Praktyczne zastosowanie analizy fundamentalnej

poniedziałek, 10 lipca 2017

Unimot - miało być tak pięknie !

Postanowiłem napisać tego posta gdyż zachowanie kursu zaczyna mnie niepokoić i nie ukrywam iż nie tak wyobrażałem sobie tą inwestycję gdy zapisywałem się na akcje nowej emisji link poprzednia analiza.
Oczywiście żałuję że nie sprzedałem podczas pierwszego notowania akcji na gpw (po przejściu z newconnect) gdyż z 20% wówczas zysku zrobiło się obecnie 11% straty.
Ciężko mi jednoznacznie stwierdzić jakie są główne powody spadku ale może się na to składać kilka czynników:
- realizacja zysków po udanym debiucie na gpw która nakręciła spadki,
- niska płynność w okresie wakacyjnym,
- na pewno technicznie słabo Unimot wygląda (50% jest spadku od naciąganego trochę szczytu),
- planowane przez posłów wprowadzenie opłaty paliwowej 20 groszy + vat na litrze paliwa link,
- uchwalenie w sejmie nowelizacji ustawy ws zapasów gazu link .
Odnośnie trzech pierwszych punktów nie będę się odnosił a tylko napiszę o dwóch ostatnich. Jeśli chodzi o opłatę paliwową to w mojej ocenie będzie ona bez wpływu na wyniki Unimotu, gdyż wszystkie firmy handlujące paliwami będą musiały podnieść ceny o około 25 groszy. Ponadto obecnie widać że Unimot czy Orlen  podniosły mocniej obecne marże i zakładam że się tak dzieje aby w dniu obowiązywania zwiększonej opłaty paliwowej nie było szoku dla kierowców i wówczas ceny nie wzrosną skokowo o 25 groszy tylko np. o 15 groszy. Doskonale to widać w różnicy cen hurtowych oleju napędowego pomiędzy Orlenem a Unimotem, jeszcze miesiąc temu cena Orlenu była wyższa o 137 zł na 1000 m3 (3243 do 3106 zł) a wczoraj było to już 206 zł (3360 do 3154).
Druga wprowadzana zmiana przez rząd polski na pierwszy rzut oka wygląda niekorzystnie dla importerów gazu (a nim jest Unimot) gdyż w zasadzie oznacza zaprzestanie importu tego paliwa (a czy i handlu to trudno mi obecnie powiedzieć). Nie jestem w stanie określić czy może to wpłynąć na pogorszenie wyników, na pewno spadną trochę przychody a raczej do tej pory straty ten segment przynosił np. w 1 kw 2017 było to 0,758 mln straty. Poniżej informacje o strukturze przychodów z raportu finansowego Unimot za 1 kw 2017

Na podstawie opracowanego przez OBS http://www.gazetagieldowa.pl/2017/06/unimot-przychody-rosna-ale-co-z-marza.html modelu matematycznego wyliczającego szacunkową premie lądową można sobie w przybliżeniu oszacować wyniki jakie może Unimot pokazać w raporcie za 2 kw. Zaznaczam że to są tylko szacunki i moje przewidywania i nie muszą się sprawdzić gdyż nie znam wielu innych kosztów jakie mogła ponieść firma choćby nawet na budowę stacji paliw czy aplikacji tankuj24.

Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec ?
Przychody 215 090 169 063 257 803 242 408 200 000 214 643
Premia lądowa w % 5,30% 6,40% 6,80% 6,60% 6,40% 6,40%
Premia lądowa w zł 11 400 10 820 17 531 15 999 12 800 13 737
Premia za I i II kw

