27.04 – IRL zatwierdzona link 0,355 eur dywidendy (ok. 1,49 zł) a stopa dywidendy 11,70%
dm mbanku opublikował prognozy zysków firm za 1 kw 2018 i w przypadku PCM duży spadek przewidują bo aż o 47% (6,5 mln), jeśli to się sprawdzi to będzie słabo i nie ukrywam iż jest to moja wtopa, gdyby nie oczekiwanie na 12-13% dywidendy to sprzedałbym akcje ale teraz już czekam do dywidendy. Z innych interesujących mnie spółek Skarbiec ma mieć 38% niższy zysk, Alior +112%, PZU -37%, Cognor -45%, Elemental -15%.
Eurotel podał wyniki: w 4 kw 2017 przychody wzrosły o 13%, zysk bez zmian (spadek marży), przepływy operacyjne o 30% gorsze r/r, wzrosła gotówka o 20%, zobowiązania wzrosły o 60%. Zysk netto jest niższy o 0,6 mln od moich szacunków ale to mała różnica, wyniki raczej neutralnie można je ocenić choć brakuje mi w nich jakiejś iskry. W całym roku wzrosła sprzedaż T-Mobile i Apple, spadła Playa, otworzyli w 4 kw nowy salon idream i przejęli salony sprzedaży nc+ (ale to wiemy). Wydaje mi się że wyniki nie dadzą powodów do wzrostów ale oczekiwanie na wysoką dywidendę (zakładam 2,3 zł i stopę 9%), dobry bilans (brak zadłużenia finansowego i dużo gotówki na kontach), umiarkowana wycena (c/z 8,20) nie powinny też powodować spadków kursu.
Krótko: na anonimowe komentarze nie
odpisuję (chcesz wymieniać poglądy to się podpisz pod swoim wpisem) a
jeśli chcesz znać moją opinię na temat jakiejś konkretnej spółki to
najpierw napisz co Tobie się w niej podoba albo jakie widzisz w niej
zagrożenia.
mojego portfela oraz krótkie analizy na temat spółek o które pytają
czytelnicy bloga, zachęcam do zadawania pytań pod tym postem aby w
jednym miejscu były zgrupowane wszystkie komentarze/opinie i nie
trzeba było „skakać” po różnych wątkach. Co miesiąc będzie przynajmniej
jeden nowy post otwierany. Szukam optymalnego rozwiązania aby mój blog
był jak najbardziej
przejrzysty i możliwe są dalsze zmiany w formule i/lub wyglądzie, post ten będzie zawsze po prawej górnej stronie bloga !!!
momencie przekroczenia 200 komentarzy pod postem aby rozwinąć ostatnie
komentarze należy wcisnąć przycisk „Wczytaj więcej…”
!!! Wszystko co tutaj piszemy nie jest żadną rekomendacją do zakupu a
tylko wyrażeniem własnej opinii, post ten (treść i komentarze) służy tylko i wyłącznie do
wymiany własnych poglądów i doświadczeń inwestycyjnych, nie może być traktowany jako porada inwestycyjna bo nią nie jest.
szczególnie informacji o ogromnym ryzyku które jest w przypadku
inwestowania na giełdzie link zasady i ryzyko
rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia
19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje
dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z
2005
roku, Nr 206, poz. 1715). Analiza nie spełnia wymogów stawianym
rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy. Zgodnie z powyższym autor nie
ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne
podejmowane na podstawie niniejszej analizy. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi
odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.
Nie mozna zapominac o srebrze w zlozach KGHM. Spolki sa interesownie deprecjonowane przez "moznych" tego swiata. Trzeba im pokazac srodkowy palec-co pomalu sie dzieje. "Afera indianska" w Chile bedzie Jeszcze nieraz wykorzystywana gospodarczo/politycznie. To samo dotyczy sie spolek weglowych-szczegoolnie JSW. Tam setki milionow byly potencjalnie wyprowadzane za rzadow PO-PSL. Wszystko wyjdzie przy wyborach samorzadowych a pozniej parlamentarnych.
Nieuk.
A juz tak calkiem powaznie mowiac-nasze spoleczenstwo ma olbrzymi potencjal i krok po kroku to zaczyna byc widoczne. Tez zaluje, ze nie ma spolek pokroju Apple na GPW. No, ale trzeba mierzyc sily na zamiary…W przyszlym roku ma zadebiutowac Manta na gieldzie…taki polski Apple…mialem jakis czas temu smartfona od nich…masakra…mam nadzieje, ze cos sie tam zmienilo. Roznica jest taka, ze management Apple mysli futurologicznie. Oni nie zarabiaja tylko na hardwarze, ale na sofcie i produktach powiazanych…Jestem jednak patriota i wierze w polska mysl technologiczna.
Pozdrawiam,
Nieuk.
W Polsce ludzie chcą teraz a w USA Niemczech myślą daleko w przyszłość . Może to wina wojen w których Polska niestety brała udział i ludzie nie myślą co bedzie za 30 lat?Może dlatego jesteśmy w tyle na gpw bo np spółki skarbu państwa są obsadzane miernotami z nadania partyjnego. Przecież potencjał jest w KGHM , w PGNIG Orlenie PGE a nawet w kopalniach . Brakuje gospodarza z prawdziwego zdarzenia który pomyśli jak zainwestować kasę aby np z zysków firm państwowych wypłacać emerytury.Pozdrawiam Marek
Nie zgodziłbym się, że są jakoś bardzo źle zarządzane. Czego chcesz od Orlenu? Wyróżnia się na tle regionu, a nie ma złóż takich jak potentaci amerykańscy.
PGNiG ma ten problem, że kontrakty na gaz (jamalski i cypryjski) są indeksowane według ceny ropy. Kiedy je zawierano ceny ropy i gazu zachowywały się podobnie. W międzyczasie doszło jednak do rewolucji łupkowej i ceny gazu spadły a ropy nie. Tyle, że stare kontrakty nadal obowiązują, i PGNIG musi kupować gaz po horendalnie wysokiej cenie. To się zmieni w 2022 roku kiedy kontrakt jamalski wygaśnie (największy wolumen przepłacanego gazu). Wówczas zakontraktowany zostanie gaz według aktualnych cen (a nie według cen sprzed rewolucji łupkowej). Można krytykować rządy za to, że zawarły taki kontrakt, ale rewolucji łupkowej nikt nie przewidział. Z rosjanami nie mieliśmy może trochę wyboru, ale gaz katarski też jest źle zakontraktowany. PGNIG ma niewiele własnych zasobów, a z pustego i Salomon nie naleje. Teraz ma za dużo gotówki, ale lepiej 10 razy obejrzeć inwestycję niż wtopić jak KGHM w Chile.
KGHM jest największym producentem miedzi na świecie. Faktem jest, że teraz coś im się tam w nowej maszynie popsuło, i że wcześniej kopalnia w Chile okazała się niewypałem, ale nie przesadzał bym.
Kopalnie są trochę niedoinwestowane, ale polski węgiel ma sporo zanieczyszczeń, no i ogólnie chyba nikomu w naszym regionie nie udaje się wykrzesać cudów zysków z węgla.
To byla oczywiscie przejaskrawiona komparatystyka z mojej strony. Troche prowokacja. Pracowalem kilka lat temu w serwisie Apple'a zagranica. 90% osob tam pracujacych osob dziwilo sie, ze ludzie tak przeplacaja. No, ale jedno trzeba im przyznac. Sa mistrzami w marketingu i "cash making". Jeszcze W.Buffet dokupuje garsciami ich akcje…Moze to bylo zle porownanie.
No, ale jak " PKB" Kalifornii to wiecej od PKB Polski, to juz bardziej miarodajne i racjonalne porownanie…Polska to nie bananowka, ale GPW to juz niestety tak. Z przykroscia i dysonansem pewnym to stwierdzam…
Milej niedzieli,
Nieuk.
Nieuk nie porównywałbym tych liczb ze sobą bo wyjdzie ze większość mniejszych Państw to "bananowe republiki". Osobiście nie lubię ich produktów, mimo to Apple to niezła maszynka do robienia pieniędzy – potrafili przekonać cała masę ludzi do kupna ich produktów po bardzo wysokiej cenie dostarczając przeciętną wartość. Szkoda że w Polsce i na naszej giełdzie nie ma takich firm.
Watek EGB w calej sprawie GTB jest jednym z najciekawszych…
A tak z innej beczki…Kapitalizacja Apple-to rownowartosc budzetu Polski na…10 lat…masakiera. Jednak jestesmy jeszcze bananowa republika…
Pozdrawiam,
Nieuk.
"dodano 5.05 – tfi podały już swoje aktywa na koniec roku i fundusze Altusa posiadały prawie 10 mln obligacji Egb (zależnej spółki od Getbacka)
"
Altus posiadał 20 mln w obligacjach EGB – https://www.altustfi.pl/sites/default/files/reports/Sprawozdanie%20finansowe%20za%202017%20r.%20ALTUS%20Subf.Pieni%C4%99%C5%BCny.pdf
strona 160-161 (dokumentu strona to 14 i 15).
Posiadał on Serie 1/2016 i 2/2016 po 10 mln każda.
Z drugiej strony mamy oświadczenie https://www.altustfi.pl/sites/default/files/reports/O%C5%9Bwiadczenie%20Zarz%C4%85du%20Altus%20TFI%20S.A.%20w%20sprawie%20Obligacji%20EGB%20S.A..pdf
wiec gdzieś te obligacje prze-parkowali lub zostały spłacone.
Źle przeczytałeś i zinterpretowałeś liczby,zauważ że tam nie jest podana wartość obligacji 20 mln tylko nominał obligacji czyli 10.000zł, oni mają w pierwszej serii należność 1,524 mln i w drugiej 2,516 mln (łącznie z naliczonymi odsetkami. Wszystkie należności z tytułu obligacji biegli zastrzegają w swoich raportach i tak w przypadku tych serii o których piszesz jest tak (strona 5)" Zwracamy uwagę na niepewność dotyczącą sytuacji obligatariusza Getbacka SA, którego obligacje o wartości 4.040 tys zł stanowią 1,48% aktywów subfunduszu….."
Ja przeglądałem wszystkie raporty ich funduszy i mają jeszcze obligi egb w Skok Obligacji 3,023 mln i w Skok Gotówkowy 2,519 mln czyli łącznie 9,582 mln.
Jak widać kwoty były niezbyt duże i możliwe że zarząd (głównie Osiecki) mogli te obligacje wykupić aby nie było syfu i zrobili to po cichu.
Racja, wziąłem wartość nominalna 10 tys PLN, za 10 mln wartości… mój błąd.
W pesymistycznym scenariuszy może być tak ze to Altus TFI wziął na siebie te obligacje nie sam Osiecki. Ryzyko na zysk jest jednak dość znikome. QRS nie mógł wziąć wszystkich na siebie ze względu na brak kapitału do przeprowadzanie takiej operacji.
Instal Kraków kupowałem na wsparciu po 11 z groszami kilkukrotnie chciałem go sprzedać (szybki zarobek)ale po co sprzedawać spółkę w trendzie wzrostowym!?
Chciałem nawet dokupić na korekcie ale zabrakło 10groszy:(
Czysto spekulacyjnie za małą gotówkę kupiłem spółkę Promise (gra pod dywidendę)
Karol. Z tym wszystkim mozesz miec racje. Ja nawet z tym nie bede polemizowal. Trzeba jednak dodac, ze gdyby wszystko bylo do konca transparentne i znakomite-to spolka latalaby o 100%…Ja nie jestem naiwny-w kazdym raporcie spolek gieldowych jest koloryzowanie…kto placi za opinie bieglego rewidenta? Spolka…Dlatego zysk netto jest dla mnie wartoscia wtorna. Wazniejsze sa przeplywy operacyjne (chyba kazdy to potwierdzi).
Nieuk.
Instal Krakow: zwróćcie uwagę na należność, mamy około 10 mln przeterminowanych należności w 2017 roku, w tym firma od 2 lat robi odpisy aktualizujące należności po ~9 mln rocznie z czego tylko 1 mln jest spłacony; zapasy które posiadają też podlegają odpisom.
Raport roczny pokazuje aż 78 mln zobowiązań poniżej 3 mc, na szczęście jest to pokryte zobowiązaniami poniżej 3 mc w kwocie 73 mln.
Czerwona lampka jest ze firma tylko w 2017 wydala 40 mln na nabycie aktywów finansowych, i dostała 20 mln ze zbycia. Nie wiadomo co to za aktywa – obligacje? akcje? Kwota ta ujęta jest w aktywach jako krótkoterminowe aktywa finansowe.
Koniem napędowym zysku jest segment deweloperski(22,5 mln PLN), pozostałe segmenty wygenerowały 8 mln straty [głownie segment budowlany i zagraniczny]. Firma obecnie prowadzi II etap rozwoju osiedla (2 budynki) https://wiarygodnydeweloper.pl/
https://www.google.pl/maps/@50.0431369,19.9947792,383a,35y,356.94h/data=!3m1!1e3
Zakładam ze zysk z deweloperki (15 mln) z 1q to cały zysk z tego segmentu. Pozostałe segmenty mogą zaskoczyć negatywnie przez co zyski za 2,3,4 q sumarycznie mogą być ujemne.
Jako że prowadzone są prace tylko na 2 budynkach (wcześniej budowano 4 w I etapie) nie mamy pewności ze uda się osiągnąć zysk na deweloperce większy niż 7-8 mln w przyszłym roku. Mnie doszły słuchy od znajomych deweloperów ze w Krakowie następuje krótko okresowe nasycenie mieszkaniami więc będą się one trochę gorzej sprzedawać a koszty budowy rosną.
