimot – moja największa obecnie pozycja w portfelu. Czy zachowuje się zgodnie z oczekiwaniem?
Należy pamiętać, że księga popytu ostatniej emisji dla instytucjonalnych budowana była dość długo, podejrzewam, że zarząd pokusił się o skorzystanie z pomocy instytucji mało przywiązanych do akcji, by emisja się udała. Co daje taki ruch – np. redukcje u drobnych inwestorów rzędu 87%. Ruch uważam za właściwy, przy braku redukcji lub zbyt małej redukcji, kurs południowy byłby bolesny.
Płynność do czasu marcowej emisji była niska, licząc nową emisję indywidualni zwiększyli ff o około 40%. jednak obroty pokazują zdecydowanie większy niż 40% wzrost.
Oznacza to moim zdaniem :
1.Wykorzystanie 87% redukcji emisji do realizacji zysku, wśród posiadaczy akcji sprzed emisji,
2.Wychodzenie z akcji przez instytucjonalnych, chociaż tutaj stawiam, że raczej już niewielkie pakiety zostały
Prawdopodobnie obie wersje wchodzą w grę.
Co dalej :
Czy kurs ruszy, zależy od tego ile planu zrealizowali sprzedający, np. jeżeli dopiero 20% mamy przed sobą co najmniej rok smutnych notowań jeżeli 90% może się okazać że północ jest bliska.
Oczywiście to jest giełda i większość nie wie, co będzie. Niestety należę do większości.
zibi czego tu właściwie szukasz, chcesz być gwiazdą to załóż własnego bloga i pisz. Miałem nic nie pisać, bo okazywanie zainteresowanie takim komentarzom tylko napędza takie zachowania. I nie pisz, że wyrażasz swoje zdanie, bo to co robisz to czysty hejt. Rynek to walka, a dzięki prezesowi i jego blogowi, mamy odwalony kawał roboty za friko. I chwała mu za to. Na miejscu prezesa usuwałbym takie wpisy, bo podejrzewam, że mało kto chce tracić czas żeby czytać takie gówniane mądrości.
krytyka jest potrzebna, ale krytyka konstruktywna… bez wyśmiewania i bluzgów…
inny punkt widzenia… absolutnie tak…
inny punkt myślenia, spojrzenia również…
nie można robić z bloga prezesa "towarzystwa wzajemnej adoracji"…
bo przecież nie o to chodzi…
To jest blog prezesa, nie mój. Na Unimocie widziałem dziś ogromną podaż i mam nadzieję że była tylko spowodowana chęcią pozbycia się go przez ambitnych zarządzających. Widzę że technicznie tworzy się niecka, która jest formacją bardzo pozytywną i która cierpliwym da zarobić. Jutro Unimot powinien się zamknąć w okolicach 44-46zł. Tak wiem, że to przez prezesa i nagonionych, niecierpliwych graczy dla których najmniej istotny 4 kw dla Delko stał się najważniejszy do oceny. Zibi
Zibi to bedzie zalezalo od prezesa unimotu. Zalezy co naopowiada. Jak bedzie plotl dyrdymaly to szybiej dojdzie na wsparcie z kresek.
kwiatek
Zibi…
wierzysz, że to przez prezesa PKC Delko spadło???
nie chce mi się w to wierzyć…
gdyż, w takim przypadku np. taki unimot fruwałby dziś kilka złotych wyżej…
a że zostałeś dziś akcjonariuszem unimotu… to witam na pokładzie…
jakie masz co to niego plany????
prezesie proszę podaj jak masz na imię- chciałbym do ciebie napisać ale trudno mi przechodzi przez palce "prezes" do ciebie. Aha jedno chciałem napisać na pocieszenie ( gdyż też za namową i po analizie kupiłem troszkę Unimotu, w tym na zamknięciu po 42,11zł ). Zarządzający funduszami często w ostatnich dniach miesiąca, kwartału aby nie pokazywać czegoś w papierach że się straciło wywalają PKC. Wczoraj TFI wywalał Delko aby dziś mieć na rosnące PKO BP ( też zobaczcie prawidłowość ). Często giełdy światowe i nasza rosną w pierwszych dniach miesiąca a wiąże się to ze zwiększonymi w tych dniach wpłatami do funduszy. Grałem około 10 lat na futures. Zgredzie rzeczywiście ostatnio miałem luz z giełdą- mam dobrą, intensywną pracę. Ale "prezes" mnie po prostu wkurzył wywalając Delko PKC przez co byłem kilka tysięcy do tyłu. Nie lubię tego. Jak pisałem mam kilka tysięcy Delko kupione nawet po 2zł ( 3000szt brałem w tych okolicach jeśli ktoś nie wierzy podajcie maila prześlę print screen z historii ). Zibi
Wkurzasz ostatnio to Ty mnie ale zakładając bloga miałem świadomość że różni będą czytelnicy tak jak rożni są ludzie i na to się zgodziłem. Zgodnie z zasadami bloga które ustaliłem dopóki nikt nie obraża i nie nagania na tematy nie związane z giełdą to nie będę usuwał wpisów.
Jeśli chodzi o Twój wpis odnośnie wywalenie Delko przez PKC to mogę Cię zapewnić (choć pewnie nie uwierzysz) ale nigdy nie używam zlecenia PKC (nie robiłem tego przynajmniej przez 10 lat), ustawiam zlecenie na poziomie przeze mnie akceptowalnym i albo się zrealizuje albo nie. Starsi czytelnicy bloga (niektórzy jeszcze z bankiera na którym prowadziłem portfel) już wiedzą że jeśli piszę że wyniki mnie zawiodły to może oznaczać że będę sprzedawał akcje, niektórzy starają się mój ruch wyprzedzić. Co do Delko to zauważ że kupując jego akcje kurs szybko urósł 10% a po mojej sprzedaży wrócił do punktu wyjścia, więc możesz traktować że nie miałem tych akcji (nie było mnie tam :-)
prosze podaj maila odezwe sie
kwiatek
Inwestor z TFI Aviva nie kupował tylko sprzedawał Delko. Chcieli się mam nadzieję ostatecznie pozbyć akcji. Czyli droga do 20zł na 500+ otwarta. Zibi
Dopiero jestem, jeżdżenie po lekarzach jest bardziej męczące chyba niż giełda.
@ uczeń – może jutro jak znajdę czas to zerknę na Arcusa.
@ Mirek – Kernel nie przejmie ani pól Agrotonu i Astarty, ziemi na Ukrainie jest dużo, przejęcie oceniam pozytywnie bo zyski wzrosną, generalnie ostatnie 2 kwartały bardzo słabo w ich wykonaniu wyglądają (szczególnie ten wczorajszy) i tak jak rok temu Kernel lepiej wyglądał od Astarty to teraz jest na odwrót.
@ kaleson – niestety mocno spychają kurs Unimotu, trudno, a co ma spowodować wzrost kursu ? Na pewno mocne wyniki.
@ Przemo – może wszyscy oczekiwali znacznie lepszych wyników patrząc na przychody i dlatego teraz sprzedają.
@ gregor-69 – patrząc na sprawozdanie to ja nie widzę tam żadnego majątku, Petrol ma 465 mln ujemnych kapitałów więc pusto, no chyba że w ziemi jest ropa ale od 10 lat jej nie znaleźli więc i teraz nie znajdą. Nie widzę żadnego sensu aby kupować/trzymać te akcje.
@ Zgred – info że prezes Delko kupował jest pozytywne, pytanie kto takie ilości mu sprzedał przecież jeszcze miesiąc temu obroty sporadycznie dochodziły do 100k
@ Paweł – może jutro krotko coś napiszę, Stalprodukt to już kilka razy był opisywany.
Źle się kurs Unimotu zamknął i nie oczekujcie mojego kolejnego komentarza bo fundamentalnie nie widzę powodów do spadków, ja cierpliwie czekam kolejnych wyników i na razie zaciskam zęby, najbliższy poziom w którym mogę dobierać to okolice 35 zł a czy dojdzie to nie mnie pytajcie tylko tych którzy tak sypią. Jak ktoś ma pytanie odnośnie spadków i sytuacji w firmie to jutro jest czat z prezesem zarządu na strefieinwestorow.pl i tam można pytać.
O jaka cisza. Nie będę się znęcał. Napiszę tylko, że mali inwestorzy zawsze byli mięsem armatnim dla dużych. I to że ktoś tu nagania, sam i z Waszą pomocą się nakręca wcale nie znaczy że ma rację. To pieniądze, kapitały grają. A Unimot? Analiza techniczna dla dużych graczy jest bardzo ważna. Pozdrawiam Zgreda i innych malutkich Zibi
nie zdążył wycofać PKC na koniec,kilkaset sztuk relatywnie tanio kupione :)
Pozdrawiam Marcin
Czyszczenie stop losòw na unimocie, może wreszcie ruszy
Unimot… moze potrzebne info o chinczykach, zeby kurs ruszyl. Masakra jakaś. Marcel
Cześć Prezes. Jestem pod wrażeniem analiz, które tu wrzucasz. Codziennie zaglądam na twojego bloga, aby zapoznawać się z komentarzami dotyczącymi różnych spółek. Stwierdziłem, że skorzystam z możliwości zapytania Cię o kilka spółek.
Obecnie w moim portfelu znajdują się Helio, Unimot, Stalprodukt, Kruk, Cdrl, Wielton, Celonpharma oraz Transpolonia. Kilka spółek przewija się codziennie na Twoim blogu… Mógłbyś skomentować Stalprodukt, Cdrl oraz Transpolonię?
Dziękuję Ci bardzo.
Paweł.
i zrobił to po ogłoszeniu dobrych wyników. Brawo Prezes Kawecki. Zibi
Przekroczenie progu 25% ogólnej liczby głosów na WZA
Podstawa prawna
Art. 70 pkt 1 Ustawy o ofercie – nabycie lub zbycie znacznego pakietu akcji
Treść raportu:
Zarząd Delko S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 31. maja 2017 r. otrzymał zawiadomienie w trybie art.69 ust1. pkt 1) Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych od Pana Dariusza Kaweckiego, o zwiększeniu liczby głosów na WZA Spółki, do których uprawniony jest bezpośrednio Pan Dariusz Kawecki powyżej progu 25% ogólnej liczby głosów.
Powodem zmiany udziału w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu Delko SA było nabycie przez Pana Dariusza Kaweckiego w dniach 26.05.2017 r., 29.05.2017 r. oraz 30.05.2017 r., podczas sesji giełdowych (system notowań ciągłych) za pośrednictwem Giełdy Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie 74.602 szt. akcji, o czym spółka poinformowała w raporcie bieżącym nr 5/2017 z dnia 31.05.2017 r.
Przed dokonaniem ww. transakcji Pan Dariusz Kawecki posiadał bezpośrednio 1.442.500 akcji Delko SA, co w kapitale akcyjnym stanowiło 24,12% i uprawniało do 1.442.500 głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Delko SA, co stanowiło 24,12% ogólnej liczby głosów.
Po dokonaniu ww. transakcji Pan Dariusz Kawecki posiada bezpośrednio 1.517.102 akcje, co w kapitale akcyjnym stanowi 25,37% i uprawnia do 1.517.102 głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Delko SA., co stanowi 25,37% ogólnej liczby głosów.
Prezes Delko zakupił akcje Delko za 785 tyś…
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/27515026,delko-sa-5-2017-transakcje-wykonywane-przez-osoby-pelniace-obowiazki-zarzadcze
A ja mam pytanie/poradę dotyczące Petrolinvesta – bankruta. Zostawiłem sobie jakiś czas temu resztówki z czystej ciekawości. Jakie mogą być scenariusze gdy go bezterminowo zawieszą? Jakiś tam majątek jeszcze ma i co się może wydarzyć?
gregor-69
Prezes jak widać (Portfel) dozbraja się w Unimot(tak jak pisał). Ja niestety jestem zapchany pod korek po 49,xx PLN i teraz pozostało mi tylko cierpliwie czekać.
Pozdrawiam
Marek
już niedługo kurs ruszy do góry, cierpliwości, Prezes w dogłębnej analizie wykazał fundament, a kreseczki pokazują, że niedługo 'zaświeci słońce'….
Miras pokaż proszę te kreseczki.
Kaleson wygląda to tak jakby każde dobre info było wykorzystywane do sypania akcjami. Moim zdaniem wygląda to słabo jeśli po dobrych danych kurs stoi a nawet momentami się cofa.
Przemo
U mnie kreseczki wykazują "ciemne chmury nadchodzą na niższy poziom"
wg Ichimoku, niedługo cena 'wejdzie w chmurę' i w drugiej połowie czerw może zacząć się wybijać ponad, a to oznacza sygnał kupna, co spowoduje zwiększenie zainteresowania spółką, oczywiście wszystko w 'teorii' bo giełda ma zawsze coś do powiedzenia
Trochę to brzmi jak przepowiednie szamana…
dobrze przewidzisz, spijasz śmietankę, żle …grzebiesz po śmietnikach jak to mawiają klasycy GPW
a Unimot po takich ładnych danych dosłownie ledwo drgnął…
Możecie mi powiedzieć CO musiałoby spowodować ten wzrost kursu na rejony 55 zł ?