39 750

42 536
Premia lądowa , różnica w %




1,07
Zysk netto za I i II kw 2017

7 936

8 492
Zysk netto za i półrocze 2016 i 2017

10 439

16 428
Różnica w % między pierwszym półroczem 2016 i 2017




1,57
Powyższa tabela jest w tysiącach złotych, przychody za maj pomniejszyłem o 35,385 mln gdyż w tym miesiącu jednorazowo sprzedali sporo biopaliw a w tym przypadku nie znam marży i ile faktycznie tej sprzedaży było, przychody za czerwiec to też szacunek a zrobiłem go powiększając przychody z czerwca 2016 roku o 25%.
Przy powyższych założeniach zysk netto w 2 kw 2017 może być wyższy o 7% od zysku z 1 kw 2017, zysk za 1 półrocze 2017 może być wyższy r/r o 57% a zysk za 2 kw 8,492 mln może być wyższy o 225% od uzyskanego w 2 kw 2016 (2,607 mln). Zaznaczam że jest to tylko szacunek i mogę się mylić ale gdyby się sprawdziło to wzrost zysk w 2 kw byłby imponujący - wzrost o 225% r/r. Niestety wyniki za 2 kw 2017 będą opublikowane 28 września więc dosyć odległy termin, chyba że zarząd poda wcześniej szacunki wyników.

Podsumowując: zapowiadają się bardzo dobre wyniki za 2 kw i na chwilę obecną za 3 kw (może się to zmienić gdy zostanie zatwierdzona opłata paliwowa i nie wiadomo jaki wpływ może mieć zmiana w ustawie o zapasach gazu), warto też dodać iż 3 kw będzie pierwszym w którym będą obowiązywały pakiety paliwowe i przewozowe.

Oczywiście łatwiej jest przewidzieć (oszacować) wyniki niż zachowanie kursu, dlatego możliwe są dalsze spadki jak i wzrosty pod dobre wyniki, każdy inwestor powinien we własnym zakresie ocenić ryzyko i podjąć odpowiednią decyzję (ciąć straty i sprzedawać czy trzymać i liczyć na odbicie kursu).

Zapraszam do dyskusji o Unimot tylko pod tym postem aby nie "zapychać" innych postów.
Jeżeli gdzieś zrobiłem błąd w wyliczeniach i nie tylko to proszę napiszcie mi o tym (może być w komentarzu pod tekstem).

Przypominam o koniecznym przeczytaniu zasad mojego bloga i o ryzyku inwestycyjnym link zasady. Aktualny stan mojego rachunku i posiadane akcje link rachunek.



Udostępnij:

49 komentarzy:

  1. Trochę z psychologii.. Niepokój powinni mieć w Unimocie prezesi wyczuwając niepokój przyszłych inwestorów. Jakiekolwiek dalsze spadki mogą mieć fatalne skutki przy dalszych inwestycjach w ich spółkę przez potencjalnych akcjonariuszy.

    Uważam, że najbliższe dni to dobry sposób na dobranie papieru i czekanie na wyniki. Słabiej być nie może, a przewidywania jakie opisałeś mogą się sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że może być słabiej i dużo niżej.Spokojnie może spaść do 35, 30 zł.

      Usuń
  2. Tak, trzeba spokojnie poczekać do 28 września i najlepiej nie patrzeć na kurs ;-).
    Mnie zastanawia logika opłaty paliwowej rewaloryzowanej poziomem inflacji, to jest dopiero pomysł genialny(perpetum mobile). Wzrost ceny paliwa=>wzrost ceny produktów=>wzrost inflacji =>wzrost opłaty paliwowej o wskaźnik inflacji=>wzrost ceny produktów=> wzrost inflacji => wzrost opłaty paliwowej o wskaźnik inflacji => wzrost cen produktów => itd........
    zapętliłem się - wyszło mi że będziemy jeździli rowerami, samochodami na wodę, albo wszystko....p...tzn.się zepsuje.
    pozdrawiam Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  3. Scenariusz wynikowy jest optymistyczny i w moim odczuciu ma spora szanse na realizacje.
    Natomiast zastanowmy sie co sie stanie, gdy rzad ostatecznie wycofa sie z pomyslu wprowadzenia oplaty paliwowej?
    Jezeli przyjmujemy, ze obecne/przyszle spadki dyskontuja w pewien sposob podatek, jego brak bedzie oczywiscie dodatkowym katalizatorem do wzrostow.
    Wcale nie wykluczalbym scenariusza, gdzie rzadzacy ostatecznie wycofuja sie z tego pomyslu pod naciskiem mediow/opozycji, ktorzy juz teraz przypominaja poprzednie wypowiedzi rzadzacych,ze zadnych podwyzek podatkow nie bedzie...
    Jakkolwiek by nie bylo, z podatkiem czy bez UNIMOT w dluzszej perspektywie wyglada moim zdaniem bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wątpię czy wycofają się z opłaty paliwowej, prędzej mogą ją niższą wprowadzić np.10 groszy + vat. W takim przypadku nie odczuwalne byłyby zmiany, także podwyżki co roku o wskaźnik inflacji.