Wygrają prestiżowe lokalizacje, bagry – miejsce w którym buduje ta firma – jest znane z tego ze są tam jedne z tańszych mieszkań w Krakowie (sąsiedztwo oczyszczalni ścieków oraz dużego parku przemysłowy, do tego teren zalewowy).
Prezesie,
Nie liczylem na Twoja odp., bo wiem, ze nie lubisz tej branzy. Dziekuje wiec bardzo za odpowiedz:)
Historia lubi sie powtarzac a maj zeszlego roku byl bardzo dobry dla notowan.
Analityk DM BDM zaznaczyl tez, ze kontraktacja w segmencie ochrony srodowiska zaczyna ciekawie wyvladac.
No i te przeplywy operacyjne i gotowka. Malo jest tak zdrowych spolek a w budowlance-to juz chyba w ogole ewenement.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Nieuk, faktycznie ten Instal wyglada ciekawie fundamentalnie (do minusów zaliczyłbym niskie ROE i ROA) oraz w istotnym punkcie technicznym się znajduje. A wiesz może co się stało rok temu w maju/ czerwcu, że kurs tak poszybował? Pozdrawiam Łukasz_S
Zauważyłem że dość często przewija sie wątek developerski (zarówno w kontekście budownictwa jak i gamingu). Prezesie, może rozważysz założenie takiego tematu tylko dla tej grupy, która będzie tam wymieniać się swoimi uwagami. Pozdrawiam Łukasz_S
Witam Wszystkich,
Jakis czas temu pisalem o spolce Instal Krakow. Wiem, zd Prezes nie lubi spolek z branzy budowlano-deweloperskiej, ale ta spolka (oprocz. np. Decory – moze byc bardzo ciekawa propozycja na potencjalnie ciezki maj. Tutaj jeszcze dodalbym Playway, ale to moze niektorym wydac sie dosc kontrowersyjne:)
Instal Krakow: kapitalizacja ok. 100 mln zl. Praktycznie brak zadluzenia dlugoterminowego (ok. 12 mln zl na koniec 2017 r..Przeplywy operacyjne-uwaga: 90 mln zl. Wstepne niezaudytowane wyniki za 1 kw, to prawie 13 mln zl zysku netto (ksiegowanie sprzedazy dewdloperskiej). Analitycy wskazuja, ze w tym roku juz bedzie brak negatywnej kontrybucji Frapolu (segment montazowy). Raport za 1 kw. 15 maja. Minus: niska dywidenda, ok. 30 groszy. Rekomendacja dm BDM z 18 kwietnia "kupuj" z cena docelowa na poziomie 20,90 zl.
Technicznie: przebicie 14-14,35 zl przy w miare wysokim wolumenie daje szanse na droge ku 15 zl a pozniej na opor w okolice rocznych szczytow, czyli ok. 18 zl.
Milego dnia,
Nieuk.
Patrząc na liczby to faktycznie dobrze Instal wygląda, szczególnie bilans gdzie po spłacie zadłużenia % zostaje 30 mln wolnej gotówki. Szacunki za 1 kw są wręcz fantastyczne ale patrząc na reko bdm (świetne biuro jeśli chodzi o rzetelne analizy) to 1 kw ma odpowiadać za 70-80% rocznego wyniku. Główny minus to oczekiwany powolny spadek wyników po 2019 roku gdy skończy się szczyt budowlany. Krótkoterminowo tak do 3 miesięcy możliwe są wzrosty po oficjalnych wynikach 1 kwartału, niestety spółka to nie moja bajka.
Ja bym nie trzymał w jednym banku powyżej 50 tys euro w postaci depozytu (ze względu na wypłacalność funduszu gwarancyjnego),
Powyżej tej kwoty pozostaje trzymać obligacje skarbowe 3m. Choć nie są wolne od ryzyka to jest istotnie mniejsze niż trzymanie wszystkiego w gotowce w banku.
Na strefie inwestorów ostatnio wciskają Prima Modę że taka tania według C/Z ale jak się raportowi przyjrzałem za 2017 to nie widzę tam nic ciekawego, zobowiązania krótkoterminowe większe niż aktywa obrotowe, znikome środki pieniężne, zysk netto nie ma pokrycia w przepływach operacyjnych, co sądzisz Prezes o tej spółce, Pozdrawiam Paweł, Ps. w obecnych czasach w miarę bezpieczne wydają się spółki Voxel i Masterpharm
Jedyne co ciekawe w Prima Modzie to niska kapitalizacja (10 mln) a tak to co napisałeś i jeszcze bym dodał iż spółka się mocno kurczy, od 10 lat co roku spadają im przychody a to jest negatywne zjawisko. Przez 2 ostatnie lata ujemne przepływy operacyjne przy spadających przychodach to bardzo niebezpieczne zjawisko. Wydaje się że realne zyski ich są na poziomie 1-1,5 mln czyli obecna wycena jest raczej właściwa.
W obecnych czasach to w miarę bezpieczna jest tylko gotówka i to też tylko do 100.000 eur w jednym banku.
Prezesie, a jak oceniasz po raporcie Cloud Technologies SA (chodzi o przepływy pienięzne). Jest potężna różnica pomiędzy wykazywanym zyskiem a faktycznymi uzyskanymi wpływami.
pozdrawiam melonn1971
Nic w przypadku Cloud się nie zmieniło od kiedy wypadł on z portfela czyli mamy fatalne przepływy operacyjne przy wysokich i rosnących zyskach. 0,2 mln dodatnich przepływów przy 21 mln zysku netto to ogromna lampka ostrzegawcza i możliwe że pokazywane zyski są wirtualne. Nie widzę sensu a nawet wręcz odradzam kupowanie obecnie Clouda dopóki przepływy wrócą do poziomów równych zyskom i wyjaśnią się zaległe należności. Jest możliwe że w tym roku będą ogromne odpisy należności i duże straty chyba że im spłacą (ale w to wątpię).
Z zapowiedzianych spłat 7,1 mln Euro spłacono 4 a resztę prolongowano do 29.06.18 ( to jeden klient). Zarząd doskonale wie, że maja problemy z przepływami i zapowiada dywersyfikację produktów i klientów. Tylko, że tu 2 robi ponad 20 % przychodów. Klienci doskonale to wiedzą i kredytują się do granicy wytrzymałości spółki.
bies
Prezesie, iFirma mocno poleciała po walnym. Wygląda na to, że ktoś wysypuje się ze swojego pakietu. Jak sądzisz, na jakim poziomie można rozważyć zakup?
Druga sprawa: moim zdaniem Atlasest po kółeczku z 82 gr na 1,5 zł, znów spadł i odbił się od poziomu poniżej złotówki. Moim zdaniem może rosnąć pod wyniki za 1 kwartał. Przypominam, że do zaksięgowania mają z samego segmentu deweloperskiego 110 apartamentów w 1 kwartale, więc powinien być ładny raport.
mn
Mnie doświadczenia ostatniego roku przekonały że jak coś spada "niby bez powodu" to raczej nie ma co się spieszyć z zakupem. Wydaje mi się że rozsądnie jest poczekać do wyników za 1 kw 2018 (są za 2 tygodnie) i na podstawie tych wyników dopiero podjąć decyzję o ewentualnym zakupie. Ich coraz mocniej zaczynają bić koszty wynagrodzeń, jeśli będą płaskie wyniki r/r to obecna wycena spółki jest w zasadzie właściwa (może lekkie niedowartościowanie).
Ja Atlas obserwuję ale kupno na tych poziomach odpuściłem, jak pisałem wcześniej nie lubię gdy ktoś mocno steruje kursem a na tej spółce jest to widoczne doskonale.
Kiepska inf., z doświadczenia (prawniczego i czynnej obserwacji sanacji w Action) wyznaczenie Zarządcy innego niż ludzie ZNAJĄCY SIĘ NA PROWADZENIU biznesu (gdzie czasem szybko trzeba podejmować decyzje sprzedażowe – to np. kuleje cały czas w Action, gdzie czekają w Spółce dłużej niż 2-3 dni na zgodę na sprzedaż czegoś, a każdy wie, że towar IT szybciutko traci na wartości, szczególnie starsze zapasy) może biznes firmy tylko dobijać… + w PL akurat SZYBKOŚĆ DZIAŁANIA sądów gospodarczych jest b. słaba… nie pozostaje nic innego jak przygotować się na cięcie długów wraz z odsetkami (złe info dla wierzycieli) i długi proces… do tego czasu (uchwalenia układu) jakiekolwiek gdybanie pozbawione jest sensu :( Pamiętajcie, że jak się wierzyciele nie dogadają i nie będzie układu to pozostaje już tylko UPADŁOŚĆ LIKWIDACYJNA. ŁD.
Getback – upadłość układowa – http://biznes.interia.pl/gieldy/news/getback-ucieka-pod-ochrone-sadu,2567057,1844
Raff
Livechat podał wyniki… Lecimy znów… RADEK
lecimy???
ale wzbijamy się czy pikujemy???
Hej Prezes
Jest jakaś wytłumaczalna przyczyna dlaczego Unimot zaraportował tak słabe szacunkowe Wyniki?
W zasadzie wszystko oni wytłumaczyli czemu taki będzie wynik a nie inny. Ja np. zakładając sobie jakiś zysk Unimotu patrzyłem tylko na premie lądowe (zakładałem 2,5 mln zysku niższego z tego tytułu a oni tylko 1 mln zapowiedzieli), a tu się okazuje że jest jeszcze 4 czy 5 innych niekorzystnych czynników. Zastanawiający jest wzrost wynagrodzeń na cenionych fachowców 2 mln bo to oznacza że co kwartał taki powinien być wzrost kosztów i to trzeba będzie też uwzględniać w kalkulacjach wyników. Słabo wygląda to że 6-7 milionów kosztów które podali może być stałymi i powtarzalnymi co kwartał i aby to pokryć potrzeba zwiększyć przychody i poprawić premie lądowe (marże).
Prezesie,
Dziękuję za informacje o Altusie.
Mam pytanie o For (Forever Entertainment).
Tak niektórzy piszą, że firma ma taki raport jakiego inne firmy z branży mogą pozazdrościć.
Pozdrawiam.
Nie bardzo rozumiem o co pytasz:czy o wygląd raportu czy wyniki? Powtórzę to co pisałem wielokrotnie: jak dla mnie wyniki większości spółek z branży gier są bardzo słabe i ich kapitalizacje zbyt wysokie. For ma za ostatnie 12 miesięcy tylko 3,2 mln przychodów, od lat ciągłe straty a kapitalizację 38 mln – ktoś zwariował. To sklep spożywczy lepsze wyniki osiąga a nikt pewnie nie zapłaciłby za niego 38 mln. Wolę się nie wypowiadać na temat większości wydmuszek z tej branży, sugeruję tylko rozwagę i nie uleganie emocjom.
Ok, Dzięki. Pozdrawiam.
Getback jednak nie opublikował raportu, słabo to wygląda jak przez 4 miesiące nie dali rady – oczywiście tłumaczą się zmianami personalnymi.
Cognor podał raport i jest bardzo dobry, pomimo braku przeszacowania obligacji w euro o których pisałem w osobnym poście to wynik jest tylko 15% gorszy. Jest szansa że wyniki tego roku powinny być bardzo dobre, sytuacja w hutnictwie widać że jest korzystna. Negatywna była niestety informacja iż zrezygnowali z kredytu, refinansowanie przeciągnie się pewnie wiele miesięcy.
sytuacja płynnościowa PCM coraz trudniejsza. bilans puchnie, marże spadają. koszty finansowe męczą. nie liczyłbym na dywi a jak wypłacą rękoma fundów to zabiją tę spółkę. odradzałem wtedy, odradzam i teraz trzymać te akcje. lepiej uciekać.
Livechat to perelka.Zachowali, co do ze sturtupa najlepsze. Know how beharowialne. A.co do spolek technologicznych-wymiataja. A portfel Longterma jest najlepszy od poczatku.
Nieuk.
R/R i tak dolar jest niżej, także wyniki I kwartału będą jeszcze gorsze Livechat, ale to nie szkodzi oczywiście dyskontować lepszego wyniku w przyszłości gdyby nadal dolar się umacniał, a ten Qubic Games to może ktoś powiedzieć jakie będą premiery w najbliższym czasie, pod co gra rynek, za 2017 kapitalizacja 18,1 mln rynek oczekuje około 2 ml zysku w tym roku, za 2017 200 tyś zysku, zobowiązania krótkoterminowe większe niż aktywa obrotowe, środki pieniężne i inne aktywa 11 tyś zł , przepływy pienieżne operacyjne ujemne, fundamentalnie na dziś wygląda to słabo, chyba że ta firma robi jaki hit, jak nie to tylko pusta wydmuszka i granie spekulacyjne, Paweł
Poruszaliśmy już temat wyników r/r. Dolar jest niżej, ale liczba klientów jest znacznie większa. Dla LVC dużo ważniejszy w dłuższej perspektywie jest liczba klientów niż kurs dolara.
Pozdrawiam,
Automotive
Co do liczby klientów rozmawiajmy na faktach przyrost liczby klientów 2017 styczeń 246 , 2018 styczeń 263, 2017 luty 431, 2018 luty 321, 2017 marzec 504, 2018 marzec 374 , po raz pierwszy coś się wydarzyło w Livechat i to negatywnego, także obecne wzrosty to bardziej podciąganie wycen przez fundusze na koniec miesiąca, i korzystny układ techniczny, fundamentalnie tak mocno LVC nie wygląda.