Czy po prostu liczycie/zakładacie, że w którejś magicznej chwili ludziom nagle ni z tego ni z owego otworzą się oczy i zrozumieją, że spółka jest niedowartościowana ?
kaleson
OBS musiałby dodać Unimot do "Spółki z górnej półki" ?
Prezesie, co sądzisz o przejęciu przez Kernela kolejnych pól upraw?
http://biznes.pap.pl/pl/news/all/info/2179483,kernel-blisko-finalizacji-dwoch-przejec
Może chodzi o Agroton lub Astratę?
Prezesie jak oceniasz raport Arcus SA ??
uczeń.
Na http://www.parkiet.com/artykul/1515981-Helio–Zamiast-dywidendy-rozwoj-zakladu.html jest krótki wywiad z prezesem Helio, dywidendy w tym roku nie będzie (chce doinwestować zakład) i oczekuje on że chciałby co roku zwiększać przychody 5-10 % (czyli zgodnie z moimi założeniami).
Producent bakalii zanotował w III kwartale roku obrotowego (I kwartale roku kalendarzowego) skok wolumenu sprzedaży aż o 42 proc. i wzrost wartości przychodów o 28 proc.
– Jesteśmy zadowoleni, to rekordowe kwartalne wyniki w całej historii spółki – powiedział „Parkietowi" Leszek Wąsowicz, prezes Helio, które w tym roku obchodzi swoje 25-lecie.
Wartość przychodów w III kwartale roku obrotowego 2016/2017 (kończy się 30 czerwca) wyniosła prawie 47,4 mln zł wobec niecałych 37 mln zł w analogicznym kwartale rok wcześniej. Zysk netto spółki w III kwartale roku obrotowego wyniósł 3,04 mln zł i wzrósł o blisko 90 proc. Zysk na poziomie EBITDA zwiększył się o 55 proc., do prawie 4,3 mln zł.
Zarząd zapowiada rozwój. – Planujemy inwestycje rzędu kilku milionów złotych w rozbudowę prażalni orzechów. Powiększymy trzykrotnie jej powierzchnię i kupimy kolejny piec do prażenia – mówi prezes Wąsowicz.
Helio uruchomiło prażalnię dwa lata temu. Dziś prezes Wąsowicz ocenia, że był to strzał w dziesiątkę. – Najbardziej rosną dochody właśnie ze sprzedaży produktów prażalni. Mamy szerszą ofertę produktową i sprzedajemy dużo drogich pistacji oraz orzechów ziemnych – wyjaśnia Wąsowicz.
Spółka zainwestuje też w modernizację linii technologicznych. – Musimy dostosować park maszynowy, by zmniejszyć koszty produkcji, planujemy wymianę kilkunastu samochodów przedstawicieli handlowych – dodaje.
Leszek Wąsowicz, który jest największym akcjonariuszem firmy, z pakietem 77 proc. walorów, zastrzega, że w tym roku zrezygnuje z wypłaty dywidend. – Mamy w planach dalszy rozwój firmy. Mogę zdradzić, że prawdopodobnie nie planujemy wypłaty dywidendy, raczej przeznaczymy zyski na inwestycje.
Prezes Helio nie spodziewa się kolejnych rekordów sprzedaży. – Nie przewiduję, by taki wzrost mógł się powtórzyć. Chcielibyśmy, by następny rok był spokojny, utrzymać obecny poziom sprzedaży z małym wzrostem. Bylibyśmy zadowoleni, gdyby wzrost przychodów w tym roku był na poziomie wzrostu rynku, czyli 5–10 proc. – zapowiada.
Spółka wypuściła nowe produkty, batony zbożowe i suszone owoce bez konserwantów. W ciągu roku akcje Helio podrożały o 309 proc., z 3,50 zł 30 maja 2016 r. do 17,78 we wtorek 30 maja 2017 r.
Uwaga – dzisiaj dopiero po południu będę odpisywał bo jadę w podróż ale piszcie to z pewnością odpiszę.
Prezes – dziękuję za spostrzeżenia. Wydaję mi się, że krótkoterminowo może być ciekawie i potem sytuacja się uspokoi do kolejnych wyników. W pełni zgoda, że dynamika jest niezła i w sumie jest to wciąż tania spółka. Długoterminowo muszę jeszcze się przyjrzeć dokładniej.
Pozdrawiam
Mateusz
Co sadzicie o wynikach Ialbatros? Czy oni zarobili na 1akcje 9,55?
Szeniek
Tyle zarobił, tylko pamiętaj że te pieniądze wyszły a kapitał własny jest ujemny, słabo to wygląda a szczególnie list prezesa.
@ Mateusz – dynamiki przychodów i zysku Bowim wyglądają obecnie imponująco i dobrze wróżą w długim terminie gdyż zaczynają sobie dobrze radzić ze zmiennymi cenami stali, trzeba też pamiętać że wyniki rok temu były podniesione jednorazowymi aktualizacjami nieruchomości (ponad 2 mln). Wydaje mi się że kurs może trochę urosnąć ale z zakupami sugeruję się wstrzymać, gdyż baza z 2 kw jest bardzo wysoka (14 mln) a wątpię że przekroczę 10 mln (może z 7 mln) gdyż ceny blachy i stali delikatnie w tym kwartale spadają (a to nie jest korzystne dla nich), trochę mocna złotówka może pomagać bo jednak sporo oni importują.
Onico podał raport roczny i tak na szybko zerknąłem i są dwie ciekawostki (wyjaśnienia dużej ilości rezerw i słabszych wyników za 4 kw), 2,5 mln zawiązali rezerwy na zakwestionowane przez US zobowiązania za 2014 (jest to 60% kwoty więc może jeszcze z 1 mln im wzrosnąć, a może w 1 kw zawiązali), i jest kwota 3 mln, coś z podatkiem odroczonym (zainteresowani powinni się wczytać).
Prezes, a jak oceniasz Bowim w kontekście dzisiejszych wyników skonsolidowanych?
Pozdrawiam
Mateusz
Prezesie, pomyślałem, że spytam, czy mógłbyś polecić jakiś dobry artykuł lub książkę o uczeniu się ,,czytania'' raportów spółek? Albo ogólnie, czy polecasz jakieś godne uwagi opracowania na temat inwestowania na giełdzie?
Maciej
Ja od siebie polecę pozycję: Analizę fundamentalna i inwestowanie pozycyjne -Thomasa Bulkowskiego. Generalnie wszystkie trzy jego książki są warte przeczytania.
Osobiście bardzo mi pomogły i dały dużo do myślenia.
Ja nie pomogę bo jakiś czas temu pisałem że książki tego typu lata temu czytałem a obecnie wiedzę najlepiej czerpać z internetu, jest wiele blogów o różnych typach analiz więc w czym wybierać. Najlepiej nauczyć się na "żywej analizie" czyli na portalu stockwach.pl masz profesjonalne analizy raportów finansowych i najprościej się nauczyć. Jeśli nie stać Cię na abonament (możesz na początek miesięczny sobie kupić) to możesz czytać raporty niezablokowane, sam najpierw czytasz raport finansowym firmy i sobie notujesz istotne wg ciebie informacje a następnie porównujesz z analizą analityka. Pamiętaj tylko że te raporty opisuje przeszłość a na giełdzie ważniejsze jest przewidywanie przyszłości więc może coś z nostradamusa lub kontakt z wróżbitą Tomkiem :-)
Colian podał wyniki i segment napoi całkowicie zawalił wyniki, wygląda na to że dobrze iż nie kupił akcji (raport roczny był już ostrzeżeniem).
Bień. Czytanie bilansu przedsiębiorstwa. To taka analiza fundamentalna dla opornych :)
Możesz zerknąć tutaj. Punkt drugi takie podstawy
http://warsztatanalityka.pl/droga-inwestora/
Najlepiej szukać informacji na blogach i uczyć się na przykładach.
Tak jak Prezes pisał też jest bardzo dobra metoda.
Dominik
Analizuję spółki na podstawie techniki Ichimoku (początkujący-uczący się ciągle)i faktycznie na spółce Unimot nic ciekawego narazie nie widać, jedynie neutralne sygnały 'szorty', ale czapki z głów przed Twoimi Prezes analizami. Oczywiście wykresy wykresami, fundamenty fundamentami, ale giełda zawsze ma coś jeszcze do powiedzenia.
Na pewno masz rację, jednak bez fundamentów nigdy nie będzie wzrostów technicznych bo wcześniej czy później rynek powie sprawdzam i okaże się że firma to wydmuszka lub jest mocno przewartościowana. Najważniejsze dla mnie to trafnie przewidzieć przyszłe wyniki (najlepiej kilka kwartałów do przodu) i jeśli to zrobię i spółka powinna poprawiać wyniki to wcześniej czy później kurs urośnie, jeśli mnie spółka zawodzi to nie zastanawiam się długo i ją sprzedaję bo moje założenia się nie zrealizowały. Tak jest w przypadku Unimotu, miałem wątpliwości ale już ich się pozbyłem, patrząc na obecne miesięczne przyrosty przychodów (maj może być nawet ze 120% wzrostu przychodów) musi się to pozytywnie przełożyć na rekordowe wyniki w dalszej części roku, do tego dochodzi niska baza za 2 kw bo były odwracane pozostałe przychody operacyjne na 4 mln.
Zainteresowani mogą sobie przypomnieć moją analizę Unimot gdy kupowałem akcje w IPO i tam założyłem wzrost zysków po 25% rocznie w ciągu 5 lat i wydaje się że jest ot realne. http://www.analizyprezesa.pl/2017/02/unimot-warto-wziasc-udzia-w-nowej.html
@ Andy – nie chcę abyście mnie źle odebrali ale mnie wyniki Vindexusa mocno zawiodły, zyski w zasadzie płaskie (niższy podatek zapłacili) a nie ukrywam iż liczyłem że przejęte duże pakiety w połowie 2016 mocniej poprawią wyniki. Brakuje mi w tej firmie dynamiki Kruka i większej agresywności w przejmowaniu pakietów i działaniu na wyższej dźwigni, nie chcę krakać ale mogą być spadki bo chyba oczekiwania były większe.
@ szeniek – dziecko mam dzisiaj w mocnej gorączce i nie mam czasu za bardzo wczytywać się w jakiekolwiek raporty (Unimot tylko dobrze przejrzałem), wypisałem sobie firmy do spokojnej analizy jak: Będzien, Wikana, Sanwil, Arcus, Soho oraz aleja w przypadku której czekałem na raport biegłego czy potwierdzi wyniki i wygląda na to że jest ok (nie widział tylko spisu z natury na koniec roku na 1 mln).
@Prezes, kwestia kto jakie miał oczekiwania do spółki.
Ja vindexusa cenię za do bólu konserwatywne podejście do biznesu.
Zapewne kurs zareaguje tak jak zwykle ostatnio po wynikach, czyli spadkami.
Jednak wiedząc jakie pakiety nabywali w ub. roku kompletnie się tym nie będę przejmował.
Czy mógłbyś się odnieść do wyników Sohodev?
Pisałeś o nim ostatnio pod kątem ewentualnego skupu.
Szeniek
Unimot – muszę przyznać iz odetchnąłem z ulgą widząc obecne wyniki, zagrożenie wzięło się z opublikowania słabych wyników przez Onico i do dzisiaj nie wiem dlaczego takie słabe były (Onico na szczęście już temat zamknięty), pojawiały się też wątpliwości czy spadki ropy naftowej na świecie mogą negatywnie wpłynąć na zysk ale widać że Unimot się w pełni zabezpiecza choć pewnie jakiś wpływ był. Jak napisałem wcześniej w przypadku tej firmy głównie patrzę na zysk netto 8,2 mln (zysk jednostki dominujacej) który jest 5% wyższy r/r przy 75% wzroście przychodów (spadła mocno marża netto). Dzięki ostatniej emisji akcji mocno poprawił się bilans firmy, obecnie kapitał własny wynosi 198 mln i przy 360 mln kapitalizacji zrobiło się znacznie bezpiecznej. Znacznie poprawiły się przepływy operacyjne (o 62 mln) które są ujemne i wynoszą 37,7 mln, nie jest to na chwilę obecną niepokojące bo wynika to z dynamicznych przyrostów przychodów i dużych obracanych kwot, korzystnie zwiększyła się amortyzacja a zmniejszył Capex. Ciekawa jest pozycja przychodów ze względu na kraj, poza Polską mocno wzrosły przychody w Holandi (+ 90 mln), Czechach i Bułgarii i to dla mnie spore ale pozytywne zaskoczenie gdyż przekonany byłem że dynamika wzrostu przychodów pochodzi głównie z Polski a tu mamy ładną dywersyfikację. W segmencie oleju napędowego Unimot rośnie szybciej niż rynek i szybciej niż konkurencja (rynek wzrosł o 15% a Orlen i Lotos 6 i 9%), wzrósł też udział na rynku i w imporcie oleju. 5 czerwca otwarcie pierwszej stacji paliw pod marką Avia (do końca roku ma być 15). Czynnikami sprzyjającymi są m.in. wprowadzony w Polsce tzw. pakiet paliwowy i pakiet transportowy, wykorzystanie własnych, stabilnych źródeł zaopatrzenia i kompetencji w zakresie handlowym, jak również umiejętności zastosowania narzędzi finansowych i hedgingowych. Spadek marż w I kwartale 2017 roku wynikał głównie z ogólnego obniżenia się poziomu marż na rynku hurtowym oleju napędowego. W I kwartale 2017 roku nastąpił wzrost sprzedanych wolumenów, w tym z tytułu realizacji wygranego przetargu na zakup biopaliw. Pomimo spadających cen biopaliw, Emitent poprzez odpowiednio dobrane zabezpieczenia finansowe oraz długoletnie doświadczenie kadry zarządzającej utrzymał rentowność w tym obszarze na poziomie z poprzednich okresów.