      Usuń
  4. Obawiam się że nie zrezygnują z opłaty paliwowej. (Raczej zmniejszą jej wartość i może zrezygnują z tej rewaloryzacji). Obawiam się że wchodzimy tu na grunt polityczny połączony z ekonomicznym. Podatek od paliw ma zapewnić wygraną w wyborach samorządowych (patrz tabliczki z info. kto je wybudował przy drogach lokalnych) oraz zapewnić na przyszłe lata stale rosnące wpływy do budżetu. Niestety wzrosną ogromnie koszty wcześniejszych emerytur, program 500+ to także bardzo duża suma. A nie ma już 1 razowych wpływów typu koncesja LTE. Budżet trzeba natomiast jakoś zaplanować na przyszły rok i deficyt.
    Mnie tylko zastanawia że tych polityków nie uczą w szkole co to jest "Krzywa Laffera" (niezależnie od partii) a wystarczyłoby zerknąć ma skutki obniżenia VAT w Rumunii.
    Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  5. Zobaczycie, że zrezygnują w tym roku z wprowadzania opłaty paliwowej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dużo nadziei narobił ten Unimot szczególnie tym, którzy kierowali się wpisami a myślę, że takich jest spora grupa tutaj.Spółka dobrze rokuje ale trudne czasy do inwestowania, małe obroty na giełdzie, wakacje jeszcze.Teraz ludzie zarobią parę procent i sprzedają.Wszystko zależy od wyników za II kw. albo ruszy do góry albo część się zniechęci i zacznie wyrzucać. Na razie to żadna okazja: wyniki przeciętne, c/wk - ok 1,7 c/z-ok. 11. Osobiście nie mam tej spółki choć się przymierzałem ale obserwuję. Trochę mało płynna a ja zazwyczaj trzymam się z daleka od takich. Nie ma też co się sugerować szczytem przy ok. 90 zł. Te wzrosty były robione na wolumenie po kilkadziesiąt, kilkaset akcji dziennie. Tu trzeba być bardzo cierpliwym (takim jak Prezes) albo przyjąć stratę na klatę i walczyć na innych spółeczkach.Zyski i straty to przecież codzienność dla tych, którzy obecni są na giełdzie. Ja poczekam do wyników i wtedy decyzja. Mam nadzieję, że wam się poszczęści i zarobicie na tej inwestycji a przynajmniej nie stracicie.
    darek

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli chodzi o kurs to dla mnie dość pozytywne jest to, że poza wzrostem kosztów wyniki miesiąc w miesiąc są względnie przewidywalne, a kurs cały czas spada - co oznacza, że jest na razie oderwany de facto od fundamentów. Na chwilę obecną jest niemal pewne, że wyniki za II kwartał będą lepsze od I kwartału i oczywiście spółka pokaże ogromną dynamikę r/r (pewnie zobaczymy niedługo przychody za czerwiec i będzie jeszcze pewniej). Nic nie wskazuje na jakieś problemy fundamentalne, co najwyżej trzeba się będzie przy kolejnym raporcie przyjrzeć przepływom. Ja trzymam przynajmniej do tego raportu i wyrzucę tylko wtedy, kiedy tam zobaczę coś podejrzanego. Zarząd często przesyła komunikaty, co też mi się podoba, w połączeniu z uchwaloną polityką dywidendową pokazuje mi to, że zależy im na akcjonariuszach. Wszystko ok, technikiem nie jestem, więc się nie bawię w łapanie dołków. To też mój pierwszy wpis u Unimot tutaj na forum - myślę, że jest wielu takich ja, spokojnie czekających. Piotr

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wziąłem naukę z Onico i wszedłem w UNT delikatnie. Oczekiwania były duże przez co niektórzy zbyt mocno weszli. Teraz kwestia czy wierzycie i uśredniacie, czy od razu tniecie straty. Ja Onico dałem szansę, ale raczej źle zrobiłem. Unimot ma lepszy kontakt z inwestorami i mniej niejasności (prócz zachowania kursu).