Lentex podał szacunki zysku i są gorsze o 50% r/r, ostrzegałem przed wynikami.
Stalexport dzisiaj opublikował także szacunki i jest gorzej r/r, zakładam że znowu wyższe rezerwy na wymianę asfaltu przez wyższe ceny ropy. Zakładam że w całym roku zysk może być z 5% niższy niż w 2017.
Dzisiaj ma Getback opublikować raport roczny, czy to zrobi ciężko powiedzieć.
Livechat ładnie rośnie… Mam trochę akcji i bardzo mnie to cieszy tylko skąd taki wzrost nagle? Radek
Dolar rosnie a to jest pozytywne dla spolki. Dodatkowo Longterm w swoim portfelu wymienil jedna ze spolek na LVC https://longterm.pl/Spolki-Prowzrostowe-Na-Tydzien-30-04-04-05-2018.html
Gratuluję Prezio prognozy wyników Unimotu. Nie pamiętam ile dokładnie, ale miały być słabsze r/r i zakładałem, że po raporcie sporo spadnie. No i stało się. Czy uważasz, ze fundamentalnie teraz jest warty kupna? Kolejne raporty, o ile dobrze kojarzę, też zakładałeś gorsze r/r.
Drugie pytanie mam odnośnie Altusa, zakładałeś trzymanie do decyzji o dywidendzie, czyli maksymalnie czerwiec?
Dzięki i pozdrawiam.
Tu nie ma co gratulować bo wolałbym aby Unimot pokazywał lepsze wyniki i rósł. Założyłem od dawna że rozważyć można zakup jego dopiero po wynikach za 3 kwartał bo baza jest wysoka czyli jeszcze dużo czasu (7 miesięcy). Generalnie mam wątpliwości czy sens jest go w ogóle kupować gdyż jak wejdzie zwiększona opłata paliwowa (pewnie styczeń 2019) to może być presja na marże.
Jeśli chodzi o Altus to w wirtualnym portfelu dywidendowym planowałem (na razie się tego trzymam) sprzedaż w okolicach dywidendy. Niestety ewidentnie zbyt wcześnie w niego wszedłem, doszedł jeszcze temat Getbacku i robi się spora strata. Tak jak wyżej w komentarzach napisałem w prywatnym portfelu dzisiaj połowę sprzedałem Altusa.
Zarobiles. Ciesz sie. Najwazniejsze sa transakcje zyskowne. Qubicgames bedzie jednak latal powyzej szczytiw vide wolumeny.
Nieuk.
Qubic to chyba był błąd że po 1.73 sprzedałem
Ja Vivid znam dobrze inwestycyjnie/spekulacyjnie. Juz pisalem o tym, ze Jedenastka to dzieci Czerwonych (Cd red). Kiedys czytalem fajny wywiad chyba z Koscielnym, ze ich konkurencja, ale takze autorytetem jest jedenastka. Ci ludzie sie znaja a co dla mnie najwazniejsze-szanuja. Kwintesencja zdrowej konkurencji. A Qubic Games kooperuje z Playway. Na Bloobera maja chrapke fundusze. Duzo ciekawych rzeczy sie dzieje. Ja juz nie mowie, co bedzie sie dzialo przy Cyberpunku Cd Red…Te spolki maja fundamenty i podkresle, ze P/E nie ma sensu. Wszystkie sa zdrowe a to najwazniejsze.
Nieuk.
11 Bit Studio rozbija bank. Następny w kolejce jest Vivid Games przed którym w najbliższych czterech miesiącach…trzy premiery. Co prawda to zupełnie inny kaliber studia i przede wszystkim produkcji, niemniej spodziewam się, iż na fali euforii 11 Bit część inwestorów będzie windowała kurs Vivid licząc na małą choćby powtórkę. I fundamentalne uzasadnienia przed premierami nie będą miały żadnego znaczenia – moda na gamedev na GPW poprowadzi owczy pęd we właściwym kierunku.
Twister.
Macie kolejna odslone w aferze Getback. Ladne jaja…Juz pisalem o tym, ze moim zdaniem ta spolka falszowala dokumenty przy prospekcie emisyjnym. Myslicie, ze Deloitee sie podpisze pod raportem rocznym? Jak nawet tak zrobi, to bedzie wiele zastrzezen…Masakra…
Nieuk.
2018-04-29 Warszawa (PAP) – GetBack zawarł umowę na mocy której DNLD Holding S.a.r.l. udzieli spółce pożyczki w kwocie 23,7 mln euro, ale może ona wzrosnąć do 25 mln euro – poinformował GetBack w sobotnim komunikacie.
CR
Prezesie,
Tutaj powyżej napisano trochę o Altusie złego (i o jego powiązaniach z Quercusem i GetBackiem). Czy pomimo tego uważasz że te negatywne infa nie są na tyle znaczące żeby go nie trzymać? W piątek zgromadzenie akcjonarjuszy uchwaliło przerwę do dzisiaj do 16.
Pozdrawiam, Rafał
Nie bardzo zrozumiałem Twój wpis bo dużo użyłeś "nie" negatywne infa nie są na tyle znaczące żeby go nie trzymać?.
Zakładam że się niepokoisz o Altusa ? Jeśli tak to i ja się zaczynam obawiać że może kurs trochę zjechać bo inwestorzy w panice (podobnej jak na Quercusie) mogą sprzedawać akcje jak się okaże że jednak mają obligacje EGB (spółki córki Getbacku). Ja w swoich założeniach przyjmuję że w tym roku Altus zarobi w raporcie jednostkowym (skonsolidowany będzie wyższy ale jednostkowy mnie interesuje bo z niego płaca dywidendę) 70 mln czyli mniej niż w 2017 kiedy było 80 mln. W przyszłym roku zakładam 60 mln zysku i łącznie w tym i przyszłym roku wypłacą 135 mln (jakieś 22% dywidendy). Jeśli będzie spadek zysku tak jak zakładam to realny jest spadek kursu tym bardziej że najbliższe 2-3 tygodnie przez Getback mogą być nerwowe. Obawiam się że jak pokażą raporty funduszy i wyjdzie że mają obligacje EGB (EGB chyba miało 60 mln obligacji więc więcej nie powinno być) to może być krótkoterminowo słabo.
Jestem zły na siebie bo ja emaila do Altusa napisałem to zapytałem czy mają obligacje Getbacku a nie zapytałem o obligacje EGB – teoretycznie mogli oni mi z prawdą odpisać.
Jak widać powyżej są ryzyka a największym jest zawsze panika, ja profilaktycznie sprzedałem dzisiaj w rzeczywistym portfelu akcji Altusa po 12,80 a resztę trzymam (nie się dzieje co ma dziać).
Z tym Unimot, to bym raczej uwazal. To jest lekcja z Unified. Ta spolka kooperowala z Orlenem i moze dla wizerunku…Kto wie, czy nie miala cos do czynienia z mafia paliwowa…Ja tego nie wiem, ale kurs mowi cos innego. Z reszta marzowo tez nie wyglada ciekawie…To moje glupie konkluzje, ale niewiadomo, czy nie ma chocby ziarnka prawdy…
Nie zapisalem sie na na TSG. Spolka bardzo ciekawa. Bede sie czail. Oferta duza-na longterm bardzo intratna. Ta spolka dolaczy raczej do mojego portfela, ale po debiucie.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Nieuk – a czy pisałeś się na IPO Ten Square Games? bo w mediach praktycznie cisza na ten temat, mało kto o tym pisze, a wchodzi na giełdę całkiem dochodowa spółka gierek przeglądarkowo/komórkowych z całkiem niezłym potencjałem, niby była ok 35% redukcja ale po forach taka cisza, jakby każdy się czaił, że coś takiego kupił.
PS. ForeverEn podał wyniki i wyszedł na plus mimo, że nie wrzucił wyników prawdopodobnie nieźle sprzedającej się gry
Jarek
Słabe wyniki Delko za 4 kwartał. Dopatrzyłeś się Prezesie z czego to wynika? Jaka aktualna opinia na temat spółki?
Kamil
Z tego co widzę spadła im marża ze sprzedaży produktów a łatwo to policzyć. Przychody ze sprzedaży towarów (nie uwzględniam przychodów ze sprzedaży usług) w 4 kwartale wzrosły o ok. 14 mln a wartość sprzedanych towarów i materiałów wzrosła aż o 18 mln – czyli mamy 4 mln różnicy. Jest też wzrost wynagrodzeń (3,1 mln) i usług (1,1 mln) ale to jest rekompensowane wyższymi przychodami.
Generalnie nie jest źle, Delko pokazało lepsze wyniki w całym roku niż oczekiwałem jeszcze jakieś pół roku temu. W mojej ocenie realnie w najbliższych latach firma powinna zarabiać minimum 8 mln (jest to taki bezpieczny poziom) przy 12 mln w 2017. Przy 8 mln zysku mały c/z 7 i jak na spółkę dywidendową (dywidend pewnie z 5% będzie) to obecna kapitalizacja jest właściwa.
Dobre myslenie…Jesli to nawet banka-to trza to wykorzystac. Uwazam jednak, ze nie…Za tym wiele jest argumentow, ale tutaj nie bede prowadzil dywagacji. Na "Jedenastce" juz prawie 60% zysku brutto. Co do Cd redu, to Cyberpunk bedzie najwiekszym hiciorem wszechczasow. Playway, to grupa kapitalowa i ma bardzo madrze zdywersyfikowany portfel. Te spolki sa bardzo dobrze zarzadzane. Vivid to "stajnia" Capital One Advisors. Oferty hermetyczne. Wiecej nie bede mowil. Jeszcze izraelski inwestor. A gdzie jest skupisko notowan spolek z nowych technologii, jak nie tam. Bloober dla zabawy i dywersyfikacji a Qubicgames, to perrelka juz odkrywana.
Nieuk.
Prezes odrobinę ryzyka na giełdzie nie za szkodzi ja na 15 tys w 5 spółkach mam jedną co ciągle gram na krótko i źle na tym nie wychodzę Qubic kupione 2200 akcji w piątek po 1.38 zł dzisiaj sprzedałem po 1.73 zł. jestem do przodu ktoś powie śmieszne pieniądze ale 800 zł . Teraz myślę w co zainwestować te 3800 zł tak na szybko .
to zrobiłeś błąd bo tam może zaraz być 2,5 jak ich gra jest na top 2
@ Liroy – tu się nikt nie śmieje z wielkości portfela, jedni mają 10 k do inwestycji na giełdzie a nie 1 mln, liczy się stopa zwrotu i to należy porównywać.
Dzisiaj sesja będzie pewnie bez obrotów, przygotowałem wstępną nawet analizę Tarczyńskiego aby wrzucić do portfela ale nie chcę wrzucać do portfela bo ktoś mi zarzuci że nie ma obrotów i wykorzystałem sytuację.
Unimot mocno poleciał w dół i kara za niskie szacunki zysku.
Decora ciekawe szacunki podała, przeanalizowałem surowce do produkcji i one lekko spadły więc jest szansa na lepsze wyniki obecnego kwartału. Myślę o wrzuceniu do portfela dywidendowego ale pewnie zrobię to po odcięciu dywidendy.
Unimot już trochę odbił, ale co ciekawe kurs zbity o ponad 10% przez 20 000 zł. Dziwna ta spółka i też coraz mocniej myślę, że to BOŚ wcisnął ludziom kolejny szajs.
Też tego zdania jestem, 45zł to ewidentnie było zbyt duzo za akcje nowej emisji. Obecna cena w okolicach 20 zł lepiej oddaje faktyczną wartość spółki.
Na ta spolke zwracal uwage autorytem z watku Playway, czyli orzel. Ja mam w sumie 6 z rozna alokacja, czyli Cd red, Playway, 11bit, Vivid, Bloobera, Qubicgames i jeszcze Livechat z ekspozycji dolarowych. To i tak duzo za duzo, ale poczytam sobie o tej firmie.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Czy Ty masz 6 takich spółek w portfelu rzeczywistym czy wirtualnym. Bo jeśli w rzeczywistym to sugeruję rozwagę, nie może być taka liczba spółek z jednej branży w portfelu bo to rodzi ogromne ryzyko inwestycyjne. Większość spółek jest zbyt wysoko wyceniana a inwestorzy zapomnieli o ryzyku, jak zaczną się spadki to może być lawina. Przypomnę co było w USA z 1 lat temu gdy była hossa nowych technologii, jak zaczęło to wszystko lecieć to po 70-80% spółki poleciały w dół.
Ja tylko sugeruję rozwagę, szanujcie swoje pieniądze.
I tu i tu…to jest dywersyfikacja hebe:) Zobacz sobie, jak performuja moje portfele na biznesradar, czyli: Nieuk i Hybrid&Value Investments. Wszedzie poustawiane stopy. A Ty sie nie przejmuj ludzmi, jak chcesz Tarczynskiego. Ja jadlem wiele produktow od nich a takze od Kani. Dwie rozne spolki. Jedna casual, druga bardziej premium. Poza tym w wirtualnych portfelach nie wplacam gotowki. Nieuk to ok. 1 mln zl a Hybrid, to milion dolcow.
Gielda to gra interesow-pamietaj o tym…Zobacz sobie, gdzie wchodzilem w rozne spolki z branzy technologicznej…A pamietasz, kiedy powiedzialem, ze jednak nie bede tworzyl portfela konzensusu-jak nie wierzyles w game dev., jakis miesiac temu.