Podsumowując: obawy się niezrealizowały i teraz mogę ze spokojem patrzyć w przyszłość jeśli chodzi o wyniki, na podstawie podanych przychodów za kwiecień (100 % wzrostu przychodów) i utrzymaniu podobnego tempa wzrostu, zakładam sobie wstępnie zysk netto za 2 kw na poziomie 10-12 mln złotych i jesli to się zrealizuje oznaczać będzie skokową poprawę względem 2 kw 2016 kiedy zysk wyniósł tylko 2,6 mln. Firma na pewno nie jest droga, ma duży potencjał wzrostu biznesu, otoczenie prawne pomaga i liczę na dalszy progres wyników. Czy kurs wzrośnie czy spadnie to tego nie wiem, ale zamierzam spokojnie dokupować akcje i nie zamierzam patrzeć na żadną technikę bo jak wiecie fundamenty są dla mnie istotniejsze.
Vindexus podał tez wyniki, zysk przebił prognozy, bardzo fajnie to wygląda.
Przychody słabsze, ale tego można się było spodziewać.
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/27507066,gielda-praw-majatkowych-vindexus-sa-raport-okresowy-kwartalny-skonsolidowany-1-2017-qsr
Ja bym na razie poobserwował kurs, jak się zachowa. Od debiutu cena średnio oddaje dobre informacje, jakby ktoś to wykorzystywał do sprzedaży.
Gobarto zalicza coraz nizsze poziomy i moze spadnie do 7.
Szeniek
Myslisz Prezesie, że może sie osunac jeszcze kurs Unimotu?
jak to na giełdzie…
wszystko jest możliwe…
Mamy raport Unimotu: http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/27506591,unimot-sa-raport-okresowy-kwartalny-1-2017-q
Trzeba się wgłębić jeszcze raport, natomiast po pierwszym rzucie oka stwierdzam, że lepiej być nie mogło. Prognozy BOŚia przebite jestem bardzo zadowolony. Cierpliwość i spokój na papierze zostanie wkrótce nagrodzona :)
Puścili zmyłkowo dwa raporty i dobrze że drugi (skonsolidowany) jest na szczęście też bardzo dobry :-)
Ja w przypadku tej firmy patrzę tylko na jedną pozycję czyli zysk netto, jest 8,2 mln (szacowałem 8 mln) a bos 6,5 mln czyli jestem lepszy w prognozowaniu :-)
Powiem krótko: technicy i marudy mogą sobie teraz widzieć kurs nawet 30 zł, ja dokupuję bo widzę do końca roku 55-60 zł, jutro jak się rozsądnie otworzy to powiększam pozycję, spodziewam się ze 2-3 miesiące że boś podniesie rekomendacje w okolice 60-65 zł.
@ fund – Będzin mam od dawna na radarze i przed chwilą dopiero zauważyłem że jest on na ciągłych notowany, pamiętam że był ana 2 fixingach. Może go przeanalizować chociaż płynność i luki w podaży przerażają.
Prezes trafiłeś prawie idealnie z tą prognozą zysku i dużo lepiej niż boś. Raport wygląda bardzo dobrze i w końcu musi się to przełożyć na kurs. Pamiętać trzeba że jeszcze przed nami dywidenda i czat jutro
https://strefainwestorow.pl/artykuly/20170529/czaty-inwestorskie/unimot-robert-brzozowski-wyniki-avia-tankuj24
Zobaczymy co tam ciekawego powie. Ja swoje akcje trzymam i nadal twierdzę że poniżej 40zł nie spadnie ;)
Dominik
Są wyniki Unimotu
Po I kwartale wartość księgowa Będzina spada do 0,43. Rosną przychody i zysk. Inwestycje idą pełną parą. Możliwa sprzedaż elektrociepłowni w tym roku. Ta spółka da zarobić. Prędzej lub później.
fund
o Aviaam technicznie:
https://comparic.pl/zamknieciem-potencjalny-sygnal-kupna-aviaam-leasing-aal-sygnal-sprzedazy-aplisens-apn/
Cienka ta analiza bo nic z niej nie wiemy, a najlepszy teks że od stycznia kurs się konsoliduje po 6,21 – a przecież jeszcze w lutym było 4,50 (30% niżej). Ale grunt że piszą, może więcej inwestor dostrzeże spółkę bo tylko tego jej brakuje.
A na delko jaki volumen. Pachnie mi tu zwiększeniem zaangażowania przez PZU TFI. Są pod progiem 4.63%.
Tomek
Pytanie, kiedy LiveChat ma teraz publikować wyniki ?
Pytający
Panie pytający musisz zmienić nick na szukający, 14 czerwca 2017 raport roczny.
Dziękuję. Pamiętam, że są perspektywy na dobre wyniki i pewien wzrost kursu :)
Szukający
To chyba musisz zmienić nick na pamiętający :-)
Mam nadzieję że nie będziesz miał pretensji jak zysk będzie tylko 45% wyższy niż moje szacowane 50%, jeśli chodzi o wzrost kursu to w krótkim terminie zobaczymy jak będzie bo w długim (3-5 lat) powinien dać (przynajmniej ja tak uważam) około 15% rocznego zarobku .
Aviaam ładnie się zachowuje dzisiaj, sporo jest zapora na 5,98 i gdyby przeszedł byłoby dobrze.
Już sie zaczyna powolny skup :-)
OBS dodał Helio do swojego portfela (gra pod mocne wyniki aktualnego kwartału)więc można się spodziewać wystrzału kursu w najbliższych dniach :-)
http://analizyobs.blogspot.com/2017/05/spoki-z-gornej-poki-helio-ii-kw-2017.html
zapnijcie pasy… ;)
Prezes, o której Unimot poda dane?
W trakcie sesji nie mogą podawać więc dopiero po 17:05
Helio – w zasadzie wyniki są zgodny z tym co można było oczekiwać chociaż po cichu liczyłem na jakąś niespodziankę gdyż szacunki które podali były w trakcie trwania kwartału i można było liczyć że im sprzedaż jeszcze się poprawiła. Raport niestety jest skąpy w informacje finansowe (jest mocno okrojony), nie ma załączonego bilansu, rozbicia rzis i przepływów operacyjnych więc mogę się odnieść to komentarzy zarządu. "Mimo spłaszczenia się sezonowości sprzedaży Spółki w ciągu roku, należy odnotować, że to wciąż okresy przedświąteczne są głównym generatorem zysków Emitenta. Z uwagi zatem na późny termin tegorocznej Wielkanocy (połowa kwietnia 2017 względem końca marca 2016) część przedświątecznego piku sprzedażowego przypadnie w udziale jeszcze ostatniemu kwartałowi roku obrotowego 2016/2017. Równolegle należy liczyć się w tym czasie z wyższymi kosztami sprzedaży wynikającymi m.in. z intensyfikacji działań promocyjnych w tygodniach bezpośrednio poprzedzających święta.
Jednocześnie należy uczulić, że z uwagi na efekt wysokiej bazy IV kwartału ubiegłego roku obrotowego (kwiecień – czerwiec 2016), utrzymanie w kolejnych okresach sprawozdawczych obecnej dynamiki sprzedaży jest już mało prawdopodobne.
….należy zwrócić szczególną uwagę na sytuację panującą na rynku walutowym. Niestabilna sytuacja w tym zakresie wpływa bowiem negatywnie na działalność HELIO S.A. Deprecjacja złotego wobec kluczowej dla zakupu surowca waluty (USD) przyczynia się bowiem przede wszystkim do obniżenia uzyskiwanych przez Spółkę marż ze sprzedaży brutto."
W mojej ocenie oznacza to że ze względu na przesunięcie Świąt Wielkanocnych część sprzedaży przesunęła się na obecnie trwający kwartał, ponadto kurs waluty akurat powinien pomagać gdyż mamy aprecjacje pln do usd (5% niżej r/r) i jeśli dodamy niską bazę r/r (umowa z biedronką obowiązuje od czerwca 2016) to można liczyć na ponowne podwojenie zysku netto w obecnym kwartale. Nie zdziwię się jak reakcja na wyniki może spowodować realizację zysków (ja jeszcze trzymam :-)
Przepraszam. Mój błąd.
Wojt czytaj dokładniej raporty: zysk netto za 1 kwartał 3 043 zł, więc Prezes prawie trafił w punkt.
mnogi
Są wyniki Helio. Amazing. Nic dodać nic ująć. Szacowałeś Prezes 3mln jest 10
Prezesie, wiem, że to nie Twoja ulubiona branża, ale czy możesz powiedzieć co myślisz o spółce RONSON? Wskaźniki finansowe ma b. niskie (C/WK 0,8, C/Z 3,8). Czy jest jakiś powód tak niskiej wyceny, coś czego nie widać od razu? Jakiś czas temu także BOŚ wydał pozytywną rekomendację (nie żeby należało się tego od razu słuchać ;) ). Kuba
Jeśli czegoś nie do końca rozumiem to w to po prostu nie inwestuję, a tak jest z deweloperką. Patrząc na rekomendację bosia dla Ronsona to przewidują silny spadek zysku w tym roku z 65 mln w zeszłym roku do 11,5 mln ze względu na mało rozpoczętych nowych budów przy dużym banku ziemi. Wydaje się że jest dyskontowana przyszłość pod słabsze wyniki i to jest powód niskiej wyceny i w moim odczuciu jeśli faktycznie tak niskie zyski były w tym roku to kurs może nawet jeszcze spaść.
Dzięki za komentarz. Kuba
dla SOHO ten rok będzie dobry wynikowo, notarialnie będą przekazywać 3 projekty, w Q2 (mają przesunięty rok obrachunkowy) mieli sprzedaż mieszkań na poziomie 114, ok 70% więcej aniżeli w rok temu. Łatwo powinni się móc pozbyć SOHO Factory (WK 126 M PLN), Fabryka PZO (WK 53m PLN), Mińska (33m PLN)i Cracovia (30m PLN), dodatkowo mają list intencyjny na sprzedaż części recycling park za 11m PLN. Dodatkowo zapasy mieszkań w budowie to 135 m PLN w koszcie wytworzenia zgodnie z postępem prac – marża to ok 20%, czyli dodatkowe 27 m pln ponad obecny NAV. Spółka miała też 37 m pln gotówki. Od tego należy odjąć sprzedaną część projektu Mińska za 23 M PLN – gdzie spółka jednak zachowała 40% w sprzedanym podmiocie i powinna wygenerować wynik na transakcji w wysokości 6,5 M PLN w Q2.
Daje to łącznie ok 400 M pln "aktywów płynnych" i ok 100 M pln, które będzie wymagało więcej czasu, np próchnik, inne rzeczowe aktywa trwałe, DIT, czy też pozostała część recycling park.Mamy 200 m pln zobowiązań, w tym ok 90 finansowych, także spółka powinna móc zgromadzić 200-250 m pln w przeciągu roku czasu. zobaczymy. Marcin
Trzeba obserwować Soho a jak się pojawi komunikat o sprzedaży większego projektu można próbować trochę podkupić. Ewidentnie widać że główni akcjonariusze potrzebują gotówki, dodatkowo wydaje się że muszę trwać rozmowy o sprzedaży swoich aktywów bo inaczej nie robiliby tej szopki.
Witaj Prezesie,
pamiętam że nie wybierałeś się na Wall Street, gdyby jednak się coś zmieniło to zapraszam na pogawędkę
pzdr
może to niewiele ale zawsze jakieś pozytywne info :) :
https://wiadomosci.stockwatch.pl/tankuj24-aplikacja-mobilna-unimotu-podbija-google-play,akcje,194204?utm_source=sw_forum&utm_medium=announcer&utm_campaign=announcer
Wczoraj mialem okazje jechac z kolega samochodem w UK i on tylko tak tankuje. Generalnie jest to dosyc dobry pomysl. Mysle ze ORLEN i inni dystrybutorzy zaczna kopiowac ten ruch niedlugo.
Pomysł ma szansę się rozwinąć pod warunkiem wyższych upustów, mnie 3 grosze na litrze nie zachęci do zakupów, myślę że 10 groszy to minimum zachęty.