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie bardzo wierzę, że opłata paliwowa ma wpływ na spadek kursu UNT. Przecież kurs leciał w dół już wcześniej, zanim reżim ujawnił swe niecne plany ;)

    Niestety od strony techniki też nie ma pocieszenia. Jakieś słabe wsparcie w przedziale 37-39 i znacznie mocniejsze ok. 23 zł. Chociaż IMHO, przy tak mało płynnych spółkach technika jest psu na budę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle piszecie na tym forum o fundamentach, o niskich wskaźnikach a weszliście w spółkę z C/Z 11 i dziwicie się że spada. Lotos za chwilę będzie miał C/Z 6 a wy chcecie żeby rosła spółka wskaźnikowo dużo od niego słabsza i działająca w tej samej branży.
    begginer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę Tobie podać wiele spółek C/Z, które mają powyżej 20/30 i ciągle rosną.. C/Z w okolicach 10 nie jest czynnikiem wpływającym na spadki.

      Usuń
    2. Podstawa wskaźnika C/Z to nie liczenie obecnego, tylko przyszłego. Ja wszedłem na poprawę wyników po emisji i póki co jest ok, choć mniej spektakularnie, niż oczekiwałem. Piotr

      Usuń
  11. @ Prezesie, może naiwne pytanie czy liczyłeś / symulowałeś C/Z po wynikach za 2Q ?

    pozdrawiam
    Ra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś gdzieś liczył. C/Z około 6-7.

      Usuń
    2. a pamiętasz przy jakim kursie ?

      Usuń
    3. Pamiętam, ze przy kursie około 46 - C/Z było około 8. (już po wynikach ostatnich)

      A wyliczenia C/Z 6-7 ktoś pisał na forum bankiera albo prezes tutaj. (edytował?). Ręki nie dam sobie uciąć.

      Usuń
  12. Ciężka sprawa z tym Unimotem. Ja postanowiłem zostać do wyników. Spółka zajmuje 10% portfela i na razie jestem około 10% w plecy. W zasadzie wszystko zostało powiedziane, dodam tylko że należy pamiętać o zakupach akcji przez żonę członka RN a jako minus że kurs nie reagował na wcześniejsze dobre infa ze spółki. Z swojego doświadczenia (krótkiego) na gpw zauważyłem, że jeśli wszyscy narzekają na spółkę i jest mega hejt to zbliża się koniec korekty. Na to właśnie liczę natomiast nie uśredniam bo trend spadkowy i trochę strach. 40zł jest ważnym psychologicznym oporem i nadal twierdzę że dużo nie spadnie.
    Uważam, że pis nie zrezygnuje z opłaty paliwowej mogą być jakieś ewentualne zmiany wysokości. Teraz jest dobry czas na wprowadzenie bo ceny ropy niskie i jak wzrośnie z 4,30 na 4,50 to łatwiej wprowadzić niż by miało wzrosnąć np. z 5,80 na 6 ;)
    Dominik

    OdpowiedzUsuń
  13. c/z 8 to nigdy nie było, na biznesradar.pl był błąd który faktycznie zaniżał ten wskaźnik ale jak napisałem do nich to poprawili. Gdyby sprawdziły się szacunki zysku netto o których napisałem w poście to c/z spadnie w okolice 8,90. Jak na spółkę mocno się rozwijającą i płacącą dywidendę (30% zysku) to w mojej ocenie jest niska wycena.