A z longtermem laczy Ciebie najwazniejsza rzecz, czyli przenikliwy umysl. To, co Was dzieli-to timing i postrzeganie wielu aspektow inwestycji. Obydwu Was b. lubie, bo jestescie fajni i analizuje kazde Wasze wpisy.
Pozdrawiam,
Nieuk.
a ja bym jeszcze z growych spółek zwrócił uwagę na Forever Entertainment, dzisiaj dają raport (przyspieszony o 2 tygodnie) dodatkowo dużo gier ostatnio wypuścili i możliwe, że zaczyna odbijać w górę.
Jarek
Czesc,
Dzieki za linka. Zgadzam sie z longtermem, co do tych spolek. Z reszta sam na nie "naganialem".
Playway bedzie mial jeszcze bardzo ciekawa premiere 17 maja: House Flipper.
Milego dnia,
Nieuk.
Czesc Wszystkim!
Lions Bank byc moze nie oferowal obligow bezposrednio Getbacku, ale…Wczoraj sie dowiedzialem, ze jeden z doradcow ma na glowie klientow, ktorzy je objeli za prawie 2 mln zl…pewnie posrednio…chlopak nie spi po nocach…a Unified staral sie o status pokrzywdzonego. Wiecie co na to prokuratura-dzialalnosc osob powiazanych z ta spolka, to dzialalnosc potencjalnej, zorganizowanej grupy przestepczej. Mozs wreszcie katharsis rynku nastapi…
Pozdrawiam,
Nieuk.
Może Cię zainteresuje
https://longterm.pl/Spolki-Prowzrostowe-Na-Tydzien-30-04-04-05-2018.html
Open Finance pieniezny stracil caly zysk przez zaangazowanie w Chemoserwis Dwory…jakas masakra…Topia sie wszyscy w swoim bagnie. Masakra…
Nieuk.
Prezesie Drogi…Pisalem, ze Altus mo,e miec cos wspolnego z GTB…Moze posrednio…ja tego dokladnie nie wiem…to jest bardzo skomplikowana inzynieria finansowa…Ciekawe jest to, ze nie maja obligow a tak sie przejmuja cala sytuacja…a wg nich akcje Getback akcje zawiesili, bo jest ryzyko utraty plynnosciowej. No my chyba wiemy, co innego…Poza tym-tu nie chodzi, ze ucierlia jakos bAardzo aktywa Altusa, ale o wiarygodnosc i wizerunek…
Milej soboty,
Nieuk.
Słuchajcie to wszystko jest "jasne jak słońce", ale trzeba uważnie czytać słowa i znać prawo. Poza tym miałem "to szczęście" poznać zagadnienie od kuchni-proponowano w w Trogon TFI taką właśnie inwestycję i analizowałem stan prawny. Poza tym Buczek mówi tak (a zakładam, że wie co mówi, skoro sam zapłacił za obligacje, to dokładnie przeanalizowali za jakie obligacje z zabezpieczeniem zapłacili GetBack-owi) – obligacje jakie ma TFI (czyli Altus/Saturn i inne TFI) są ZABEZPIECZONE… hehe… i tu podstawowe pytanie na sam koniec realizacji wzajemnych roszczeń – na czym są zabezpieczone=NA JAKIM MAJĄTKU I KOGO/JAKIE JEST TO ZABEZPIECZENIE??? I odp. jest poniżej. Wyłączam z tej odpowiedzi słowa Altusa/Saturna, że TFI może zmienić serwisanta, bo po co mi takie zabezpieczenie, skoro MAJĄTKOWYM zabezpieczeniem to zabezpieczenie nie jest, a o to chodzi w egzekucji wierzytelności tak? ;-)
Piszę teraz ogólnie, bez rozróżnienia na nazwę któregoś z TFI. Klienci obejmują certyfikaty/jednostki w FIZ tworzonym specjalnie przez TFI na nabywanie wierzytelności. Robią to razem z GetBack (który też w takim FIZ nabywa certyfikaty, innymi słowy wykłada cash), ABY NABYĆ PAKIET WIERZYTELNOŚCI. I tu zwracam uwagę, że Altus ma tak podpisane umowy, że swoimi certyfikatami (innymi słowy prawami majątkowymi) GetBack może rozporządzać-tj. w skrajnych przypadkach, jeżeli umowa z Altusem tego nie wyłącza, nawet sprzedać/obciążyć-i to sam Osiecki podkreślał. Potem tworzy się umowy wzajemne (między TFI, a serwisantem) cesji tych wierzytelności w FIZ (ew. praw do tych wierzytelności) na wypadek kłopotów (upadłości, układów, np. którekolwiek ze stron). Robi się to dokładnie za w czasu, tj. jeszcze przed samą emisją CERTYFIKATÓW w FIZ o jakim pisałem wyżej specjalnie powoływanym przez TFI.
"Gwarantem" obsługi=pracy przy ściągalności jest serwisant, dlatego też coś wykłada "w biznes", a następnie na resztę certyfikatów w FIZ szuka się klientów… ludzie wykładają cash w kolejnych emisjach itd., jest pula kasy na nabywanie wierzytelności, kółko się zamyka i wraca pytanie – co (jakie wierzytelności) i za ile są kupowane i jak same wierzytelności są ZABEZPIECZONE??? Innymi słowy jeżeli "gówno" zostało kupione drogo (bo GetBack takie rekomendował) to tylko będą koszty z realizacją wzajemnych umów cesji i przeniesienia odzysków do innych serwisantów (firm). Stąd tylko się mówi, że "umowy/zabezpieczenia nie odbiegają od standartowych praktyk rynkowych", a Buczek mówi, że obligacje jakie nabył mają zabezpieczenie w (i tu dla uproszczenia stwierdził) w aktywach funduszy wierzytelności Altusa i Saturna… to ja dziękuję za takie zabezpieczenia, jak się wszystko posypie, bo nabyte pakiety wierzytelności nie będą się spłacać/nie będą ściągane długi to taki QRS może się zwrócić do Altusa o swoje zabezpieczenie z obligacji GBK w certyfikatach Getback w FIZ tworzonych przez Altusa, które już opisałem.
Słabo to wygląda, bo wszystko sprowadza się do kosztów obsługi i zabezpieczeń majątkowych (tj. na majątkach dłużników lub ich braku) w wierzytelnościach nabytych. A jak się okaże, że nie ma z czego odzyskać, a dłużnik nie płaci? To się robi odpisy, wartość certyfikatów spada i zabezpieczenia wzajemne wartość mają tyle ile napiszą na papierze… kiepsko :( Dlatego podejrzewam Buzek wyłożył cash za te obligacje, bo już wie, że w razie chęci realizacji to latami będzie to odzyskiwał, jeżeli Getback nie wykupi. ŁD.
Ja pier…Dziekowa. Jestes wielki! To jest jednak profesura inzynierii finansowej.
Milego wieczoru,
Nieuk.
Ja bym to nazwał raczej standartowo – powiązaniami w zabezpieczeniach i cesjach praw pomiędzy różnymi podmiotami prawnymi (1. TFI tworzącymi 2. FIZy wraz z serwisantem), które emitują po prostu certyfikaty dla klientów TFI (i prawdą jest w tym co mówi Prezes Altusa, że klient indywidulany wraz z Altusem nie ma bezpośredniego powiązania z obligacjami Getbacku, których ten zaprzestaje płacić np. na rzecz QRS lub innych inwestorów indywidalnych), ale już z tworzonymi przez siebie FIZ-ami i ich certyfikatami ma. Na osłodę należy pamiętać, że problem Getbacku dotyczy teraz całej branży finansowej!
Getback po prostu albo serwisuje/odzyskuje dla FIZ pieniądze z wierzytelności (pobierając umówione wynagrodzenia), albo ZASTAWIA je wobec obligacji jakie emituje innym podmiotom. I dopiero umowy o wzajemnych prawach tych podmiotów case by case wyjaśniają, kto na końcu i jakie ma prawa do tych pakietów wierzytelności jakie nabył FIZ… słabo, słabo, bo jak się zacznie piekło i każdy będzie miał wzajemne roszczenia z tych "zabezpieczeń", pójdzie do sądu po ich realizację (a dlaczego nie??? skoro taki QRS, jak mówi Buczek, ma "zastaw" na aktywach w Altusie=zastaw na certifikatach w FIZ od obligacji jakie nabył od Getback) to się namnożą koszty…
Generalnie mi się wydaje, że w interesie wszystkich będzie, aby Getback spłacał (po to emisja, ratowanie itd.), bo te wzajemne roszczenia mogą się okazać, że dotyczą właśnie potem IDA, potem np. PZU, potem Bóg wie jeszcze kogo-oczywiście to zmyślenie, bo tylko w tych wszystkich instytucjach "wiedzą co i kto ma" :(
Dlatego mi osobiście ruch wyprzedzający QRS podoba się najbardziej, bo klienci TFI JUŻ NIE MAJĄ Z TYM NIC WSPÓLNEGO, teraz mają akcjonariusze i właściciel i wizerunkowo akurat to wygląda na prawdę b. dobrze, bo przyznają się do błędu w ocenie emitenta "obligacji z zabezpieczeniem", wykładają cash za tego emitenta (Getback) i dalej będą rozważać kroki prawne w zależności od praw jakie mają wobec kogo, jak wyżej opisałem=koszty, koszty, koszty.
Wszystko było fajnie i byłoby dalej fajnie (i tu uśpiona czujność Buczka, innych) puki obligacje po 10-13% (strzelam) się sprzedawały… było za co spłacać i kupować, karawana jechała dalej, a teraz maszyna się zacięła (a co się dzieje wew.Getbacka, jak reagują pracownicy, ktoś wie???) i każdy się patrzy na siebie – cyt. za Prezesem Kamińskim z Saturna: "na razie wykazują wstrzemięźliwość". Do czasu panowie, do czasu, jak przyjdzie do wypłaty za certyfikaty dla klientów z powodu umorzeń, lub zakończenia inwestycji… to co wtedy powiecie? Wtedy ujawni się skala problemów dla poszczególnych instytucji finansowych. ŁD.
Tutaj nikt nie jest swiety…Kazdy chcial zarobic sporo i w jak najkrotszym czasie…To, ze Altus i Quercus maja cos wspolnego z GTB dowiedzialem sie od znajmoego, ktory pracuje w Lions Banku…Tak wszyscy zarabiali na krotko, ze dlugo po tym smrodzie wszyscy beda robic czystki…Na bankierze pojawil sie kolejny artykul…to byl walek z gory zaplanowany przez omnipotentow rynku finansowego. Jedno wielkie bagno. Tak to wyglada.
Nieuk.
Witam. Pytanie, prośba, który raport powinno się brać pod uwagę, w ocenie spółki, jednostkowy czy skonsolidowany. Chodzi mi o raport Wasko (mam w portfelu). Raport skonsolidowany jest dużo lepszy od jednostkowego i jako laik nie wiem, który ważniejszy dla inwestora indywidualnego. Z góry dzięki za porady
Obydwa sa tak samo wazne.
Ja analizuję i zwracam głownie uwagę na skonsolidowany, na jednostkowy patrzę głównie pod kątem dywidend.
Czy mogę prosić o komentarz do wyników spółki Towerinvest.?
Szeniek
Wiesz że nie jestem fachowcem od deweloperów i trudno cokolwiek mi powiedzieć. Mogę się tylko porównać wyniki z rekomendacją bosia i zastanawiająca jest duża różnica w przychodach, bo bos prognozował w lutym że przychody wyniosą 43,3 mln a wyniosły tylko 31,5 mln (bardzo duża różnica w ostatnim kwartale i to jest bardzo dziwne), niższy jest też Ebit 6,5 mln do 7,1 mln. Zysk netto niby jest w punkt bo 13 mln ale wynik jest w zasadzie zrobiony przychodami finansowymi na 9,3 mln (Udział w zysku (stracie) jednostek wycenianych metodą praw własności (+/-)(wycena do wartości godziwej – utrata kontroli Tower Mehoffera) "W wyniku umowy sprzedaży Spółka i wyceny udziałów do wartości godziwe Spółka zrealizowała zysk w wysokości 3.998,5 tys. PLN i zaprezentowała przychód z wyceny w wysokości 9.329,8 tys PLN pomniejszony o odpis z tytułu odroczonego podatku w kwocie 1.772,7 tys. PLN. w pozycji przychodach finansowych – zysku w udziałach jednostek wycenianych metodą praw własności w skonsolidowanym sprawozdaniu z wyniku." Nie bardzo wiem czy jest to powtarzalny zysk (raczej nie) i trudno mi ocenić faktyczną kondycję spółki. Ponadto w tym raporcie nie jest jeszcze uwzględnione podwyższenie kapitału więc struktura bilansu mocno się zmieni.
Wygląda to tak jakby duże przychodów poprzesuwało się na późniejszy termin i nie do końca reko się zrealizowało, przypomnę że bos przewiduje mocny wzrost przychodów i zysku w tym roku i gdyby się to zrealizowało to spółka byłaby mega słaba – mam nadzieję że Tower nie skończy jak Unimot (pisałem już o podobieństwach z podwyższeniem kapitału czyli też bos prowadził emisję, przed emisją był mocny i niczym nie uzasadniony wzrost kursu a emisja ze sporo niższą ceną, wysokie wyceny i rekomendacje a następnie pogarszanie wyników i obniżanie reko prze boś). Do samej spółki na razie nic nie mam ale jet ona dla mnie znakiem zapytania ?