Wlasnie pytalem kolege dlaczego uzywa tej aplikacji i glowny powod to brak stania w kolejce. Wiec oszczedza czas a czas to pieniadz, wiec oszczedza moze nawet wiecej niz to co daloby to 10gr na litrze.
Piątkowym wpisem o 4fun widać że popsuliśmy kurs, pewnie ktoś czytający bloga uznał za spore ryzyko inwestycji w tą spółkę i skrócił pozycję, szkoda bo ciekawie zaczynało wyglądać.
eee…
takiej mocy to chyba raczej nie mamy…
eee… nigdy nic nie wiadomo na tej giełdzie pełno swirów :)
Soho chciało się sprzedać częściowo Marvipolowi ale ten zrezygnował. Dziwna motywacje maja, gdyż poza skupem akcji, chcą także umorzyć już posiadane i przeprowadzić emisje nowych (do %5 skupionych akcji) [jako program motywujący za skup akcji] po cenie równej cenie średniej z 6 miesięcy – można to było w łatwiejszy sposób rozwiązać; będzie to jednak motywowało zarząd do skupu powyżej tej ceny aby zarobić. Wcześniejszy skup kurs jednak nie ruszył cena była 3,04 PLN, teraz skupia pewnie do 33% akcji – cena może wynosić około 2 PLN . Brakuje informacji ile chcą skupić akcji własnych albo przeoczyłem?
Nie doczytałeś, cena będzie minimalna 3,04 czyli wartość księgowa z ostatniego raportu rocznego, skup do 250 mln zł czyli teoretycznie mogliby skupić z 80% akcji w cenie 90% wyższej od rynkowej (liczę to w głowie). Skup potężny i musiałby ruszyć kursem, mnie bardziej interesuje czy mają aktywa których sprzedaż może dać nawet 250 mln zł. Tutaj wygląda ma to że główny akcjonariusz potrzebuje gotówki, Marvipol nie odkupił akcji więc inny sposób wymyślili.
Niedoczytałem – w rocznym jak byk 3.04 stoi WK.
Aby wykonać taki odkup musieliby pozyskać ~220-230 mln PLN sprzedając swoje aktywa – to raczej nie wykonalne. Na chwile mogą mieć około 20 mln z czego około 10 jest zamrozone przez banki na rachunkach projektow.
Jeśli jeden akcjonariusz potrzebuje gotówki może wykorzystać wzmożony popyt pod skup do wyrzucenia akcji.
Tylko czy można im wierzyć?
technika pokazuje sygnały do zakupu, czekam cierpliwie
dot. 4FUNMEDIA
Cześć Prezes
Jak myślisz warto teraz kupić HELIO bo się trochę cofneło.
Pozdrawiam Inwestor
Wiesz że nie mogę rekomendować nikomu zakupów bo nie mam do tego uprawnień i nie chcę być podciągnięty do odpowiedzialności dlatego sam musisz ocenić i podjąć decyzję. Ja osobiście liczę że poprawa wyników będzie kontynuowana (mocne przyrosty przychodów i zysku jeszcze w obecnym kwartale) a później wydaje się że te 5% rocznie będą mieli do poprawy wyników. Wycena obecna jest prawidłowa ale po jutrzejszych wynikach i dalszych prawdopodobnie dobrych kolejnych wynikach może się znowu tanio zrobić, jeśli dodać do tego technikę i mocny trend wzrostowy to szansę na wzrosty kursu są duże. Ryzyko największe że część inwestorów może chcieć zrealizować spore zyski (ja też kiedyś muszę sprzedać ale jeszcze nie pora) i wtedy mała lawina może się zrobić (pewnie znowu będą pretensje czytelników). Jeśli chodzi o zagrożenia dla Helio to nie wiem czy mrozy które uszkodziły winnice w europie mogą w jakiś sposób wpłynąć na zwiększenie kosztów oraz kurs dolara który obecnie pomaga Helio ale w jest realne że może wrócić czas mocnego dolara.
Ciekawy komunikat podało SOHODEV (głównie deweloperka w Wawie i Krakowie), chcą skupić akcje do wart 250 MM PLN, gdy obecna kapitalizacja spółki to ok 160 MM PLN (przy 90 m akcji w obrocie). Dwa miesiące temu robili już wezwanie po NAV na poziomie 3,04 PLN/akcje. Termin realizacji to koniec 2018. Co myślicie
Pozdrawiam Marcin
Tak na pierwszy rzut oko wygląda to mocno pozytywnie, spółka zamierza posprzedawać (pozamykać) dużo swoich inwestycji i podzielić się kasą z akcjonariuszami. Przypomina mi to Echo z ubiegłego roku które też spieniężyło większość projektów i kasę wypłacili akcjonariuszom tyle że w formie potężnych dywidend a nie skupu. Nie jestem fachowcem od deweloperki ale wyceniając firmę przez pryzmat WK to po odjęciu akcji do umorzenia (20 mln akcji) oraz nowej emisji (4,5 mln akcji) to zostanie 95,8 mln akcji co da kapitalizację 177 mln (przy kursie 3,85). Wartość księgowa obecnie to około 360 mln czyli zakładając że spółki deweloperskie można wyceniać na c/wk 1 to tutaj może być [potencjał wzrostu ponad 100% (177 mln kapitalizacji przy 360 mln WK). Oczywiście nie wiemy czy mają kupców i jak długo potrwa sprzedaż swoich aktywów ale może być na Soho ciekawie, zobaczymy raport za 1 kw i może w nim coś będzie więcej wyjaśnione.
WISTIL – umocnienie złotówki nieznacznie przełoży się na wyniki za 2 kwartał, bo spółka eksportuje 2/3 porcelany, ale zarazem część materiałów importuje. Do tego znów o milion spadł poziom zapasów, więc pewnie zapotrzebowanie na produkty wistilu nadal przekracza moce produkcyjne . Jest więc pole do podnoszenia marż cenowych.
Trudno będzie przebić 2 kwartał 2016, ale znowu spółka powinna w skali roku zarobić przynajmniej 15 zł na akcję. Może w końcu zaczną aktualizować temat budowy osiedla na swoich działkach, wtedy płynność może powrócić…
AVIAAML – dobra postawa kursu od kilku sesji. Widać, że kurczy się rzesza zniecierpliwionych inwestorów, którzy chcą pozbyć się papieru poniżej 6 złotych – trzymam do 2018 roku.
WISTIL – dobre wyniki, baza pobita, ale liczyłem na więcej – jednak trzymam do 2018 roku.
VINDEXUS – raczej pora na wyjście kursu powyżej poziomu 10 PLN, będzie ciężko ale powinniśmy się z tym uporać.
AGROTON – po okresie konsolidacji spodziewam się wybicia w kierunku 7 PLN. Byłoby to zgodne z cyklicznym falowaniem i spadaniem jakie obserwujemy na tym papierze.
Wistil fajne wyniki pokazał ale pamiętaj że dla nich jest niekorzystne umocnienie złotówki które może być już widoczne w wynikach za 2 kw, zakładam że zysk netto w 2017 będzie podobny do 2016r. i jeśli by tak było to kurs może się dłużej kisić w miejscu. Firma nisko wyceniana, mocny bilans, świetne przepływy operacyjne (trochę wysoki Capex w 1 kw), wysoka amortyzacja zaniżająca zysk tylko ten niski ff i podwójny fixing.
Co do Wistilu jestem sceptyczny. Zamierzam długo trzymać Aviaaml, zgadzam się, że jest dobry moment na wejście w Agroton. Niebawem komunikat UE o ew. dalszym zacieśnieniu handlu z ukraińskimi spółkami (czytaj Ukrainą. Kupiłem Soho. Anonimowy. Nie bardzo wiem jak zalogować jakiś nick tutaj ale spoza Google Maila.
Nic nie musisz się logować, wystarczy że na końcu swojego wpisu napiszesz imię czy swój nick i będzie ok.
https://strefainwestorow.pl/artykuly/20170529/czaty-inwestorskie/unimot-robert-brzozowski-wyniki-avia-tankuj24
Po wynikach, będzie chat z prezesem
Prezes na pewno już zna wyniki. Z tego wniosek, że są dobre, bo jeżeli miałyby być złe, to by nie organizował chatu:-)
hej,
widzicie jakie ładne pakiety dzisiaj schodzą na Unimot ? ( pomiędzy 1000-2000 akceji ) , jak to można interpretować ? ( w morzu transakcji po 50 sztuk takie 1000 sztuk to jak Everest się rzuca w oczy) :)
Ra
Na pewno dzisiaj pozytywnie wygląda obrót i zachowanie kursu ale w mojej ocenie nie ma sensu jeszcze wyciągać żadnych wniosków z większych kwotowo transakcji, ja trochę odnoszę wrażenie że były to ustawione transakcje ale pewności nie mam. Jutro będzie najważniejszy dzień z wynikami i dopiero wtedy można wyciągać wnioski.
to ze jest czat niczego nie znaczy
moga organizowac czat tuz po wynikach bo beda zle i chca od razu uspokoic akcjonariat
Typowy przykład Mirbudu z ostatniego czasu, w dzień ogłoszenia wyników organizowana była konferencja na GPW z udziałem prezesa i akcje tego dnia spadły o 20%.
Mnm
Pełna zgoda że zaplanowany czat nic nie mówi nam o wynikach tylko mówi o dobrych relacjach inwestorskich i poważnym podejściu do akcjonariuszy.
Prezesie, przyszła jakaś odpowiedź od Unimotu na Twoje zapytanie z 12 maja "czy mogli mieć jakieś zwiększone koszty z podatków czy opłaty w związku z przedłużaną koncesją". Jutro mają podać wyniki i można by pod nie zagrać.
Pozdrawiam
Chyba Ci umknęło bo szybko odpisali i wklejałem na bloga " W związku z aktualizacją koncesji i rozszerzeniem zakresu produktów o benzyny i lekkie oleje opałowe w 1Q17 Spółka nie poniosła dużych kosztów, były to opłaty skarbowe nie przekraczające kwoty 1000 pln.
W kwestii ewentualnego wzrostu kosztów to należy pamiętać, że od dnia 1 stycznia 2017 r. obowiązuje nowy sposób realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego. W związku z wejściem w życie nowych przepisów, przedsiębiorcy zostali zobowiązani do zapewnienia odpowiedniej ilości biokomponentów w sprzedawanym paliwie poprzez przygotowanie i sprzedaż mieszanek (blendowanie), zawierających wymagany udział biokomponentów. Nowy sposób realizacji tego obowiązku może wpłynąć na zwiększenie kosztów działalności, z uwagi na konieczność korzystania z dodatkowych usług związanych z przygotowaniem odpowiednich mieszanek paliw."
Odradzam zakup Unimot pod jutrzejsze wyniki, na przykładzie Onico niczego nie możemy być pewni a baza z 1kw2016 jest wysoka. Mój szacunek który podawałem to 8 mln, dm boś szacuje 6,5 mln ale w mojej ocenie dopiero wynik poniżej 6 mln będzie ostrzeżeniem. Dlatego lepiej jeszcze poczekać i dopiero po wynikach ewentualnie robić ruchy w portfelu, jeśli zysk byłby powyżej 7 mln to spokojnie można dopiero wtedy rozważyć zakup.
Ups:-) Umknęło mi.
A z dokupieniem chyba masz rację, poczekam do wyników.
Szanse na wezwanie na avii w ciągu pół roku oceniam na 70%.
mnogi
Dzieki za odpowiedz
Tez myslalem o Photon tylko przerazaja mnie wygasajace obligacje w tym roku
Columbus ma juz kosmiczna wycene tylko tam podoba mi sie abonament na instalacje ktory moze byc strzalem dziesiatke
Novavis ma mala kapitalizacje i fajne projekty i umowe z firma na inwertery pod farmy
Ja tych firm nie znam dobrze, odniosłem się bardziej do liczb. Ogólnie jak znasz branże i firmy, czujesz że z tego może być kasa to czemu nie, inwestuj, Twoja kasa i Twoje ryzyko.
Prezes, czytałeś wątek avii na bankierze: Pan Ziemelis może zainwetować w biznes lotniczy 40 mln Euro.