    @ beginner - przy spadkach kursu wiem że nie mam argumentów aby polemizować, zresztą nie bardzo widzę potrzebę. W mojej ocenie nie można porównywać z Lotosem który jest sterowany przez rząd i zyski są transferowane nie do akcjonariuszy a np. do kopalń. Unimot ma szanse szybciej się rozwijać niż Lotos a co najważniejsze zyski są zatrzymywane w firmie i wspierają dalszy rozwój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wytłumacz mi jak w przypadku Lotosu ZYSKI są transferowane do kopalń z pominięciem akcjonariuszy i kiedy to miało miejsce? Czy wiesz jakie inwestycje powadzi obecnie lotos?
      begginer

      Usuń
  14. Begginer,

    w spolkach gdzie SP jest glownym akcjonariuszem zyski sa transferowane do budzetu panstwa, a dalej w praktycznie dowolny sposob zasilaja poszczegolne galezie gospodarki. Zakladam ze Prezesowi chodzilo o dywidende, ktora SP moze nie chciec sie dzielic z pozostalymi akcjonariuszami. Sposobow na wyciagniecie takiego zysku, ktory moglby byc wyplacony w formie dywidendy jest co najmniej kilka.

    Arek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może palnąłem głupotę bo tego nie było w przypadku Lotosu ale chodziło mi o sytuację w jakiej były spółki energetyczne, większość z nich musiała w ubiegłym roku dofinansować kopalnie i były to spore kwoty. Nie można wykluczyć że jak będzie potrzeba to i Lotos czy Orlen będę musiał podobne "inwestycje" zrobić. Wielokrotnie pisałem iż nie inwestuję w spółki "państwowe" gdyż są one bardziej ryzykowne, nie efektywne, wieczne roszady pracownicze czy mocno działające związki zawodowe które ciągle walczą o podwyżki (właśnie trwa spór zbiorowy w Lotosie).

      Usuń
    2. Ale z drugiej strony to raczej pewne, że taka państwowa spółka nie upadnie i ciągle będzie pod kroplówką. To inwestycja może mało fundamentalna ale chodzi o to żeby zarabiać. Przykład JSW. Spółka z udziałem skarbu państwa i zbyt duża żeby upaść.Wiadomo kto ją będzie ratował. Kto dobrze kupił to zarobił przez trzy, cztery miesiące tyle co przez parę lat. A teraz związki zawodowe znowu chcą podwyżek, cena węgla niepewna i znowu strach kupować. Tak to właśnie jest na państwowych.
      darek

      Usuń
    3. Tylko widzisz, JSW jest spółką surowcową (podobnie jak KGHM), obecnie ceny węgla są korzystne a jak będzie za pół roku to może być rożnie. Generalnie z każdym rokiem powinien spadać popyt na węgiel (chyba że rząd będzie za wszelką siłę budował nowe elektrownie opalane węglem) a to jest niekorzystne fundamentalnie.

      Usuń
  15. Jak czytam takie komentarze Anonimowy11 lipca 2017 02:34 :
    "... najbliższe dni to dobry sposób na dobranie papieru i czekanie na wyniki. Słabiej być nie może .... " (!!!!!)
    to mi się nóż w kieszeni otwiera. Albo to pisze naganiacz albo ktoś zupełnie początkujący.
    Więc ja powiem tak: zdziwiłbyś się do ilu może spaść (i nie myślę tu o kwocie 2cyfrowej). Czy jak był po 55 to zakładałeś ,że niedługo będzie po 40 ???

    Przemo

    OdpowiedzUsuń
  16. 2 dodatkowe czynniki, które mogą wpływać na spadki to:
    1 tankuj24, które moim zdaniem wystartowało za wcześnie
    2 mimo wszystko wolniejszy niż w planach rozwój sieci stacji avia. W założeniu ma ich być 15 do końca roku, a jest jedna. Teraz by musiały ponad 2 nowe powstawać miesięcznie...
    Pamiętacie jakie kwoty z emisji poszły na te 2 inicjatywy?
    mnogi

    OdpowiedzUsuń
  17. Pojawilo sie troszke popytu po 40 300 akcji po stronie k dawno nie bylo :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie mów, że dawno nie było.
      Żona członka Unimot brała większe pakiety i drożej - to daje do myślenia:)

      Usuń
  18. Bez stresu. Jeszcze zobaczycie 70zl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedyś to możliwe, jeżeli utworzy się planowanych 100 stacji, a inwestycje i rozwój będzie szedł w dobrym kierunku.