Altus podał raport roczny i w zasadzie nieistotne zmiany są na poziomie przychodów i zysku. Zwracają jednak uwagę "zdarzenia następujące po dniu bilansowym" cytuję "W dniu 16 kwietnia 2018 roku zawieszone zostały przez GPW notowania akcji i obligacji wyemitowanych przez GetBack SA. Decyzja ta była spowodowana informacjami o problemach płynnościowych tej firmy windykacyjnej. W związku z tym, że w portfelach niektórych funduszy znajdują się obligacje EGB (podmiotu przejętego przez GetBack SA) oraz w związku z faktem, że serwiserem części funduszy wierzytelnościach zarządzanych przez Altus TFI jest GetBack SA, Altus TFI na bieżąco monitoruje pojawiające się informacje rynkowe oraz podjął działania mające na celu redukcję ryzyka związaną z tymi ekspozycjami oraz zabezpieczanie interesów certyfikatariuszy poprzez zapewnienie dodatkowego serwisera do funduszy sekurytyzacyjnych."
Wygląda na to że Altus ma jednak jakieś obligacje Getbacka a wg zapewnień zarówno prezesa Altusa oraz informacji które dostałem z działu relacji inwestorskich obligacji fundusze Altusa miały nie mieć.
Coraz bardziej załamuje mnie ta giełda, sami kłamcy w tych spółkach którzy nie liczą się z dobrem drobnych akcjonariuszy.
Jeśli chodzi o Tarczyńskiego to znalazłem informacje o kosztach reklam w poprzednich latach, w 2016 było to 3,9 mln ale w 2015 aż 9,7 mln – można zakładać że za marzec 2018 takie koszty to 2 mln.
W jutrzejszym parkiecie jest wywiad z zarządzającym Abrisu i wg tego wywiadu wychodzi że Kąkolewski mnóstwo nakłamał dlatego przeciwko niemu szykują pozyw. Robi się cyrk ale wiedząc o ilości kłamstwa z ust Kąkolewskiego jakoś bardziej wierzę Abrisowi. W poniedziałek sądny wręcz dzień bo ma być raport roczny, a czy będzie to się okaże.
Coraz bardziej martwi zachowanie abcdaty, wiadomo nie bylo teraz znaczacych komunikatow ale jednak akcjonariusze wywalaja papier
Nie ma co ukrywać że kurs słabo wygląda. Ja daję szansę i trzymam do wyników które są 17 maja, jak nie będzie reakcji na dobre wyniki (takie zakładam że będą) to trzeba się żegnać z akcjami (przynajmniej ja tak planuję).
Masz racje. Podpisuje sie pod tym. Radzilbym mr Pinokio zalozenie spolki pr-owskiej razem z Marcinem Plichta. Niech wymienia sie nazwiskami…Konrad Plichta i Marcin Kakoleski. Nazwa: Amber Get true communications. Getback to komplet e dno. A nie dogadali sie z Krukiem, bo moim zdaniem przez stosowanie cen dumpingowych w ofertach na przjenecie wierzytelnosci-chcieli go zniszczyc. Dobrze, ze sprzedalem U Unified powyzej 8/zl, bo tam sie zrobila ulubiona cborwacka miejscowosc inwestorow, czyli Split. Masakiera.
Nieuk.
Moim zdaniem największym błędem Kąkolewskiego było wyskoczenia z pomysłem nowej emisji akcji. To zrujnowało wiarygodność spółki i posypało się jak domino. Niech to będzie przestrogą dla następców.
Mógł po cichu dogadać się z Krukiem i odsprzedać mu część portfeli nawet z dyskontem i w tym samym czasie próbować plasować jeszcze trochę obligów. Wtedy spółka nie straciłaby płynności. A on wyskoczył jak filip z konopii z tą emisją a to zawsze zapala czerwone światło. Chłop sobie sam założył pętle na szyje i stanął na chwiejnym taborecie. Teraz już raczej sobie nie zorganizuje wycieczki dookoła świata ale raczej dookoła spacerniaka. aleks
Unimot podał szacunki – tragedia. Co Prezes?
Mozesz skomentować raporty Lsi i Triton? Z góry dziękuję
Triton to nie moja bajka a do tego oni publikowali raport za 4kw który wiele się nie różni od rocznego.
LSI tylko zerknąłem na raport, w 4 kw zysk trochę jak dla mnie jest maleńkim zawodem (marże lekko spadły), zysk wzrósł o 0,25 mln (24%) ja liczyłem na wzrost o 0,4 mln (39%). Oczywiście różnica jest mała od moich oczekiwań i nie zmienia to faktu iż spółka dobrze wygląda, wreszcie mocne przepływy operacyjne, poprawił się bilans, trwa skup i może dojdzie trochę dywidendy. Zastrzeżeń do przeszłości nie mam a bardziej do przyszłości, szacunkowe przychody za 1 kw które podali nie są jakoś szczególnie dobre choć jeszcze wyższe ze względu na nie pełny kwartał gdy przejęta była spółka GPI, ponadto nie spodziewam się jakiejś znacznej poprawy zysku w tym roku (pewnie z 5,5 mln zarobią) a to może nie dać kopa do dużych wzrostów.
Unimot podał szacunki wyników i są one wręcz fatalne patrząc na Ebidta, prawdopodobnie była strata w 1 kw. W przypadku tej spółki nie chcę się wymądrzać bo bardzo mnie spółka zawiodła a wiele osób które mnie skopiowały mogły stracić kasę, jednak mogę powiedzieć a nie mówiłem że będą słabe wyniki. Piszę to bardziej do "Dovado" który wyliczał że będzie 12 mln zysku a ja szacowałem 5,5 mln zysku, jednak jak widać to i ja mocno się pomyliłem. Coraz bardziej dochodzą do przekonania że całe to podwyższenie kapitału przez Unimot było dużym wałkiem w którym pomagał im dm boś (oczywiście nie mam dowodów, nikogo nie oskarżam i pewnie się mylę).
Co do Tarczyńskiego to przejrzałem raport i wszystko wygląda dobrze, jedna rzecz mi tylko ogranicza zapał do kupna a mianowicie koszty marketingu i reklamy. Oni w 2017 nie prowadzili ogólnopolskiej akcji reklamowej i dlatego po części wyniki się poprawiły w końcówce roku. Obecnie w raporcie poinformowali iż od marca zaczęła się akcje marketingowa (widać zresztą to po liczbie reklam z "królową Anglii") i nie potrafię dokładnie oszacować takich kosztów. Wydaje mi się że miesiąc takiej akcji reklamowej może kosztować 3 mln zł, zakładając że mogli zarobić 8 mln i odejmując te 3 mln to zysk wyjdzie gdzieś 5 mln a to da 100% wzrostu r/r (2,376 mln w 1 kw 2017). Poszukam może we wcześniejszych latach kiedy prowadzili takie akcje jakie to mogły być koszty.
Unimot jakaś porażka. O ile nie martwi mnie ta wycena zapasów, to po pozostałych kosztach można wywnioskować, że gdzieś na lewo może kupę kasy wypływać i to na tyle, że mogły się nawet straty pojawić. Trzymać miałem długoterminowo, ale zastanawiam się, czy tego nie wyrzucić ze stratą, bo zaczyna to rzeczywiście słabo wyglądać. Trzeba jeszcze poczekać do raportu i wczytać się dokładnie, bo może nie ma powodów do takiej paniki.
Mnie w Unimot obecnie denerwuje to że zupełnie nie można oszacować wyników, bardzo dużo jest zmiennych wpływających na wyniki. Jedyny pozytyw to 14% wzrost przychodów, a zastanawia 2 mln przeznaczone na nowych menagerów, to ilu ich zatrudnili i ile będą zarabiać. Teoretycznie może być ze 2 mln zysku bo mogli mieć przychody finansowe z zabezpieczeń ale dużo to nie jest.
Egonac może i mas rację z tym śmietnikiem . Tylko że ja już nie mam co komunikować bo ani Qubica ani Sanoka nie mam zamiaru sprzedawać no chyba że zaczną lecieć w dół a pozostałe trzy pozycje mam i trzymam dłuższy czas.
Skulilbym sie jednak na Kani. Dlaczego? Odp. jest prosta. Na Tarczynskim jest juz pozamiatane. Chodzi mi o wezwanie…Jedyne co mnie martwi w dzialnosci tej firmy, to fakt, ze w akcjonariacie pojawilo sie PTI kilka lat femu. Nie bede mowil dlaczego. Ta spolka powinno sie zajac ABW…Poszukajcie sobie efekty dzialanosci tej "grupy kapitalowej" na dzialalnosc podmiotow zaleznych (szczegolnie NC). Masakra po prosth.
Nieuk.
Tarczyński kapitalne wręcz wyniki podał za 4 kw, wzrost zysku o 1800% (8,5 mln) robi wrażenie. Nie dziwię się że OFE nie chciały sprzedać akcji w wezwaniu.
Są to o tyle ważne wyniki gdyż potwierdzają iż wyniki Kani za 4 kw nie były zrobione jakimiś sztuczkami księgowymi tylko dobrą koniunkturą w branży. Spodziewam się bardzo dobrych wyników za 1 kw obu spółek ale wzrost % powinien być znacznie większy w przypadku Tarczyńskiego (nawet 200%) bo baza jest niska.
To moze w poniedzialek oplaca sie kupic tarczynskiego
Nie mówię nie, patrząc na osiągnięte wyniki za 4 kw i 1 kw rocznie mogą oni zarobić spokojnie 35 mln co dałoby c/z 4,50 (jak na spółkę wzrostową i dywidendową to nisko). Przypomnę że wg kowr "Ceny zbytu mięsa wieprzowego
W dniach 9–15.04.2018r.krajowe zakłady mięsne sprzedawały półtusze wieprzowe średnio po 6,69 zł/kg, o 2 gr/kg taniej niż tydzień wcześniej.
Jednocześnie cena ta była o 2% niższa niż przed miesiącem oraz o 16%
niższa niż przed rokiem." Takie 16% niższa cena r/r przełoży się na mocny wzrost marży i zysku. Oczywiście trzeba najpierw przeanalizować dokładnie raport i każdy sam musi podjąć decyzję o kupnie.
Eurotel i Decora to bardzo dobre spolki. Sa wiarygodne, wyplacaja duze dywidendy. "Zoltodziibom" wlasnie polecalbym je, jak i inwestorem cierpliwym. Jak ktos zaczyna przygode z bananowka, to pewnie szuka "okazji". Gielda da zarobic na po czatku, ale pozniej to odbierze z nawiazka…tak niestety jest…
Co do LC Corp-tyle juz pisalem, ze nie chce mi sie znowu "naganiac". Fajna firma pod kazdym wzgledem-biorac pod uwage aspekty inwestorskie. I technicznie mniamniusnie wyglada.
QUB tez jest moim zdaniem nieodkryra jeszcze perelka. Robia dobra robote. Do tego jeszcze 11bit, ktory jest niedowartosciowany i Vivid Games.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Coś pięknego na weekend QubicGames kupiony 25 minut temu po 1.38 . teraz 1.44 . na plusie 5.47
Gratulacje, ale jeśli będziesz komunikował każdą transakcję i jej wynik na koniec dnia to będzie tu straszny śmietnik.
Ek
LC Corp w styczniu był po 3,16 to gdzie ta siła ?
Na LC Corp spodziewane są dobre wyniki za 1 kw 2018 dzięki dużej liczbie przekazanych lokali, szacunek mbanku to 60 mln czyli 446% więcej r/r.
Wg rekomendacji mbanku zysk w całym 2018 ma wynieść 185 mln wobec 80 mln w 2017 roku więc mogą być pod to wzrosty kursu.
Ciekawe których nie przewidziałem szacunki za 1 kw 2018 podała dzisiaj Decora, zysk ma wzrosnąć o 4 mln (ponad 130%) ale z tego 2 mln to przeszacowania walutowe. Nawet nie uwzględniając tych 2 mln to wzrost zysku będzie około 60% czyli całkiem nieźle, przypomnę że dywidenda jest zatwierdzona 9%.
Eurotel podał propozycję 2,20 dywidendy (ja oczekiwałem 2,30), nie zmienia to faktu iż jest atrakcyjna bo 8,50%.
Prezesie powazne moje przeoczenie na portfelach tych TFI to Querkus ma Altusa i Skarbca w portfelu i nie jest odwrotnie Ale z trasakcji to pod koniec maja 2017 r. GetBack zawarł warunkową umowę nabycia od Altus TFI 99,4% akcji EGB Investments za 207,6 mln zł.
https://stooq.pl/n/?f=1190321&search=altus+tfi
Altus ma fundusz wierzytelności ok. 300 mln którym zarządza (jest serwiserem) Getback i na którego aktywach są zastawione obligacje Getbacku. Jednak wg zarządu Altusa są one w pełni bezpieczne bo te fundusze można przenieść do dowolnej firmy windykacyjnej która będzie je windykować (serwisować). Oczywiście jest to wszystko powiązane a sam fakt że coś dotyczy Getbacku może spowodować nerwowość wśród klientów Altusa, jednak nawet niech 5 mln zysku Altus straci na odpływie jakiejś puli środków to będzie nie wiele przy niskiej obecnie wycenie.