Może będzie wezwanie?
hector
Do rana walczyłem i dopiero teraz głowa zaczyna pracować :-)
Ciężko powiedzieć czy wezwanie może być zrobione na aviaam gdyż status spółki notowanej na giełdzie (nie ważne czy w Polsce czy innym kraju), zwiększa jednak prestiż czy wiarygodność każdej spółki, a oni obracają setkami milionów euro i kontrahenci mogą na to patrzyć (szczególnie banki kredytujące). Jakiś czas temu pisałem że nie można wykluczyć dużych ruchów w akcjonariacie ( przejęcie akcji od polskich inwestorów czy nowa emisja akcji skierowana do jednego podmiotu bez pp) ale ze strony współpracujących z nimi chińczyków. Jak wiesz wycena aktualna jest śmiesznie niska (jak dla mnie minimum 100% kurs powinien być wyżej), można zakładać że za rok będą regularnie zarabiać minimum 100 mln zł (przy 250 mln kapitalizacji) i chińczycy przejmując część akcji mogliby w zasadzie zarabiać podwójnie (raz na joint venture w którym mają 49% udziałów i na aviaam do którego będzie trafiało 51% zysków z joint venture). Nie można wykluczyć też że Ziemelis może wykupić akcji "polskich akcji" a za jakiś czas sprzedać drożej chińczykom, ewentualnie mogą wycofać akcje z gpw i za jakiś czas na chińskiej giełdzie je notować, tym bardziej że mają w planach spółkę joint venture umieścić na chińskiej giełdzie (to będzie ciekawe bo jak akcje urosną lub drogo się sprzedadzą to aviaam będzie musiał wykazać potężny zysk). Zastrzegam że nie ma na razie sensu grać pod ewentualne wezwanie bo to tylko nasze marzenia i fantazje i może nic nie być na rzeczy.
@ Ziggi Ziggi – kilkunastoletnie doświadczenie na giełdzie nauczyło mnie aby nie inwestować w marzenia czy wizje że mogą być zyski bo coś, ktoś … tylko inwestycje opierać na konkretnych liczbach, bliżej mi do matematyka niż do filozofa. Jak zobaczę że są z czegoś pieniądze to dopiero można wtedy myśleć o kupowaniu, są setki przykładów gdzie kursy rosły po kilkaset% a jak przyszło sprawdzam (pokazywać wyniki) to okazało się wyników nie ma. Z tej branży przykład Sunex, instalacje solarne itd, miały być kokosy a kurs w szczycie kosztował 88 zł a obecnie tylko 3 zl czyli 95% niżej, popatrz 01cyberaton i inne. Inny przykład to Braster, pod wprowadzenie urządzenia do badania piersi do sprzedaży detalicznej kurs też urósł ze 200% i od pół roku produkt jest na rynku a sprzedaż to wyższa jest w kiosku ruchu, kwartalnie 120 tysięcy złotych to śmiech na sali. Z wymienionych przez Ciebie firm to możliwie wygląda tylko Photon który ma bardzo wysoką amortyzację zaniżającą zysk netto i sytuacja w firmie chyba jest lepsza niż wskazują na to wyniki.
hej prezesie
nie rozpedzaj sie tak bo akurat sunex ma teraz bardzo okazyjna cene i progres w wynikach. Niebawem ta spolka cie zaskoczy.
kwiatek
Ja Sunex dałem jako przykład gdzie rozbudzone nadzieje i oczekiwania mogą kurs wywindować a jak przychodzi czas pokazania wyników to się okazuje że jest dużo gorzej niż jest faktycznie. Sunex patrząc na same liczby obecnie wygląda nisko wyceniany, zysk jest mocno zaniżany przez amortyzację, jak przestaną im szwankować przepływy operacyjne to można mocniej się wgłębić w ta firmę.
Witam
Prezes co sadzisz o rynku odnawialnych zrodel energi ktory tak bardzo jest pomijany po wejsciu w zycie ustawy prosumenckiej widac jak rynek ten zaczyna przyspieszac
Co sadzisz o spolkach z tego rynku a jest ich kilka
Columbus Novavis Photon
Dzięki za ciekawe spostrzeżenia ;) Prezesie przyglądałeś się kiedyś izoblok? Kurs w korekcie, firma ładnie zarabia, może jest miejsce na kontynuację?
Na temat Izo-blok pisałem już 2 razy, ostatnio ze 2 miesiące temu, cytuję: "jeśli chodzi o Izoblok to wklejam to co napisałem miesiąc temu o nim, kurs spadł o 7% więc trafiłem " nie analizowałem nigdy Izo-bloku ze względu na sporą wycenę, jak znajdę czas i nie zapomnę to w tygodniu popatrzę dokładniej, tak na szybko po przejęciu dużego konkurenta mają 25% rynku europejskiego a to dużo, ale trzeba byłoby policzyć ile mogą dodatkowo zarobić na przejęciu, jakie były koszty emisji i przejęcia itd. Tak na szybko można sobie przyjąć że z 10 mln zarobią więcej i roczny zysk będzie oscylował w granicach 20 mln co da c/z 12 to średnio, pytanie pozostaje czy są w stanie jeszcze się bardziej rozwijać i zwiększać sprzedaż czy o to będzie trudno. W mojej szybkiej ocenie raczej dużego potencjału do wzrostów nie ma. "
Tak jak napisałem wyżej nie widzę dużego potencjału wzrostu, chociaż jak inwestorzy niezorientowani iż było przejęcie zobaczą dużo lepsze wyniki r/r(jeszcze tak będzie przez 2 kw) to mogą krótkoterminowo po wynikach kurs podbijać. 18 sierpnia raport roczny i do tego czasu kurs może stać w miejscu.
Największy problem jest z wynikami za 4 kw bo on generuje większość zysku rocznego. Ja obstawiam, że zwiększenie przychodów spowoduje przyzwoite zyski za 2 i 3 kw. Pytanie jak na to zareaguje kurs. Obecna wycena jest niska ale brak w akcjonariacie fundów którym zależałoby na windowanie kursu. Prezesie co sądzisz o kursie Pepeesu w perspektywie powiedzmy pół roku?
Mi się wydaje że szczyt kursu będzie po wynikach za 2 kw, może nawet dojść do 1,60-1,70 (oczywiście mogę się mylić) i to może być właściwy moment aby skrocić pozycję. Powinieneś czytać jakieś rolnicze strony w których będą informacje jakie będą zbiory i ceny ziemniaków, bo gdyby okazało się że jednak będzie dobrze (dobre zbiory i niskie ceny skupu) wówczas można jeszcze spróbować przytrzymać akcje. Ja w 3 kw w lepszy wynik nie wierzę, umocnienie złotówki zje dużo zysku, przyklad na danych za 1 kw: eksport wyniósł 21 mln i odejmij od tego 7% umocnienia złotowki czyli mniej 1,5 mln zysku. Do tego trzeba dodać że zwiększona sprzedaż zmniejsza zapasy i pewnie w 3 kw będą podobne r/r. Dlatego tak jak napisałem 2 kw jeszcze mocny ale 3 kw raczej podobny r/r, a co dalej to zależeć będzie od zbiorów.
Cześć Prezesie, wiem, że masz negatywny stosunek do możliwej poprawy w Pepees ale możesz napisać dlaczego? Szukałem i nie mogę znaleźć. Jak narazie wyczytałem, że ceny w europie zachodniej nadal są na bardzo wysokich poziomach. Ryzykiem jest również umocnienie złotego ale to moim zdaniem powinno być w jakimś stopniu zamortyzowane przez wzrost obrotów.
Dlaczego twierdzisz że mam negatywny stosunek do Pepees, wcale tego nie twierdzę, ja widzę tylko duże zagrożenia dla przyszłych wyników. Spodziewam się jeszcze mocnych wyników za 2 kw ze względu na spore zapasy z których powinny być wysokie przychody i dobry zysk. Ich wyniki mocno są zależne od pogody, wielkości i cen zbiorów. Rok 2016 to świetna pogoda dla produktów rolnych, ziemniaki rekordowo obrodziły więc automatycznie ceny skupu mocno spadły, czyli kupili rekordowo dużo ziemniaków w niskich cenach. Pozwoliło im to przetworzyć duże ilości ziemniaków które po przetworzeniu mają zbyt głównie za granicą. Wszystko wskazuje że ten rok będzie gorszy pod względem zbiorów gdyż jeszcze 10 dni temu były mrozy i bardzo mokro było i może się to odbić niekorzystnie, będzie mniej ziemniaków i ceny ich wzrosną, załóżmy że kg kosztował rok temu 30 groszy a teraz będzie 36 groszy, to niby nie dużo ale to aż 20% wyższy koszt zakupu, a to jednak przypadku dużej skali robi różnicę. Dodatkowo oni chyba z 50% produkcji (trzeba sprawdzić dokładnie) sprzedają na export i w ciągu 3-4 miesięcy złotówka średnio umocniła się o 7% i o tyle mogą im spaść przychody z exportu gdyby była nadal mocna. Podsumowując: w mojej ocenie obecny kwartał powinien być jeszcze dobry dla firmy, jednak widzę zagrożenia i jest w stanie sobie wyobrazić że za rok wyniki mogą być nawet 30-50% gorsze niż obecnie, dodatkowo niezbyt mi się podobają ostatnie decyzje podjęte na walnym zgromadzeniu do których spora część akcjonariuszy złożyła sprzeciw. Na plus uznaję informację że chcą przejąć gospodarstwo rolne chociaż mało wiemy w korzyściach ekonomicznych.
Pytanie mam trochę z innej beczki, korzystam z dm mbank, zadzwonił do mnie makler z ofertę usługi prywatny makler, czy Prezes korzystałeś z tej usługi , jakie są jej koszty, wady , zalety, a może ktoś inny też coś wie więcej na ten temat, może ktoś podpowie czy warto, pozdrawiam Paweł
o takie rzeczy to chyba właśnie powinieneś popytać dzwoniącego do ciebie maklera…
albo tak mi się tylko wydaje… ;)
@Zgred – raczej makler o wadach nie powie. Pawłowi chodzi o opinię z perspektywy użytkownika.
Nie znam usługi Prywatny Makler w mbanku więc nie wiem nic o kosztach. Generalnie takie usługi skierowane są bardziej do osób które same nie mają czasu, wiedzy czy doświadczenia aby inwestować na giełdzie a chcą to robić ale potrzebują wsparcia. Jak Paweł spełniasz te warunki i masz kilkaset tysięcy które nie masz w co zainwestować to zawsze możesz spróbować, czemu nie, niech ci prześlą wszystkie informacje, dowiedz się ile to kosztuje i jakie wyniki osiągali w ostatnich latach z ich pomocą itd (może niech podadzą jakie spółki preferują). Ja z 10 lat temu obserwowałem wyniki i transakcje które z klientami przeprowadzały dwie firmy na walutach, jedna TMS to w rok zarobiła około 3% (ze 2 transakcje tygodniowo robili) a druga prywatna która w pół roku wyzerowała cały portfel znajomemu (wtedy 200k). Oczywiście giełda jest odrobinę łatwiejsza a jakby nie patrzył maklerzy mbanku pewnie dużo lepsi (jak kilkuset klientom pomagają i jedne spółki mocno grają to wyniki mogą być niezłe). Dowiedz się więcej i podziel się informacjami to może coś wtedy zasugerują czy warto w to wejść i może my skorzystamy.
Kilka kwestii w sprawie prywatnego maklera (niekoniecznie z grupy BRE). Zgadzam się z prezesem, że taka usługa głownie warta dla osób nie mających czasu śledzić bieżących notowań. Myli się jednak z "kilkaset tysięcy". Takie usługi są już do wzięcia od 100 tysięcy (większość w przedziale 200-400tysięcy wkładu). Należy to rozróżnić prywatnego maklera który rzeczywiście jest "prywatny" od takich usług które dopisują cie do pewnej grupy portfelowej i dalej olewają wysylajac tylko zautomatyzowane raporty i rekomendacje.
Gdyby ktoś miał namiar na rzeczywistą ofertę *prywatnego maklera* dla mniejszych aktywów (wiadomo dla tych powyżej miliona mamy bankowość prywatną) chętnie poczytam na jakich zasadach one się odbywają. Chodzi o realną osobę z którą siadasz przy kawce lub telefonicznie i analizujecie aktualny portfel, realizację i plan kolejnnych zysków.
Zyski z usług portfelowych wahaja się w granicach 10-15% przy kosztach rzędu 2-3%. Nie są to usługi adekwatne do ambicji prezesa.
JHM
Oferta ze strony – ktoś miał do czynienia?
Prywatny Makler
Usługa „Prywatny Makler” – oferowana przez Dom Inwestycyjny BRE Banku. Dla najbardziej wymagających Klientów DI BRE Banku S.A. przygotował pakiet usług „Prywatny Makler”, inspirowany filozofią i standardem świadczonych przez niektóre banki elitarnych usług „Private Banking”. Do współpracy z Klientami, objętymi usługą Prywatnego Maklera dedykowano profesjonalny zespół maklerów z odpowiednim doświadczeniem rynkowym, specjalizujący się w przygotowywaniu rozwiązań inwestycyjnych, które są zawsze odpowiedzią na indywidualne oczekiwania i potrzeby Klienta.
Filozofia
W oparciu o wieloletnie doświadczenie i stałą, szczegółową analizę potrzeb, DI BRE Banku S.A. stworzył ofertę, której celem jest oferowanie usług, w formule zgodnej z najwyższymi międzynarodowymi standardami. DI BRE Banku S.A. gwarantuje profesjonalną usługę i trwałe relacje oparte o naczelną zasadę, jaką jest najwyższa jakość, rozumiana przede wszystkim jako spełnienie oczekiwań wymagającego Klienta.