      Usuń
    2. Przed chwilą zamieściłem wpis na bankierze o premii lądowej i zamierzam tam raz w tygodniu zamieszczać aktualne premie, może ludzie się trochę uspokoją i zrozumieją że wcale nie jest źle w firmie.
      http://www.bankier.pl/forum/temat_mocno-rosnie-premia-ladowa-czy-mocno-wzrosna-zyski-unimot,25173361.html

      Usuń
    3. super pomysł.

      pozdrawiam
      Ra

      Usuń
    4. Jaka fala hejtu na bankierze na unimota :) artykul prezesa juz zaginal w tej fali

      Pozdr

      Usuń
    5. Nie wchodzę i nie czytam, co piątek będę tylko tabelkę zamieszczał z aktualnymi premiami.

      Usuń
  19. Pokusiłem się jeszcze o jeden wpis dot. Unimotu bo przez ostatnie spadki zadaje sobie pytanie sprzedać z dużą stratą czy trzymać.
    Zagrożenia to mniej więcej każdy zna.
    Pozytywy:
    1. 5 podpisanych umów na stacje AVIA ( opcja na 15 do końca roku moim zdaniem jest realna)
    2. Tankuj24 rozwija się.
    3. W 2q powinny być zyski z kontraktu na estry.
    4. W mojej ocenie jest mało realne, że koncerny przejmą na siebie ciężar opłaty paliwowej. To bardziej deklaracje polityczne.
    5. Powinny się pojawić również dochody z Tradea.
    6. No i oczywiście tradycyjnie lepsza połowa roku to 2 połowa, więc c/z powinien się poprawić.
    7. Transakcje kupna przez Insidera.

    Podsumowując - ja nie widzę potencjału spadkowego, a zagrożenia czy opłata paliwowa są w tej chwili w cenie. Oczywiście w 70 zł nie wierzę, ale wycena 12m BOSia jest jak najbardziej realna. Dlatego trzymam przynajmniej do wyników 2q i wtedy decyzja. aleks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepiej tego bym nie podsumował.

      Usuń
  20. Poczytajcie sobie:
    Wprowadzenie opłaty paliwowej nie musi oznaczać wzrostu cen paliw dla klientów stacji - Orlen
    "Dynamika zmian cen paliw na stacjach jest przede wszystkim pochodną czynników makroekonomicznych. Wprowadzenie opłaty paliwowej nie musi oznaczać wzrostu cen paliw dla klientów stacji - poinformowało w odpowiedzi na pytania PAP biuro prasowe PKN Orlen.

    "PKN Orlen z uwagą obserwuje wszystkie działania mające bezpośredni lub pośredni wpływ na rynek handlu paliwami. Inicjatywy zmierzające do poprawy infrastruktury drogowej, której kondycja ma wpływ zarówno na krajowy rynek paliwowy, jak i w szerokiej perspektywie na rozwój gospodarczy kraju, oceniamy pozytywnie" - podał Orlen.

    https://stooq.pl/n/?f=1186682

    Oznacza to mniej ni więcej jak zejście pknu z marży w imię "nieodczucia" dla kowalskiego wprowadzenia podatku (przynajmniej przez pierwsze miesiące).

    Co to oznacza dla unimotu wiadomo, marże moga zejśc bardzo nisko jak będzie trzeba walczyć z gigantami takimi jak pkn czy lotos, które nie grają na zasadach rynkowych tylko jak im pis nakaże (prezesem orlenu jest jasiński członek pis).

    Taki scenariusz jest bardzo prawdopodobny jeśli ropa będzie rosnąc a nie spadać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytasz moich wpisów ze zrozumieniem, Orlen obecnie podniósł marże o jakieś 12 groszy czyli jak wejdzie opłata to wystarczy że podniesie 8 groszy i będzie 20 groszy całej opłaty. Jest to sprytny zabieg, teraz podnosimy po cichu marże a potem jeszcze trochę i faktycznie polacy nie odczują tego, tylko niestety są dojeni przez dłuższy czas. A skąd wiem że podnieśli już 12 groszy ? Widzę to na porównaniu premi lądowej z Unimotem, miesiąc temu mieli 15 groszy różnicy a teraz 22 grosze, dodatkowo też w ostatnich dniach Unimot podniósł z 5 groszy swoje marże i ma ekstra zyski.