Fakt że nie ma obligacji Getbacku wklejałem już na blogu
A raz się żyje kupiłem tego Qubica za 1. 38 . Tysiączek akcji
Z tym 11Bit zawaliłem kupowałem po 218 a sprzedałem coś po 260 . Czasem cierpliwość potrzebna . Szukam takich perełek ze spółek co robią gry i zastanawiam się nad kupnem QubicGames . . Ps a swoją drogą ten Sanok mi rośnie ale 5 procent to za mało oczekuję zwrotu ok 15, 20 procent to sprzedam
To nie sa marzenia…"Jedenastka" to, tzw. "Dzieci Czerwonych", czyli CD Red. Ida ta sama droga. To z reszta sa spolki komplementarne. Preorderow nie wystawili na Steam, tylko wlasnie na GOGu. Jeslu Frostpunk notuje tak genialna sprzedaz, to Cyberpunk 2077 Cd Redu ma jeszcze bardziej swietlana przyszlosc. To sa znakomite spolki i bardzo dobrze zarzadzane. Tutaj nie bawilbym sie w P/E, bo to nie ma sensu…
Nieuk.
Nieuk, na jaki kurs LC Corp liczysz do dywidendy?
trup
Ja nie spekuluje pod dywidendy. To jest bardzo zgubne. Dywidenda jest dla mnie "handicapem". Jak przebije 2,75 zl, to droga otwarta na nowe szczyty. Dom dev. pokazal swietne wyniki a ta spolka jest warta ponad 2 mld zl. Jesli LC Corp pokaze rownie dobre wynjki (to zalezy od umow), ale 1/3 ich inwestycji, to powierzchnie komercyjne. Teoretycznie potencjalna, zla informacja o nalozeniu podatku na kursy Ecbo i LC Corp w ogole nie wplgnely. To znaczy tylko jedno-potencjalna apreacjacje kursu.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Warto kupować marzenia.
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 6 / 2018
Data sporządzenia: 2018-04-27
Skrócona nazwa emitenta
11 BIT STUDIOS S.A.
Temat
Raport sprzedażowy gry "Frostpunk"
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR – informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd 11 bit studios S.A. _dalej "Spółka"_ informuje, że klienci kupili już ponad 250 tysięcy sztuk gry "Frostpunk", której premiera miała miejsce we wtorek 24 maja o godz. 15.00.
Przychody ze sprzedaży "Frostpunka" z nawiązką pokryły zatem wszystkie wydatki poniesione na produkcję i marketing gry.
muzyk
To jest wlasnie inzynieria finansowa…cos z rynku zniknal p. Zientara…Mial doktorat z inzynierii finansowej;)
A tak powaznie, to mamy window dressing. Na Livechacie olbrzymie wrecz obroty. LC Corp pieknie. No i nielubiany przez Prezesa Game dev. Tutaj oprocz "Swietej trojcy" (czylu: Cd Red, 11bit, Playway) zwrocilbym uwage na Bloober, Vivid i QUS (ta spolke zauwazylem dzieki wpisowi jednemu z Was).
Pozdrawiam,
Nieuk.
Naczynia powiazane Altus nie ma obligaci GBK ale ma 5% akcji Querkusa a ten już ma obligacje GBK a do tego akcje Querkusa staniały znacznie jak rozlicza tę strate na akcjach Altus . Oczywiscie Qerkus ma na zmianę Altusa żeby klienci mysleli jakim to nie obraca kapitałem .
Napisz mi skąd wiesz że Altus ma 5% akcji Quercusa bo ja nigdzie nie widzę takich informacji https://www.biznesradar.pl/akcjonariat/QUERCUS ?
LC Corp z dnia na dzien silniejszy i lzejszy bez bylego, glownego akcjonatiusza;)
Nieuk.
Jeśli Altus odpisze obligacje Getbacka to jak to może wpłynąć na kurs jego akcji ?
luki_bak
Altus nie ma żadnych obligacji Getbacka więc wpływu na kursu nie powinno mieć żadnego.
Prezes, mozesz skomentowac analizy IFIRMY i AILLERON ze Stockwatha? Ifirma sporo ostatnio staniala, co tam sie dzieje
Jeśli chodzi o iFirmę to raczej pozytywnie analityk się odnosi i wskazuje że że spółka z rosnącymi przychodami o 20% rocznie, ze spora gotówką i niskim ev/ebidta ma raczej niską kapitalizację. Zwraca też uwagę na spory wzrost wynagrodzeń, ryzyko we wdrażany nowy produkt i konflikt w akcjonariacie.
Ailleron analiza raczej neutralna, wysoka wycena c/z 21 jest w zasadzie uzasadniona faktem iż jest to spółka wzrostowa z innowacyjnym produktem.
A dlaczego zakładasz, że główni nie odpowiedzą w wezwaniu? – zawsze brali w nim udział, więc jak bym nie zakładał redukcji 60%, tylko o wiele wyższą.
Pytanie o Capital Partners.
Są warunki nabycia:
https://static1.money.pl/d/akty_prawne/spolki/9/527881_0.pdf
Mam 5 dni miedzy 7-11 maja na zapisanie sie.
Dobrze rozumiem, że tylko akcje free float będą skupowane? Bo w treści oferty napisali:
"Przedmiotem Oferty zakupu są zdematerializowane akcje zwykłe na okaziciela oznaczone kodem PLCPTLP00015,
które są przedmiotem obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w
Warszawie S.A.(„Akcje”), które Spółka zamierza nabyć w celu ich umorzenia i obniżenia kapitału zakładowego."
Free float wynosi 53%, czyli 11M akcji. 4.5 miliona skupią po 10.45. To znaczy, że redukcja bedzie =60%.
Mam 1500 akcji. Skupią 40%, czyli 600 sztuk po 10,45 = 6270zł.
Zakłądam, że pozostałe 900 akcji sprzedam po 3 zł (obecny kurs 4.20), czyli po 2700 zł.
Zakupiłem akcje po 6060 zł.
6270+2700 – 6060 = 2900 zysku (45%).
Dobrze liczę? Widzisz jakiś bład w tym rozumowaniu?
Przemek
Masz poważny błąd w rozumowaniu gdyż mylisz pojęcia Free floatu z akcjami zdematerializowanymi. Z tego co widzę wszystkie akcje są zdematerializowane czyli wszystkie będą brać udział w skupie a nie tylko free float (przypomnę że ff oznacza liczbę akcji w obrocie które nie należy do dużych akcjonariuszy mających powyżej 5% akcji). Musisz zakładać że 20 mln akcji (1,5 mln mają skupione) będzie chciało być skupione redukcja wyniesie 75%. Skupią Ci gdzieś 375 akcji po 10,45 czyli przychód to 3920. Pozostałe 1125 akcji ja bym przyjął że jest mniej warte np. 2,5 czyli 2810. 3920+2810 to 6730 (nie wliczając kosztów).
Dlaczego 2,5 pozostała może być max warte? Po skupie będzie 15,5 mln akcji w obrocie czyli po 2,5 licząc da kapitalizację 39 mln a co zostanie w firmie ? Teoretycznie aktywa warte 58 mln ale w tym jakiś Bać-Pol 7,3 mln i grupa Piotr i Paweł 18,7 mln , 17,6 mln cp fizu w którym nie wiadomo co jest – ja nie potrafię ocenić ile to wszystko jest warte ale trzeba pamiętać że firma nie prowadzi typowej działalności gospodarczej i nie uzyskuje regularnych przychodów a jednak generuje koszty. Kokosów raczej nie zarobisz a i stracić wiele nie powinieneś – dla mnie trochę słaby ten skup.
Dla posiadaczy obligacji Getback i akcji Quercusa dosyć dobre informacje padły ze strony Kruka, że może odkupić wierzytelności od Getbacku które wg ich szacunków mogą być warte 1,8 mld. Gdyby tak się stało to pewnie ze 30% musiałaby być redukcja kapitału obligacji. Jest to o tyle dobra informacja gdyż potwierdza że Getback nie jest całkowitym bankrutem i posiada cenne aktywa (chociaż mogą nie wystarczyć aby wszystko spłacić).
http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/30246251,kruk-jest-potencjalnie-zainteresowany-aktywami-getbacku-aktl
Ja Ci powiem. Odnosnie Getbacku, Unified i Elementala…Pinokia.pl. Amen.
Nieuk.
Prezesie, czy może się orientujesz co się wydarzyło w spółce Elemental ?
Jak poszukasz w komentarzach powyżej to pisałem krótko o Elementalu.
W mojej ocenie obecny kurs już zdyskontował pogorszenie wyników w tym roku i chyba spadki powinny wyhamowywać. Można sobie zakładać że zysk jednostki dominującej (ten jest ważniejszy i dużo niższy od zysku netto) do osiągnięcia w tym roku i w kolejnych latach to 15 mln. Taka wysokość zysku daje c/z 10 czyli normalną wycenę (przypominam iż trzeba zwracać uwagę na przepływy operacyjne bo mają słabe od dłuższego czasu i są dużo niższe od pokazywanych zysków).
Dziękuję za odpowiedź.
Co może teraz zrobić osoba, która posiada akcje GETBACKu ? Pozostaje tylko czekanie ?
Yan
Tylko modlić się. Tak na poważnie w poniedziałek mają opublikować raport roczny więc wtorek/środa notowania może ruszą.
Elektrobudowa jest chyba dobra do portfela dywidendoweg ?
Kakolewski jest zabawny…ciekawe dlaczego nie pisal o Abrisie jak byl prezesem-tylko wroga widzial w Buczku. Swietne. Fajny zabieg "polityczny" z Abrisem. Prezio podpisuje sie pod dokumentacja a teraz winny jest akcjinariusz? Smiech na sali i spychologia.
Nieuk.
Wyniki Efekt (w tym tygodniu pisaliśmy o nim) i wyniki w 4 kw są lepsze 0,8 mln (około 170%), jednak zasługa tego to wyłącznie przeszacowanie kredytu w chf które poprawiło wynik aż 1,1 mln (czyli nie uwzględniając przeszacowania zysk spadłby o 0,3 mln) to i tak nie jest źle bo liczyłem że będzie odrobinę gorzej. Przychody wzrosły o 4% a c/z spada do 4,3 czyli bardzo nisko. Nabyli oni w 4 kw grunty za 3,4 mln, niestety nie ma w opisie co to za grunty ale można zakładać że chodzi o "Budowa budynku biurowego z dwukondygnacyjnym garażem podziemnym" o której wspominali w komunikacie Ebi. Jeśli ktoś rozważa zakup to lepiej poczekać na raport za 1 kw 2018 gdyż zysk netto będę gorsze o około 0,6 mln z tytułu różnic kursowych i słabe były warunki atmosferyczne co mogło się przełożyć na niekorzystne obłożenie hoteli.
Prezesie czemu uważasz, że różnice kursowe w 1q18 przyniosą stratę? Czy wiadomo, jaki kurs jest brany do tego wyliczenia, średni z kwartału czy z ostatniego dnia? Z tego co widzę to kurs średni w 1q jest niżej, a kurs zamknięcia podobny.
Co do ceny akcji to nie wygląda jakby miały za chwilę rozpocząć się wzrosty, ale to problem nie tylko efektu.
Spółka systematycznie i stabilnie zarabia pieniądze. Spłaca zadłużenie, które regularnie maleje.
Mam też tutaj pytanie, bo nie znam się na kredytach. Czy wraz z malejącym zadłużeniem zmniejszają się im odsetki, czy odsetki mogą być stałe przez cały okres?
Do przeliczania różnic kursowych zawsze jest brany kurs na koniec kwartału.
W 1 kw 2018 kurs chf wzrósł tylko o 2 grosze (więc z 20.000 złotych wykażą kosztów finansowych), jednak rok wcześniej czyli w 1 kw 2017 kurs złotego do chf się umocnił aż o 17 groszy i wykazali z przeszacowania aż 0,576 mln zysku. Czyli z tytułu różnic kursowych będą o około 0,6 mln gorsze wyniki r/r.
Co do odsetek to oczywiście że zmniejszają się im (w 2017 zapłacili 2,359 mln a rok wcześniej 2,499 mln) ale pamiętaj że ich główne zadłużenie to kredyt w chf który pewnie jest nisko oprocentowany (pewnie ze 2%) więc spadki odsetek będą niewielkie co roku (pewnie około 0,2 mln zł).
Tak jak napisałem kilka dni temu że z Efektem jest o tyle problem że trzeba zakładać iz wyniki będą płaskie co roku (lub lekko spadające) i przez około 10 lat trzeba zakładać że połowa zysku będzie szła na spłatę kredytu a druga połowa na akcjonariuszy itp. Oczywiście spółka jest dosyć bezpieczna i mi się podoba, myślę o wrzuceniu jej na stałe do portfela ale jeszcze wydaje mi się że nie jest na to czas.
ok, rozumiem. dzięki
Witam, jakie macie opinie odnośnie Unified. Zbankrutuje do końca? Ewa
O Unified pisaliśmy w komentarzach powyżej i w poprzednim poście "Aktualności…". Jeśli chodzi o to czy zbankrutuje to nikt tego z poza firmy nie wie, nie wiadomo tez czy w samej firmie wiedzą. Jeśli w przypadku tych zarzutów chodzi o małe kwoty tak do 1-2 milionów to pewnie firma przetrwa ale będzie mocno poobijana i utraci reputację, jeśli jednak zarzuty dotyczą kwot na kilkanaście lub więcej to wówczas bankructwo jest raczej pewne.
Mi się wydaje, że za te przekręty nie siądą im na kontach na tyle, aby zbankrutowali. Problemem może być to, że wszyscy z firmy się zwiną i nic z niej nie pozostanie. A to już jest scenariusz bardzo prawdopodobny.