Prywatny Makler – profesjonalny opiekun i przewodnik Klienta po meandrach rynku
Podstawowym zadaniem maklerów DI BRE Banku S.A. jest przygotowanie odrębnie dla każdego klienta zindywidualizowanej oferty usług maklerskich. Cel ten osiągany jest w rezultacie oferowania usług w sposób zgodny z indywidualnymi ustaleniami. DI BRE Banku S.A. zapewnia dostęp do pełnego spektrum instrumentów finansowych, wiedzy i zasobów profesjonalnego zespołu analitycznego a ich aszą rolą jest także wspomaganie Klienta w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych z zachowaniem akceptowanego przez Inwestora poziomu ryzyka.
Zrozumienie potrzeb Klienta
Każdy Klient ma swoje własne cele inwestycyjne i indywidualnie określaną awersję do podejmowanego ryzyka. Klientom, którzy nie akceptują ryzyka, a jednocześnie oczekują stóp zwrotu wyższych od lokat bankowych DI BRE Banku S.A. proponuje między innymi transakcje arbitrażowe.
cd..
Indywidualne strategie inwestycyjne
Efektem oceny oczekiwań Klienta są indywidualne strategie inwestycyjne. Stały kontakt z maklerem pozwala na optymalne dopasowanie strategii inwestycyjnej Klienta do Jego preferencji obejmujących oczekiwaną stopę zwrotu, akceptowany poziom ryzyka oraz preferowany horyzont inwestycyjny. Pakiet Prywatny Makler dla Klientów, którzy nie zamierzają powierzyć zarządzania swoimi aktywami podmiotowi świadczącemu usługi w tym zakresie stanowi alternatywę dla produktów i usług oferowanych przez fundusze inwestycyjne oraz firmy zarządzające aktywami. Klient korzystający z usługi Prywatnego Maklera samodzielnie podejmuje decyzje inwestycyjne, wspomagając się wiedzą, znajomością rynku i doświadczeniem maklera DI BRE Banku SA.
Kontakty z Klientem
DI BRE Banku S.A. dokłada wszelkich starań, aby podstawowa miara oceny jakości usługi Prywatny Makler – poziom satysfakcji Klienta – była jak najwyższa. Klient korzystający z usługi Prywatny Makler jest obsługiwany przez osobistego opiekuna – maklera prowadzącego, z którym współpracuje przy przygotowaniu oraz realizacji strategii inwestycyjnej. Pracownik zapewnia oparte na opiniach analityków DI BRE Banku S.A. wsparcie w ocenie stanu i perspektyw rynku, a także udziela wszelkich innych informacji na temat spółek znajdujących się w portfelu Klienta, zasad działania rynku oraz dostępnych instrumentów finansowych.
Dedykowany Klientowi makler prowadzący:
wspomaga decyzje inwestycyjne Klienta, przekazując i omawiając rekomendacje analityków, prognozy rynkowe, informacje ekonomiczne i rynkowe
wspomaga proces tworzenia portfela inwestycyjnego przez Klienta, pomagając w doborze odpowiednich składników portfela i wyborze momentu otwarcia i zamknięcia pozycji
posiada wiedzę w zakresie preferencji i poziomu akceptowanego ryzyka przez Klienta
zapewnia Klientowi stały przekaz informacji rynkowych, które dotyczą spółek będących w posiadaniu Klienta bądź tych, którymi Klient jest zainteresowany
może wyrażać własną opinię na temat bieżącej sytuacji rynkowej w aspekcie analizy technicznej i fundamentalnej
Wspieranie decyzji inwestycyjnych Klienta
Na podstawie opracowań analitycznych i po konsultacji z analitykami DI BRE Banku S.A. makler prezentuje Klientowi wnioski i oczekiwania dotyczące analizowanych spółek. Klienci realizujący swoje indywidualne pomysły inwestycyjne mogą za pośrednictwem maklera prowadzącego wykorzystać opinie analityka specjalizującego się w spółkach danego sektora lub analityka technicznego (z punktu widzenia oceny trendu i wyznaczenia poziomów otwarcia/zamknięcia pozycji).
Dobór odpowiednich składników portfela
Decydując o składzie portfela Klient powinien brać pod uwagę w szczególności poziom akceptowanego ryzyka – mający zasadnicze znaczenie dla wyboru rodzajów instrumentów i ograniczenia kręgu emitentów pozostających w obszarze zainteresowania, oraz horyzont inwestycyjny – decydujący o charakterze inwestycji (od krótkoterminowych inwestycji spekulacyjnych do długoterminowych). O doborze konkretnych spółek do portfela decydować powinny czynniki fundamentalne. Analiza techniczna ułatwia wybór momentu otwarcia i zamknięcia pozycji.
Monitoring informacji i wydarzeń w spółkach będących w obszarze zainteresowania Klienta
Makler prowadzący monitoruje wydarzenia korporacyjne w spółkach, których akcje znajdują się w portfelu jego Klientów. Rodzaj i zakres przekazywanych Klientowi informacji jest ustalany indywidualnie.
Ja kiedyś (naście lat temu) jak pracowałem w banku zajmowałem się klientami Private Banking (powyżej 250 k depozytów) i teoretycznie tak miała moja praca polegać, czyli być w zasadzie na każde życzenie tych klientów, doradzać im aby mogli dobrze dodatkowo zarobić, robić jakieś skomplikowane z nimi operacje itd. Niestety jak to w bankach komercyjnych zawsze z tyłu głowy miałem realizację planów sprzedażowych i w zasadzie musiałem tak kierować rozmowy (takie produkty sprzedawać) aby te plany wykonywać. Niestety nie zawsze oznaczało to że klient na tym dobrze wyjdzie, niestety nie było to zgodne z moimi zasadami (nie potrafiłem wciskać ludziom kitu). Zakładam że nadal odbywa się tak obecnie i pewnie taki prywatny makler będzie jednak zmierzał do zaproponowania (sprzedaży) bardziej mu odpowiadających inwestycji (może nałożonych odgórnie) niż kierował się dobrem klienta, oczywiście mogę się mylić. Wydaje mi się że instytucje związane z giełdą (biura maklerskie, gazety giełdowe) są trochę zakłamane, polecają, rekomendują czy piszą o ciągle tych samych spółkach które często są bardzo drogie i nie koniecznie godne uwagi, a jest wiele ciekawych i nisko wycenianych firm o których żadnej wzmianki nie zobaczysz. żeby było uczcicie to każde biuro maklerskie powinno na temat każdej spółki z gpw mieć wydaną rekomendację żeby klient mógł sobie wybrać co mu odpowiada.
W 1kw 2017 roku Astarta nie skupowali swoich akcji co potwierdzaja przeplywy finansowe, natomiast wykazuje wydatek w kwocie 1555 tys za 1kw 2016 – strona 19 http://www.bankier.pl/static/att/emitent/2017-05/ASTARTA_Holding_N.V._1Q17_interim_report_signed%21_201705112123943362.pdf
Lepiej patrzyć na 20 stronę bo są tam dane w eur a nie hrywnach, wszystko się zgadza że rok temu skupili około 7000 akcji po 30zł co kosztowało jakieś 55.000 euro. Żadnego skupu nie było w 1 kw 2017, nie ma tego w raporcie ani żadnych komunikatach firmy.
Swoją drogą to kolejny dzisiaj komunikat że główny akcjonariusz wczoraj i przedwczoraj kupował na giełdzie akcje Astarty jest jak najbardziej pozytywny, gdyby jeszcze się okazało że i dzisiaj skupował akcje to znaczy że odbiera akcje od drobnicy, ciekawi tylko cel. Ja na pewno pozostałe akcje trzymam do wyników za 2 kw 2017 a co dalej to zależne będzie od wyników. Martwi trochę spadek cen cukru na świecie, który jest 10% r/r niższy, wpływu to na wyniki nie będzie jeszcze miał na 2 kw tym bardziej iż większość cukru sprzedają na Ukrainie ale w końcówce roku może kilka % im przychodów spaść.
Odnośnie pytania skąd info o skupie akcji. To jest wykazane w raportach, odpowiednio rocznym za 2016 i kwartalnym za q1 2017.
Pozdr endru
Dot. Astarta
W którym miejscu, podaj stronę z raportu za 1 kw gdzie jest napisane że w tym roku skupowali akcje ?
Eh… mój błąd przepraszam. W raporcie jest przywołany q1 2016 dla porównania i tam jest info o 3,5 mln EUR na skup. Nie ma nic o skupie w 2017
Prezes, przecież na 4fun było tylko 127 tysięcy obrotu… Co to za skupowanie.
mnogi
Jestem laikiem jeśli chodzi o chwyty spółek giełdowych. Zakładam scenariusz, że Nova nie spłaca pożyczki pomimo posiadania środków, 4fun wybiera jako sposób odzyskania pożyczki realizację zastawu (przejęcie akcji własnych). Czy to by coś oznaczało?
Ja bym aż tak daleko nie wybiegał z takimi tezami bo dzisiaj kasę pożyczyli a my już zakładamy że nie spłacą, oni mają większość w akcjonariacie i mogą wypłacić dużą dywidendę z zysków z lat poprzednich która spokojnie przekroczy kwotę pożyczki, najwyżej 4fun weźmie kredyt na dywidendę. Oczywiście gdyby do realizacji takiego zastawu doszło to można byłoby to traktować jako formę skupu akcji która teoretycznie dla "nas drobnych" byłaby korzystna bo skupiliby 8% własnych akcji w cenie o 10% niższej niż obecna cena rynkowa. Zobaczymy czy coś się z tego urodzi.
Kiedyś wierciłem 4fun dość mocno i z tego co udało mi się odszukać w notatkach na szybko to poprzednia pożyczka z 2013 roku (2,2 mln zł) rzeczywiście nie została spłacona (jej termin przypadał na 30 czerwca 2014). Po wydłużeniu okresu do końca 2015 i dziwnej transakcji sprzedaży do Nova Group "wartości niematerialnych i prawnych" za 4 mln zł (dziwnej bo nie widać w aktywach znacznego ubytku a zysk wykazany na tej transakcji był w granicach 500 tys zł, czyli niedużo) łączna wartość należności od Nova Group wzrosła do 7 mln zł. W październiku 2015 właśnie za 7 mln zł 4fun kupiło od Nova Group 60% akcji Screen Network przy czym jak można się domyślać – nastąpiło to w drodze potrącenia wzajemnych zobowiązań. Co ciekawe ta pożyczka z 2013 roku była zbliżona do wartości inwestycji Nova Group w Screen Network w momencie gdy wychodziły z niej IQ Partners i jeden z funduszy Enterprise Investors. Jeśli tak było rzeczywiście to wygląda na to, że cała ta operacja została sfinansowana przez 4fun i jakoś trudno mi założyć, że Nova Group na tym nie zarobiła. Ale to tylko domysły.
Na marginesie warto też pamiętać, że 4fun za gotówę (ponad 4 mln zł) kupiło wierzytelności Screen Network wobec banków, które później posłużyły do opłacania kolejnych emisji akcji. No i do 30 czerwca 2017 4fun musi zapłacić jeszcze 1,4 mln zł za 12,25% akcji Screen Network kupionych w 2015 roku od Riben Investments.
Nie wiem, czy nabycie Screen Network było pomysłem Nova Group, czy może to układanka która powstała wewnątrz 4fun. Faktem jest że 80% Screen Network kosztowało w sumie 4fun już ponad 12 mln co daje wycenę tej spółki na poziomie 16 mln zł. Sporo jak na spółkę, która w ubiegłym roku miała 1,6 mln starty operacyjnej i której roczne koszty przekraczają 10 mln zł. A straty i niski kapitał własny mogą oznaczać konieczność dalszego zaangażowania 4fun ale tym razem już nie bardzo będzie co potrącać, więc potrzebna może być gotówka.
Dlatego ja osobiście nie tykam spółek, w których dzieją się takie historie bo nie do końca wiadomo kto, kiedy i ile na tym wygrywa.
Dzięki za ostrzeżenie, ja tak głęboko w czasie się nie cofałem bo tylko do końca 2015 jak przejmowali Screen Networks za wierzytelności. Jeśli faktycznie pożyczki były już grane wcześniej i nie jest jasne czy były uczciwie spłacone to jest to ostrzeżenie aby uważać. Samo przejęcie Screen mocno śmierdziało to fakt i patrząc na wyniki jego za 2016 gdzie Ebidta wyniosła 0,713 mln i przy założeniu ceny godziwej 10×Ebidta czyli 7,13 mln to koszt pozyskania spółki za 16 mln (wg Twoich wyliczeń) jest sporym przepłaceniem. Oczywiście wiemy że wszystko to jest historią i nie musi mieć wpływu na przyszle wyniki ale trzeba mieć z tyłu głowy że jakieś lody mogą kręcić (a tak się robi jak w firmie się poprawia). Dlatego kto z bloga kupił akcje 4fun po przeczytaniu mojej analizy zakupu niech rozważy sprzedaż akcji aby później nie było do mnie pretensji że sprzedałem a kurs spadł. Ja na pewno (zobowiązuję się) w poniedziałek nie sprzedam akcji ale nie wykluczam iż mogę to zrobić w późniejszym terminie (zobaczę jak będzie sytuacja się rozwijać i czy popyt będzie nadal aktywny). Podtrzymuję że spodziewam się nadal poprawy wynikow w każdym kwartale po około 0,5 mln zysku netto więcej ale w świetle opisanych przez Tomka informacji zyski nie koniecznie mogą trafić do nas akcjonariuszy.