      Usuń
    2. Czytam Twoje wpisy ze zrozumieniem, Ty chyba nie czytasz moich ze zrozumieniem.
      Więc powtórzę, pytanie jak zachowa sie orlen i lotos z marżami jeśli będzie cena ropy liczona w pln rosła w okresie gdy pojawi opłata paliwowa???
      Mogę sie założyć, że wtedy koncerny dostaną przykaz z góry by z marżami zejść w dół.

      Co do obecnych marż wyższych teraz wpływ na to ma na pewno też większy popyt ze strony klientów, każdy kto ma jakieś swoje większe zbiorniki (np większe firmy, rolnicy) tankuje zanim zmiany z ołatą paliwową wprowadzą.

      Usuń
  21. Te deklaracje o braku wpływu opłaty paliwowej na ceny są identyczne jak w czasie wprowadzania podatku bankowego. Czarowanie rzeczywistości i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  22. Hmm, a GK IMMOBILE w tym czasie spokojnie rośnie w siłę - czego niektórzy nie chcą zauważyć, bo krótkowzrocznie spoglądają na raport 1q2017. Jeśli ktoś nie wie co się dzieje w środku w spółce to co może powiedzieć po przeczytaniu kilku liczb? Zwróćcie uwagę na IMMOBILE, bo będzie to tzw. stabilny HIT na GPW.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zastanawia mnie czy w szacunkach zysku za II kwartał uwzględniłeś marcowy przetarg na dostawę estru. Wg wiceprezesa (link niżej) w 2 kwartale została zrealizowana istotna część tego przetargu. (załóżmy 60% tj. około 78mln )?

    W marcu Unimot wygrał kolejny przetarg na dostawę estru na kwotę ok. 130 mln zł. Proszę powiedzieć, jak sprzedaż związana z tym kontraktem rozłoży się na poszczególne kwartały? W drugim kwartale zostały już zrealizowane jakieś dostawy?
    https://wiadomosci.stockwatch.pl/marcin-zawisza-unimot-sa-avia-to-nasza-inwestycja-w-przyszlosc,akcje,195273

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę abyś pod wpisem się podpisywał bo tak nie odpisuję, ja w szacunkach napisałem pod tabelą iż w maju od przychodów odjąłem 35 mln z tytułu sprzedaży biopaliw. Zrobiłem to gdyż nie wiem jaką faktycznie marżę na takiej sprzedaży osiągają (założyłem że odrobinę niższa może być dlatego obniżyłem przychody), druga rzecz w szacunkach za czerwiec przyjąłem 25% wzrost przychodów r/r a jest szansa że może być wyższy wzrost. Mój post ma pokazać że rosną marże (premia lądowa), rosną przychody więc wyniki mogą też się poprawiać.

      Usuń
  24. kolejna stacja uruchomiona, podobno w tym miesiącu ma być jeszcze w Wawie :

    http://www.unimot.pl/druga-stacja-paliw-avia-polsce/

    OdpowiedzUsuń
  25. Co za osiol tak sypie...

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale nas qrwa wydymali

    OdpowiedzUsuń
  27. teraz to się dopiero zacznie lawina

    OdpowiedzUsuń
  28. Fatalne zachowanie inwestorów którzy nie tną start.
    Gdy masz zarobek i pozwalasz sobie na straty to raczej jest brak dyscypliny inwestorskiej ......

    pozdrawiam Marcin

    OdpowiedzUsuń

Aktualności, analizy, komentarze 9c/2017

dodano 22.09.2017 Unimot premia lądowa: dzienna 5,00% , miesięczna za wrzesień 5,08% , sierpień 5,63%, lipiec 6,78%, czerwiec 6,4%, maj 6,...

Portfel "blogprezesa"

Istotne Notowania

Liczba wyświetleń ostatnie 30 dni