Jaka roznice? Nie bardzo rozumiem…Wszystko zalezy od zawieranych umow kredytowych. Najwazniejsze sa spready bankowe. Najlepiej bylo wziac kredyt powyzej 4 zl. Tylko tu sie pojawia "ale". Banki bardzo niechetnie udzielaly te kredyty, bo juz nie zarabialy fortuny na franku. Widzial ktos wzrost jakiejs waluty o ok. 20% w stosunku do zlotego…?/Moze Soros sie zabawil na naszej walucie, jak kiedys na funcie…Moze, morze…
Nieuk.
A propos kredytów frankowych.
Mam takie pytanie – jak frank spadnie to frankowicze
oddadzą różnicę ?….
Maciek
I jeszcze kwestia kredytow frankowych (pisal i tym Prezes) i polisolokat…po prostu masakiera. Powstaje jakis tam fundusz restrukturyzacykjny odnisnie przewalutowania…pamietajcie, ze to bylo w programie wyborczym prezydenta Dudy. ElSi zaszedl za skore mocno wladzy…
Juz nie bede pisal o tym, co Prezes tez bardzo inteligentnie zaznaczyl: konkurencja wyniszczy Idea Bank. Mam tu na mysli strukture korporacyjna mBanku (chodzi mi o stary piin BRE Banku) i polaczone sily Pekao i Aliora…
A sam doktor El Si jest juz nawet animatorem obligow Getin Noble Banku za posrednictwem Noble Secutities, ktory sprzedaje…:)
A SII zrobilo sobie nieswiadomie swietna reklame. Na Wallu pewnie inwestorska society bedzie pchala sie drzwiami i oknami na spotkanie z wlascicielem super bankow haha:)
Nieuk.
Prezes26 kwietnia 2018 21:30
Z jutrzejszego parkietu.
Kąkolewski twierdzi że problemy Getbacku to wina Abrisu a on gdyby wrócił do spółki to w ciągu 30 dni przywróci sytuację w firmie bez obcinania jakichkolwiek nawet odsetek. np. cytat "Szybko licząc wartość firmy, według audytowanych danych to 7,8 mld zł. Jest to kwota pieniędzy, jaką można odzyskać z posiadanych przez GetBack portfeli, których wartość nominalna wynosi ponad 28 mld zł. Odejmując od tego zadłużenie, mamy więc kwotę około 5 mld zł. Przykładajmy do tego jakiekolwiek ekstremalnie niskie dyskonto, to jednak „coś” zostaje. Nie ma więc mowy o żadnym Amber Goldzie. Takie stwierdzenia są mocno nieodpowiedzialne. Pieniądze zostały zainwestowane w portfele, które nadal pracują. –
Polwaxowi natomiast przeszkadza konkurencja ze wschodu i masowe zwroty zniczy przez markety do producentów zniczy.
Na stockwatch.pl jest analiza techniczna Asbisu i niestety negatywna, kurs połamał linię trendu wzrostowego, wsparcia i przecena może sięgnąć 2,80. Poproszę szybko wyniki za 1 kw to analiza się nie sprawdzi, ale jak wyniki za miesiąc to tego czasu niczego nie można wykluczyć.
Bardzo fajne uwagi. W kontekscie tego polecam genialny wrecz serial "Pakt". Ja Ci powiem tak: pewnie wszyscy o wszystkim wiedzieli, ale teraz jest spychologia.pl. Meandry bardzo skomplikowanej, pejoratywnej inzynierii finansowej sa osobom z Getbacku bardzo dobrze znane i spolek, ktore " kooperowaly" w tym "super" biznesie…Ja raczej zaglosuje na PiS, bo oni sie nie bawia w ustawke na konkursy w spolkacb etc..Mianowanie jest polityczne i oczywiste. Tzw. wybor lepszego zla…no takie czasy. Startowalem kiedys do Urzedu Marszalkowskiego…wiedze mialem spora-chodzilo o projekty europejskie. Smieszny test, na ktore odpowiedzi mogly znac tylko osoby bedace alfa i omega albo, ktore znaly z gory odpowiedzi…No, ale co sie dziwic, jak byly minister sprawiedliwosci ma bron na lewo zalatwiona…
Jednak kilka szpilek dla wladzy sie nalezy: obnizanie pensji poslom o 20%, kiedy KAS "wplaca do kasy" 40 mld zl rocznie za przestepstwa gospodarcze? Niech jeszcze obniza pensyja urzedasom z KNFu (im to akurat by sie przydalo haha). No, ale to jest troche obcinanie galezi, na ktorej sie lezy…Kompetentni i uczciwi ludzie kosztuja.
Kolejna kwestia-to walka w samym PiSie. Przeciez Autostrade Wielkopolske finansowal (np. poprzez akcjonariat) BZ WBK…a kto byl przez lata jej prezesem?
Odnosnie Czarneckiego, to Jego klopoty sa moim zdaniem bardzo na reke ekipie rzadowej…To jest Breslau a tam Grzesih Schetyna, Bodzio Zdrowejski, czy Waldek Frasyniuk;) Poza tym Jolanta Pienkowska pracuje dla TVNu a wiadomo kto jest wrogiem w rozumieniu wladzy…
Tutaj obronna reka moim zdaniem z tego wszystkiego wyjdzie Solorz-Zak, bo ma siec komorkowa a podsluchy sie przydadza hehe:) Poza tym jest nieco bardziej rzetelny Polsat a TVP chce wprowadzic swoj algorytm ogladalnosci rzeczywistej w ustawie o KRRiTV. On jest oparty o Netie. Poza tym dogaduje TVP dogaduje sie z Polsatem odnosnie waznych wydarzen sportowtch.
W kontekscie Getbacku sprawa jest tez o tyle polutyczna, ze Skarb Panstwa toczy batalie sadowe z Abrisem odnosnie FM Banku.
Ps. Najciekawsze aktywo dr Lechoslaw sprzsedal za pol darmo i kurs sie uwolnil. Chodzi mi o LC Corp. A sprzedal pewnie, bo byl na musiku i wiedzial o klopotach swojej wypasionej grupy bankowej…
Milego wieczoru.
Dziekuje Prezesie za tak szybka odpowiedz. Trzeba sie bardziej calej grupie kapitalowej przyjrzec, ale to moze w weekend.
Getback wysyla coraz ciekawsze komunikaty gieldowe. Przescigaja sie z Idea Bankiem haha:) Zaprzeczanie, ze sie nic nie wiedzialo o zlej sytuacji finansowej Getbacku jest bardzo ciekawe w kontekscie tego, co napisali. "Pinokio team" wisi im 14 baniek…rozumiem, ze nie sprawdza sie podmiotu, ktoremu posrednio/bezposrednio udziela sie tak "malego" finansowania…? Tym bardziej, ze jak Jan Kowalski chce wziac kilka tysiecy to jest wrzucany na "audyt" wszystkich baz kredytowych. Ale co tam 14 baniek…
Jeszcze jedno-myslalem, ze ta nagroda GPW dla Getbacku to byl zart…Nie byl…Dzis czwartek, wiec czas na "Ucho Prezesa" i waiting na raport Eurotelu.
Milego wieczoru.
Ps. Prezesie-bylbym rad, jakbys napisal swoje spostrzezenia po nim.
Nieuk.
Prezes,
Jak bedziesz mial czas-to prosilbym Ciebie o analize Comp. Nie mam tych akcji, ale spolka sie wybila z kilkuletniego trendu horyzontalnego i obroty sa b.duze jak na ta spolke. To jest bodajze takze wlasciciel Elzabu. Dziekuje.
Nieuk.
Wzrosty na Comp i od niego zależnym Elzabie mogą być związane z nowymi przepisami powodującymi konieczność wymiany wszystkich urządzeń fiskalnych w Polsce. TO może poprawić sporo wyniki ale moim zdaniem nie tak bardzo jak się wszystkim wydaje. Zarząd podał strategię spółki na lata 2018-2020 gdzie przewidują Ebidtę w 2018 na 70 mln a 2018 powyżej 100 mln. Pytanie czy to dużo ? Jak dla mnie nie gdyż Ebidta za 2017 wyniosła 50 mln czyli mielibyśmy wzrost odpowiednio o 40% i 100%. Można też byłoby na podstawie takiej Ebidty oszacować zysk netto na jakieś 20 mln (w 2018) i 40 mln w 2019 a to dałoby c/z 11-20 (wcale nie tak tanio). Trzeba też pamiętać że po wymianach kas (załóżmy że będzie trwało to 2 lata, trzeba byłoby dokładnie sprawdzić o co chodzi) wyniki mogą im znowu się pogorszyć, może nie tak bardzo jak w 2017 ale na pewno dużych zysków nie będzie. Podsumowując: obecnie jest bardzo drogo, po wynikach tego roku nadal będzie drogo a po 2019 może być właściwa wycena dopiero – czy warto pod to grać sam musisz ocenić.
Znowu mocne zbieranie na koniec sesji Kani (chyba 7 sesja z rzędu) i Eurotela (druga sesja) na którego czekam teraz wyniki. Na Asbis udało się dzisiaj przyciąć parę złoty (kupione po 3,05 a sprzedane po 3,23) choć miałem lekkie obawy.
Bravo. Tak 3maj:) To odnosnie daytradingu na Asbisie. Kanie mam, ale juz niestety malo…no coz…A na Eurotelu pewnie "zli" insiderzy kupuja;) W kolanach czuje swietne wyniki i przebicie rocznych szczytow.
Ostatnia uwaga-Tauron fajny, ale juz kiedys pisalem, ze moim zdaniem najciekawsze aktywo energetyczne to Energa.
Milego wieczoru;)
Nieuk.
A spotkales sie juz ztakim zbieraniem akcji na koniec sesji? O czym to moze swiadczyc? Do wynikow na Kani jeszcze daleko zeby juz mowic o zbieraniu pod to, tak mi sie wydaje
Raczej sobie nie przypominam aby moje spółki portfelowe tak się codziennie zamykały, przez całą sesję niskie obroty a na koniec ktoś kładzie około 100.000 zł i podbija kurs, może to być ustawka albo powolna akumulacja. Generalnie nie ma co przypisywać w tym przypadku żadnych teorii.
Sprawdz sobie cene kauczuku, bo to moze byc poklosiem przeceny. Debica tez leci. Szkoda, bo chyba Synthos juz nie jest notowany a wtedy latwiej byloby skorelowac rozne fakty.
Pozdrawiam,
Nieuk.
Dzięki Prezes za radę z tym Sanokiem nie do końca ciebie posłuchałem bo kupiłem i jestem 2,41 procenta do przodu to oczywiście całe nic ale coś czuję że to 30 zł z groszami to był dołek i Sanok pójdzie do góry
Ja się odnoszę do wyników spółki zazwyczaj w średnim terminie tak do roku, w krótkim tak na kilka tygodni jak nie będzie wyników to i kurs może rosnąć bo może i technika na to wskazuje. Jeśli jednak wyniki za 1 kw będą gorsze tak jak przewiduję to może wtedy kurs spaść (oczywiście wolę żebyś zarobił i tego Ci życzę).
Dzisiaj Tauron podał ładne szacunki za 1 kwartał 2018 (wzrost Ebit o 101 mln główny wzrost w segmencie wytwarzania i sprzedaży)), wyniki te potwierdzają sprzyjające branży zjawiska (wzrost cen energii, wzrost cen węgla). Piszę to w kontekście ZEPAKu który też na poziomie Ebit powinien pokazać dobre wyniki tylko w 1 kw niestety będzie duzo zawiązanych rezerw w związku z wyłączeniem elektrowni Adamów.
Atlanta (konkurent Helio) podał niezłe szacunki wyników za poprzedni kwartał, oczywiście nadal zyski są słabsze niż dwa czy trzy lata temu ale jakaś zwiastun poprawy jest. Helio pewnie też pokaże dobre wyniki ale trochę strach kupować na tak słabym rynku.
https://rekinfinansow.pl/zaplanowane-bankructwo-get-back/ ?
Może i gościu ma rację, jednak pisanie że założył lokatę na 3,50% i pisanie jej że jest lukratywna to trochę zabawne jest :-)
Swoją droga jeśli pisał że lewe zadłużenie zostanie wypchnięte za granicę to źle przewidział bo jak się okazuje to polaków najbardziej zaboli a nie zagranicę (pewnie ze 2 mld może być straty – oczywiście mniej bo na pewno nabyte wierzytelności są coś warte).
Fajny tekst z ukryta kryptoreklama spolek dra LC:) Na miejscu Jego-to lokate zalozylbym w Idea do 100 tys euro a akcje kupowal raczej wlasnie PKO haha:)
Afera Getback moim zdaniem (oczywiscie z czasem) odsloni kolejne kulisy. Pinokio zostanie swiadkiem koronnym, bo gdybym byl jego papuga-tak bym mu doradzil…chyba lepiej isc na kilka lat do pierdla niz na 15. Zmieniaja sie tez regulacje prawne dot. przestepczosci gospodarczej i niewiadomo, czy nie bedzie tak, ze prawo zadziala wstecz…
Pieniadze z GTB zostaly potencjalnie wgprowadzone. Mialem do czynienia z pismem od duzo starszej znajomej rodziny i gtb od podstawowej kwoty nalozyl sobie ponad 50% "oplaty". Kasa wiec tam strumieniami plynela, ale jak to w morzu inzynierii finansowej szybko odplynela…
Nieuk.