Spoko prezesie, każdy odpowiada za swoje decyzje. Blog jest świetnym miejscem, gdzie ścierają się różne spojrzenia na tą samą sprawę i myślę, że to jest jego największa wartość edukacyjna. Docinkami nie przejmuj się.
"No i do 30 czerwca 2017 4fun musi zapłacić jeszcze 1,4 mln zł za 12,25% akcji Screen Network kupionych w 2015 roku od Riben Investments."
To jest już dawno spłacone więc od tego gotówki nie ubędzie.
Piotr
Większy popyt na AAL rzeczywiście cieszy, ale pamiętam jak Prezio pisał, że jeszcze raport za 2 kwartał nie będzie wystarczająco silny by podnieść znacząco kurs. Ja dzisiaj troszkę zredukowałem bo miałem za dużo w portfelu tego waloru.
I o to chodzi aby rozsądek i umiar zachować.
Pytanie do czytających bloga : czy ktoś z Was kupował dzisiaj tak mocno akcje 4fun ? Pytam bo jest zastanawiający ten silny popyt który dodatkowo zbiegł się z informacją o pożyczce głównego akcjonariusza z 4fun media. Nie chcę aby mój wpis był odebrany że spekuluję albo naganiam (niektórzy tak uważają) ale tak sobie myślę że główny akcjonariusz może skupuje akcje albo zamierza ogłosić wezwanie na akcje 4fun. Nova Group (główny akcjonariusz) w tym roku sprzedawał akcje Arterii, możliwe że wyszedł już całkowicie z akcjonariatu (chyba sporo wtopił) i może mieć kasę na wezwanie na 4fun. W przeciągu tygodnia powinniśmy się dowiedzieć czy coś dokupował, chyba że ktoś "znajomy" to robił.
Niezbyt pozytywna informacja dla posiadaczy akcji Ambry, PiS coś dzisiaj wspominał że chce ograniczyć reklamą i może sprzedaż alkoholi, gdyby coś z tego wyszło to kiepska byłaby to wiadomość bo pewnie miałaby wpływ na wyniki Ambry. http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ceny-wina-piwa-i-wodki-w-polsce,154,0,2325914.html#utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss
Jaki batonik na DELKO z lewej.
To ten sam iINWESTOr ( zapewne z Avivy) który sprzedawał batony zaniżając kurs gdyż była mu kasa potrzebna na PKO BP. Zibi
Witam
Młody inwestor z tej strony, Panie Prezesie czy mógłby mi Pan wyjaśnić co się dzieje na Agrotonie?
Maciej
Wystarczy Prezes, bez Pan.
Jak doskonale wiesz Agroton jest mocno spekulacyjną firmą i ma często 10-20% zrywy w górę a później opada z 10% (najpierw kupuje jakaś grupa spekulacyjna a następnie sprzedaje). Teraz wygląda na to że kurs opada w kierunku 6 zł a za jakiś czas nie zdziwię się jak będzie 7zł (czym bliżej wyników w sierpniu to powinien rosnąć). Jeśli chodzi o fundamenty to ciężko coś napisać, niby jest tanio ale faktycznie nie znamy wielu rzeczy np. ile faktycznie mają zapasów rolnych (i ile jest zasianych) bo audytor nie mógł tego sprawdzić ze względu na trwający w tamtym terenach konflikt zbrojny. Jeśli inwestujesz w fundamenty to zdecydowanie lepiej wygląda Astarta która dodatkowo jest znacznie bezpieczniejsza, ale jeśli lubisz trochą adrenaliny i spekulacji to możesz próbować na Agrotonie (wydaje mi się choć mogę się mylić że kwestia kilkunastu dni i pewnie ruszy do góry), ja sugeruję tylko ostrożność i mały kapitał w takie spółki.
Ja Astartę odkupiłem w promocji
Promocje to raczej w biedronce są, na giełdzie dopiero po czasie okazuje się czy to promocja. Oczywiście nie przewiduję aby coś nas negatywnego ze strony Astarty spotkało ale giełda zawsze jest nieprzewidywalna.
I tak opłaciło się zrolować akcje :)
Przenoszę pytanie do nowego posta:
Prezesie czy mógłbyś rzucić okiem na spółkę Makolab? To moja póki co jedyna porażka inwestycyjna, kupiłem trochę akcji licząc na powtórkę sukcesu PGS Software, ale niedługo potem skończyła im się umowa z Nissan Renault i od tamtej pory zyski i kurs szorują po dnie, za ostatni kwartał nawet pokazali 600k straty. Nie rozumiem strategii spółki, która zamiast ciąć zatrudnienie nic z tym nie robi, a wyższych przychodów na horyzoncie nie widać. Trzymam akcje ze względu na perspektywiczną branżę i fakt, że spółka działa już wiele lat na rynku i zakładam, że mają już doświadczenie co robić w takich sytuacjach. A Ty co o tym myślisz?
Wczoraj Ci odpisałem ale jeszcze raz załączam
Co ja mam Ci napisać ? Słabo na chwilę obecną Makolab wygląda i w mojej ocenie ma potencjał do nawet 25-30% spadku. Rok temu jeszcze ładnie ta firma wyglądała patrząc na osiągane wyniki i wszelkie wskaźniki ale teraz nie wygląda to dobrze. Nie jestem informatykiem więc nie odniosę się do ich działalności ale do oczywistych rzeczy. Jak sam napisałeś nie tną zatrudnienia którego koszty mocno wzrosły bo spodziewają się ożywienia oraz nie chcą tracić wykwalifikowanej kadry ale może to i słuszne posunięcie ale trzeba zakładać że na pewno jeszcze z pół roku będzie to generowało znaczne koszty (straty) zanim przyjdzie do nich ożywienie. Druga rzecz to umocnienie waluty w ostatnim czasie, oni już w 1 kw wykazali 0,35 mln strat na różnicach kursowych, niestety dla nich mocny złoty się utrzymuję a jako że mają 75% przychodów z eksportu może to boleć, szczególnie trwające jakiś czas kontrakty które były zawierane przy korzystniejszym kursie eur/pln. Pytanie co dalej zrobić z tym fantem? Jeśli wierzysz w tą firmę i widzisz potencjał w ich biznesie to możesz próbować przetrzymać trudny okres pamiętając że w 2 kw mają ujemną bazę więc może nie będzie tak źle, jeśli jednak nie masz przekonania do firmy (do ich biznesu) i źle się czujesz mając akcje tej firmy to sprzedawaj nawet ze stratą, zapewniam Cię że po chwilowej złości na stratę szybko Ci przejdzie. Na końcu dobrze zainwestuj i szybko odrób stratę :-)
Dzięki serdeczne za odpowiedź, poszukam jeszcze jakichś dodatkowych wskazówek co do ich przyszłości i tego, jak firma jest zarządzana i co mają w planach, ale pewnie skrócę się o połowę by mieć spokojną głowę i żeby ego nie ucierpiało.
Tylko musisz to robić powoli, rzucić co jakiś czas 500 akcji, na siłę nie zbijaj bo się cały popyt cofnie, mogliby znowu ruszyć ze skupem to wtedy po 2,10 by pewnie sprzedał.
Masz rację że nie ma co rzucać wszystkiego na raz, tutaj obroty potrafią być po kilka tysi dziennie więc trzeba to robić powoli i z głową. Wychodzenie z małych i niepłynnych spółek to zawsze żmudna robota.
Putin ma w dupie Ukrainę. Pilnuje tylko żeby mu za blisko nie podeszli ogólnoświatowi wprowadzacze "demokracji"…
begginer
Astarta dołuje, a Prezes wyszedł w porę z połowy inwestycji. Przypadek czy trzymanie się zasad?
szejker
Astarta dzisiaj dołuje, a Prezes dzisiaj na niej zarobił: najpierw kupił 25 szt. po 65 PLN, a potem sprzedał je po 67,50. Ale to trzeba być Prezesem;-)
Przypadek że Prezes sprzedał i kurs spada / Nie sądzę – parafrazując naszego ministra.
Swoją droga będąc przy kasie w markecie trudno się kupuje akcje nie wiedząc co tak na prawdę się dzieje że kurs spada, czy Putin na Ukrainę najechał czy jakiś niekorzystny komunikat podali.
Szukam mądrego który mi napisze czy 4fun zaciągnęła pożyczkę czy ją udzieliła ?
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/27459732,4fun-media-sa-7-2017-zawarcie-umowy-pozyczki-z-nova-group-cyprus-limited
Blokada jest na akcjach 4fun, które znajdują się na rachunku Nova, więc myślę, że pożyczki udziela 4fun.
Logicznie wytłumaczyłaś, dzięki. Kurs przyjęli 5,45 czyli rozsądny. To w miarę pozytywne info bo teoretycznie gorzej byłoby gdyby 4fun potrzebował kasy (oni w zasadzie nie korzystają z kredytów) bo mogłoby to oznaczać że mają problemy z należnościami. Plus tego jest taki że gdyby Nova miała problemy ze spłatą to za rok mogą wypłacić z 70 groszy dywidendy i pożyczka będzie spłacona (wtedy i drobnym akcjonariuszom coś wpadnie).
dot. 4funMedia
Jeśli sprawdzą się moje przewidywania że co kwartał wyniki będą lepsze po 0,5 mln to zainteresowanie będzie duże ale dopiero przy raporcie rocznym za 2017 tym bardziej że baza jest niska gdyż mieli 4 kw 2016 trochę gorszy patrząc na dane historycznie. Wtedy to trzeba będzie sprzedawać :-) (oczywiście może być różnie ale jestem dobrej myśli)
coś się dzieje, widać po kursie, za 2-3 dni świeca wychodzi z chmury i zainteresowanie jeszcze bardziej wzrośnie,
Prezesie, mógł byś ocenić ostatnie wyniki oraz potencjał inwestycyjny spółki Elemental Holding?
Pozdrawiam,
HansAndersen
Elemental później Ci opiszę.
Nie wiem czy zainteresowani 4fun i aviaam zauważyli że w tym tygodniu jakby ktoś zaczął skupować te akcje, mam pozytywne wrażenie ale to na razie wrażenie. Nie ukrywam iż w okolicach 5,20 stoję z zakupem 4fun i chyba nic z tego nie będzie.
Jeszcze jedno, na https://comparic.pl/unimot-unt-kierunku-40-zl-analiza-zamowienie/ jest analiza Unimot, do poczytania (ja jej nie zamawiałem).
Elementl Holding – muszę przyznać że niezbyt bardzo przekonuje mnie ta spółka, gdyż w zasadzie organicznie się nie rozwija tylko przez przejęcia które poprawiają przychody i zyski ale odciskają się mocno na bilansie (wzrost zadlużenia). Patrząc na obecne wyniki to nie zachwycają, c/z około 11, przepływy operacyjne sporo niższe od zysku netto, bilans prawidłowy ale kapitały własne 462 mln sporo niższe od kapitalizacji 612 mln. Czy społka ma obecnie potencjał wzrostu ? Moim zdaniem niewielki w krotkim terminie gdyż wg oceny DM Trigon zysk netto w tym roku ma wynieść 56 mln czy prawie tyle samo co za ostatnie 12 miesięcy, więc i za bardzo nie ma pod co rosnąć. Oczywiście w kolejnych latach nie można wykluczyć poprawy wyników gdyż skala zacznie działać, zaczną koszty finansowe spadać i powinna się poprawić struktura bilansu dzięki poprawie przepływów gotówkowych (ale to wszystko raczej kwestia 2018roku).
Gamedev to taka specyficzna branża. Przed blamażem (bo inaczej tego nie można nazwać) CiGames dotyczącej premiery ostatniej gry znaczne grono osób mówiło, że na polskim rynku liczy się CD Projekt, 11Bit i CiGames. Słabizna ich gry pociągnęła kurs w dół niemiłosiernie – przed naganianiem, że programiści sobie poradzili z ilością błędów kurs oscylował w okolicach 2,75. Po nadmuchaniu premiery, ochach i achach, był max 3,12zł, a po premierze pikowanie ponad 60% (obecnie 1,1zł).
Więc sam widzisz Łukasz R. że to nie takie proste osądzić, czy coś pójdzie do góry czy nie. Tak jak Prezes pisał, jedna gra i wszystko na marne.
Może by udało się coś wyłapać z młodego/małego gamedev, ale to ryzyko, chyba że się znasz, siedzisz w tym, grasz, śledzisz fora, odczucia itp.