Dlaczego Prezes uważasz, że zabawne jest twierdzenie, że 3,5% to lukratywna lokata. Według mnie taka właśnie jest.
Nie wiem czemu ale nie bardzo mi pasuje stwierdzenie lukratywna w stosunku do 3,5% lokaty. Pamiętam czasy gdy z klientami negocjowałem lokaty po 20% ale wtedy też słowo lukratywna też mi nie przychodziło do głowy.
Trochę nie na miejscu jest jednak porównywanie "kiedyś" z "dziś". Dziś ciężko jest znaleźć lokaty na 2,7% i to na dowolną kwotę.
Jak koleś (rekinfinansów) pisze ze jedną z jego inwestycji jest gra na Forex to gratuluje. To jest dopiero syf. Tam zazwyczaj gra się przeciwko brokerowi np bossafx. To jest rynek nieregulowany. Mogą wszystko. Łącznie ztym że chcąc zamknąc zyskowną pozycję odetną nam komunikację. W dwa lata od swojego istnienia zyski z platformy Bossafx przekroczyły zyski ze wszystkich budowanych przez 20 pare lat istnienia bosia na rynku głównym. Na rynku głownym ludzie zostawiają tylko prowizję a na bossafx całe majątki.
Jak rynek jest slaby-wykorzystuj to do akumulacji. Jestes powaznym inwestorem, ktory ma bardzo madre spostrzezenia i wnioski. Dziwie sie tylko, jak mogles dac sie zalatwic na GTB… Pojawil sie komunikat zarzadu, ze niewykupione obligi z odsetkami na dzien 25.04. wynosi juz ok. 90 mln zl. Masakiera…Za to bekna wszyscy. W tym niestety my, bo ponad 2,5 mld poszlo do potencjalnych oszustow i nikt juz raczej tej kasy nie zobaczy. Moim zdaniem stosowali dumping cenowy, zeby wygryzc Kruka. Sprawa jest gospodarcza, spoleczna, polityczna a takze moralna.
Co do Elemantala…Kiedys sie interesowalem ta spolka (jak chyba Penta Investments wchodzil do akcjonariatu przed tym "rajdem). Zalowalem, ze nie kupilem akcji. Nie wchodzilem w nie, bo obawialem sie regulacji prawnych odnosnie recyklingu. Jak pisze mBank-to kolejne pinokia jednak (moj wniosek).
Co do Unified mialem ponad 20% strate na tej pozycji…dzisiaj byloby juz chyba z 70%…Nie ma co sie zakochiwac w akcjach jakiejkolwiek spolki…A to, ze Kolega nie stracil wiecej "dzieki nam", to mnie bardzo cieszy…tutaj nie ma jakis beznadziejnych naganiaczy i to mnie ujelo w tym blogu;)
Takze pozdro600 4 CEO i reszty Zarzadu:)
Nieuk.
Czy wie ktoś do kiedy poszczególne fundusze inwestycyjne otwarte muszą opublikować swoje sprawozdania finansowe na dzień 31.12.2017? Nie chodzi mi o firmy TFI tylko konkretne fundusze, gdzie publikują w co zainwestowały.
Wojtek
https://www.arslege.pl/rozporzadzenie-ministra-finansow-w-sprawie-szczegolnych-zasad-rachunkowosci-funduszy-inwestycyjnych/k418/
2. Uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego oraz rocznego połączonego sprawozdania finansowego z rocznymi sprawozdaniami jednostkowymi subfunduszy powinna być podjęta w terminie czterech miesięcy od zakończenia roku obrotowego.
3. Towarzystwo ma obowiązek złożenia do ogłoszenia rocznego sprawozdania finansowego oraz rocznego połączonego sprawozdania finansowego z rocznymi sprawozdaniami jednostkowymi subfunduszy niezwłocznie po ich zatwierdzeniu przez organ zatwierdzający, nie później jednak niż w terminie czterech miesięcy od zakończenia roku obrotowego.
4. Sporządzenie i przegląd półrocznego sprawozdania finansowego oraz półrocznego połączonego sprawozdania finansowego z półrocznymi sprawozdaniami jednostkowymi subfunduszy powinno nastąpić w terminie dwóch miesięcy od zakończenia pierwszego półrocza roku obrotowego.
5. Publikacja na stronach internetowych, o których mowa w art. 219 obowiązki informacyjne funduszy inwestycyjnych, ust. 1 ustawy, półrocznego sprawozdania finansowego oraz półrocznego połączonego sprawozdania finansowego z półrocznymi sprawozdaniami jednostkowymi subfunduszy wraz z oświadczeniem depozytariusza i raportem z przeglądu, sporządzonym przez biegłego rewidenta, powinna nastąpić nie później niż w terminie dwóch miesięcy od zakończenia pierwszego półrocza roku obrotowego.
Dziękuję bardzo, Prezesie :)
Wojtek
Elemental podał wyniki i są bardzo słabe, nie będę ich komentował tylko wrzucę krótki komentarz dm mbanku " Wyniki Grupy Elemental w 4Q’17 są wyraźnie poniżej naszych oczekiwań i konsensu. Naszym zdaniem mogą one podważać wiarygodność Zarządu, który jeszcze po 3Q’17 na spotkaniach z inwestorami wskazywał na poprawę otoczenia w kluczowych segmentach operacyjnych. W obliczu braku obserwowanej poprawy na wynikach naszym zdaniem istnieje ryzyko korekty w dół prognozy na 2018 roku dla Grupy Elemental"
Ja negatywnie już od dawna pisałem o tej spółce (w "Krótkich analizach …" na blog jest wpis), ta spółka zaczyna mi trochę przypomina Indatę bo obie spółki dużo przejmowały różnych podmiotów, niby miało być dobrze a jest jak widać.
Ładnie ktoś na 4fun przerzucił przed chwilą pakiecik 98.557 akcji, wydaje się cena robić atrakcyjna bo kurs już sporo od szczytu zjechał. Technicy z gpwatak skazywali mi jako potencjalne miejsce do kupna w okolicach 9,70-10,15. Myślę ją wrzucić do portfela ale jeszcze nad tym pomyślę bo słaby jest cały rynek.
Witam,
Wygląda na to, że zawiesili notowania Unified Factory po komunikacie spółki z przed ostatnich godzin. Przy tak ciężkich zarzutach, to praktycznie koniec dla spółki.
RM
One są zawieszone bo teoretyczny kurs otwarcia jest blisko 60% niżej
ps a jednak puścili
Ależ spektakularna wtopa. :( Dobrze, że więcej nie dokupiłem.
Człowiek blisko 20 lat na rynku finansowy i cały czas się zaskakuje. Ostatnio Getback dał nauczkę dlatego jak są jakieś podejrzenia że coś jest nie tak to lepiej od razu sprzedać. W przypadku Unified wprost poprzez komunikat było wiadomo że są spore prawne problemy, spółka nie była jakoś nisko wyceniana więc stosunek ryzyka do zysku zbyt duży. Teraz na Unified będą mocne ruchy bo spekulanci lubią takie duże spadki.
Dobrze, ze to oddalem ze strata powyzej 8 zl i Asbis z niewielkim zyskiem po komunikacie ING Ofe.
Obserwujta tego Livechata i LC Corp (zobaczie, jak wyniki podal Dom dev.). O game dev. juz nawet nie bede wspominal:)
Ps. W Ropczycach juz raczej po konflikcie…Wyniki za 2018 rok beda moim zdaniem rewelacyjne;)
Nieuk.
Prześledziłem raporty spółki i po tych pierwszych spadkach już była nisko wyceniana, z dobrymi perspektywami finansowymi, ale teraz okazało się, że ta kasa to płynęła, ale dziwną drogą. :) Myślałem, że sprawa będzie dotyczyła prezesa, a nie spółki, bo skoro prezesowi postawili zarzuty, a w spółce nie wiedzą o co chodzi i służby nie weszły, aby zabezpieczyć papiery, to można się było spodziewać, że jednak spółka będzie czysta.
Ryzyko było wkalkulowane w tą inwestycję i mogę się jedynie cieszyć, że mało kupiłem i powstrzymaliście mnie przed większymi zakupami. Można się jedynie pocieszać tym, że kolejnego parcha wyeliminują ze społeczeństwa.
A mnie martwi co innego, to następna wtopa Quercusa.
Pamietajcie o tym, ze gielda to gra interesow. Juz w samej etymologii tego slowa jest to zawarte. Moze byc tez tak, ze ktos sie zdenerwowal na Buczka za slowa o potencjalnym "Amber Gold sequel"… Inni moga mu teraz robic na zlosc za GTB. Nie wiem, czy tak jest, ale staram sie czytac didaskalia…Altusa nie utopia, bo ma za duze aktywa, ale Quercusa moga…czy tak bedzie-nie wiem. Jedno jest pewne-zarzadzajacy tfi wiedza duzo wiecej, ale nie mowia tego poki co…zaczna…jestem tego pewien…
Zobaczcie sobie, co sie dzieje z Idea Bank…Jakis czas temu pisalem o tym, ze skorelowalbym to z afera GTB…Bank pewnie nie zbankrutuje, ale juz chyba sie domyslam po co byla kaska doktorowi L.Czarneckiemu w kontekscie sprzedazy LC Corp (najlepsze Jego aktywo gieldowe). Ciekawe, co powie na Wallu w Karpaczu. Niech ktos to nagra najlepiej albo zrobi transmisje.
Gielda to tez gra wartosci…A swoja droga-dzisiaj bylem w Stonce i ekspedientka wezwala policje, bo podejrzewala starsza Pania o wafelka za 2 zl…chciala jej pokazax torebke a o a sie nie zgodzila…a na Bananas Stock Exchange robia walki na miliardy. Momen omen-okazalo sie, ze ma cukrzyce…w Anglii nie daja nic niewinnemu chlopakowi zyc…W jakim swiecie zyjemy…
Odnosnie GPW-to polecam piosenke Margaret " In my cabana". Gdyby urodzila sie w USA juz bylaby gwiazda swiatowa…
Nieuk.
@ SPOKO – wczoraj @Ojciec pisał jakie wtopy w ostatnich miesiącach zaliczył Quercus, to nie są po kilka % a po kilkadziesiąt.
cytuję "Ma nosa i owszem Sygnity, Action (informatyczne bankruty w sanacji), XTB (afera z zeszlego roku nt. manipulacji kursami), Best (obligacje poniżej nominalu, ryzyko jak w GBK), United Factory (prezes z zarzutami) BOS (bank z kłopotami) , Vistal (bankrut), Bumech (bankrut), Serinus (drugi Petrolinvest), na Unimocie strata tylko 50% , Solar jeszcze".
Zwroccie uwage na raport Ropczyc;)
Nieuk.
Przyzwoity ten raport Ropczyc szczególnie patrząc na osiągnięte marże (z wyjątkiem marży netto), marża brutto wzrost z z 20,6% do 25,4% i marża ebidta z 13,5% do 18,4% dobrze wyglądają, wzrost przychodów o 31% przy takich marżach powinien się przenieść na lepsze postrzeganie spółki. Niestety wynik na poziomie zysku netto obciążony około 7 mln podatku "Grupa uzyskała korzystne relacje wyników porównując r/r na wszystkich poziomach działalności, za wyjątkiem zysku netto, na którego poziom wpłynął skutek podatkowy transakcji o charakterze jednorazowym. Zakłady Magnezytowe „ROPCZYCE” S.A. w ramach zawartego ze spółką ZM Invest S.A. Porozumienia dokonały w styczniu 2018 roku zbycia 2 139 sztuk akcji ZM Invest"
Warto te Ropczyce obserwować bo jak się wyklarują sprawy z akcjonariatem to będzie ciekawa spółka.
Jest taka spółka jak Stomil Sanok która może i pokazała gorsze wyniki ale tak duże spadki na niej to chyba przesada ma sporo gotówki w kasie co roku wypłaca dywidendę . Co prezes o niej myślisz . Ja myślę o jej kupnie po sprzedaniu 11 Bit
Ja nie widzę sensu kupować obecnie akcji Sanoka bo 4 kwartał pokazał mocną presję na marże i wszystko wskazuje że w tym roku nadal wyniki będą się pogarszać. Spółka nie jest jakoś wybitnie tania więc lepiej czekać z zakupem aż w któryś wynikach zacznie im rosnąć marża, jak to się stanie to dopiero może być oznaka że firma poradziła sobie z problemami.
Witam Prezesa i reszte Zarzadu hehe;)
Mialem wlasnie pisac, ze Eurotel dzisiaj podaje wyniki. Juz go mialem wywalic, bo ta konsolka byla meczaca, ale ktos ewidentnie wczoraj juz cos wiedzial i kupil. W prognozie DM BOŚ, ktora byl w rekomendacji z ub.r. z zaleceniem "kupuj" i cena docelowa 27,5 zl jest zakladane 11 mln zl zysku. Jakby tak z 5-10% bylo wiecej, to super. Przypomne, ze ta spolka ma prawie 12 mln zl na lokatach…Szkoda, ze nie udalo jej sie kupic tej firmy, z ktora chyba juz miala list intencyjny. No, ale co sie odwlecze, to nie uciecze;) Ogolnie bardzo dobra spolka na longterm.
Dolar w ostatnich tygodniach podrozal-to dobrze dla takich spolek, jak game dev., czy Livechat, ktory w przyszlym tygodniu poda liczbe nowo pozyskanych klientow za kwiecien.
Milego dzionka Wszystkim zycze:)
Nieuk.