Pozdrawiam, Macio
Macie rację, kolejnym ryzykiem są przesunięcia premier, jak chociażby teraz w VIvid – Metal Fist zapowiedziany na IV kwartał 2017, a premiera miała być w czerwcu, co już dyskontował częściowo kurs przed tą informacją ( co i tak wydawałoby się niski – okolice 4 zł , zaczęła się na drugi dzień wyprzedaż i to nawet przed tymi słabymi wynikami ). Teraz kurs jest bliski 3 zł a i tak pewnie dyskontuje część sukcesu przyszłych premier. Nic tylko liczyć na jakieś spekulacyje podgrzanie po drodze. No właśnie – spekulacyjne, bo teraz po czasie widzę, jak bardzo oderwane od rzeczywistości są te wyceny.
Jakby kogoś interesowało oto link do najbardziej rzeczowej próby analizy Vivid Games , którą znalazłem (http://www.inwestorak.pl/vivid-games-sa-20-listopada-2016-analiza/) oraz ostatnie wyniki (https://stooq.pl/n/?f=1179283&search=vivid%2Bgames). Może ktoś posiada Vivid i chce skomentować bieżącą syt. spółki i potencjał na najbliższy rok-dwa?
Cognor z nowym kredytem…
http://hutnictwo.wnp.pl/cognor-wynegocjowal-glowne-warunki-refinansowania-zadluzenia,298894_1_0_0.html
Drozapol poprawił zysk w 1Q r/r…
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/27455636,drozapol-profil-sa-raport-okresowy-kwartalny-skonsolidowany-1-2017-qsr
Muszę przyznać że Cognor mocno mnie kusi aby kupić akcje, tak na moje oko to jest szansa że będzie można zarobić na nim z 50% w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jeśli zrefinansują drogie obligacje to rocznie mają płacić 20 mln mniej odsetek, czyli zysk roczny około 40 mln plus 20 mln jest z wysokiej amortyzacji czyli faktycznie generowanej gotówki może być z 60 mln rocznie, i przy założeniu że po nowej emisji akcji liczba akcji się podwoi czyli kapitalizacja wzrośnie gdzieś do 260 mln czyli c/z (uwzględniające amortyzację i capex) wyniesie tylko 4,5 a to bardzo nisko. Dodatkowo można zakładać że zadłużenie powinno spadać w późniejszym okresie czyli i koszty finansowe też spadną. Oczywiście założenia 60 mln zysku zależne są od koniunktury w branży którą trudniej przewidzieć, dzisiaj jest dobrze ale jak jutro będzie, tego nie wiem.
Drozapol tak jak się spodziewałem pokazał lepsze wyniki i to przy większej amortyzacji o 0,2 mln, gdyby nie tak wysoka amortyzacja to pokazywaliby ładne zyski a c/z byłaby około 3. Spodziewam się dobrych wyników w 2 kw a będzie pomagała mocna złotówka gdyż oni sporo importują ale baza z ubiegłego roku jest wysoka i może być trudno ją pobić.
Z tymi wycenami to jest różnie. Od 8 lat jedna z najbardziej niedowartościowanych spółek jest fasing i co i nic.Nikt sie te spółka nie interesuje. Swoją drogą ciekawy jestem opinii prezesa o tej spółce. Podkreślam nie mam akcji i sie nie czaje z ww powodów. Dziekuje
Fasing od kilku lat mam na celowniku ze względu na atrakcyjną wycenę i od lat nie kupuję a kurs od lat stoi w miejscu. W mojej ocenie przynajmniej są dwa powody że jest wyceniany tak nisko: pierwszy to branża która jest głównym odbiorcą ich maszyn czyli górnictwo oraz spadające od lat przychody i zyski. Jak doskonale wiemy górnictwo jest na krawędzi bankructwa (dopóki rząd PiS rządzi nic złego się nie wydarzy) ale perspektywy są mocno negatywne dlatego Fasing jest nisko wyceniany. Ja inwestując szukam tanich spółek które mają szansę (powinny) poprawiać swoje wyniki i się rozwijać a Fasing spełnia tylko warunek taniości (trzeba patrzyć na wysoką amortyzację zaniżającą zysk netto).
Prezes, co do Astarty to chyba się mylisz w kwestii skupu. Wykazali w raporcie za q1 2017 ze na skup poszło 3,5 mln EUR, w zeszłym roku 12 mln EUR.
Jednak co do zasady – ze to tylko deklaracja / intencje i nie można tego skupu to się zgodzę. Decyzja powinna być jasna: dokładnie tyle EUR na skup i z tego się rozliczamy. A z tego co jest to mogą równie dobrze jedna akcje kupić. I co jak kurs skoczy do 125? Zaprzestając skupu (nie żebym miał coś przeciw ��).
Pozdr endru
Jak możesz to podaj dokładną stronę i pozycję w której masz napisane że był jakikolwiek skup akcji ? Wg mojej wiedzy ostatni był w lutym 2016r., firma ma obowiązek informować o nabywaniu własnych akcji i rok temu to robiła, a teraz przestała ? Coś chyba się mylisz.
Witam Prezesa,
1.Jak widzisz Vivid Games po niedawnych wynikach, zapowiedziach kolejnych premier i w kontekście inwestycji na 1-2 lata ( zakup śr 4 zł )
2.Ciekaw jestem też Twojej opinii odnośnie Stalprod (śr zakup 512 inwestycja na min rok)
3.Polnord ( zakup 9 zł również minimum rok)
Z góry dzięki za poświęcony czas,
pozdrawiam,
Łukasz
Inwestujesz w branże które unikam i niezbyt wiele mogę Ci doradzić. Vivid Games wrzucam do jednego koszyka games developers i bardzo negatywnie podchodzę gdyż uważam że firmy te są mocno przewartościowane, nigdy nie zrozumiem wycen po 200-300 mln gdzie przychody to 20 mln a zysk 4-5 mln (oby tyle miały zysku). Piszę o tym od dłuższego czasu że wystarczy że jedna gra zostanie źle przyjęta przez rynek i kilka lat pracy idzie na marne, spółka będzie generować straty a spadek kursu murowany (świetny przykład CIGames).
Drugą branżą którą unikam to developerzy ze względu na nie zrozumiałe (trudne) dla mnie ich raporty finansowe oraz ścisły związek z budowlanką która jest podwyższonego ryzyka. Przypadek Polnordu jest trudny (mają grunty ale są jakieś problemy z nimi), ja go nie obserwuję i nie analizowałem więc nic nie dodam.
Stalprodukt też jakiś czas temu myślałem o zakupie ale się nie zdecydowałem też ze względu na skomplikowane finanse, jak zobaczyłem ilość tworzonych i rozwiązywanych rezerw to w zasadzie żadnych wyników nie można być pewnym (chodzi o zysk netto). Generalnie wydaje mi się że potencjał wzrostu kursu jest gdyż wyniki przez najbliższe dwa kwartały powinny być lepsze r/r, zasługa będzie cynku który jest 40% droższy r/r choć trochę będzie to amortyzował mocniejszy złoty do usd (5% r/r spadku). W przypadku tej firmy która jest cykliczna trzeba śledzić notowania wielu metali, głównie cynku, i gdyby zaczęły się mocniejsze spadki cynku to lepiej trzymać rękę na pulsie (na razie cynk sprzyja wynikom spółki).
ps dzisiaj na blogu dopiero będę pisał koło 12
Dzięki za tak szybką odpowiedź i cenny komentarz.
Nie najgorsze wyniki Delko jednak.
Delko – na pierwszy rzut oka fajne wyniki ale do końca tak nie jest super. W wynikach potwierdziła się zasada że w kwartałach nie świątecznych notuje bardzo dobre wyniki a gdy są święta ma gorsze (patrz 3 kw, 4kw i 1kw, czyżby obecny 2kw był gorszy?) . Patrząc na wzrost przychodów o 11%, wzrost zysku operacyjnego o 31% i zysku netto o 41% to wygląda to dobrze ale wynika to głównie dzięki konsolidowanej nowej spółce RHS która została przejęta w lutym 2017. Ważne że na wyższy zysk netto wpłynął w głównej mierze niepowtarzalny zysk z okazjonalnego nabycia spółki HRS (cena nabycia była niższa od wartości godziwej przejętych aktywów). Jest to kwota 1,3 mln i jeśli by ją wyłączył to wówczas mamy w zasadzie identyczny zysk jak rok temu, co przy wyższych przychodach oznacza spadek marży czyli niekorzystna tendencja. Największy plus to wreszcie bardzo mocne przepływy operacyjne, bilans mocno się zwiększył (dzięki przejętej spółce) ale jest mocno już napięty (sporo zobowiązań krótkoterminowych). Wskaźniki finansowe się poprawią bo np. c/z spadnie do 5,14, dodatkowo można liczyć na powtarzalny zysk w całym 2017 na 10 mln, dojdzie 3,5% dywidendy (właściwa wielkość patrząc na rosnące zadłużenie zaciągane na przejęte w ostatnim roku firmy), jednak zalecam ostrożność ze względu na kwartał świąteczny i zawyżony zysk netto (gdyby były kilkunasto procentowe wzrosty to można rozważyć sprzedaż akcji lub chociaż skrócenie pozycji).
Widac że żal dup. ę ściska że sprzedałeś Zibi
Miałem to samo napisać , a ktoś od 2 dni kupował z ukrytego :)
Wyniki Delko przewyższają moje prognozy 4 mln zysku netto. Zysk netto jest aż 41,5% lepszy kwartał do kwartału. Spółka ma ogromne perspektywy i jest stabilna. Rekomendacje niedługo się powinny pokazać. Pozdrawiam serdecznie Rafał
Ja się bardzo cieszę że Delko pokazał dobre wyniki bo przynajmniej kurs wzrósł i poprawiły się krótkoterminowe perspektywy, a żal niczego mi nie ściska bo jakby nie patrzył kurs jest niżej niż ja sprzedałem.
A co ci po tym że się ciszysz, gdy już nie odkupisz z powodów emocjonalnych i tych że trudno się przyznać do błędu gdy się PKC sprzedawało pisząc jednocześnie coś innego tutaj ( jeśli chcesz to wkleję ci twoja analizę która napisałeś zaraz po wynikach za 2016 r. ). Trudno jest nie być hipokryta gdy się pisze bloga i gra ( nagania ) na giełdzie :-) bez pozdr. Zibi
Wiem co dokładnie pisałem i się pod tym podpisuję i z niczego nie wycofuję, jeśli się w jakimś przypadku mylę to się do tego przyznaję.
Widzę że cię jakaś wściekła piana ogarnęła i mam na to radę, nie zaglądaj na blog i nie obserwuj moich zagrań to do nikogo nie będziesz miał pretensji. Przypomnę że pokazuję swoje zagrania ale nikogo nie zmuszam do kupowania bo nie mam do tego prawa, blog ma służyć wymianie osobistych poglądów czytelników (tak jak nawet w opisie postu jest zawarte) i pokazywaniu że inwestując fundamentalnie można osiągać przyzwoite stopy zwrotu.
Będę zaglądał bo chcę wiedzieć na co naganiasz a co bez powodu ( bo sprzedałeś ) spada. Jestem na WGPW od 1993-4 roku. Pierwsze ogromne zyski osiągnąłem na Uniwersalu…. Nie takie numery i lody widziałem jakie tutaj kręcisz. Bez pzdr. Zibi
Nie zabronię Ci czytać bloga bo jest dla wszystkich ale proszę nie pisz więcej bo strasznie mi ciśnienie podnosisz !!!
Masz jeszcze do przypomnienia stary post z przypomnieniem moich zasad aby później nie było niedomówień jak przypadkiem kupisz akcje które mam w portfelu a później zaskoczy cię moja nagła sprzedaż i ewentualny spadek kursu.
http://www.analizyprezesa.pl/2017/02/przypomnienie-moich-zasad-inwestowania.html
zibi…
na moje oko… chore oko… widzę…
że na gościa, który szczyci się, że jest na gpw od 1993 roku i niejedne numery i lody widział… to słabo wyglądasz…
zamiast już dawno leżeć na plaży gdzieś w ciepłych krajach i mając u boku zajebista laskę… popijając jakiegoś wykwintnego drinka i mieć wszystko (a przede wszystkim gpw) już dawno w dupie….
to ty podglądasz jakiegoś bloga…. i zachowujesz się jak zwykły troll…
słabe to… słabe….
Cześć,
jaka jest Twoja opinia na temat skupu akcji przez Astartę? Moim zdaniem to dobra informacja bo nie skupują jakiś ochłapów, ale aż 10% wszystkich akcji. Dziwi mnie dzisiejsza reakcja kursu.
Pozdrawiam
Z tym skupem Astarty to niby jest a tak jakby go nie było, został on przedłużony chyba już na 3 rok ale oni go robią niezbyt regularnie i ciężko powiedzieć czy będzie w tym roku kontynuowany. Ostatnio skupowali w lutym 2016 i od tego czasu cisza. Dlatego obecnie nie ma co na niego za bardzo liczyć ale jeśli się pojawi to powinien wzmocnić kurs, firma ma coraz więcej gotówki i mniej kredytów (najmniej od 7 lat) i w którymś momencie coś będzie musiała z tą kasą zrobić.